2015-02-19, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storkmor
Kände offret kan de ha gjort, men nej jag tror inte att det var någon i pundarkretsar. Sen kan man vara kriminell utan att finnas med i något register som du säkert vet. Ja nu käre Severus vet du det en gång för alla att jag inte tror att gärningsmännen var några alkisar/pundare vars namn är kända av polisen p.g.a tidigare .
Det vill säga du tror något helt ologiskt utan några skäl öht. Varför kan man undra . Du kanske har fått det från någon busschaufför?
Senast redigerad av severus 2015-02-19 kl. 09:24.
Citera
2015-02-19, 09:13
Medlem
Citat:
Okej, du tycker alltså att ifrågasätta är synonymt med att svärta ner? Verkar vara ett flitigt använt sätt att tysta ner meningsmotståndare.
Nej men att att påstå att utredningen visat att de inte var några söndagsskolegossar är att svärta ner. Detta när det helt enkelt är lögn.
Senast redigerad av severus 2015-02-19 kl. 09:25.
Citera
2015-02-19, 09:23
Medlem
Citat:
Jo det gör han visst. Eller kalla det för slutsatsen han drar, whatever. Effekten är densamma!
Vadå vittnen som gör sitt bästa? Han sågar dem rakt upp och ner p.g.a fördomar om prostituerade, drogade kvinnor!!!!
Nej återigen. Han konstaterar att deras vittnesmål även om de godtas rakt upp och ner inte innehåller något av värde för utredningen. Detta då det enda det fastställer är att TH agerat som kund. Vilket han medgav själv.Vittnesmålen om våld handlade uppenbart om andra personer.

Sedan konstaterar han uttryckligen att deras prostitution i sig inte säger något om deras trovärdighet. Men att heroinmissbruket är ett problem. Det påverkar förmågan att minnas detaljer och tider samt ökar risken som finns även för friska att man helt enkelt blandar ihop saker. Men du kanske har andra uppfattningar om heroin.
Citera
2015-02-19, 09:25
Medlem
Citat:
Känner till för lite om dessa namn i nuläget för att kunna säga något. Om de två sista namnen tillhör samma "klientel" som Vinof O, så förstår jag att det handlar om personer med missbruksproblem samt kriminalitet. Så polisen har underlåtit att utreda dem/deras vänner? Ja, jag vet ju inte hur polisen resonerar, men själv har jag aldrig trott att gärningsmannen finns att hitta i dylika kretsar.
Så du delar alltså de utredande polisernas inställning om att jobba efter färdiga teorier om "möjlig gärningsman", dvs att redan initialt styra bort från vissa personer/ grupper?
Om åbergs/möllers bekanta vet du nog nada - och delar den sitsen med snutarna som utredningshavererade..
Citera
2015-02-19, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severus
Nej men att att påstå att utredningen visat att de inte var några söndagsskolegossar är att svärta ner. Detta när det helt enkelt är lögn.

Okej. Du gillar att märka ord. Söndagsskolegossar stod som symbolik för en person som är så nära vitt man kan komma på den långa raddan grå nyanser där exakt alla människor befinner sig om man sorterar deras leverne efter färg. Helt vitt får vi överlämna åt lammen (återigen symbolik) då det inte finns en syndfri människa på denna jord. När nu ordets definition är klar, kan du väl åtminstone hålla med mig om att både TH och TA själva uppgett att de "gjort" saker som placerar dem ganska långt bort från den där första kritvita nyansen..? Men visst, allt är subjektivt och påverkas av personliga attityder och det sociokulturella sammanhanget. Även om man inte bröt mot någon lag 1984 genom att köpa sex, så bröt man definitivt mot det hederskodex som äktenskapet innebär. Okej, man kan komma överens om fria förhållanden och swinging hit och dit. Men hur du än vänder och vrider på det hela så kvarstår fakta att det finns komprometterande omständigheter som är tillräckligt mörka för att man (TH) förringar dem så gott det går, kallar närvaro på Malmskillnadsgatan för studiebesök för att ta ett exempel. Kallas damage control på engelska.
Detta gör dem inte till mördare. Men det binder (i alla fall TH) rent geografiskt till det område där offret uppehöll sig. Då är det ju inte långt till antagandet att man faktiskt blivit igenkänd av en del "sexarbetare". Vad är det för konstigt med det?
Jag har inte hittat på något själv för att svärta ner någon annan. Det har proklamerats på eget bevåg (om än förringats).... Som du vet måste det finnas en andel svart i alla gråskalor, och där befinner vi oss alla som jag undervisade dig om inledningsvis.
Ja, 50 shades of grey och allt det där.....
Citera
2015-02-19, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Så du delar alltså de utredande polisernas inställning om att jobba efter färdiga teorier om "möjlig gärningsman", dvs att redan initialt styra bort från vissa personer/ grupper?
Om åbergs/möllers bekanta vet du nog nada - och delar den sitsen med snutarna som utredningshavererade..

Hur vet du att man jobbade efter färdiga teorier? Eller är det en kvalificerad gissning?
Citera
2015-02-19, 14:31
Medlem
Citat:
Okej. Du gillar att märka ord. Söndagsskolegossar stod som symbolik för en person som är så nära vitt man kan komma på den långa raddan grå nyanser där exakt alla människor befinner sig om man sorterar deras leverne efter färg. Helt vitt får vi överlämna åt lammen (återigen symbolik) då det inte finns en syndfri människa på denna jord. När nu ordets definition är klar, kan du väl åtminstone hålla med mig om att både TH och TA själva uppgett att de "gjort" saker som placerar dem ganska långt bort från den där första kritvita nyansen..? Men visst, allt är subjektivt och påverkas av personliga attityder och det sociokulturella sammanhanget. Även om man inte bröt mot någon lag 1984 genom att köpa sex, så bröt man definitivt mot det hederskodex som äktenskapet innebär. Okej, man kan komma överens om fria förhållanden och swinging hit och dit. Men hur du än vänder och vrider på det hela så kvarstår fakta att det finns komprometterande omständigheter som är tillräckligt mörka för att man (TH) förringar dem så gott det går, kallar närvaro på Malmskillnadsgatan för studiebesök för att ta ett exempel. Kallas damage control på engelska.
Detta gör dem inte till mördare. Men det binder (i alla fall TH) rent geografiskt till det område där offret uppehöll sig. Då är det ju inte långt till antagandet att man faktiskt blivit igenkänd av en del "sexarbetare". Vad är det för konstigt med det?
Jag har inte hittat på något själv för att svärta ner någon annan. Det har proklamerats på eget bevåg (om än förringats).... Som du vet måste det finnas en andel svart i alla gråskalor, och där befinner vi oss alla som jag undervisade dig om inledningsvis.
Ja, 50 shades of grey och allt det där.....
Nej jag märker inte ord. Och invändningen gällde inte din användning av ordet söndagsskolegossar. Den gäller det enkla faktum att detta var två välfungerande skötsamma individer som drabbades. Som ingen hade annat än gott att säga om innan detta hände.

Jag vet inte vad du har för erfarenheter av livet utöver att du då och då har pratat med en och annan taxichaffis. Men följande är fallet. Andra människor har tror det eller ej sex. En del har det på sätt som kanske inte faller just dig i smaken. Du får acceptera det så är det bara.

Att eventuellt experimentera med sexuella gränser är faktiskt helt okay så länge det handlar om frivillighet för alla inblandade. Om det innefattar köp av (mainstream) sex är det mindre okay. Men enbart ett bötesbrott (numera) som åtskilliga i övrigt välfungerande individer begått. Jag förvarar det inte jag påpekar bara proportionerna.

Ärligt talat ditt inlägg väcker samma frågor hos mig som när diverse manliga användare skall undra över om diverse kvinnliga kändisar tar den i tvåan. Hur ser det egna livet ut egentligen? Och vad i helvete är problemet?

För att undvika diverse motfrågor. Jag är själv en relativt stillsam heterosexuell man med sambo. Men jag chockeras inte för det av varje gift småbarnsmamma i vänkretsen som experimenterat med trekant inte heller av att andra i bekantskapskretsen varit otrogna inte heller av homosexuella bekanta. Inte heller har jag något behov att placerar dem på någon sorts gråskala av svart eller vitt.
Senast redigerad av severus 2015-02-19 kl. 14:44.
Citera
2015-02-19, 14:34
Medlem
Citat:
Hur vet du att man jobbade efter färdiga teorier? Eller är det en kvalificerad gissning?
Det är vad som beskrivits av de inblandade. Bland annat av den polisman som vittnade i skadeståndsmålet. Sedan undrar jag om du vet vad en kvalificerad gissning är för någonting.
Citera
2015-02-19, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severus
Det är vad som beskrivits av de inblandade. Bland annat av den polisman som vittnade i skadeståndsmålet. Sedan undrar jag om du vet vad en kvalificerad gissning är för någonting.
Och jag undrar om du vet vad ironi är för något.....
Okej så majoriteten av de inblandade(poliser förmodar jag att du menar) skulle hålla med dig om att det var färdiga teorier man jobbade efter.....? Ja det låter ju inte alls bra.
Citera
2015-02-19, 15:20
Medlem
Citat:
Och jag undrar om du vet vad ironi är för något.....
Okej så majoriteten av de inblandade(poliser förmodar jag att du menar) skulle hålla med dig om att det var färdiga teorier man jobbade efter.....? Ja det låter ju inte alls bra.
Ja jag vet vad ironi är. Men jag tror fortfarande inte att du vet vad en kvalificerad gissning är för något. Nåväl du har fått ditt svar. Fakta visar att de jobbade enligt förutfattade meningar. Och polismannen vittnade om det. "Anledningen till att de blev misstänkta från början hade fallit bort ändå blev de kvar i utredningen" Sug på den du.

Sedan som svar på din i vanlig ordning ovidkommande invändning Majoriteten av alla som jobbat med detta tiger numera. Inte hedervärt kanske men fullt begripligt.
Citera
2015-02-19, 20:51
Medlem
Oj. Läste precis att "Arkitekten" hittates död i sitt badkar. Måste ha missat det då jag läste Borgnäs bok för dryga halvåret sen.

Han kanske blev persona non grata för någon som tyckte att han visste för mycket.
Citera
2015-02-19, 21:10
Medlem
Citat:
Oj. Läste precis att "Arkitekten" hittates död i sitt badkar. Måste ha missat det då jag läste Borgnäs bok för dryga halvåret sen.

Han kanske blev persona non grata för någon som tyckte att han visste för mycket.
Menar du polisen? Att dom ville göra sig av med honom? Han kallades att vittna av läkarna. På det viset blev det mer känt vilka kunder Catrine haft. Det var bra gjort att sätta fokus på Catrines bevisade kunder. Tråkigt att Hanna Olsson och polisen inte ville granska kunderna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in