Citat:
Ursprungligen postat av Dogrust
Han kämpar för rätten att få träffa sin dotter, och några här påstår att hon kommer att skämmas för det. Otroligt! Hon kommer att känna sig stolt, många andra fäder hade gett upp för länge sedan.
Jag har medvetet hållit mig undan denna tråd en längre tid, men din kommentar här väcker en, för mig, tanke till liv.
Jag har alltid varit en "pappas dotter" i allas ögon, inkl. mina egna. Nu låg aldrig mina föräldrar i tvistemål eftersom deras äktenskap avslutades i och med min pappas bortgång för 2 år sedan.
Anledning att jag skriver detta är för att visa på mina känslor för min pappa. Han var en person som för mig stod för det som var rätt och det som var fel. Han lärde mig att skilja på rätt och fel och han lärde mig att ta ansvar. Min pappa var med andra ord den förälder jag skulle "valt" om jag som barn/tonåring skulle fått den förfrågan
om dom skulle gått skilda vägar.
Nu slapp jag det, vilket jag är glad för.
Med anledning av ovanstående så har jag funderat rätt mycket på just JR och hans dotter emellanåt, och jag är ledsen att säga det men tro mig när jag säger att jag tvivlar
starkt på att JR's dotter en dag kan säga det jag nu sagt om min pappa.
Detta om hon en dag får reda på allt som JR har haft för sig på nätet.
Men jag tvivlar starkt på att en kvinna kan känna den stolthet och respekt för sin pappa som jag gjort om det skulle uppdagas att min pappa hade de åsikter JR har.
Bara tanken på att min pappa skulle agerat som JR i ....
... Bjästa-fallet
... "Oskyldigt anklagade män"
... feminazister
... utängningar av privata personer
... publik svartmålning av min mamma
... publicera "intervjuer" med dömd våldtäktsmans tonåriga flickvän i syfte att visa hans oskuld, eftersom hon inte blev våldtagen (fullständigt horribelt)
denna lista kan göras längre. Det finns fäder vars döttrar/söner absolut kan känna en stolthet och respek för att pappan "kämpat". Men om JR's dotter en dag får se allt JR haft för sig på nätet så tvivlar jag starkt på att "stolthet" är ett av omnämningarna hon kommer använda.
Barn vill vara lojala mot sina föräldrar, på gott och ont. Men det kommer också en tid när barnen växer upp och kan börja använda ett mer vuxet sunt förnuft. Detta kan leda till att förorättade fäder får ett sendraget erkännande. Det kan ockå bli ett bakslag, och det tror jag starkt att det finns en risk för här.
Med tanke på allt som JR skrivit om kvinnomisshandel, feminazism, falska anklagelser och alla "oskyldigt dömda våldtäktsmän" så hoppas jag innerligt att hans dotter aldrig en dag behöver hans hjälp om nu något dylikt skulle drabba henne. För vilket stöd skulle han visa sig vara, med tanke på hans bakgrundshistoik på nätet.
Så att uttala sig att hon skulle känna "stolthet" kategoriskt skulle jag vara akta mig för.
Som tidigare sagts i tråden, allt som lagts ut på nätet finns kvar, och det kan mycket väl vara det som biter JR i baken en dag, med besked.
Jag vet bara en sak, hade jag sett dessa sidor hos min pappa så hade jag
aldrig haft den beundran och respekt som jag hade för honom idag, och så har haft i alla år.