2010-09-03, 20:14
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nalleboen
Intressant inlägg,

Detta och flera av dina tidigare inlägg tyder på att du känner TS.
Känner du även TS ex? Hennes historia saknas ju i mångt och mycket.
Det enda vi egentligen har är ju TS syn på saker och ting, att få hennes version skulle jag tro många vore intresserade av.
Mammans version kommer ju i vissa delar fram i dokumentationen - det är dock mycket begränsat.

I övrigt håller jag med dig, hennes version vore verkligen intressant att få i sin helhet - att få skärskåda alla detaljer från båda håll, det borde ju ge den bästa bilden.
Det kunde ge balans åt alla som läst bloggen och alla som läser den här tråden. Vi är överens där.

Det är beklagligt att det bara är TS version som får komma fram och bedömas, bara hans "sanning" som får bli hörd - att hon skall dömas, stötas och blötas helt ohörd, helt utan att försvara och förklara sig själv och sina beslut.

Samtidigt måste jag säga att jag högaktar henne för att hon inte har låtit sig dras med i denna soppa - för att hon ställt sig vid sidan av och satt sin dotter främst i detta.

Självklart har mamman gjort rätt som avstått striden nätet.

Edit
Hon vill uppenbarligen inte ha sin version på nätet, det har hon visat - den kommentar som låg en stund är borttagen - det hoppas jag att alla vänner och icke vänner respekterar - tills hon själv väljer något annat.
Senast redigerad av micro113 2010-09-03 kl. 20:18.
Citera
2010-09-03, 20:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Mammans version kommer ju i vissa delar fram i dokumentationen - det är dock mycket begränsat.

I övrigt håller jag med dig, hennes version vore verkligen intressant att få i sin helhet - att få skärskåda alla detaljer från båda håll, det borde ju ge den bästa bilden.
Det kunde ge balans åt alla som läst bloggen och alla som läser den här tråden. Vi är överens där.

Det är beklagligt att det bara är TS version som får komma fram och bedömas, bara hans "sanning" som får bli hörd - att hon skall dömas, stötas och blötas helt ohörd, helt utan att försvara och förklara sig själv och sina beslut.

Samtidigt måste jag säga att jag högaktar henne för att hon inte har låtit sig dras med i denna soppa - för att hon ställt sig vid sidan av och satt sin dotter främst i detta.

Självklart har mamman gjort rätt som avstått striden nätet.

Edit
Hon vill uppenbarligen inte ha sin version på nätet, det har hon visat - den kommentar som låg en stund är borttagen - det hoppas jag att alla vänner och icke vänner respekterar - tills hon själv väljer något annat.

Det är väldigt bra att en av föräldrarna har ställt sig på dotterns sida i det här. Det är ju inte bara så att hon så småningom får veta att en massa främmande har läst detta, hon kan aldrig veta vem av hennes vänner och bekanta som läst. Det måste krävas en enorm styrka att klara av detta i de känsliga tonåren. Dessutom vem vet vad okänsliga personer omkring henne kommer att säga?? Om mamman hade spätt på det här hade hon inte kunnat lita på någon av sina föräldrar, nu vet hon att mamman i alla fall inte berättar på internet vad hon säger. Det kommer hon nog aldrig att kunna vara säker på att inte hennes pappa gör.

Att vara tonåring kan vara svårt nog utan att man ska läsa på internet att man berättat att man lekt med sin pappas könsorgan och att pappa anklagar mamma för allt möjligt.

Joakim Ramstedt verkar faktiskt inte bry sig om sin dotter utan mest om sig själv. Tyvärr.

För all den goja han har skrivit på internet har inte hjälpt honom på något sätt i det här. Det må vi väl vara överens om i alla fall.
Citera
2010-09-03, 21:07
Medlem
Ahmenvaf.

Du anser att du trotts du inte är inblandad kan rättsäkert avgöra vem som gjort och saggt vad fastän du inte hört alla parters del i det som utspelat sig, du menar att man kan dömma på vad en part påstår? Du tror inte att han blivit dömd eller utesluten på förhand och att det kanske var så att om han öppet inte talat om vad barnet och han utsatts för så hade barnet inte haft en möjlighet till bättre granskning och umgänge idag?

Se helheter och haka inte upp dig på detaljer.

Micro113 växer i sina tolkningar och resonemang.

Leroy
Senast redigerad av Leroy1 2010-09-03 kl. 21:12.
Citera
2010-09-03, 21:11
Medlem
JanH

Hade han inte öppet skrivit om den resa han och många pappor varit med om så skulle nog inte resultatet av den senaste dommen ha blivit sådan, man hade kunnat lägga ett barn till i statistiken som misst kontakt med sin far och sina sysskon, släkt och vänner på pappans sida.

Tyvärr har jag svårt att förstå vad som är bra med att förlora möjligheterna till så bred bas som möjligt och acceptera den rundgång i det resonemang Ni skriver om.

Leroy
Citera
2010-09-03, 21:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leroy1
JanH

Hade han inte öppet skrivit om den resa han och många pappor varit med om så skulle nog inte resultatet av den senaste dommen ha blivit sådan, man hade kunnat lägga ett barn till i statistiken som misst kontakt med sin far och sina sysskon, släkt och vänner på pappans sida.

Tyvärr har jag svårt att förstå vad som är bra med att förlora möjligheterna till så bred bas som möjligt och acceptera den rundgång i det resonemang Ni skriver om.

Leroy

Jag är helt övertygad om motsatsen. Joakim Ramstedt har gjort så att det hela tagit längre tid och han har försvårat för sig själv genom att agerande på internet. Han har alltså inte tjänat något alls på att hänga ut sin dotter med könslekshistorier och hat och hot mot mamman och mormodern.

Hade han tänkt på flickan hade han agerat för att få det att fungera, nu har han tvärtemot gjort det svårare. För att hans behov av att skitsnacka mamman var större än lusten att få umgänge? Antar faktiskt det.

Mansjourer och liknande organisationer bör omedelbart ta avstånd från sånt här. Att skada barn för livet för att man vill hämnas är inget vi kan stötta. Jag tar starkt avstånd från de här metoderna och det gör nog du med Leroy1 eftersom du själv inte använder dig av metoden.
Citera
2010-09-03, 21:18
Bannlyst
Citat:
JanH

Leroy

Naturligtvis jobbar inte socialtjänsten bättre för att man hånar dem på internet. Han har inte alls fått utökat umgänge utan kontaktperson iblandad för att han har lägt ut det här på internet. Däremot har han skadat sin dotter. Men han har ju fått hämnas också på mamman för att hon lämnade honom vilket tycks ha varit svårt för honom.

En fråga till, har du bara tillgång till vissa ord? Eller får du betalt för att upprepa vissa ord i all oändlighet? Bara nyfiken på varför du bara skriver några få meningar om och om igen.
Citera
2010-09-03, 21:34
Medlem
micro113s avatar
Citat:
JanH

Leroy
Leroy
Tillskriv inte domslutet hans rättshaveristiska sida - försök istället se det som utslag för hans kompetens som förälder.

Jag kan berätta om många som uppnått bättre och snabbare resultat utan denna offentliga byk - svenska myndigheter har tillräcklig makt för att inte skrämmas av att någon skriver på internet, de har sekretessen på sin sida om de vill sänka en människa - de använder inte den godtyckligt, det fungerar inte så.

Hade de velat fälla honom som oskyldig så hade de gjort det - och då hade de häktat honom och inte gett honom en chans att kommunicera det till yttervärlden - han var misstänkt för sexualbrott mot barn.

Hans skriverier friade inte honom - svenska rättsväsendet gjorde det.
Citera
2010-09-03, 22:06
Medlem
JanH.

Det hela handlar väl om hur trängd och utsatt man kan bli. Vilka påståenden man måste bemöta på olika nivåer och inomolika system och hur utredningar samt samtal görs och går till. Därav kanske en del upprepningar. Utredningar och samtal kan säkert förhindra att det går till så här om parter kan tvingas visa sin vilja lämplighet samt ges möjlighet att bevisa att de var för sig besitter förmågan för barnens skull.

(De flesta hade nog gett upp och inte valt att försöka vända på riktningen då alla skriker att man skall hoppa överbord och överge skutan.)

Micro113 - Återigen sunt resonerat.

Leroy
Citera
2010-09-03, 22:19
Bannlyst
Citat:
JanH.

Det hela handlar väl om hur trängd och utsatt man kan bli. Vilka påståenden man måste bemöta på olika nivåer och inomolika system och hur utredningar samt samtal görs och går till. Därav kanske en del upprepningar. Utredningar och samtal kan säkert förhindra att det går till så här om parter kan tvingas visa sin vilja lämplighet samt ges möjlighet att bevisa att de var för sig besitter förmågan för barnens skull.

(De flesta hade nog gett upp och inte valt att försöka vända på riktningen då alla skriker att man skall hoppa överbord och överge skutan.)

Micro113 - Återigen sunt resonerat.

Leroy

Kryptiskt värre här. Förstår inte vad du menar alls. Kan du förtydliga så man förstår vad du vill ha sagt?

Jag kanske är dum, men jag förstår ingenting.
Citera
2010-09-03, 22:40
Medlem
JanH.

Vad du tror och vad som faktiskt hänt kan vara två helt olika situationer och lägen.

Har du själv saknat möjlighet att få läsa en godnattsaga för ditt eget barn?

Du väljer att ta parti för enpart som inte valt att offentliggöra sin del utan valt att tala genom utredare som ofta tar parti och det blir så vinklat och fel så att barnen förlorar möjlighet att skaffa sig egna uppfattningar. Du och andra kritiserar de rapporter och utredningar som kanske bekräftar och visar att så sker. Framförallt så kritiserar Ni den som valt att öppet våga ta striden då man utsätts för det ultimata Esset (Kortet) - Anklagelser om övergrepp på sitt eget barn och sen strunta i om det är sannt eller ej. Gå på påståenden och inte acceptera de nya utredningar och bedömningar som görs.

Hur svårt kan det bli? Ja det beror på hur man agerar och om man har viljan att diskutera om orättvisa och brister i det som sker eller ej existerar.

Man inte väljer att se möjlighet till förändring eller förbättring utan fastnar i att försöka kritisera eller dölja möjligheten och kritisera det man kan, inte likt Micro välja att avakta och se om bägge kan leverera. Det är lättare att kritisera påstå än att få möjlighet att visa.

Det är väl inte så svårt eller obegripligt?

Leroy
Senast redigerad av Leroy1 2010-09-03 kl. 23:02.
Citera
2010-09-04, 01:42
Bannlyst
Citat:
Har du själv saknat möjlighet att få läsa en godnattsaga för ditt eget barn?
Nu svamlar du ut rejält igen Leroy, att läsa en godnattsaga för ett barn är inte att vara förälder, för det innebär så mycket mer. Du och Daddisarna verkar inte fatta det. Ni dribblar runt med allenhanda saker som inte är förenliga med sunt föräldraskap och så vill ni skylla över det på i detta fallet främst mödrarna. Föräldraskap handlar inte främst om de godnattsagor du jönsar om, de är lite lull och verkligheten handlar om ansvar och planering i vardagen. Fast det vet du inget om tydligen.
Citera
2010-09-04, 09:11
Medlem
beheadeds avatar
Har inte läst den här tråden på ett par månader. Har det hänt något nytt? Finns det någon sammanfattning av läget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in