2010-09-27, 13:31
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Jag delar Mayitos uppfattning här.

Joakim Ramstedt har även min tillåtelse att både lägga ut alla dokumenten från vårdnadstvisten och självklart också nämna sin egen dotter Ranias namn. Uppenbarligen har han också både rätt och skyldighet att lägga ut dokument som nämner Cisela Eliassons namn under de omständigheter som förelegat. Beklagligt, men antagligen nödvändigt. Det är inte Joakim Ramstedt som har handlat fel i den här frågan, utan socialen i Kungsbacka samt i allra högsta grad barnhuset i Göteborg som i ett års tid felaktigt behandlade Joakim Ramstedt som en brottsling.

Joakim kan förresten med gott samvete strunta i Datainspektions kritik. Det är inte acceptabelt att en statlig myndighet skall förvägra en människa en rätt att försvara sig mot de obefogade misstankar och åtgärder en annan myndighet gör sig skyldig till.

Det är mycket illa om Ramstedts uppgifter att han av de sociala myndigheterna tvingats stänga sin blogg för att ha någon chans i vårdnadstvisten stämmer. Med tanke på hur de behandlat honom tidigare är det mycket svårt att inte sätta tilltro till dessa häpnadsväckande uppgifter. Sociala myndigheter i Göteborg drar sig alltså inte för att ägna sig åt utpressning i vårdnadsmål! Och dessutom i syfte att dölja sina egna oegentligheter. Det är tydligen inte bara korrumption som frodas i Göteborg för tillfället.

När skall myndigheterna åtminstone försöka återupprätta Joakim Ramstedts heder? Är det rimligt att behandla någon som en brottsling i över ett år baserat på gissningslekar, Barnhuset? På basis av nedlagda förundersökningar som totalt underkänts av åklagaren? Kan ni svära er fria från att ha spridit fullständigt obefogade rykten om pedofili som har använts i en kampanj mot Ramstedt och hans dotter Rania av onda tungor? Pedofilrykten och spekulationer som era egna inhyrda experter och rättsväsendets instanser numera totalt underkänt? Är det acceptablet att de som påverkas av era åtgärder försöker ta livet av sig som ett resultat av dessa?

Men ännu viktigare är hur detta har påverkat dottern Rania som uppenbarligen även hon lider skada och påverkas negativt av godtycklig myndighetesutövning. Hon har utan grund i flera års tid berövats kontakt med den ene av sina föräldrar och sin bror och hela familjen på pappans sida. Samt fått utstå ett begränsat och mycket märkligt umgänge med sin far under förebärande av känsloskäl hos barnhusets medarbetare, totalt utan reell faktagrund? Detta på grund av utredningar som nu visat sig sakna varje rimlig orsak. Det var Joakim Ramstedts både skyldighet och rättighet som förälder att agera visa världen denna orättvisa.
Fast det är väl så ändå att både din och Mayitos tillåtelse är fullständigt oväsentlig i sammanhanget - eftersom det avgörandet inte är ert.

Därmed framstår formuleringen som lite konstig - i mina ögon.

Med det sagt kan jag inte låta bli att undra vad ditt egentliga syfte är med att nämna samtliga parter vid namn i ditt inlägg

Det är ju något som de flesta trots allt försökt undvika - och mig veterligen har namnanvändning kritiserats av båda läger.

Bara funderingar.
Citera
2010-09-27, 14:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av angelinthesky
Det här är nog det bästa jag har läst på den här tråden på väldigt länge, bra skrivet.Du har min totala respekt HusvagnSvensson.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast det är väl så ändå att både din och Mayitos tillåtelse är fullständigt oväsentlig i sammanhanget - eftersom det avgörandet inte är ert.
Därmed framstår formuleringen som lite konstig - i mina ögon.
Med det sagt kan jag inte låta bli att undra vad ditt egentliga syfte är med att nämna samtliga parter vid namn i ditt inlägg
Det är ju något som de flesta trots allt försökt undvika - och mig veterligen har namnanvändning kritiserats av båda läger.
Ja visst är det ett märkligt resonemang att det skulle finnas förmildrande omständigheter att hänga ut mamman och lillflickan på det kränkande sätt som skett.
Ännu märkligare är det att helt plötsligt börja hänga ut deras namn och att det hyllas av Daddyister som i andra sammanhang kritiserar när någon annan gör det. Det verkar bero på vilken sida den personen står
Citera
2010-09-27, 17:26
Bannlyst
Citat:
Vill han inte ha sonen mer? Vad har du fått det ifrån?
Du som är så "tjenis"med Joakim borde väl rimligtvis känna till vad han själv skrivit på sin blogg.
Han har skrivit att han inte vill ha sin son oftare, han har inte råd med de prioriteringar han gör kring sin "icke"-försörjning och var han väljer lägga sina bidragspengar.
Citera
2010-09-27, 17:31
Bannlyst
Citat:
Ge fan i ett barn du inte har med att göra.
Du är rolig du.
Joakim fläker ut ett litet flickebarn inför hela världen på internet med namn, personnummer, adress, bilder, filmer och allt tänkbar information ingen annars skulle ha kommit över, och du springer efter och gläfser att alla ska ge fan i det barnet
Gläfs på Joakim som serverar henne på ett silverfat
Det är ju för f*n ett smörgåsbord Daddy dukar upp för en pedofil, men det är kanske vad Daddy gillar
triggar även mamman som vill skydda barnet och då får han reaktioner från henne, du vet, allt för att inte bli bortglömd. Sjukt
Senast redigerad av HenrikJ 2010-09-27 kl. 18:05.
Citera
2010-09-27, 18:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Du som är så "tjenis"med Joakim borde väl rimligtvis känna till vad han själv skrivit på sin blogg.
Han har skrivit att han inte vill ha sin son oftare, han har inte råd med de prioriteringar han gör kring sin "icke"-försörjning och var han väljer lägga sina bidragspengar.
Sen har han mage att gnälla över ynka 1273:- per månad, han vet inte vad ett barn kostar och allt som detta lilla belopp ska täcka in. Vi har räknat ut vad min fru får ta genom att jag driver eget och inte kan vabba.
Hon har inkomstbortfall och därmed sämre framtida pension, detta har vi täckt upp med en pensionsförsäkring, den kostar varje månad och det måste också räknas in i kostnader för barnen tillsammans med inkomstbortfallet, för att inte tala om det personliga engagemanget och all tid det tar, det är också timpenning på det. Vi har barn som har fritidsaktiviteter, det täcks knappast upp av 1273:- i månaden. Bara maten käkar upp beloppet vida. Nej Daddy och hans kompisar lever inte i verkligheten. Han kommer billigt undan men gnäller ändå.
Citera
2010-09-27, 18:49
Medlem
angelintheskys avatar
Citat:
Du är rolig du.
Joakim fläker ut ett litet flickebarn inför hela världen på internet med namn, personnummer, adress, bilder, filmer och allt tänkbar information ingen annars skulle ha kommit över, och du springer efter och gläfser att alla ska ge fan i det barnet
Gläfs på Joakim som serverar henne på ett silverfat
Det är ju för f*n ett smörgåsbord Daddy dukar upp för en pedofil, men det är kanske vad Daddy gillar triggar även mamman som vill skydda barnet och då får han reaktioner från henne, du vet, allt för att inte bli bortglömd. Sjukt
Tja, du verkar i varje fall gotta dig i det!!

Och JA, du skall ge blanka sjutton i barnet.
Citera
2010-09-27, 21:09
Medlem
Det är nästan skrämmande vilket hat och vilka fantasier ni "Daddyister" drivs av.

Vad har barnet och mamman gjort för att förtjäna ert drev? Ert totala oempati? Er respektlöshet inför deras intigritet?

Joakim sitter som en jävla gud och styr er med "järnhand". Ni lallar bara med. Säger JR att han inte vill mamman något ont, barnet något ont, så tror ni blint på det. Att han/ni gång efter annan med hjälp av er bevisar sin oerhörda ilska och hat mot barnet, mamman och samhället ser ni inte.

Att nämna deras namn här i detta forum bevisar bara än mer att ni "säljer" ut barnet och mamman till vilka dårar som helst, till vilket pris som helst.

Varför nämner ni inte sonen, sonens mamma, sonens mormor, farmor mfl, vid namn?
Citera
2010-09-27, 22:57
Bannlyst
Citat:
Tja, du verkar i varje fall gotta dig i det!!

Och JA, du skall ge blanka sjutton i barnet.

Jag tycker att du ska gå på Joakim vad gäller den saken.
Man du kanske inte förstår så pass elementära saker?

Citat:
Ursprungligen postat av Ahmenvafan
Det är nästan skrämmande vilket hat och vilka fantasier ni "Daddyister" drivs av.

Vad har barnet och mamman gjort för att förtjäna ert drev? Ert totala oempati? Er respektlöshet inför deras intigritet?

Joakim sitter som en jävla gud och styr er med "järnhand". Ni lallar bara med. Säger JR att han inte vill mamman något ont, barnet något ont, så tror ni blint på det. Att han/ni gång efter annan med hjälp av er bevisar sin oerhörda ilska och hat mot barnet, mamman och samhället ser ni inte.

Att nämna deras namn här i detta forum bevisar bara än mer att ni "säljer" ut barnet och mamman till vilka dårar som helst, till vilket pris som helst.

Varför nämner ni inte sonen, sonens mamma, sonens mormor, farmor mfl, vid namn?
Håller fullkomligt med dig.
Citera
2010-09-28, 03:40
Bannlyst
Daddy verkar dessutom få sina ynka 1273:- per månad att bli hela 4.400:-
Att han har storhetsvansinne vet vi redan men att flerdubbla sitt belopp så????
Det är en ekvation som inte går ihop.
Han lägger ju inte fler strån ihop än minibeloppet och ändå sitter han och gnäller.
Det är återigen vämjeligt.
1273:- är inte mycket att tala om i barnsammanhang, jag måste säga att umgängesfäder som Daddy kommer jävligt billigt undan, de vet inte vad barn i verkligheten kostar.
Senast redigerad av HenrikJ 2010-09-28 kl. 03:43.
Citera
2010-09-28, 07:38
Bannlyst
Och här kom det igen:
Citat:
I dagsläget då min dotters ömma moder sett till att inte bara brännmärka mig som misstänkt pedofil för resten av mitt liv, utan även sätta mig på fattighuset, så är det tänkt att varenda krona jag får att leva på. Dvs till mat, kläder, hygienartiklar etc skall gå oavkortat till barnens mödrar. Rubb och stubb.
Hans gränsöverträdande beteende är mammans fel och det är mammans fel att han inte försörjer sig.
Det är så jäkla synd om Daddy för ynka 1273:- per månad till sin dotter. Det täcker inte hälften av vad hon kostar.
Men kan ni inte se hur sjukt barnslig och ansvarslös han är
Citera
2010-09-28, 07:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Och här kom det igen:

Hans gränsöverträdande beteende är mammans fel och det är mammans fel att han inte försörjer sig.
Det är så jäkla synd om Daddy för ynka 1273:- per månad till sin dotter. Det täcker inte hälften av vad hon kostar.
Men kan ni inte se hur sjukt barnslig och ansvarslös han är
Fast det är väl en snäll mamma som sett till att BÅDA mammorna får dessa pengar då - eller hur skall man tolka inlägget.

Dock längre ner så konstaterar han ju själv att;
Citat:
Utslaget på 18 år har man räknat fram att barn kostar ca 4200 kr i månaden.

Med väldigt enkelt matematik kan vi då konstatera att 1273 kr inte utgör hälften av de 4200 kr i månaden som ett barn enligt Joakims egen uppgift kostar.
Det kan således inte bli så många kronor över för mamman att lägga på sig själv av de där pengarna.
Citera
2010-09-28, 08:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast det är väl en snäll mamma som sett till att BÅDA mammorna får dessa pengar då - eller hur skall man tolka inlägget.
Dock längre ner så konstaterar han ju själv att;
Med väldigt enkelt matematik kan vi då konstatera att 1273 kr inte utgör hälften av de 4200 kr i månaden som ett barn enligt Joakims egen uppgift kostar.
Det kan således inte bli så många kronor över för mamman att lägga på sig själv av de där pengarna.
Ja, vilken dundermamma det måste vara som kunde fixa stödbidrag till både eget barn och till Joakims son
För vad är Joakims ansvar i det hela, har han nåt?
Senast redigerad av HenrikJ 2010-09-28 kl. 08:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in