Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Fel! Joakim legitimerade sig och visade upp beslut från tingsrätten. Det ska räcka mer än väl. Sedan finns det ju bara ett sätt att lösa det hela på om situationen uppstår. Första gången jag hämtade mitt barn på fritidsverksamheten visste personalen inte vem jag var. Mitt barn kände genast igen mig och sa pappa. På de flesta dagis är inte personalen idioter. Med din attityd verkar det som om dagispersonal ständigt är vaksamma mot just män. Så är det inte, man är knappast ett bra ställe för barn om man har en fientlig inställning till män. Det bör betonas att det faktiskt är mammor som mest rövar bort sina barn.
Ponera att du arbetar på förskola, ett barn lämnas alltid av sin pappa, du har aldrig träffat mamman.
En dag utan förvarning dyker en okänd kvinna upp och säger att hon ska hämta sitt barn, hon bär solglasögon som hon inte tar av sig under samtalet.
Kvinnan har en pärm med sig och visar upp ett beslut där det står att hon har rätt till umgänge under påsklovet med början efter förskoledagens slut, kvinnan legitimerar sig.
Det har även kommit meddelande från andra dagis att en kvinna söker ett visst barn.
Pappan som lämnade på morgonen har inte sagt något om att barnet ska hämtas vid annan tid eller av annan person.
Skulle du då lämnat ut detta barn till kvinnan som varken du eller någon annan personal på förskolan känner igen?