2010-06-01, 21:06
  #6073
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Är det dödssprattlingar du håller på med eller är det epelepsi?
Kom med något konstruktivt istället.


Känslig eller?

Det var bara ett konstaterande över ett vardagligt fall i Konungariket Sverige.

Och beträffande konstruktivitet så bör väl du HenrikJ akta dig för att begära
något sådant.

Börjar du känna Daddy flåsa dig i nacken?


//Reimer
Citera
2010-06-01, 21:08
  #6074
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Skånskan har skrivit flera artiklar angående vårdnadstvister. Bl.a. har barnrättsjuristen Lena Celander-Jörgensen uttalat sig:

" I vårdnadsmål som hon varit ombud i där Lunds Socialförvaltning ansvarat för utredningarna har visat på en socialtjänst som är undermålig och rent ut fruktansvärt inkompetent.

– De har inte ens försökt upprätthålla bilden av att vara neutrala och utgå från barnperspektivet, säger Lena Celander Jörgensen
För vårdnadsutredningar handlar om att utreda möjligheterna att tillse barnets rätt till sina föräldrar, inte att partiskt stötta mammor vilket skett i de mål som Lena Celander-Jörgensen i Lunds kommun varit inblandad i."

http://www.skanskan.se/article/20100601/LUND/705319817/-1/DAGENSTIDNING/

Jag fastnade för detta: "De har inte ens försökt upprätthålla bilden av att vara neutrala och utgå från barnperspektivet", vilket ju känns väldans bekant för denna tråd.

Hur många mammor har denna jurist varit företrädare för och hur många pappor?

Edit;
Jag tar tillbaka min fråga;
Citat:
För kvinnor som ska utreda vårdtvister är det svårt att behålla objektiviteten menar Lena Celander Jörgensen.
Citat:
- Jag har blivit anklagad för att föra pappors talan. När det enda jag gör är att föra barnets talan. Barnets rätt till sin familj, rätt till en nära och god kontakt med båda sina föräldrar, rätt till två ansvarstagande föräldrar.
Att tala ur ett barnperspektiv, om barnets behov av båda sina föräldrar uppfattas eller vill uppfattas som om att man för pappors talan.

Den har besvarat sej själv. Hennes objektivitet .... Ja den har hon ju uttalat sej själv om.
__________________
Senast redigerad av Logga-ut 2010-06-01 kl. 21:13.
Citera
2010-06-01, 21:10
  #6075
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Skånskan har skrivit flera artiklar angående vårdnadstvister. Bl.a. har barnrättsjuristen Lena Celander-Jörgensen uttalat sig:

" I vårdnadsmål som hon varit ombud i där Lunds Socialförvaltning ansvarat för utredningarna har visat på en socialtjänst som är undermålig och rent ut fruktansvärt inkompetent.

– De har inte ens försökt upprätthålla bilden av att vara neutrala och utgå från barnperspektivet, säger Lena Celander Jörgensen
För vårdnadsutredningar handlar om att utreda möjligheterna att tillse barnets rätt till sina föräldrar, inte att partiskt stötta mammor vilket skett i de mål som Lena Celander-Jörgensen i Lunds kommun varit inblandad i."

http://www.skanskan.se/article/20100601/LUND/705319817/-1/DAGENSTIDNING/

Jag fastnade för detta: "De har inte ens försökt upprätthålla bilden av att vara neutrala och utgå från barnperspektivet", vilket ju känns väldans bekant för denna tråd.


Nej , finns det något som kan förvåna en egentligen?

Ännu ett sorgligt citat om hur det fungerar i vårt vackra land.


//Reimer
Citera
2010-06-01, 21:14
  #6076
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ett sorgligt dokument över ett tragiskt fall där myndighetsmissbruk och PAS har gått
hand i hand.

Jag förstår dig Daddy , man kan inte se sitt älskade barn förgås.


//Reimer

Jo det är sorgligt. Och daddy är förstås inte unik. Här är ännu ett exempel:

"När jag tog ut skilsmässa så visste jag att det skulle bli en fruktansvärd tuff och jobbig match att gå men det blev betydligt värre än så… Jag trodde inte i min vildaste fantasi att mitt beslut skulle få så enorma proportioner som det fick, alla var inblandade… Den enorma smutskastningskampanjen som jag fick emotta från X:t och hela hennes familj (Far, Mor, hennes syskon) var inriktad på att enbart kasta skit över mig men även mina föräldrar fick sitt och även mina syskon. Vad dem sa och gjorde tänker jag inte gå in på, det kan ni nog säkert gissa er till.

Mitt i allt detta stod min äldste son och fick höra alla dem hemska saker som sades. Givetvis så resulterade detta ganska omgående till att han tog avstånd ifrån mig…

Jag försökte då få hjälp via Soc, familjerätten men där fick jag ingen hjälp. Kort härefter lyckades jag få in pojken på Bup för att försöka få igång ett fungerande umgänge mellan oss. Efter att vi hade gått där en gång i vecka under flera års tid så upphörde det nu plötsligt. Nu var allt avklippt …

Jag kunde inte ensam bestämma att han skulle dit utan båda föräldrarna ska vara överens om detta. Därefter kom den fruktansvärda ångesten som ett brev på posten och hade jag inte nu haft min familj, mina vänner och min nya livskamrat som stöttade mig så hade jag nog aldrig kunnat skriva det ni läser just nu."


Det är så här det brukar vara. Vad jag förstår så har socialdepartementet nu börjat granska föräldrabalkens effekter. I många fall behöver mamman bara åberopa samarbetssvårigheter, utan bevis förstås, så är pappan vips borta. Ett prejudicerande fall finns från 2007, så det är bara att köra på och säga vad fan som helst om pappan.
Citera
2010-06-01, 21:20
  #6077
Moderator
TheLuckys avatar
Vet inte om det har länkats tidigare, men här är i alla fall rapporterna från Minpappa.nu.

-Genomgång av samtliga Skånes domslut under tiden 2007-2009 med avseende på vårdnads- och umgängesmål.
http://www.minpappa.nu/wp-content/uploads/2010/05/MinPappa.nu-Lund-Staden-dar-barnen-forlorar-sina-pappor.pdf

-Genomgång av samtliga Blekinges domslut under tiden 2007-2009
med avseende på vårdnads- och umgängesmål.
http://www.minpappa.nu/wp-content/uploads/2010/05/MinPappa.nu-Karlskrona-Staden-dar-barnen-forlorar-sina-pappor.pdf
Citera
2010-06-01, 21:25
  #6078
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Logga-ut
Ett klipp och klistra dokument i vanlig ordning.

Vad annat? Vad är det mer som står i brevet som någon? (vem) säger om R men som vi inte får veta?
Ja de börjar bli så tröttsamma och ointressanta dessa klipp och klistra-dokument, vem tror de tar detta på allvar när väsentligheter saknas. Bara för att man upprepar en lögn så blir det inte en sanning.
Citera
2010-06-01, 21:29
  #6079
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Jo det är sorgligt. Och daddy är förstås inte unik. Här är ännu ett exempel:

"När jag tog ut skilsmässa så visste jag att det skulle bli en fruktansvärd tuff och jobbig match att gå men det blev betydligt värre än så… Jag trodde inte i min vildaste fantasi att mitt beslut skulle få så enorma proportioner som det fick, alla var inblandade… Den enorma smutskastningskampanjen som jag fick emotta från X:t och hela hennes familj (Far, Mor, hennes syskon) var inriktad på att enbart kasta skit över mig men även mina föräldrar fick sitt och även mina syskon. Vad dem sa och gjorde tänker jag inte gå in på, det kan ni nog säkert gissa er till.

Mitt i allt detta stod min äldste son och fick höra alla dem hemska saker som sades. Givetvis så resulterade detta ganska omgående till att han tog avstånd ifrån mig…

Jag försökte då få hjälp via Soc, familjerätten men där fick jag ingen hjälp. Kort härefter lyckades jag få in pojken på Bup för att försöka få igång ett fungerande umgänge mellan oss. Efter att vi hade gått där en gång i vecka under flera års tid så upphörde det nu plötsligt. Nu var allt avklippt …

Jag kunde inte ensam bestämma att han skulle dit utan båda föräldrarna ska vara överens om detta. Därefter kom den fruktansvärda ångesten som ett brev på posten och hade jag inte nu haft min familj, mina vänner och min nya livskamrat som stöttade mig så hade jag nog aldrig kunnat skriva det ni läser just nu."


Det är så här det brukar vara. Vad jag förstår så har socialdepartementet nu börjat granska föräldrabalkens effekter. I många fall behöver mamman bara åberopa samarbetssvårigheter, utan bevis förstås, så är pappan vips borta. Ett prejudicerande fall finns från 2007, så det är bara att köra på och säga vad fan som helst om pappan.


Men fy fan, så långt har det inte gått för mig men scenariot känns allt för bekant.
Jag förstår att Daddy har lagt ner man kan inte se på hur länge som helst hur det
dyrbaraste man har går under tack vare att alla samhällets resurser ensidigt ligger
på den andra partens sida.

Mina kondoleanser till den stackarn som fick uppleva det som du citerade.

Och samma till Daddy , du vek inte ner dig du föll med ditt hjärta i behåll
och det är det viktiga.

Ibland måste man ta beslut som strider mot ens övertygelse och då måste man
tänka ett steg längre. Jag tror och känner att ditt beslut att inte medverka i den
pajascirkus som du och din dotter befinner sig i just nu är det bästa du kan göra.


Kudos till dig Daddy nu loggar jag ut från den här tråden.


//Reimer
Citera
2010-06-01, 21:29
  #6080
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Börjar du känna Daddy flåsa dig i nacken?
//Reimer
Har du inte större önsketänkanden än så?
Daddy kan gärna få flåsa mig lite i nacken, det är så jäkla varmt idag.
Menar du att han redan gör det fan det har jag missat helt, var då?
Citera
2010-06-01, 21:33
  #6081
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Vet inte om det har länkats tidigare, men här är i alla fall rapporterna från Minpappa.nu.

-Genomgång av samtliga Skånes domslut under tiden 2007-2009 med avseende på vårdnads- och umgängesmål.
http://www.minpappa.nu/wp-content/uploads/2010/05/MinPappa.nu-Lund-Staden-dar-barnen-forlorar-sina-pappor.pdf

-Genomgång av samtliga Blekinges domslut under tiden 2007-2009
med avseende på vårdnads- och umgängesmål.
http://www.minpappa.nu/wp-content/uploads/2010/05/MinPappa.nu-Karlskrona-Staden-dar-barnen-forlorar-sina-pappor.pdf
Du, jag tror det finns en egen tråd för det där.

https://www.flashback.org/t1186676

Den var i och för sej lite svår att hitta det verkar som om folk i forumet finner vinklade undersökningar lite ointressanta att diskutera.
Citera
2010-06-01, 21:47
  #6082
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logga-ut
Du, jag tror det finns en egen tråd för det där.

https://www.flashback.org/t1186676

Den var i och för sej lite svår att hitta det verkar som om folk i forumet finner vinklade undersökningar lite ointressanta att diskutera.

Vinklad? På vilket sätt har de vinklat undersökningarna, menar du?
Citera
2010-06-01, 21:51
  #6083
Bannlyst
Daddy skriver i sin blogg som han egentligen påstått misshandlad och illa däran tar paus ifrån

Citat:
Nyhetsjournalister ska bara rapportera det som händer, oavsett om de själva uppfattar det de skriver om som riktigt eller oriktigt, gott eller dåligt. Det moraliska ställningstagandet ska folk klara av själva. Visst måste även journalister få ha åsikter och framföra dom, men när man gör detta maskerat som ren nyhetsjournalistisk så anser jag att man missbrukar ett förtroende.
http://daddys.blogg.se/2010/june/utk...j-31-2010.html

Vad pysslar Daddy själv med?
Han vill kalla sig själv för journalist (eller var det journalest? ) och vill kalla sitt material för journalistiskt.
Eller var det "journalestiskt" och att man då kan hänföra sig åt det han kritiserar andra journalister för? Hmmmm...?

Om detta är hans allmänna motsägelsefulle argumentationsteknik med förnekelse för egna gärningar och skitkastning på andra så pekar inte ens det på en förmåga till samarbete som krävs för gemensam vårdnad.
Citera
2010-06-01, 21:56
  #6084
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morrhugg
Vinklad? På vilket sätt har de vinklat undersökningarna, menar du?
Jag föreslår att du läser tråden jag länkade till.

Först och främst så får inte mammorna vårdnaden i 100% av fallen.

Dessutom har dom som gjort studien i Skåne med sina egna fall i studien, det är väl väldigt objektiv osv osv.
Läs tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in