Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du får gärna visa var i lagen det står att kriteriet är stånd eller våt mus. Var det står att åklagaren skall visa att förövaren njöt.
Ja alltså det går ju inte att undkomma straff om man låter barn runka åt en och sen uppger att man faktiskt inte njöt alls av det. Det säger sig ju självt.
Sen vet jag inte om en del här inne tror att jag och du menar att det är förbjudet i lagen och att man ska ställas inför rätt och straffas om ett barn har rört någon vuxens könsorgan så där i största allmänhet. Det är ju en annan sak. Jag förstår inte ens varför det är ämnet, då vi talar om att anmäla när man misstänker att ett barn utsatts för otillbörlig saker, som inte är lagliga.
Det är alltså ingen skräck för könsorgan utan en inställning att om man misstänker att någon utnyttjar barnet för att hålla på med könsorgan. Vilket naturligtvis inte är tillåtet för att man påstår att man inte njuter av det. Då skulle varenda en som haft könsumgänge med barn hävda det, och så går det naturligtvis inte till.
Vet inte om du kan hålla med mig här micro?