2010-04-21, 22:50
Medlem
beheadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag trodde du skulle förstå av mitt förra inlägg att jag tycker dina teorier om att det är accepterat för barn att leka med vuxnas kön är ointressanta att diskutera.

Jag förstår att du är ute efter att provocera. Jag blir inte provocerad - jag finner dig bara barnslig. Du får driva den diskussionen mot någon som är sugen på att nappa på en så uppenbar krok.

Jag tänker nämligen inte ens hemfalla åt att kalla dig pedofil - jag har intervjuat tillräckligt många äkta pedofiler för att med ganska stor säkerhet kunna rensa bort dig. Du är inte ens trovärdig som det.

Nej, varför skulle du kalla mig pedofil? Det vore ju totalt felaktigt. En pedofil hade ju ansett att det vore OK att barnet tog på den vuxnes bröst, snopp eller andra kroppsdelar även då den vuxne upplevde något sexuellt i situationen. Precis där jag hävdar att gränsen går!
Citera
2010-04-21, 22:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Men hon sa att daddy i största allmänhet inte ville ha pojken på grund av taskig ekonomi. Detta stämmer alltså inte. Normalt blir det så här när det gäller micro.

Hahaha det är ju du som har fört in den informationen i tråden. Det kommer från dig.
Citera
2010-04-21, 22:54
Medlem
beheadeds avatar
Däremot vore det fortfarande på sin plats att du redovisar var i lagen dit påstående står att finna!

Citat:
När det handlar om lek med könet så handlar det inte om vad personen uppger sig tänka - det handlar snarare om huruvida man tillåter leken fortgå, om det skett av misstag eller medvetet, och om risken för att det återupprepas - där väger man in den vuxnes inställning i frågan.
Dessutom tar man givetvis hänsyn till rent objektiva observationer som barnet kan ange - stånd, eventuell sädesavgång, hur agerade den vuxne, osv osv..

Även lek med slak penis eller torr mus är dock att betrakta som tabu och skadligt för barnet - och är brottsliga handlingar - man behöver inte bevisa att vederbörande njöt sexuellt av det som skedde, där har du missförstått lagen.
Citera
2010-04-21, 22:55
Medlem
Blinekerm.

Det handlar inte om pengar det handlar om känslor och vad man är beredd att göra för sina barn!!!

I en sån lång och utdragen tvist detta handlar om så måste man tänka efter innan man skriver men du verkar inte göra det.

Du väljer att mala på och påstå eller tycka en massa personliga saker och därför frågar jag för vems skull skriver du här?

Leroy
Citera
2010-04-21, 22:58
Medlem
Blinkerm.

Kanske du kan svara på alla dessa samvetsfrågor jag ställt dig eller så fortsätter du att byta perspektiv och vinkling.

Leroy
Citera
2010-04-21, 23:16
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beheaded
Däremot vore det fortfarande på sin plats att du redovisar var i lagen dit påstående står att finna!

Du får gärna visa var i lagen det står att kriteriet är stånd eller våt mus. Var det står att åklagaren skall visa att förövaren njöt.
Citera
2010-04-21, 23:26
Bannlyst
Citat:
Du får gärna visa var i lagen det står att kriteriet är stånd eller våt mus. Var det står att åklagaren skall visa att förövaren njöt.

Ja alltså det går ju inte att undkomma straff om man låter barn runka åt en och sen uppger att man faktiskt inte njöt alls av det. Det säger sig ju självt.

Sen vet jag inte om en del här inne tror att jag och du menar att det är förbjudet i lagen och att man ska ställas inför rätt och straffas om ett barn har rört någon vuxens könsorgan så där i största allmänhet. Det är ju en annan sak. Jag förstår inte ens varför det är ämnet, då vi talar om att anmäla när man misstänker att ett barn utsatts för otillbörlig saker, som inte är lagliga.

Det är alltså ingen skräck för könsorgan utan en inställning att om man misstänker att någon utnyttjar barnet för att hålla på med könsorgan. Vilket naturligtvis inte är tillåtet för att man påstår att man inte njuter av det. Då skulle varenda en som haft könsumgänge med barn hävda det, och så går det naturligtvis inte till.

Vet inte om du kan hålla med mig här micro?
Citera
2010-04-21, 23:28
Medlem
Förlåt micro113 för min senaste kommentar.

Missförstånd.

Jag trodde Ni pratade om Bjästa.

Ber om ursäkt.

Leroy
Citera
2010-04-21, 23:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leroy1
Micro113.
Lägg gärna trådar där de hör hemma om Ni diskuterar andra fall än det TS. valt att lyfta.
Leroy
Det är inte jag som valt att diskutera det - jag har faktiskt försökt att avsluta diskussionen eftersom jag inte tycker den tillför något.
Citera
2010-04-21, 23:30
Medlem
Blnkerm.

Jag har svårt för ditt språk och din argumentation.

Du har fortfarande inte svarat på vilka du misstänker eller anmält, för pedofilli, vilka du misstänker eller de du tänker och tror.

Vilka?

Leroy
Senast redigerad av Leroy1 2010-04-21 kl. 23:36.
Citera
2010-04-21, 23:37
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Ja alltså det går ju inte att undkomma straff om man låter barn runka åt en och sen uppger att man faktiskt inte njöt alls av det. Det säger sig ju självt.

Sen vet jag inte om en del här inne tror att jag och du menar att det är förbjudet i lagen och att man ska ställas inför rätt och straffas om ett barn har rört någon vuxens könsorgan så där i största allmänhet. Det är ju en annan sak. Jag förstår inte ens varför det är ämnet, då vi talar om att anmäla när man misstänker att ett barn utsatts för otillbörlig saker, som inte är lagliga.

Det är alltså ingen skräck för könsorgan utan en inställning att om man misstänker att någon utnyttjar barnet för att hålla på med könsorgan. Vilket naturligtvis inte är tillåtet för att man påstår att man inte njuter av det. Då skulle varenda en som haft könsumgänge med barn hävda det, och så går det naturligtvis inte till.

Vet inte om du kan hålla med mig här micro?

Vi är helt överens.

Det är en klar skillnad på att ett barn råkar göra en sak - och att man tillåter ett barn, eller på andra sätt låter/uppmuntrar etc ett barn. Den skillnaden finns också i lagens mening - däremot kan lagen inte ta hänsyn till personens känsla.

Som förälder har man givetvis en skyldighet att reagera om man hör något/får signaler på att något otillbörligt kan ha hänt. Att inte agera i det läget är absolut oförlåtligt i mina ögon.
Citera
2010-04-21, 23:40
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leroy1
Förlåt micro113 för min senaste kommentar.

Missförstånd.

Jag trodde Ni pratade om Bjästa.

Ber om ursäkt.

Leroy
Det är okej, trådar spårar ur en del - så det är inte helt lätt att följa alla spår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in