2009-07-06, 11:23
  #85
Medlem
4thFloors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terrieterrie
Det förvånar mig högaligen att alla som svarar här så entydigt står på Daddys sida och hävdar hans rätt till umgänge och delad vårdnad när ni inte har den blekaste aning om varför han fråntogs den från början! Kan det enligt er mening inte finnas personer som är olämpliga som föräldrar? Eller anser ni att en förälder har äganderätt till sina barn, oavsett hur han behandlar dem?

Kan inte svara för de andra, men jag har läst domarna som Joakim har lagt ut, de visar med all önskvärd tydlighet att han inte är olämplig som far. Tingsrätten ansåg t om att Jocke var den mest lämpliga vårdnadshavaren.

Läs bloggen, läs domarna. Jag är av åsikten att en förälder inte ska fråntas vårdnaden annat än när den kan finnas olämplig, det ska inte vara en bedömningsfråga om vilken förälder som är bäst, eller vilken förälder som familjerätten gillar mest. Barnet har rätt till bägge föräldrar!
Citera
2009-07-06, 12:26
  #86
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terrieterrie
En del funderingar dyker upp i mitt huvud när jag läser ditt inlägg. För det första så undrar jag ju hur det kommer sig att du från början blev ifråntagen vårdnaden och att du hade övervakade besökstimmar? Sådana beslut fattas ju inte på helt lösa grunder, eller?

Vad du glömmer är att det finns psykopatiska och lögnaktiga mödrar.
Citera
2009-07-06, 13:45
  #87
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terrieterrie

Själv växte jag upp med en pappa som var alkolohist, sociopat och mytoman och jag är jävligt glad över att det aldrig var någon diskussion vid mina föräldrars skilsmässa om vem som skulle ha enskild vårdnad! Min pappa var givetvis förbannad och kände sig förorättad (trots att detta var på 60-talet) och kunde inte alls förstå varför han, som ljög sina egna barn fulla med skit och löften som alltid bröts, som bollade runt med lillebrorsan för att skrämma mamma, som snodde våra sparbössor och slog sönder dem för att komma åt mer pengar till sprit, som dunkade in mamma i väggen och skrek att hon borde gå ut på stan och tjäna pengar på sin fitta, etc etc, inte skulle ha ansvaret för sina barn.

Tråkigt med dina erfarenheter med din far.

Men det fråntar inte sanningen att det finns gott om kvinnor som kan vara, mytomaner,
barnmisshandlare också och vara nykterister med dessa egenskaper.
Kvinnor (mammor) är inte så oskyldiga de heller när de kommer till kritan och kan förstöra mycket för barn de med.
__________________
Senast redigerad av Empress 2009-07-06 kl. 13:47.
Citera
2009-07-06, 13:55
  #88
Medlem
Knytt1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Vad du glömmer är att det finns psykopatiska och lögnaktiga mödrar.
Och fäder...
Citera
2009-07-06, 14:00
  #89
Medlem
nicerpms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knytt1
Och fäder...

Om du föjlt den pågående debatten samt timtal med mediabevakning som tex tv3 ha gjort så krävs det ganska lite för en kvinna ska få egen vårdnad om barnen. Kommer nu inte ihåg namnet på den kvinnliga läkare som gav falska utlåtande om att barnen for illa av fadern (våldtäkt,misshandel, mm mm mm mm) När i själva fallet allt var lögn och dikt.
Citera
2009-07-06, 14:03
  #90
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knytt1
Och fäder...

En inte helt obetydlig faktor i sammanhanget:

Mödrarna gynnas av myndigheterna!
Citera
2009-07-06, 14:28
  #91
Bannlyst
Citat:
En del funderingar dyker upp i mitt huvud när jag läser ditt inlägg. För det första så undrar jag ju hur det kommer sig att du från början blev ifråntagen vårdnaden och att du hade övervakade besökstimmar? Sådana beslut fattas ju inte på helt lösa grunder, eller?

Själv växte jag upp med en pappa som var alkolohist, sociopat och mytoman och jag är jävligt glad över att det aldrig var någon diskussion vid mina föräldrars skilsmässa om vem som skulle ha enskild vårdnad! Min pappa var givetvis förbannad och kände sig förorättad (trots att detta var på 60-talet) och kunde inte alls förstå varför han, som ljög sina egna barn fulla med skit och löften som alltid bröts, som bollade runt med lillebrorsan för att skrämma mamma, som snodde våra sparbössor och slog sönder dem för att komma åt mer pengar till sprit, som dunkade in mamma i väggen och skrek att hon borde gå ut på stan och tjäna pengar på sin fitta, etc etc, inte skulle ha ansvaret för sina barn.

Det förvånar mig högaligen att alla som svarar här så entydigt står på Daddys sida och hävdar hans rätt till umgänge och delad vårdnad när ni inte har den blekaste aning om varför han fråntogs den från början! Kan det enligt er mening inte finnas personer som är olämpliga som föräldrar? Eller anser ni att en förälder har äganderätt till sina barn, oavsett hur han behandlar dem?

Daddy, jag vet inte om du var/ är en dålig eller bra pappa men jag har svårt att tro att socialtjänsten bara bestämde sig för övervakade besök utan någon som helst grund.

En annan undran jag får är uttrycket "Kvinnojourer och annat jävelskap". Vad menar du med det? Anser du att kvinnojourer är överflödiga? Anser du då alltså att det inte finns utsatta kvinnor som behöver hjälp utifrån? En hjälp som samhället och myndigheterna inte ger dem men som de kan få just av ideellt arbetande kvinnor på kvinnojourer? Eller menar du att det inte finns några misshandlade, utsatta kvinnor som behöver hjälp? Eller att de kvinnor som får stryk förtjänar att få stryk? Eller finns det enligt dig inga män som misshandlar kvinnor?

Då har du missuppfattat de här processerna grovt. Människor tror i allmänhet att övervakat umgänge endast sker då det finns starka skäl, dvs det är bevisat att fadern har varit våldsam eller begått andra övergrep. Fel fel fel!!

Det är närmast en regel att papporna blir tvingade till övervakat umgänge efter den första muntliga förhandlingen. Mamman PÅSTÅR ju att pappan är farlig. Då tar domarna det säkra före det osäkra och beslutar om övervakat umgänge. Jag hade tur som fick 4 timmar varannan vecka. Jag känner män som får träffa sina barn 4 timmar varannan månad. Detta utan att vara dömda eller straffade för någonting.

Det är lätt att se en lada när man står rakt framför den. men om man ställer en kvinna som påstår sig vara kränkt mellan en socialarbetare eller en domare och ladan så ser dom den inte längre. endast den stackars mamman.

Jag har tagit del av problemet gällande filformatet på mitt dokument. Jag skall genast lägga upp filen som en .doc fil istället.
Citera
2009-07-06, 14:37
  #92
Bannlyst
Så, nu ligger dokumentet upplagt som en .doc fil istället.
Ursäkta misstaget. Jag trodde Word kunde läsa .odt filer, men jag tänkte ju inte på att det är Microsoft som gör Word.
Dom är ju inte direkt kända för att göra sina program kompatibla med andras....
Citera
2009-07-06, 14:44
  #93
Bannlyst
Citat:
En annan undran jag får är uttrycket "Kvinnojourer och annat jävelskap". Vad menar du med det? Anser du att kvinnojourer är överflödiga? Anser du då alltså att det inte finns utsatta kvinnor som behöver hjälp utifrån? En hjälp som samhället och myndigheterna inte ger dem men som de kan få just av ideellt arbetande kvinnor på kvinnojourer? Eller menar du att det inte finns några misshandlade, utsatta kvinnor som behöver hjälp? Eller att de kvinnor som får stryk förtjänar att få stryk? Eller finns det enligt dig inga män som misshandlar kvinnor?

Kvinnojourerna och deras moderförening ROKS fick i år 11 miljoner i statsstöd. Lägg på det dom 3000 spänn dom tar av kommunen per övernattning i deras skyddade boenden så inser du att detta inte är några "ideella" föreningar. Dessa pengar behöver inte heller redovisas sftersom verksamheten är hemlig. Tycker du att detta är bra?

Mansjourerna får inte ett öre längre då dom inte går med på kravet att dom också skall jobba mot det "gigantiska" samhällsproblemet mäns våld mot kvinnor. Män som misshandlas och deras barn har således ingenstans att ta vägen.

men det värsta är att många av dessa miljoner används för ren kriminell verksamhet, genom att hjälpa mammor att gå under jorden med sina barn och hålla dom gämda i åratal.

Ja jag anser att kvinnojourerna skall bort och ersättas med statligt kontrollerade skyddade boenden som skall redovisa sina bidrag och som skall vara öppna för alla som har behov av dom.
Citera
2009-07-06, 14:47
  #94
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daddys
Ja jag anser att kvinnojourerna skall bort och ersättas med statligt kontrollerade skyddade boenden som skall redovisa sina bidrag och som skall vara öppna för alla som har behov av dom.

Kvinnojourerna är "lejonets kula" och bör avskaffas. Att skattepengar ska gå till sådan verksamhet är FÖR DJÄVLIGT!
Citera
2009-07-06, 15:02
  #95
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daddys
Mansjourerna får inte ett öre längre då dom inte går med på kravet att dom också skall jobba mot det "gigantiska" samhällsproblemet mäns våld mot kvinnor. Män som misshandlas och deras barn har således ingenstans att ta vägen.

Såna här grejer gör mig helig förbannad.
Här är en typisk könsdiskriminering på män, som tystas ned.
Det är farligt att tona ned att det finns våldsamma kvinnor då de forsätter att legitimera hennes våld.
Jag vet ju att kvinnas våld t.o.m ursäkts bort med att kvinnor är frustrerade och är för att vi är i underläge mannen pågrund rådande "patriarkala struktur".
Vi barn som drabbas av dessa kvinnor blir också nedtystade och glöms bort i debatten, genom att det ständigt vinklas över på hur synd det är kvinna som lever under så stor press för att hon är kvinna. Eller så kan man inte bli trodd då "kvinnor är ju inte våldsamma i synnerhet inte emot sina barn".
Citera
2009-07-06, 19:30
  #96
Bannlyst
Åklagarna kan inte lagarna

Nytt inlägg postat.

Rekommenderas för er som gillar att se myndigheterna idiotförklara sig själva. Vore jag inte så jävla förbannad så skulle jag garva åt den här farsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in