Citat:
Ursprungligen postat av peter.gillberg
Jag är långt ifrån en expert och har aldrig utgett mig för att vara en. Jag syftade på gången då han försökte hämta upp dottern på dagis. Modern hade skyddad bostadsadress vilket hon hade av en anledning och han borde ha förstått bättre.
Modern frångår det av rätten beslutade umgänget och håller Dottern borta från stipulerat umgänge. Hon gör sig okontaktbar och Daddy undrar var han skall hämta henne nu när hon finns på något annat dagis. Kungsbacka är en tämligen liten kommun och det finns inte så många dagis att leta på.
För säkerhets skull tar han med sig TR:s beslut så att ingen tvekan skall kunna råda om de faktiska, juridiska förutsättningarna. Om någon skulle undra alltså.
Det var det inte. Dagisfröken undrade inte alls utan ringde snabbt moderns som hämtade Dottern via en bakdörr, under det att Daddy satt i ett separat rum och samtalade med annan personal. Detta har modern beskrivit som (vilket den lokala socialbyrån tagit för sant i sin samlade bedömningen av kräket daddy) skrik och hor om våld.
Senare kontakt med ifrågavarande dagispersonal ger vid handen att detta påstående av modern är en lögn. Daddy var lugn och fin och frågade artigt.
Att modern hade någon form av hemlighållande av sin adress, fast den var allmänt känd, har inte med saken att göra. Daddy skulle enligt domstolens beslut hämta Dottern och var i färd med att göra det i vanlig ordning, när modern gömde undan henne. Så hon inte kunde träffa sin far och Brodern. (Brodern har alltså alltid varit med - det umgänget fungerar till allas belåtenhet).
Daddy påtalade detta brott mot domstolens beslut för socialtjänsten. Det fortgick. Daddy började oroa sig för hur det egentligen stod till där i mödrahemmet när detta umgängesrtilskande förvärrats än mer. Söker kontakt med soc. igen. Och tids nog är han rejält bekymrad och författar det i tråden famösa meddelandet till soc. med rubriken "För Guds skull, hjälp min dotter!" Vilket den nu avgångna chefen körde i papperstuggen. Och nu, efter en god tid, inkommer modern med den avgörande uppgiften: Hon har hört Dottern tala om pappas snopp.
Anledningen till att hon inte talat om på vilken förskola dottern hade sin Stöd- och stimulansplats är inte känd för allmänheten; okänt om den är känd för modern själv.