2010-06-24, 22:19
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Nej "fröken Henrik" menar inte att det är ett socialt problem att pappor vill träffa sina barn.
Men det är ett socialt problem när föräldern i detta sammanhang hänger ut den andra föräldern och barnet på internet.

Mmm, sånt som händer varje dag på hundratals fotoalbum på internet idag. Hänger ut.. med namn och bild.. och vart de bor, vad de ska göra. Du använder hårda ord som egentligen inte säger något.

Han kritiserar modern och mormodern på internet. Det är hans rätt att göra det.
Han beskriver sin avsaknad av dottern på internet. Det är hans rätt att göra det.

Är det detta du kallar "hänga ut"?
Citera
2010-06-24, 22:20
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter.gillberg
Jag är långt ifrån en expert och har aldrig utgett mig för att vara en. Jag syftade på gången då han försökte hämta upp dottern på dagis. Modern hade skyddad bostadsadress vilket hon hade av en anledning och han borde ha förstått bättre.

Du säger själv flera gånger att daddy inget kan om juridik. Då daddy uttalar sig mycket om just juridik och du avfärdar detta så måste vi ju utgå från att du besitter expertkunskaper. Eller är det fel? Kanke du gör som utloggen och henke, bara spekulerar och påstår saker och sedan hånar dem som kräver belägg?

Därutöver, vilken speciell anledning hade modern för att skaffa skyddad identitet? Vilka källor har du för stöd för detta påstående?
Citera
2010-06-24, 22:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av morrhugg
Som jag ser det är det en aspekt av det hela. Utöver det har du hur myndigheter behandlar "the small people", och om dessa myndigheter har några fördomar eller ej.. vilket en del statistik från söder påvisar att det finns fördomar hos soc, och TR går på vad soc säger i väldigt många fall.

Oavsett hur det går med vårdnaden, så finns det en annan sida av detta som borde dras vidare och undersökas närmare då resultatet från detta kommer att göra det mer jämlikt, förhoppningsvis.

Fördomar finns alltid och kommer antagligen allltid att finnas, därför ska det finnas fasta rutiner som följs punktligt så inte besluten fattas efter egen vilja/åsikt. Har en person begått ett brott och därmed fått ett straff så ska det kunna användas vid beslutsfattande om eventuell dom men annars inte. Finns mycket inom rättsväsendet som behöver bli bättre och hoppas även jag att det här fallet bidrar till det.
Citera
2010-06-24, 22:21
Bannlyst
Citat:
Mmm, sånt som händer varje dag på hundratals fotoalbum på internet idag. Hänger ut.. med namn och bild.. och vart de bor, vad de ska göra. Du använder hårda ord som egentligen inte säger något.

Han beskriver sin avsaknad av dottern på internet. Det är hans rätt att göra det.

Har du också sociala problem?
Man hänger normalt inte ut sina närmaste publikt, det är saker man löser internt.
Citera
2010-06-24, 22:22
Bannlyst
Citat:

Visst får han göra det, med all rätt .. men då får han även stå för konsekvenserna som det medför.
Citera
2010-06-24, 22:25
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
När föräldern inte förstår samarbete.

Att inte samarbete för dig är att inte acceptera att man inte får träffa dottern. Ja, vi vet din inställning om just detta. Din upprepning börjar bli taktisk dansant.
Citera
2010-06-24, 22:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Du säger själv flera gånger att daddy inget kan om juridik. Då daddy uttalar sig mycket om just juridik och du avfärdar detta så måste vi ju utgå från att du besitter expertkunskaper. Eller är det fel? Kanke du gör som utloggen och henke, bara spekulerar och påstår saker och sedan hånar dem som kräver belägg?

Därutöver, vilken speciell anledning hade modern för att skaffa skyddad identitet? Vilka källor har du för stöd för detta påstående?

Då förstår jag vad du menar, nej jag besitter inte några expertkunskaper inom juridik. Dock besitter jag tillräckligt för att finna hans agerande ganska löjligt. Han kan ju uppenbarligen inte acceptera en dom/beslut och anser sig ständigt ha blivit "fel behandlad" fastän så inte är fallet. Det stör jag mig på och därför säger att han inte verkar besitta större kunskaper inom juridik.
Citera
2010-06-24, 22:28
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Fördomar finns alltid och kommer antagligen allltid att finnas, därför ska det finnas fasta rutiner som följs punktligt så inte besluten fattas efter egen vilja/åsikt. Har en person begått ett brott och därmed fått ett straff så ska det kunna användas vid beslutsfattande om eventuell dom men annars inte. Finns mycket inom rättsväsendet som behöver bli bättre och hoppas även jag att det här fallet bidrar till det.

Visst, det skulle jag också vilja, men så är det inte idag. Över 90% av all enskild vårdnad tillfaller modern och att i dessa "jämställda" tider så lyfter folk knappt på ögonbrynen. Det är tydligen så att när det skiter sig och två personer inte klarar av att få till det, så är männen dåliga fäder rakt igenom.

Sen att Soc består till stora delar av kvinnor har säkert inget med detta att göra.. *host*
Citera
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Man hänger normalt inte ut sina närmaste publikt, det är saker man löser internt.

Ja, att anklagas för incest är ett familjeproblem. Henrik menar här att daddy lugnt och sansat ska acceptera sitt öde att inte få träffa sin dotter pga att modern ogillar honom.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Att inte samarbete för dig är att inte acceptera att man inte får träffa dottern. Ja, vi vet din inställning om just detta. Din upprepning börjar bli taktisk dansant.

Känns som att du hakar upp dig lite väl mycket på själva händelserna istället för att kolla på de bakomliggande orsakerna. Det fanns/finns en anledning till att han inte får träffa dotter och han var väl medveten om den. Han valde ändå att i ren protest trotsa det och därmed även sammarbetet, det medför konsekvenser.
Citera
2010-06-24, 22:29
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Visst får han göra det, med all rätt .. men då får han även stå för konsekvenserna som det medför.

Vilka konsekvenser medför det för en förälder att ha en bildbok på sin familj på internet, inklusive text, menar du?
Citera
2010-06-24, 22:31
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Dock besitter jag tillräckligt för att finna hans agerande ganska löjligt. Han kan ju uppenbarligen inte acceptera en dom/beslut och anser sig ständigt ha blivit "fel behandlad" fastän så inte är fallet.

Ahaaa! Du anser alltså att inte få träffa sin dotter är bra. Bra då vet vi din inställning till barns behov.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in