Citat:
Ursprungligen postat av morrhugg
Vad är problemet? Problemet är inte lagen, utan utförandet..
Soc verkar rakt av diskriminera männen, och domstolarna går i allt för hög grad på vad Soc säger utan att utreda hur det egentligen ligger till. Soc består av stora delar kvinnor, och gamla fördomar verkar vara högst inbitna där. Rätten att bli lika behandlad inför en myndighet gäller bara på pappret, vilket du ganska enkelt ser om du tittar lite på statistiken som plockats fram från t.ex.
minpappa.nu som visar hur det ser ut i dagens feministiska sverige.
Det är en enorm skillnad mellan ROKS och pappamanualen och andra sidor, om du inte kände till det. ROKS bland andra får dela på ca 1 miljard kronor om året, pappamanualen och andra får inte en krona från staten. ROKS har varit experter till regeringen i många år, pappamanualen har inget inflytande över huvudtaget då det handlar om en privatperson som samlat erfarenheter från andra. Hur du ens kan jämföra dessa är ganska konstigt.
Din kritik av sociala kan jag till viss del hålla med om.
Din kritik mot domstolsväsendet faller väl bort i daddyfallet t.ex. där man gått emot de rekomendationer som soc. gjort. Daddy fick umgänge med dottern dock under bevakning. Och ska jag ara ärlig något annat hade i mina ögon varit tjänstefel. (detta på grund av att bevakningen har till syfte säkerställa att daddy fixar det hela. Om han gör det kommer det utökas och ev. bli utan övervakning).
Men att spekulera i domstolarnas tillkortakommande är från din sida bara spekulationer.
Det blir också bara spekulationer i denna tråd eftersom vi har en sida som gett ut de dokument som han anser kan gynna honom. Vart har vi de inlagor som motståndarsidan lagt in osv.
Vi har domar men de är som det konstaterats i tråden inte alltid av den art att de är lättolkade.
Att papparörelsen får nollkronor har sina orsaker.
Efter följt en del av de personer som verkar i vissa organisationer så förstår man att deras agenda inte är rumsrena.
Munnen säger en sak, texten en annan.
Den miljard du pratar om används till mycket mer än plocka fram manualer.
Du inser väl att kvinnojourer behövs? eller anser du att de inte har ett syfte i dagens samhälle?
Skulle vi följa det exemplet som en skribent här framlade igår att mannen ska tydligt klargöra konsekvenserna av en ev. seperation. Underförstått ett hot. Så inser man att den papparörelse som finns och verkar tyvärr inte ger det intryck de behöver för kunna gräva fram pengar.
Om de enas och kan ha en seriös och riktig agenda lär pengar strömma till. Dock kommer det inte behövas allt för många mansjourer. Visst behov finns men inte i samma utsträckning för hur man än vrider på det är det så att mannen använder fysisk dödsfarligt våld i större utsträckning än annars.
De försök som män och papparörelsen har väl mest blivit ett miniatyr 68 då motsättningar ger splittring i små fraktioner. Svårt samarbeta.
Jag är nog otydligt är nog värmen som tar ut sitt pris.
Är det något som är otydligt får jag ta det i morgon.
Men JAG anser inte denna VT vara normal på en fläck.
Vi har en sidas version och de dokument som han anser gynnar hans sak.