2010-07-17, 22:34
Medlem
Kimbo7s avatar
Frågan om umgängessabotage borde väl falla bort? Ibland har flickan varit sjuk ibland har Daddy inte kunnat för att pojken varit sjuk, någon gång har han missat ett tillfälle och någon gång har flickan inte velat. Det var det sociala och inte mamman som beslutade om kontaktperson. Så bortsett från att Severianos exempel är drastiskt så är det inte en parallell till detta fall på något sätt.
Citera
2010-07-17, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lejonhierta
Du har nog begränsade alternativt inga kunskaper om dessa frågor i din samtid, om du har ärligt syfte kan jag rekomendera att du svarar inför dig själv på dessa frågor, http://www.pappamanualen.se/valspecial/10_pappafragor.pdf ,
var medveten om att samtliga riksdagspartier gör så, om du letar på riksdagen så finner du motioner från båda blocken, angående förändringar framför allt gällande 2006 års konfliktskapande lag.

Vad 2006 års lag gör är att den fokuserar på det bästa för barnen.
Vad är problemet.
Lagen talar ju om att båda föräldrarna är viktiga men att det viktigaste är
att man fokuserar på barnen.

Dem du länkar till har ungefär lika rätt i dessa frågor som ROKS.
Konfliktssökande organisationer som bara tar parti för sitt kön.
Barnen hamnar emellan.
Tragiskt
Citera
2010-07-17, 23:12
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkmore
Nä...det menar du inte.

Blir väl snyft historier om ekonomin osv.

Läste att daddy var förtvivlad över underhållsbidraget. Så nä det skulle inte funka menar du med lika ledighet?

Det är väldigt lätt att raljera och prata om snyfthistorier. Dock kan jag berätta om en familj som bestämt sig för att vara jämställda från starten.. med det mesta i livet..

För att göra en lång historia kort så förhandlade kvinnan till sig extra lediga månader med pappan för att hon trivdes så bra, hon kände att hon fick ut så mycket av att vara med barnet. Så det här att man kastar skuld, eller kallar det för snyfthistorier om ekonomi.. det kanske är sant ibland då det helt beror på vilken typ av jobb familjen har.. om en är forskare och en är städare så känns det ganska givet vem som får vara hemma, men det finns även många fall där kvinnan själv väljer, utan förbehåll, utan ekonomi..
Citera
2010-07-17, 23:19
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av downset1975
Vad 2006 års lag gör är att den fokuserar på det bästa för barnen.
Vad är problemet.
Lagen talar ju om att båda föräldrarna är viktiga men att det viktigaste är
att man fokuserar på barnen.

Dem du länkar till har ungefär lika rätt i dessa frågor som ROKS.
Konfliktssökande organisationer som bara tar parti för sitt kön.
Barnen hamnar emellan.
Tragiskt

Vad är problemet? Problemet är inte lagen, utan utförandet.. Soc verkar rakt av diskriminera männen, och domstolarna går i allt för hög grad på vad Soc säger utan att utreda hur det egentligen ligger till. Soc består av stora delar kvinnor, och gamla fördomar verkar vara högst inbitna där. Rätten att bli lika behandlad inför en myndighet gäller bara på pappret, vilket du ganska enkelt ser om du tittar lite på statistiken som plockats fram från t.ex. minpappa.nu som visar hur det ser ut i dagens feministiska sverige.

Det är en enorm skillnad mellan ROKS och pappamanualen och andra sidor, om du inte kände till det. ROKS bland andra får dela på ca 1 miljard kronor om året, pappamanualen och andra får inte en krona från staten. ROKS har varit experter till regeringen i många år, pappamanualen har inget inflytande över huvudtaget då det handlar om en privatperson som samlat erfarenheter från andra. Hur du ens kan jämföra dessa är ganska konstigt.
Citera
2010-07-17, 23:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kimbo7
Frågan om umgängessabotage borde väl falla bort? Ibland har flickan varit sjuk ibland har Daddy inte kunnat för att pojken varit sjuk, någon gång har han missat ett tillfälle och någon gång har flickan inte velat. Det var det sociala och inte mamman som beslutade om kontaktperson. Så bortsett från att Severianos exempel är drastiskt så är det inte en parallell till detta fall på något sätt.
Mamman har informerat soc om alla de fall där flickan varit sjuk, soc har haft full insyn och även kunnat komma och kontrollera om de misstrodde febertermometern.
Mamman har gjort allt för att följa umgängesschemat.
Daddy däremot har strulat och glömt sina umgängen, barnet har stått där och väntat och Daddy har inte dykt upp.
Daddy har nu anmält mamman för PAS, en diagnos jag tror på men som inte är erkänd i Sverige. Dock tvivlar jag starkt på PAS i Daddys dotters mammas fall, där är det snarare Daddy som ägnar sig åt PAS.
Dock orsakar Daddys anmälan att mamman återigen får infinna sig i olika möten och Daddy stör verkligen ron i dotterns hem. Han gör allt för att göra väsen av sig och störa den ro och harmoni dottern har i sitt hem. Mamman får göra det bästa av den oreda Daddy orsakar dem.
Sunt?
Citera
2010-07-17, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morrhugg
Det är väldigt lätt att raljera och prata om snyfthistorier. Dock kan jag berätta om en familj som bestämt sig för att vara jämställda från starten.. med det mesta i livet..

För att göra en lång historia kort så förhandlade kvinnan till sig extra lediga månader med pappan för att hon trivdes så bra, hon kände att hon fick ut så mycket av att vara med barnet. Så det här att man kastar skuld, eller kallar det för snyfthistorier om ekonomi.. det kanske är sant ibland då det helt beror på vilken typ av jobb familjen har.. om en är forskare och en är städare så känns det ganska givet vem som får vara hemma, men det finns även många fall där kvinnan själv väljer, utan förbehåll, utan ekonomi..
Jag är inte för en 50/50, dock ska man vara fullt medveten att man som man bör vara hemma och kanske låta karriären vila någon månad.

De flesta familjer löser det mesta själva. De löser det praktiska när barnet är litet, de sköter sin skilsmässa så bra det går osv.

Men man kan inte som man räkna med att jag ska ha en total rättighet om jag inte försakar något. Gäller alla människor oavsett ras och kön.

Som många redan sagt så är det varje unikt fall som avgör vart vårdnaden kommer att hamna.
Citera
2010-07-17, 23:49
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Jag är inte för en 50/50, dock ska man vara fullt medveten att man som man bör vara hemma och kanske låta karriären vila någon månad.

De flesta familjer löser det mesta själva. De löser det praktiska när barnet är litet, de sköter sin skilsmässa så bra det går osv.

Men man kan inte som man räkna med att jag ska ha en total rättighet om jag inte försakar något. Gäller alla människor oavsett ras och kön.

Som många redan sagt så är det varje unikt fall som avgör vart vårdnaden kommer att hamna.

Eh.. jag fattar inte vad du pratar om? Varför skulle någon människa ha TOTAL RÄTTIGHET över något alls? Sen säger du, som en uppmaning till män att just de bör låta jobbet vila någon månad..

Du lägger ansvaret på männen när det faktiskt är familjen som tar detta beslut. Tyvärr, när familjen faktiskt gemensamt tar beslutet att kvinnan stannar hemma så skuldbeläggs mannen för detta ibland, vilket ju är helt barockt.
Citera
2010-07-17, 23:50
Medlem
Citat:
Vad är problemet? Problemet är inte lagen, utan utförandet.. Soc verkar rakt av diskriminera männen, och domstolarna går i allt för hög grad på vad Soc säger utan att utreda hur det egentligen ligger till. Soc består av stora delar kvinnor, och gamla fördomar verkar vara högst inbitna där. Rätten att bli lika behandlad inför en myndighet gäller bara på pappret, vilket du ganska enkelt ser om du tittar lite på statistiken som plockats fram från t.ex. minpappa.nu som visar hur det ser ut i dagens feministiska sverige.

Det är en enorm skillnad mellan ROKS och pappamanualen och andra sidor, om du inte kände till det. ROKS bland andra får dela på ca 1 miljard kronor om året, pappamanualen och andra får inte en krona från staten. ROKS har varit experter till regeringen i många år, pappamanualen har inget inflytande över huvudtaget då det handlar om en privatperson som samlat erfarenheter från andra. Hur du ens kan jämföra dessa är ganska konstigt.
Din kritik av sociala kan jag till viss del hålla med om.
Din kritik mot domstolsväsendet faller väl bort i daddyfallet t.ex. där man gått emot de rekomendationer som soc. gjort. Daddy fick umgänge med dottern dock under bevakning. Och ska jag ara ärlig något annat hade i mina ögon varit tjänstefel. (detta på grund av att bevakningen har till syfte säkerställa att daddy fixar det hela. Om han gör det kommer det utökas och ev. bli utan övervakning).
Men att spekulera i domstolarnas tillkortakommande är från din sida bara spekulationer.

Det blir också bara spekulationer i denna tråd eftersom vi har en sida som gett ut de dokument som han anser kan gynna honom. Vart har vi de inlagor som motståndarsidan lagt in osv.
Vi har domar men de är som det konstaterats i tråden inte alltid av den art att de är lättolkade.
Att papparörelsen får nollkronor har sina orsaker.
Efter följt en del av de personer som verkar i vissa organisationer så förstår man att deras agenda inte är rumsrena.
Munnen säger en sak, texten en annan.

Den miljard du pratar om används till mycket mer än plocka fram manualer.

Du inser väl att kvinnojourer behövs? eller anser du att de inte har ett syfte i dagens samhälle?
Skulle vi följa det exemplet som en skribent här framlade igår att mannen ska tydligt klargöra konsekvenserna av en ev. seperation. Underförstått ett hot. Så inser man att den papparörelse som finns och verkar tyvärr inte ger det intryck de behöver för kunna gräva fram pengar.

Om de enas och kan ha en seriös och riktig agenda lär pengar strömma till. Dock kommer det inte behövas allt för många mansjourer. Visst behov finns men inte i samma utsträckning för hur man än vrider på det är det så att mannen använder fysisk dödsfarligt våld i större utsträckning än annars.

De försök som män och papparörelsen har väl mest blivit ett miniatyr 68 då motsättningar ger splittring i små fraktioner. Svårt samarbeta.

Jag är nog otydligt är nog värmen som tar ut sitt pris.
Är det något som är otydligt får jag ta det i morgon.

Men JAG anser inte denna VT vara normal på en fläck.
Vi har en sidas version och de dokument som han anser gynnar hans sak.
Senast redigerad av darkmore 2010-07-17 kl. 23:58.
Citera
2010-07-17, 23:56
Medlem
Citat:
Eh.. jag fattar inte vad du pratar om? Varför skulle någon människa ha TOTAL RÄTTIGHET över något alls? Sen säger du, som en uppmaning till män att just de bör låta jobbet vila någon månad..

Du lägger ansvaret på männen när det faktiskt är familjen som tar detta beslut. Tyvärr, när familjen faktiskt gemensamt tar beslutet att kvinnan stannar hemma så skuldbeläggs mannen för detta ibland, vilket ju är helt barockt.
Jag menar att om det beslutet fattas av familjen tt mamman ska vara hemma merparten av tiden så blir det ju automatiskt en fördel för henne i en konflikt senare.

Och då pratar jag om en separation med små barn.

Männen kan inte ta det enkla beslutet att låta mamman vara hemma för att sedan vid en konflikt hävda sin "rättighet". Förstår du vad jag menar då?

Nu är vi på mycket filosofisk mark iallafall enligt mig.

Jag ser att de flesta löser detta smidigt och bra. Dock har vi de fall där det blir VT och varje fall är ju unikt.
Citera
2010-07-18, 00:03
Moderator
Pentyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av downset1975
mer än 50% är en majoritet
Då står du inför ett empiriskt problem.
Visa oss data till styrkandet av tesen.
Citera
2010-07-18, 00:04
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Din kritik av sociala kan jag till viss del hålla med om.
Din kritik mot domstolsväsendet faller väl bort i daddyfallet t.ex. där man gått emot de rekomendationer som soc. gjort. Daddy fick umgänge med dottern dock under bevakning. Och ska jag ara ärlig något annat hade i mina ögon varit tjänstefel. (detta på grund av att bevakningen har till syfte säkerställa att daddy fixar det hela. Om han gör det kommer det utökas och ev. bli utan övervakning).
Men att spekulera i domstolarnas tillkortakommande är från din sida bara spekulationer.

Nej, min kritik faller inte med ett enstaka fall. Tittar du på statistiken så är det ofta enstaka fall som går emot strömmen, och varför skulle kritiken då tystna, menar du? "tja, 9 av tio tillfaller kvinnor, men en tillföll ju mannen, så då är det ok". Jag talar generellt och inte om detta fall specifikt nu.

Citat:
Att papparörelsen får nollkronor har sina orsaker.
Efter följt en del av de personer som verkar i vissa organisationer så förstår man att deras agenda inte är rumsrena.
Munnen säger en sak, texten en annan.

Den miljard du pratar om används till mycket mer än plocka fram manualer.

Nej, att de inte får sina pengar borde vara olagligt när man ger en miljard till det andra könet. Man borde inte ge pengar till ett kön alls, man borde enbart ge pengar till ett problem, sen ska det inte spela någon roll om du är man, kvinna, svart, vit eller grön. Om du faller inom ramen så ska du få hjälp.

Citat:
Du inser väl att kvinnojourer behövs? eller anser du att de inte har ett syfte i dagens samhälle?
Skulle vi följa det exemplet som en skribent här framlade igår att mannen ska tydligt klargöra konsekvenserna av en ev. seperation. Underförstått ett hot. Så inser man att den papparörelse som finns och verkar tyvärr inte ger det intryck de behöver för kunna gräva fram pengar.

Jourer behövs för folk som har problem. Kvinnojourer kan få vara en del av detta, men då ska krav införas. De gör bra saker ibland, men de kollar alltför sällan upp fakta, vilket relativt enkelt kan bevisas genom hur män behandlats när deras psykstörda kvinna väljer att kidnappa barnet och kvinnojouren skyddar dem.. de blev väl till och med fällda för att ha brutit mot lagen en gång.. *yay*..

Citat:
Om de enas och kan ha en seriös och riktig agenda lär pengar strömma till. Dock kommer det inte behövas allt för många mansjourer. Visst behov finns men inte i samma utsträckning för hur man än vrider på det är det så att mannen använder fysisk dödsfarligt våld i större utsträckning än annars.

De försök som män och papparörelsen har väl mest blivit ett miniatyr 68 då motsättningar ger splittring i små fraktioner. Svårt samarbeta.

De har en seriös och riktig agenda? Eller menar du att de inte har det? Isf påpeka gärna vari deras oseriositet ligger. Jag håller inte med dig då modern forskning säger att män diskrimineras då det gäller vårdnad, män diskrimineras och förlöjligas då deras kvinnor slår dem osv etc.

Och ditt argument om "dödsfarligt våld" struntar jag i. Är det våld, så är det våld. Det är bara grader i helvetet vi pratar om, och kvinnor och män är ungefär lika goda kålsupare på den arenan, så det är inget argument för att det inte behövs mansjourer som får statligt bidrag. Att INTE få bidrag borde vara diskriminering i mitt tycke.
Citera
2010-07-18, 00:17
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:

Var kommer den miljarden ifrån? Var hittar jag uppgiften om att ROK:s får en miljard?

Menar du att dom får det årligen, eller under vilken tidsaspekt?

Är pengarna ovillkorade, eller talar man om projektpengar? Vilka projekt?

Kan du ge en länk som visar det du säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in