Citat:
Ursprungligen postat av Logga-ut
Nej det ljusnar inte faktiskt.
Du menar att om man har en liten flicka som enligt dej är sårad i själen så är det bästa man kan göra att slita henne ifrån sin trygga punkt i tillvaron och därmed skapa ett nytt trauma och ett nytt sår.
Menar du att såren då ska ta ut varandra? Eller hur tänker du?
Eller är det gamla klassiska att om det gör ont på ena stället så kan man ta hammaren och drämma till på ett annat, så glömmer man den första smärtan?
Hur ser din teori ut?
Ok, det är lite för svårt för dig.
Flickan är sårad i själen.
Det beror på de vuxna omkring henne.
De vuxna är de som sårar hennes själ.
De vuxna är de som måste se till att läka sig för att kunna läka såret i själen.
Hur det skall gå till vet jag inte, men nog vore det värt att prova att få låta flickan vara någonstans där hon kan läka sig själv medan ALLA vuxna lär sig att helt enkelt lära sig att flickan är den som är viktigast.
Som det är nu, där bara en part kan påverka flickans liv och det inte är positivt för henne är inte bra.
Så ja rakt ut, det behövs en drastisk förändring i flickans liv och det innan det är försent.
Bäst vore om föräldrarna skulle kunna samarbeta, men det kommer aldrig att hända.
Det har gått för långt nu.
Är jag tydlig nu?
Infektionen sitter hos de som kan påverka henne
direkt varje dag personligen.
Jag är öppen för det mesta, men där är jag benhård, problematiken för flickan kan bara hennes mamma i nuläget påverka, direkt, dagligen och hennes allra största arbete just nu är att lära sig att förbereda flickan positivt inför umgänge, kan han inte det uppfyller hon inte en av de största kraven hon har på sig som boendeförälder.
Kan någon förklara för mig hur de kan veta att det inte skulle vara bra med ett utredningshem för flickan?