2010-06-15, 11:55
Medlem
så flickan är sårad? jag kan hålla med om att hon inte har fått en optimal uppväxt.

Orsaken då? enligt dig så är det mamman och myndigheternas fel eller?
Ingen skuld ligger på Daddy?

Mår daddy bra enligt dig?
Citera
2010-06-15, 12:47
Medlem
angelintheskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logga-ut
Nej det ljusnar inte faktiskt.
Du menar att om man har en liten flicka som enligt dej är sårad i själen så är det bästa man kan göra att slita henne ifrån sin trygga punkt i tillvaron och därmed skapa ett nytt trauma och ett nytt sår.

Menar du att såren då ska ta ut varandra? Eller hur tänker du?

Eller är det gamla klassiska att om det gör ont på ena stället så kan man ta hammaren och drämma till på ett annat, så glömmer man den första smärtan?

Hur ser din teori ut?
Ok, det är lite för svårt för dig.
Flickan är sårad i själen.
Det beror på de vuxna omkring henne.
De vuxna är de som sårar hennes själ.
De vuxna är de som måste se till att läka sig för att kunna läka såret i själen.
Hur det skall gå till vet jag inte, men nog vore det värt att prova att få låta flickan vara någonstans där hon kan läka sig själv medan ALLA vuxna lär sig att helt enkelt lära sig att flickan är den som är viktigast.
Som det är nu, där bara en part kan påverka flickans liv och det inte är positivt för henne är inte bra.
Så ja rakt ut, det behövs en drastisk förändring i flickans liv och det innan det är försent.
Bäst vore om föräldrarna skulle kunna samarbeta, men det kommer aldrig att hända.
Det har gått för långt nu.

Är jag tydlig nu?

Infektionen sitter hos de som kan påverka henne direkt varje dag personligen.
Jag är öppen för det mesta, men där är jag benhård, problematiken för flickan kan bara hennes mamma i nuläget påverka, direkt, dagligen och hennes allra största arbete just nu är att lära sig att förbereda flickan positivt inför umgänge, kan han inte det uppfyller hon inte en av de största kraven hon har på sig som boendeförälder.

Kan någon förklara för mig hur de kan veta att det inte skulle vara bra med ett utredningshem för flickan?
Citera
2010-06-15, 12:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av angelinthesky
Ok, det är lite för svårt för dig.
Flickan är sårad i själen.
Det beror på de vuxna omkring henne.
De vuxna är de som sårar hennes själ.
De vuxna är de som måste se till att läka sig för att kunna läka såret i själen.
Hur det skall gå till vet jag inte, men nog vore det värt att prova att få låta flickan vara någonstans där hon kan läka sig själv medan ALLA vuxna lär sig att helt enkelt lära sig att flickan är den som är viktigast.
Som det är nu, där bara en part kan påverka flickans liv och det inte är positivt för henne är inte bra.
Så ja rakt ut, det behövs en drastisk förändring i flickans liv och det innan det är försent.
Bäst vore om föräldrarna skulle kunna samarbeta, men det kommer aldrig att hända.
Det har gått för långt nu.

Är jag tydlig nu?

Infektionen sitter hos de som kan påverka henne direkt varje dag personligen.
Jag är öppen för det mesta, men där är jag benhård, problematiken för flickan kan bara hennes mamma i nuläget påverka, direkt, dagligen och hennes allra största arbete just nu är att lära sig att förbereda flickan positivt inför umgänge, kan han inte det uppfyller hon inte en av de största kraven hon har på sig som boendeförälder.

Kan någon förklara för mig hur de kan veta att det inte skulle vara bra med ett utredningshem för flickan?

Så du menar att det bästa för flickan nu är att hon inte får träffa sin mamma på ett långt tag?
Citera
2010-06-15, 12:52
Medlem
angelintheskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Så du menar att det bästa för flickan nu är att hon inte får träffa sin mamma på ett långt tag?
Det skrev jag inte.
Men ja, jag tycker det skulle vara bra om hon fick vila från sin mammas känslor och projiceringar.
Och alldeles speciellt mormordern behöver hon få vara ifred från.
Ja det låter hårt, men min erfarenhet är att detta kan vara det bästa alternativet in i framtiden.
Citera
2010-06-15, 12:54
Medlem
Kimbo7s avatar
Angelinthesky: det var ju tydligt. Hoppas att "socialkärringarna" inte resonerar som du.
Vilken typ av anstalt tänkte du dig att flickan skulle sättas på?
Citera
2010-06-15, 12:55
Bannlyst
Citat:
Det skrev jag inte.
Men ja, jag tycker det skulle vara bra om hon fick vila från sin mammas känslor och projiceringar.
Ja det låter hårt, men min erfarenhet är att detta kan vara det bästa alternativet in i framtiden.

Vet du ens själv vad du pratar om?

Du verkar vara lite förvirrad, och inte ha en aning om hur du ska komma ifrån att Daddy faktiskt är själva problemet. Det är Daddy som måste samla sig och det inser tydligen du också. Han måste ta itu med sina problem och komma till sans.

Det finns nämligen inget som talar för att dottern har problem med mamman. Nu får du ju ge dig!
Citera
2010-06-15, 12:59
Medlem
Citat:
Det skrev jag inte.

Den här personen verkar vara extremt väl insatt i förhållandena hemma hos barnet, barnets mor och mormor.
För att dra de slutsatser hon gör bör man tillbringat mycket tid i barnets hemmiljö.
Senast redigerad av gud talar 2010-06-15 kl. 13:02.
Citera
2010-06-15, 13:00
Bannlyst
Citat:
Det skrev jag inte.

Mormodern?

Jaha så Daddy sitter och snackar skit om henne med dig. Vad bra då vet vi det. Mamman och soc och alla andra vet det nu också. Bra. Och dottern så småningom när hon läser här eller nån äldre kompis kanske läser högt för henne.
Citera
2010-06-15, 13:01
Medlem
angelintheskys avatar
Citat:
Vet du ens själv vad du pratar om?

Du verkar vara lite förvirrad, och inte ha en aning om hur du ska komma ifrån att Daddy faktiskt är själva problemet. Det är Daddy som måste samla sig och det inser tydligen du också. Han måste ta itu med sina problem och komma till sans.

Det finns nämligen inget som talar för att dottern har problem med mamman. Nu får du ju ge dig!
Hur kan du påstå att daddy är det enda problemet, det är verkligen att inte klara av att se flera sidor av ett problem.
Så du menar att från dag 1 är det BARA daddy som bär ansvaret för att det har gått så här långt och mamman har INGET ansvar alls?
Citera
2010-06-15, 13:03
Medlem
angelintheskys avatar
Citat:
Mormodern?

Jaha så Daddy sitter och snackar skit om henne med dig. Vad bra då vet vi det. Mamman och soc och alla andra vet det nu också. Bra. Och dottern så småningom när hon läser här eller nån äldre kompis kanske läser högt för henne.
Nädu, det gör han inte och du vet inte ett dugg, även om du gärna vill påskina det.
Dessutom stängs vägar ibland rakt framför näsan.
Vad tror du att dottern kommer att tycka om det du skriver om hennes pappa?
Du är en mycket falsk person.
Obehaglig.
Och helt utan empati.
Citera
2010-06-15, 13:04
Bannlyst
Citat:
Nädu, det gör han inte.
Vad tror du att dottern kommer att tycka om det du skriver om hennes pappa?
Du är en mycket falsk person.
Obehaglig.
Och helt utan empati.

Jaha så du bara hittade på det där med mormodern då. Du sitter och hittar på att mormodern och mamman är problemet för flickan. Varför gör du så? Är du kär i Joakim?
Citera
2010-06-15, 13:06
Medlem
angelintheskys avatar
Citat:
Jaha så du bara hittade på det där med mormodern då. Du sitter och hittar på att mormodern och mamman är problemet för flickan. Varför gör du så? Är du kär i Joakim?
Jag har läst det även du har läst och du vet vad mormodern har skrivit och vad som skrivs om hennes inblandning och påverkan.
Nej jag är inte kär i Joakim, jag är kär i min sambo.
Hittar på en massa har du och någon till dragit till högre höjder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in