Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Mellan människor privat? Befinner vi oss inte lite på ett sluttande plan nu i diskussionen? Det som uttalats är alltså att andra dagisbarn och föräldrar hotats/känt sig hotade och nu menar du att det inte alls har något med dagis att göra?
Och har det inte tidigare i tråden också yttrats att lilla R blir isolerad från de andra dagisbarnen därför att deras föräldrar inte vill att deras barn ska leka med henne av oro för Daddy? Och du menar att inte dagispersonalen har med det att göra? Att de inte har någon skyldighet att agera?
I så fall är det nog dagispersonalen på aktuell förskola som bör gå på kurs för att sätta sig in i lagen som kom 2006:
Från 2006-04-01 gäller lagen om förbud mot diskriminering och annan kränkande behandling
av barn och elever (SFS 2006:67).Den nya lagens syfte är att förtydliga skolans ansvar när
det gäller att garantera alla barn och elevers trygghet i skolan. Det innebär att diskriminering
på grund av kön, etnisk tillhörighet, sexuell läggning och funktionshinder förbjuds i förskola,
skolbarnsomsorg, grundskola, särskola och gymnasieskola samt vuxenutbildningen.
Lagen innebär att barn och elever får ett lagligt skydd mot annan kränkande behandling.
Skadestånd kan utdömas om inte förskolan/skolan kan påvisa att den fullgjort sitt uppdrag.
Utan att du blir arg så kan de inte jobba efter den lagen du hänvisar till.
Den upphävdes genom SFS 2008:567 slutade gälla 2009-01-01.
Sedan är det diskrimineringslagen vi pratar om som ersatt den av sev nämnda utsatta lagen.
Då ber jag alla läsa vad den skyddar, osv. vid en snabbkoll så ser jag inget i definitionen av lagen som direkt kan appliceras på den situation som diskuteras. Men helt klart om de utsätter flickan för det som du skriver så sure något olagligt är det men tror inte Diskrimineringslagen faller in där och definitivt inte den lag du hänvisade till som är upphävd för att ingå i den stora diskrimineringslagen.
Så mitt förslag är att samtidigt som den dagispersonalen du ville skulle utbilda sig så kan du ju göra sällskap.
I övrigt så har jag en öppen fråga som inte är nedklankande för daddy och jag vill inte ha haranger från HenkeJ och hans motståndare att jag är korkad utan jag vill genuint veta. Här i tråden har folk sagt att han fortsatt träffa flickan. Han hade oro för hennes ångest när de skildes åt.
På sin blogg nu säger han att det är 3 månader sedan han träffade flickan.
Tre månader bakåt i tiden är ju då han skickade mailet som har redovisats. har han inte träffat flickan sedan dess? Varför? Hade det varir umgängessabotage hade vi ju hört det från daddy? så frågan utan nu kalla mig allt möjligt är har han träffat flickan eller inte? och varför har han inte träffat flickan om han inte gjort det? Jag hajjar noll. Orkar inte hitta inlägget här då någon sa för typ en månad sedan att han var och träffade flickan.