2010-06-15, 13:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av angelinthesky
Jag har läst det även du har läst och du vet vad mormodern har skrivit och vad som skrivs om hennes inblandning och påverkan.
Nej jag är inte kär i Joakim, jag är kär i min sambo.
Hittar på en massa har du och någon till dragit till högre höjder.

Jaha du är kär i din sambo. *noterar*

Så du har läst att flickan just nu behöver vila från sin mormor just nu? Var står det?
Citera
2010-06-15, 13:12
Medlem
angelintheskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Jaha du är kär i din sambo. *noterar*

Så du har läst att flickan just nu behöver vila från sin mormor just nu? Var står det?
Men försök åtmindstånde fatta.
Jag har inte skrivit det du påstår att jag har skrivit.
Du kanske klarar av detta sätt då folk tröttnar på dig och ger upp och du tror att du har fått rätt.
Läs igen det jag skrev och kan du inte förstå kan jag inte hjälpa det.
Jag är säker på att de utanför ryggdunkargänget förstår vad jag menar.

Men jag står för att flickan behöver få en paus och jag anser att det är mamman och pappan som skall lära sig att samarbeta i de frågor som har med flickan att göra.
Betyder det att ett utredningshem är lösningen då flickan får tillbringa tid tillsammans med sin pappa och sedan sin mamma så borde det bli ett utredningshem som är nästa steg.

Sedan spelar det ingen roll hur upprörd du blir.
Citera
2010-06-15, 13:13
Medlem
Kimbo7s avatar
Daddy har hävdat att det är mormodern som manipulerat flickan att berätta det hon berättat, det har jag läst i hans blogg tidigare (vet ej om det är borttaget).
Citera
2010-06-15, 13:14
Medlem
Kimbo7s avatar
Med tillägget att jag inte tror på smutskastningen av mormodern.
Citera
2010-06-15, 13:15
Bannlyst
Citat:
Men försök åtmindstånde fatta.
Jag har inte skrivit det du påstår att jag har skrivit.
Du kanske klarar av detta sätt då folk tröttnar på dig och ger upp och du tror att du har fått rätt.
Läs igen det jag skrev och kan du inte förstå kan jag inte hjälpa det.
Jag är säker på att de utanför ryggdunkargänget förstår vad jag menar.

Men jag står för att flickan behöver få en paus och jag anser att det är mamman och pappan som skall lära sig att samarbeta i de frågor som har med flickan att göra.
Betyder det att ett utredningshem är lösningen då flickan får tillbringa tid tillsammans med sin pappa och sedan sin mamma så borde det bli ett utredningshem som är nästa steg.

Sedan spelar det ingen roll hur upprörd det gör dig.

Vill man skada flickan riktigt ordentligt så ska man nog göra som du tycker. Du verkar vara ytterligt svagbegåvad och kär i Joakim,(kan finnnas ett samband där) det kan inte hjälpas, det är det intrycker man får.

Joakim verkar inte så samlad, klarar han verkligen av mer än övervakat umgänge tror du?
Citera
2010-06-15, 13:17
Medlem
angelintheskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimbo7
Daddy har hävdat att det är mormodern som manipulerat flickan att berätta det hon berättat, det har jag läst i hans blogg tidigare (vet ej om det är borttaget).
Jag har också läst det, men det är inte det jag tänker på när jag tänker på hur mormodern har en stor roll i hur negativt påverkad flickan blir kring sin pappa.
Älskar man någon vill man att den skall må bra och då gör man inte så här.
Detta är inget unikt fall.
Citera
2010-06-15, 13:18
Medlem
angelintheskys avatar
Citat:
Vill man skada flickan riktigt ordentligt så ska man nog göra som du tycker. Du verkar vara ytterligt svagbegåvad och kär i Joakim,(kan finnnas ett samband där) det kan inte hjälpas, det är det intrycker man får.

Joakim verkar inte så samlad, klarar han verkligen av mer än övervakat umgänge tror du?
Det är ditt intryck som du får beroende på hur du är som person.
Behåll det för dig själv.

Och som vanligt när du inte fattar något är det den andre det är fel på.
Citera
2010-06-15, 13:18
Bannlyst
Citat:
Jag har också läst det, men det är inte det jag tänker på när jag tänker på hur mormodern har en stor roll i hur negativt påverkad flickan blir kring sin pappa.

Hur kan du tro att mormodern påverkar flickan negativt kring sin pappa? Hur vet man det menar du?
Citera
2010-06-15, 13:20
Medlem
angelintheskys avatar
Citat:
Hur kan du tro att mormodern påverkar flickan negativt kring sin pappa? Hur vet man det menar du?
Du som är så påläst kan ju läsa innantill.
Du får inte längre svar från mig som du kan göra om så att de passar dina syften, dessutom kan du inte svara på frågor själv.
Du kan manipulera fram ord som gör att du kan få det precis dit du vill, men hos mig är det stopp.
Du kommer inte längre än så här.
Citera
2010-06-15, 13:22
Medlem
Citat:
Var har jag skrivit att ingenting beror på daddy?

Jag ställde dig en fråga. Indirekt menade jag att om du ser att daddy har någon skuld i det som just nu är en infekterad vårdnadstvist.

Samt om du ser daddys beteende på nätet som en del i att folk som skriver här i tråden inte ser saker som du ser dom? Du behöver inte svara om du inte vill. Men jag har tolkat merparten av det jag läst från dig som ett massivt oreserverat försvar av daddy. Du har din rätt till det.

Jag tror också att daddy har goda sidor, men ser honom som en person som kan/kommer orsaka en hel del skada och det i namnet av den "strid" han kämpar mot myndigheter osv.
Citera
2010-06-15, 13:26
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
På vilket sätt menar du att mormodern har så stor påverkan? Rent konkret, hur menar du att hon påverkar?

Är det mormodern du menar som gör något? Vad är det hon gör?
Citera
2010-06-15, 13:29
Medlem
angelintheskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkmore
Jag ställde dig en fråga. Indirekt menade jag att om du ser att daddy har någon skuld i det som just nu är en infekterad vårdnadstvist.

Samt om du ser daddys beteende på nätet som en del i att folk som skriver här i tråden inte ser saker som du ser dom? Du behöver inte svara om du inte vill. Men jag har tolkat merparten av det jag läst från dig som ett massivt oreserverat försvar av daddy. Du har din rätt till det.

Jag tror också att daddy har goda sidor, men ser honom som en person som kan/kommer orsaka en hel del skada och det i namnet av den "strid" han kämpar mot myndigheter osv.
Jag har skrivit många gånger att daddy har en del i denna infekterade vårdnadstvist.
Det är inte bara ens fel.
Vi måste separera på vårdnadstvisten och flickans vardag.
Det primära som jag ser det är att flickan måste få lugn och ro och jag anser inte att det är att kapa kontakten med någon av föräldrarna genom att döma bort en av föräldrarna.
Jag anser att hon nu behöver få komma bort en tid från mamman och få skapa sin igen identitet, hitta sitt eget JAG.
Få tillåtelse att få vara den hon är.
Detta har skett förrut med mycket bra resultat.
Som det är nu är det helt oacceptabelt utifrån ett barnperspektiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in