2010-05-28, 22:54
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Jo då, det kan visst vara så, men jag tror inte att Daddy är representativ för dessa män faktiskt. Han har för mycket annat konstigt för sig som t.ex. de olika uthängningarna av diverse människor. Jag tror inte att det har gynnat hans sak.

Som sagt, bortse ifrån det, det hör inte till vårdnadstvisten. Seriöst, om empatilösa svampar som HenrikJ hade fått sprida samma dynga om dig, som han fått om Daddys.. hur länge hade du orkat vara "bättre" och inte reagera, dvs göra ett motdrag?
Citera
2010-05-28, 22:55
Medlem
Citat:
Risken är också att människor i kris utnyttjas av människor med en egen agenda. Jag har en känsla av att det kan ha varit så i Daddys fall.

Den risken finns alltid i verkliga livet. Däremot är jag nog väldigt naiv när det gäller agendor på nätet. Läste några av dina inlägg på Daddys blogg och förstod knappt någonting. Insåg att du har råkat illa ut irl (fast jag kunde inte avgöra hur det började) men för mig är det här med hot, spårning av ip-nummer etc ganska nytt. Jag hittade Cattas blogg under Bjästa och har blivit mer och mer chockerad över hur hätska och till och med farliga krafter som verkar.

Har helt enkelt inte stött på det förrut och vet faktiskt inte hur man ska kunna veta om någon är "stor i korken på nätet" eller "farlig i verkligheten".
Citera
2010-05-28, 22:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av morrhugg
Som sagt, bortse ifrån det, det hör inte till vårdnadstvisten. Seriöst, om empatilösa svampar som HenrikJ hade fått sprida samma dynga om dig, som han fått om Daddys.. hur länge hade du orkat vara "bättre" och inte reagera, dvs göra ett motdrag?

Så vad anser du om dyngan som Daddy spridit om mig på sin blogg? En människa som aldrig varit i närheten av honom och som inte gjort honom något? Vilket motdrag ska jag göra tycker du? Och anser du att jag har tagit chansen här i tråden? Ärligt nu?
Citera
2010-05-28, 22:56
Medlem
Kimbo7s avatar
Nivån på inläggen är minst sagt varierande, jag skulle vilja återföra några lösa spekulationer till fakta: faktum är att det inte var mamman som gjorde anmälan, hon hade bett om råd om vad man bör göra när ett barn berättar om konstiga lekar. Att mamman skulle ha sagt åt dottern vad hon skulle säga betraktar jag som en ren lögn för att rentvå Daddy. Jag tror inte heller på historien om att han skulle ha sovit. Leroy1 skrev att vissa saker ska man inte anmäla utan lösa privat, men det är självklart att sådant som dottern berättat om måste utredas. Att säga något annat uppfattar jag som ett hot mot barns säkerhet och trygghet.
(I debatten om Bjästafallet framgick för övrigt att Daddy menade att inte heller våldtäkterna i Bjästa borde ha anmälts).
En gång för alla måste anklagelsen om falskanmälan avföras. Det var ingen falskanmälan. Att det skulle ha varit fantasier från dotterns sida låter osannolikt: hennes berättelse ger ett mycket trovärdigt intryck. Varför förhören lades ner är fortfarande oklart, det är oroväckande eftersom det borde tas på större allvar, men antagligen gjordes bedömningen att det som hänt inte räckte för ett åtal. Givetvis kan de sociala myndigheterna fortfarande tycka att det var synnerligen olämpligt och förorda att mamman har vårdnaden och pappan övervakat umgänge. Och det är väl där sakerna befinner sig nu. Nivån på inläggen är minst sagt varierande, jag skulle vilja återföra några lösa spekulationer till fakta: faktum är att det inte var mamman som gjorde anmälan, hon hade bett om råd om vad man bör göra när ett barn berättar om konstiga lekar. Att mamman skulle ha sagt åt dottern vad hon skulle säga betraktar jag som en ren lögn för att rentvå Daddy. Jag tror inte heller på historien om att han skulle ha sovit. Leroy1 skrev att vissa saker ska man inte anmäla utan lösa privat, men det är självklart att sådant som dottern berättat om måste utredas. Att säga något annat uppfattar jag som ett hot mot barns säkerhet och trygghet.
(I debatten om Bjästafallet framgick för övrigt att Daddy menade att inte heller våldtäkterna i Bjästa borde ha anmälts).
En gång för alla måste anklagelsen om falskanmälan avföras. Det var ingen falskanmälan. Att det skulle ha varit fantasier från dotterns sida låter osannolikt: hennes berättelse ger ett mycket trovärdigt intryck. Varför förhören lades ner är fortfarande oklart, det är oroväckande eftersom det borde tas på större allvar, men antagligen gjordes bedömningen att det som hänt inte räckte för ett åtal. Givetvis kan de sociala myndigheterna fortfarande tycka att det var synnerligen olämpligt och förorda att mamman har vårdnaden och pappan övervakat umgänge. Och det är väl där sakerna befinner sig nu.
Citera
2010-05-28, 22:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Jag förstår din besvikelse då du försvarat en sak utifrån utgångspunkter som att Daddy sov och att vi andra saboterade tråden genom att ideligen ta upp denna väsentliga sak som "runkleken" handlar om.
Det kan låta hårt att jag skriver så men att med händerna dra upp och ner på en snopp är faktiskt precis så vi män gör när vi runkar. Det blir groteskt när vi byter ut våra vuxna manliga händer, eller våra vuxna älskarinnors händer mot en liten fyra årings små händer. Men faktum kvarstår. En liten fyraåring kan knappast beskriva denna könsstimuleringen som hon omöjligen borde ha erfarenhet av.

Flickan har klart inte själv det rättvisetänkandet i sin tillvaro som Daddy har, så liten som 4 år har inte samma tidsuppfattning som en vuxen. Att där vilja vara lika lång tid hos båda och att det också skulle vara en hemlis är helt klart inplanterat av Daddy.

Man kan påverka barn men ditt sista stycke är inte trovärdigt i detta fallet. Flickan beskriver i förhöret fritt vad som hände. Det brukar i liknande förhör framkomma att annan part säger/tycker vissa saker, vilket det även gör här, att Daddy vill att detta ska hållas hemligt. Det säger en hel del.

Nu är väl jag skuld till att ordet dra har kommit in, jag tror flickan säger tar först upp och sen ner eller nåt liknande, men det förändrar ju inte något om att det var rätt att mamman att få till en utredning och inte som nån tyckte att hon skulle ha terapi och psykofarmaka för att hon reagerade på det här.
Citera
2010-05-28, 22:57
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Ja och därför är det ju oerhört tragiskt att Daddy för fram de här frågorna tillsamman med sjuka spekulationer som förs på bloggen om fjortonåriga våldtagna barn som ska ha ljugit och sakna trovärdighet och sånt. Jag tror faktiskt att de flesta män känner avsmak för sånt. Joakim lierar sig med en kvinna som halva Sverige vet ha spridit rykten om att det våldtagna barnet haft sex med sin pappa.

Det är väldigt tragiskt för män att Joakim inte slutar med sina pippiga skriverier. Alla jag vet asgarvar åt dem. på arbetsplatser är det veckans skämt när det kommer ett nytt blogginlägg.

"de här frågorna"? Vem lierar sig Daddys med?

Sen vad dina arbetskamrater skrattar åt är helt irrelevant. Jag vet personligen inte en enda person som skrattar åt det som kommer upp på Daddys blogg, och om du känner personer som asgarvar åt det så tycker jag nog synd om dig och de dina.
Citera
2010-05-28, 22:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cinda
Den risken finns alltid i verkliga livet. Däremot är jag nog väldigt naiv när det gäller agendor på nätet. Läste några av dina inlägg på Daddys blogg och förstod knappt någonting. Insåg att du har råkat illa ut irl (fast jag kunde inte avgöra hur det började) men för mig är det här med hot, spårning av ip-nummer etc ganska nytt. Jag hittade Cattas blogg under Bjästa och har blivit mer och mer chockerad över hur hätska och till och med farliga krafter som verkar.

Har helt enkelt inte stött på det förrut och vet faktiskt inte hur man ska kunna veta om någon är "stor i korken på nätet" eller "farlig i verkligheten".

Man ska vara mycket, mycket försiktig. Risken att man röjer sig finns alltid och när du väl är "outad" så kan du råka ut för precis vad som helst!
Citera
2010-05-28, 22:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cinda
Jag förstår inte riktigt vad du tror att jag anser vara dotterns bästa.

Jag tycker Daddys blogg och beteende är skadligt för dottern. Jag tycker att inledningen av den här tråden utgjorde exakt vad du skriver, nämligen en motpol. Tyvärr tycker jag sedan att motpolen förvandlades till ett drev som gör mer nytta än skada.

Att skriva om skulder, diagnoser etc som ev inte behöver påverka hans möjlighet att vara en älskad pappa i hennes liv, tycker jag däremot skadar.

Enligt mig vore det bästa om Daddys blogg och den här tråden rensades upp/raderades och föräldrarna får hjälp att fungera som föräldrar för dottern. OM någon av dem är skadlig/olämplig som förälder tycker jag att det ska utredas men inte medan ett helt gäng på nätet tittar på.

Hur ska jag förklara hur jag tänker? Till exempel ogillar jag Dr Phils sätt att "bota" folk på nolltid med dramaturgiska effekter framför världens ögon. Helt oetiskt och han borde förlora sin legitimation enlig mig. På samma sätt ogillar jag vad som skrivs (här och på Daddys blogg) med ursäkten att det är i dotterns intresse när det är raka motsatsen.
Jag har all respekt för dina goda avsikter och för att du skriver lugnt och balanserat, det är inte alla som gör det! Själv har jag lämnat den här debatten. Men det är ett par saker jag vill framhålla ändå. Även om den här tråden "rensades upp" (fast det går inte till på det viset här) så har Daddy själv klippt ut en mängd inlägg härifrån och postat dem på sin blogg. Då stoppar man inte ett eventuellt drev utan snarare eldar man på det ännu mer.

Nu ser inte jag det som skrivs här som värre än det som skrivs på bloggen. Jag har sen jag kom in i den här tråden flera gånger skrivit att det gagnar inte en vårdnadstvist och de inblandade i denna att den av en part förs offentligt. Det är dessutom vanskligt att göra en enskild tragedi till en allmängiltig stridsfråga därför att varje fall är unikt. Jag anser att det är fel att lämna ut anhöriga på det sätt som har skett på bloggen, men det är inte bara exet och dottern som har lämnats ut utan även icke personligt inblandade människor.

Det har publicerats personuppgifter om enskilda som har vållat stor skada och även potentiell fara. Det är människor jag känner som trakasseras med de mest vedervärdiga epitet. Och det var det som fick mig att lämna den här debatten. Det bästa som kunde hända är i mina ögon att Daddy raderar bloggen helt, lämnar "striden" bakom sig och koncentrerar sig på att få rätsida på sitt liv. Och det tror jag inte alls är nån omöjlighet.

Vänliga hälsningar, Berengar!
Citera
2010-05-28, 22:59
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Så vad anser du om dyngan som Daddy spridit om mig på sin blogg? En människa som aldrig varit i närheten av honom och som inte gjort honom något? Vilket motdrag ska jag göra tycker du? Och anser du att jag har tagit chansen här i tråden? Ärligt nu?

Jag har inte läst den dyngan om dig.. det intresserar mig inte. Jag ställde frågan till dig i en annan tråd men du bad mig söka efter informationen, jag struntade i det. Du ska inte göra något, i mitt tycke. Nu drar vi oss väldigt OT här..
Citera
2010-05-28, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimbo7
<klipp>
En gång för alla måste anklagelsen om falskanmälan avföras. Det var ingen falskanmälan. <klipp>.

Håller helt med -mamman gjorde HELT rätt som informerade soc om detta. Om hon inte hade gjort det hade jag tyckt att hon var extremt olämplig som förälder!
Citera
2010-05-28, 23:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Ja och därför är det ju oerhört tragiskt att Daddy för fram de här frågorna tillsamman med sjuka spekulationer som förs på bloggen om fjortonåriga våldtagna barn som ska ha ljugit och sakna trovärdighet och sånt. Jag tror faktiskt att de flesta män känner avsmak för sånt. Joakim lierar sig med en kvinna som halva Sverige vet ha spridit rykten om att det våldtagna barnet haft sex med sin pappa.

Det är väldigt tragiskt för män att Joakim inte slutar med sina pippiga skriverier. Alla jag vet asgarvar åt dem. på arbetsplatser är det veckans skämt när det kommer ett nytt blogginlägg.
På dotterns dagis är det blandade känslor. Alla föräldrar tycker att han är ett tok men många är rädda för honom och rädda för sina barns skull. De vill inte att deras barn ska bli för mycket kompis med dottern tack vare honom.
Detta som han gör drabbar hans dotter hårt, jag önskar att han kunde förstå det.
Tycker han verkligen att det är värt det?
Citera
2010-05-28, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berengar
Jag har all respekt för dina goda avsikter och för att du skriver lugnt och balanserat, det är inte alla som gör det! Själv har jag lämnat den här debatten. Men det är ett par saker jag vill framhålla ändå. Även om den här tråden "rensades upp" (fast det går inte till på det viset här) så har Daddy själv klippt ut en mängd inlägg härifrån och postat dem på sin blogg. Då stoppar man inte ett eventuellt drev utan snarare eldar man på det ännu mer.

Nu ser inte jag det som skrivs här som värre än det som skrivs på bloggen. Jag har sen jag kom in i den här tråden flera gånger skrivit att det gagnar inte en vårdnadstvist och de inblandade i denna att den av en part förs offentligt. Det är dessutom vanskligt att göra en enskild tragedi till en allmängiltig stridsfråga därför att varje fall är unikt. Jag anser att det är fel att lämna ut anhöriga på det sätt som har skett på bloggen, men det är inte bara exet och dottern som har lämnats ut utan även icke personligt inblandade människor.

Det har publicerats personuppgifter om enskilda som har vållat stor skada och även potentiell fara. Det är människor jag känner som trakasseras med de mest vedervärdiga epitet. Och det var det som fick mig att lämna den här debatten. Det bästa som kunde hända är i mina ögon att Daddy raderar bloggen helt, lämnar "striden" bakom sig och koncentrerar sig på att få rätsida på sitt liv. Och det tror jag inte alls är nån omöjlighet.

Vänliga hälsningar, Berengar!

Jag håller med dig i allt du skriver och blir glad över att du inte blir ilsk fast jag, utan att egentligen vilja det, försvarar Daddy. Hoppas att du inte tror att jag på något sätt försvarar publicering av personuppgifter eller trakasserier av människor!

Vill bara göra ett tillägg: Om det som skrivs här är värre än det som skrivs på bloggen kan jag faktiskt inte uttala mig om (har jag skrivit att det är värre ber jag om utrymme för modifierad åsikt), men jag tycker ändå att mycket som står här kan skada flickan när hon växer upp.

Hoppas alla i tråden kan ha överseende med att jag uppenbarligen kommer med orealistiska förslag (som att rensa upp tråden när det tydligen inte fungerar så här, men tack Berengar för att du lär mig :-)), jag är inte så van vid att debattera på nätet.

/Vänliga hälsningar tillbaka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in