Citat:
Ursprungligen postat av Berengar
Jag har all respekt för dina goda avsikter och för att du skriver lugnt och balanserat, det är inte alla som gör det! Själv har jag lämnat den här debatten. Men det är ett par saker jag vill framhålla ändå. Även om den här tråden "rensades upp" (fast det går inte till på det viset här) så har Daddy själv klippt ut en mängd inlägg härifrån och postat dem på sin blogg. Då stoppar man inte ett eventuellt drev utan snarare eldar man på det ännu mer.
Nu ser inte jag det som skrivs här som värre än det som skrivs på bloggen. Jag har sen jag kom in i den här tråden flera gånger skrivit att det gagnar inte en vårdnadstvist och de inblandade i denna att den av en part förs offentligt. Det är dessutom vanskligt att göra en enskild tragedi till en allmängiltig stridsfråga därför att varje fall är unikt. Jag anser att det är fel att lämna ut anhöriga på det sätt som har skett på bloggen, men det är inte bara exet och dottern som har lämnats ut utan även icke personligt inblandade människor.
Det har publicerats personuppgifter om enskilda som har vållat stor skada och även potentiell fara. Det är människor jag känner som trakasseras med de mest vedervärdiga epitet. Och det var det som fick mig att lämna den här debatten. Det bästa som kunde hända är i mina ögon att Daddy raderar bloggen helt, lämnar "striden" bakom sig och koncentrerar sig på att få rätsida på sitt liv. Och det tror jag inte alls är nån omöjlighet.
Vänliga hälsningar, Berengar!
Jag håller med dig i allt du skriver och blir glad över att du inte blir ilsk fast jag, utan att egentligen vilja det, försvarar Daddy. Hoppas att du inte tror att jag på något sätt försvarar publicering av personuppgifter eller trakasserier av människor!
Vill bara göra ett tillägg: Om det som skrivs här är
värre än det som skrivs på bloggen kan jag faktiskt inte uttala mig om (har jag skrivit att det är
värre ber jag om utrymme för modifierad åsikt), men jag tycker ändå att mycket som står här kan skada flickan när hon växer upp.
Hoppas alla i tråden kan ha överseende med att jag uppenbarligen kommer med orealistiska förslag (som att rensa upp tråden när det tydligen inte fungerar så här, men tack Berengar för att du lär mig :-)), jag är inte så van vid att debattera på nätet.
/Vänliga hälsningar tillbaka