2010-04-03, 22:32
Medlem
Von0bens avatar
Jag tror Daddy paradoxalt nog är beroende av de som säger mot honom. Jag känner på mig att han snart kommer sluta med att moderera bort oliktänkande som säger mot honom i kommentarerna. Han behöver dem nämligen. Utan de som säger mot blir hans blogg ett tämligt dött och sorgligt ställe på nätet utan nämnvärd aktivitet.
Citera
2010-04-03, 22:39
Medlem
Natrixnatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben
Jag tror Daddy paradoxalt nog är beroende av de som säger mot honom. Jag känner på mig att han snart kommer sluta med att moderera bort oliktänkande som säger mot honom i kommentarerna. Han behöver dem nämligen. Utan de som säger mot blir hans blogg ett tämligt dött och sorgligt ställe på nätet utan nämnvärd aktivitet.

Han kan ju inte sitta och skriva kommentar på kommentar till sin egen blogg hela tiden för att det ska finnas något där. Han är nog lite trött i fingrarna efter dom senaste dagarnas censur!
Citera
2010-04-04, 01:14
Medlem
Natrixnatrixs avatar
Det ryktas att Daddy och ett par personer till ska starta ett parti och man får väl önska dom lycka till med att ta sig in i riksdagen...

http://mikael.netroots.se/nytt-jamstalldhetsparti-pa-gang/

Och här är väl deras hemsida. Jag antar att man låtit Daddy skriva då det trots att bara en sida finns återfinns stavfel.

http://www.jämställdhetspartiet.se/
Senast redigerad av Natrixnatrix 2010-04-04 kl. 01:18.
Citera
2010-04-04, 03:57
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natrixnatrix
Han kan ju inte sitta och skriva kommentar på kommentar till sin egen blogg hela tiden för att det ska finnas något där. Han är nog lite trött i fingrarna efter dom senaste dagarnas censur!

Ser att du vill uttrycka ett hat, vilket flickans mamma ( en person du skiter i) i Bjästa fasar över. Ett nytt monster du hyllar. Alla faderlösa barn kan förenas i ett namn, Natrix är det.
Citera
2010-04-04, 04:16
Medlem
Jag läste ett dokument med ett förhör av hans tvååriga dotter angående incestmisstankar, som finns på daddys blogg. Det har tidigare kommenterats med att de ställde ledande frågor. Jag är böjd att hålla med om den kritiken. Men samtidigt tycker jag dottern säger så mycket att det är svårt att bortförklara genom att hänvisa till ledande frågor. Nu har ju inte jag någon professionell erfarenhet av den här typen av frågor, så lita inte fullt på min bedömning. Rent allmänt, det finns mycket man kan fråga sig.
Citera
2010-04-04, 05:30
Medlem
fosforeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten

http://bortomrimligttvivel.blogspot.com/2010/04/att-ha-en-flickvan-ar-en-garanti-for.html#comments

"Bortomrimligttvivel.blogspot", driven av "Sanningen om Daddy", verkar vara ännu en av Överlevarnas DOS-imitationer. Suck alltså för denna bitterfittiga offerkofta som fortfarande går och ruvar på hämd för "uthängningen" av redan självpublicerade uppgifter om Marina Engan och "avslöjandet" av nicket Sanna Ax på bloggen "Den Obehagliga Sanningen" (DOS). Att den patetiska stolle som omväxlande kallar sig "Sanningen om Daddy" och "Sanningen om Monica Antonsson" på sina två skitsnacksbloggar skulle dyka upp som diskussionsämne i den här tråden också med sitt kärringgnäll var naturligtvis helt väntat.

Det är nästan bud på att börja blogga under parollen "Sanningen om Suspicio", "Sanningen om Marina Engan" och "Sanningen om Maja Lundgrens bloggkrogsanhängare" nu, om inte DOS kommer igång igen alltså, om inte annat så för att åtminstone hålla reda på de olika bloggar som startas upp på löpande band av "Rättsväsendet friar, vi fäller"-anhanget, de som förut fanns länkade på MAs blogg under rubriken "Läskiga listan" och som till vardags sysslar med uthängning och förtal av den här typen (länk funnen hos Medborgarperspektiv där det skrivits en hel del om deras förtalskampanjer: se t.ex http://medborgarperspektiv.blogspot.com/2010/03/annu-fler-fortalskampanjer-pa-natet.html). Rättshaveristerna har nu tydligen siktat in sig på att försöka trumma upp ett drev mot de bloggare som avslöjat deras övertramp och som dragit fram deras rättshaveristiska och skitiga peddo-by-proxy agenda i ljuset. "Sanningen om Ingrid Carlqvist" lär följa inom kort.

@ Micro113: När det gäller Daddys engagemang för Bjästas omyndiga våldtäktsman så håller jag med dig om att Daddy är helt ute och cyklar. I artikeln på Newsmill framförde han berättigad kritik av Uppdrag Gransknings hårdvinkling och gjorde korrekta iakttagelser om t.ex bristen på engagmang från försvarsadvokaten osv, men när han på sin blogg försöker bortförklara bevisningen i målet, t. ex skadorna på den första våldtagna flickan, så sitter hans argumentation väldigt löst.

Bjästakillen ifråga ändrar sig t.ex i det tredje förhöret, det där han tar tillbaks sitt erkännande av våldtäkten, till att säga att flickan istället gick med på att ha sex, att hon själv drog av sina byxor sista biten när de två "for ner på golvet", och att hon därefter förhöll sig helt passiv och stum medan han utförde de olika sexhandlingar på henne, dvs när han försökte jucka sig in i hennes torra sköte från olika vinklar. Han verkar därmed alltså också mena att hon efter att passivt ha legat på rygg passivt lät sig vändas på magen på toagolvet för att penetreras bakifrån och sedan stumt och passivt lät sig vändas på rygg igen så att han kunde avsluta det hela med att sätta sig på hennes mellangärde (tydligen med sin kroppstyngd på knäna som han placerat ovanför hennes armbågar) så att han kunde runka av sig i hennes ansikte. Hennes skador från denna njutbara love tryst, enligt rättsintyget:

"Det finns svullnad och blåmärken på armar och vid armbågar. På höger arms framsida på yttersidan, finns en svullenhet 6 x 5 cm, som är ömmande och blåskimrande. Ett mycket större område på 10x7 cm, som är svullet upp till 2 cm i höjd, finns på vänster armbåge. På baksidan av höger armbåge finns tre blåmarken, 1x1 cm stora och på baksidan av vänster armbåge finns ett blåmärke 7x1 cm stort och ett 4x3 cm stort. På mitten av vänster underarm på baksidan, finns ett blåmärke som är 3x1 cm stort, väldigt ömmande. På höger ben, på framsidan på yttre sidan av låret ett 1x1 cm stort blåmärke, ett stort blåmärke på knäet 6x5 cm och under knäet 1x1 cm stort blåmärke. På vänster knä ett 2x2 cm stort blåmärke. Blåmärkena är väldigt ömmande. Mest svullenhet på höger knä och vänster armbåge."

Daddy skriver att om brodern och kompisarna fått vittna om flickans karaktär så "skulle pojken aldrig ha fällts". Vad i helvete? Skulle karaktärsvittnen mot flickan tillföra något i skuldfrågan? Skulle deras vittnesmål t.ex styrka att flickan är en lögnaktig, lösaktig och masochistiskt lagd fjortonårig förförerska som gillar att bli så våldsamt behandlad under sex att hon får stora, smärtsamt ömmande hematom på armarna och kroppen? Att överhuvudtage komma på att argumentera att det skulle kunna vara ett frivilligt eller njutbart scenario för en åttondeklassare att ligga utan byxor platt på magen på ett skitigt toagolv på sin skola under en rast, för torr för att penetreras och full med blåmärken efteråt, är rent ut sagt löjeväckande. Jag tycker att Daddy verkar vara helt och hållet ute i kvicksanden och slirar i det här fallet och han borde definitivt ha nöjt sig på med att kritisera UG, advokatens insats och annat som han nämnde i sin Newsmillartikel, för att inte skada sitt eget anseende och trovärdigheten i hans bloggande alltså.
Citera
2010-04-04, 10:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf T
Jag läste ett dokument med ett förhör av hans tvååriga dotter angående incestmisstankar, som finns på daddys blogg. Det har tidigare kommenterats med att de ställde ledande frågor. Jag är böjd att hålla med om den kritiken. Men samtidigt tycker jag dottern säger så mycket att det är svårt att bortförklara genom att hänvisa till ledande frågor. Nu har ju inte jag någon professionell erfarenhet av den här typen av frågor, så lita inte fullt på min bedömning. Rent allmänt, det finns mycket man kan fråga sig.
Flickan var fyra år - inte två år - vid förhöret.

Detta är ur förhöret, som dessutom är omskrivet och utlagt av Joakim själv. Förhörsledaren ställer helt normala frågor för att följa upp den information denne har -- h*n lägger inte scenarier i munnen på barnet, men försöker fördjupa informationen.

Joakim har ingenstans förnekat det som framkommer under förhöret - utan hakar bara upp sig på förhörsledarens sätt att ställa frågorna.

Jag anser nog att detta kräver sin förklaring. Vore det mitt barn så kom inte Joakim i närheten av henne igen - oavsett om det fanns en kontaktperson med i bilden eller inte, och vore jag Robins mamma så skulle jag ställa till ett helvete för att få slut på den kontakten.

De här uppgifterna från en fyraåring som inte bör ha vare anatomisk eller sexuell kunskap negligerar man inte -- oavsett om man är för pappor eller mammor, eller som mig för barnens rätt i skilsmässor.

Starten - samma lång tid - syftar till den första hemlisen som barnet har med pappan. Den låter för övrigt spontan inte vara barnets, utan en inövad mening som barnet upprepar.

De fetade är förhörsledaren.

Citat:
Jaha, samma lång tid?

Ja

Menar du att du ska vara, med pappa lika lång tid?

Ja

Jaha, att du ska vara hos, pappa samma tid som hos mamma…
Ja

…är det så du menar?
Samma lång tid som hos mamma

Jasså, men nu fattar jag, jaha…
(ohörbart…)

…men du har nåt rum att vara i när du är hos pappa då?…

(ohörbart…)

…något eget rum?

Eh, ja, neej, ba, jag har ba, jag har bara eh, (ohörbart…) vinden (ohörbart…) leksaker jag tar ner…

Jaha

…och leker med, och en stor blå fotboll

Oj, har du det?

Stor boll, studsboll…

Ja

…som man kan sitta på…

Jaha

…(ohörbart) och den är stor

Oj, men när du ska sova då, hur, var sover du då någonstans?

I, hos pappa

Jaha

Och (bror) sover i en an, i en ann, i sin säng

Jaja

Vet du vad(ohörbart…)har där inne

Nej

Han har spindelmannen

Oj

Och så har, också, också har nån, en, en, en sån (ohörbart…) som jag inte kommer ihåg vad, (ohörbart…) …

Ja

…eh, eh, heter

Men du får du plats i pappas i säng då?

Jaaa

Ja

Det är två sängar

Jaha, det är två sängar, men då fattar jag, ja…

Och det är en slags frukt

Hm, hm, men när du ska gå och lägga dig där hemma hos pappa och (bror) vad gör ni då för någonting?

(ohörbart) då

Ja?

Hm, (ohörbart..) borstar vi tänderna…

Ja

…tvättar händerna, går på toaletten…

Ja

…och (ohörbart..) går och lägger oss

Okej

Vet du en sak idag så sov jag utan nappe

Sov du utan napp?

Ja

Oj, när du är hos pappa då , har du napp då?

Ja

Det har du?

Jag får ha nappe på dan fast jag, fast jag inte, fast jag inte har det längre

Nehej

(skrattar)

Och vad har du på dig för nån, någonting när du sover hos pappa då?

Pyjam, ingen pyjamas

Jasså ingen pyjamas?

(skrattar)

Nej…och pappa då, vad har han på sig?

Ingen, ingenting

Ingenting? Hm, och läser ni någon saga hos pappa?

Ja

Vad är det för saga?

Eh, eh,(ohörbart…) alla sagor (skratt)

Alla sagor, vilken tycker du mest om?

Hm, hm…jag vet inte, jag tycker (ohörbart) om alla

Du tycker om alla, ja…har ni någon hemlis du och pappa när ni ska gå och lägga er då?

Nej

Nej

Bara (ohörbart) bara när det är morgon

Bara när det är morgon? Vad är, vad är det som händer när det är morgon då?

Ja, (ohörbart) ljust

Då blir det ljust, ja och vad händer sen?

Ja, natt

Hm, är det nån som gör någonting på dig som inte du vill, Rania?

(ohörbart…)

Ja, det är ju inte bra. Vem är det som gör så?

Äh, Teo och Viggo

Jaha…

Dom blir fröken mest arg på

Jaa, det är klart. Men jag tänker är det nån vuxen som gör någonting som inte du, tycker om?

Nej

Nej

Alla är snälla

Alla är snälla… och pappa då?

Pappa är(skrattar) pappa är snäll

Pappa är snäll?

Han, han blir, aldrig arg på mig

Det gör han inte, nej, gör han någonting som inte du, gillar?

Hm, nej…

Nej

…ingenting

Ingenting, nej för jag tänkte den där hemlisen som ni har…

Hm

…för du vet ibland kan man ju ha hemlisar som är så där lite, spännande och roliga hemlisar finns det ju, och sen kan det vara hemlisar som inte känns så där bra…som, som man får nästa lite ont i magen av, såna hemlisar...

Hm

…och då undrar jag, hur det är med dom hemlisarna som du och pappa har?

Jag kommer inte ihåg alla

För jag hörde att du hade berättat om någonting för mamma men jag kommer inte riktigt ihåg vad det var?

Äh, det, det var att eh, att eh pa, pappa vill ha mig längre, än mamma…

Ja

…men eh, men eh, men nu, men nu, men nu så bestämmer mamma att, att, att jag ska vara längre med mamma

Hm, hm

(ohörbart…)

Ja nu känner du den lilla pälsen där på ryggen tror jag.

Hm, hm

Ja

Hm, killas, (ohörbart) pälsen

Äh, jag tänkte om det var så att pappa ville göra någonting, eller att pappa ville att du skulle göra någonting som inte du tyckte så mycket om?

Men det är det inte

Nej

(ohörbart…)

Hm

(ohörbart…)

(ohörbart). Nu ser jag inte någonting men jag hör någonting som jag tror finns under bordet där? Hm…du (ohörbart)…

(ohörbart…)

Halloj…. du din storebrorsa (bror) , sover han också utan pyjamas?

Nehej

Minns du det?…

Nehej…

…har han pyjamas på sig?

Nehej

Har han inte?

Nej, han, han sover utan, byxor och inte en tröja

Han sover utan byxor och tröja.

Hm

Jaha…du jag undrar är det så att du har sett (brors) snopp nån gång?

Neej

Det har du inte? Pappas då, har du sett den?

Jaha (fnittrar)…

Ja

…många gånger

Många gånger?

Jag får leka med pappas snopp

Får du det?

Hm

Hur gör man då när man leker med den?

(ohörbart…)leker man(ohörbart…)

Vad sa du?

Man le, man leker bara

Men jag fattar inte hur man gör då?

(skrattar) leker man pappa, barn så här

Man leker pappa, barn. Var är man då någonstans när man leker den (ohörbart) barn?

Ja, man kan leka vid, dockrummet på dagis

Ja, mamma barn ja men när man leker med pappas snopp, var är man då någonstans?

Äh, hos pappa

Hos pappa, ja, ja, men i vilket rum är man i?

Där i sovrummet

Jaha, är det på morgonen? När man vaknar eller när är det?

Det, är, det är på natten

Jaha

På morgonen och natten

På morgonen och natten, och var någonstans i rummet är man då, då?

Jaa, eh, i sovrummet bara

Ja, för du pratade om två st, två sängar förut?

Hm, (ohörbart…) när man är i sängen

Jaha…har man pyjamas på sig då?

Nej

Det har man inte? Men när man leker den där ehm…

Blunda en gång

Ja

Och håll för örona

Ja, nej det tror jag inte jag vill göra…

Jo

Då hör jag ju inte…

Eh

…en liten stund då.

(tyst) Nu kan du titta

Hm…nu tittar jag, för du jag fattar inte riktigt, (Flickans namn) du kan väl berätta hur man börj, hur börjar den där, leka med snoppen-leken?

Jo, man bara leker

Vem är det som vill leka den då?

Jag

Det är du som vill leka den?

Ja, bara jag eh

Ja…och pappa då, vad vill han?

Leka med mig ibland

Hm…

(ohörbart.)

…men, men hur börjar den här snoppleken?

Ja, men på en gång

Ja, och va, och va, och vad gör du då?

Ja jag leker(fnittrar)

Och…

…med snoppen

Du leker med snoppen, vad gör du med den då?

Jag (ohörbart…) den

Ja men, hur gör man då?

(ohörbart…)

Du kan inte du visa, hur ser den där snoppen ut då?

Den (ohörbart) den är rak

Den är rak.

Ja, det är den

Ja, och vad händer med den när du leker med den då, va, vad händer sen?

Äh, (ohörbart…)

Hur slutar den där leken då?

Ja, men när jag inte vill slutar den

Jaha, och snoppen är rak?

Ja

Vad säger pappa då?

Ingenting(fnittrar)

Gör han någonting annat, när du leker snoppleken?

Han sover

Sover han?

Jaha

Jaa

Och märker ingenting, han är vaken då men, eh men han ligger i sängen

Han är vaken och ligger i sängen.

Hm

Säger han någonting då?

Nehej

Eller låter han någonting?

Han säger någonting

Säger han någonting?

Ja

Vad säger han då?

Kommer inte ihåg

Nej…är det en hemlis att ni leker den leken?

Jaa

Vem har sagt det?

Pappa(fnittrar)

Jaha

(ohörbart…) det

Ja(tyst)

Kan vi gå tillbaka nu

Eh, ja, jag har bara en fråga, jag bara undrar. Är det någon annan hemma när ni leker den leken? Snoppleken?

Eh, (ohörbart…) pappa, och skaffat en pojkvän till mig

Har pappa skaffat en pojkvän till dig?

Hm

*Fortsätter i nästa inlägg på grund av utrymmesskäl
Citera
2010-04-04, 10:10
Medlem
micro113s avatar
Fortsättning förhör

Citat:
Men jag tänkte på när ni leker den där leken om det var någon annan hemma då, är (bror) hemma då?

Ja

Det är han? Hm.

Varje dag

Hm, vad tycker du om att leka den där snoppleken?

Ja, som mamma, pappa, barn…eh…

Hm

…(ohörbart…) ja, ja, är där på helgdagar…

(ohörbart…)

…(ohörbart…) helg

Ja, men när leker ni den där snoppleken då?

(ohörbart…)leker den där snoppleken mamma, pappa, barn

Hm

Ähm

Leker du den när du är hemma hos pappa…

Ja

…på helgen?

Hm

Har du lekt den en gång, eller är det….

Fler gånger, jag kommer inte ihåg

Nej, vad tycker du om den där leken?

Jag tycker om den (ohörbart) mycket

Hm

Kan vi gå tillbaks nu?

Ja, alldeles snart, du kanske vill ha lite vatten där, innan vi går tillbaka till mamma?

Nej, tack

Nej tack…

(ohörbart…)

…men du kanske vill hälla upp lite vatten till mig då?

Hm, jag kan försöka att hälla upp

Åh, vad fint du…oj då, vad jättefint du häller, jag tror det räcker så, du innan (ohörbart…) jag skulle bara vilja fundera på om du skulle kunna rit, åh, tack så väldigt mycket, kan du rita en snopp, där?

Hm

Ja, vad bra

Kan jag, en fin snopp

Ja

(ohörbart)

En grön, för jag ser att du har en grön penna nu?

Hm

Hm…och så leker du med den snoppen? Ja men när du leker med den, vad gör du då?

(ohörbart…) sån är det på snoppen (fnittrar)

Ja sån är det, är det någonting, någonting mera?

Nej

Nej…men du vad händer när du leker med snoppen för någonting?

Ja, ingenting

Nej, men hur gör, men hur gör du då?

(ohörbart…) ja, men när, (ohörbart…) så tar jag ner snoppen och när den (ohörbart…)

Men pappa ligger i sängen?

Ja

Hur ligger han då, kan du visa?

Äh

Om vi låtsas att det är sängen det där, om vi låtsats att det är sängen?

Hm

Hm, hur ligger pappa då, då?

Hm

Det fattar ju inte jag…

Han ligger rakt

…han ligger rakt så…

…rakt så…

Ja, okej och vad gör du då?

Ligger, eh eh, eh, ja, jag (ohörbart) rakt så här, och då, och då leker jag med pappas snopp utan att han märker det

Ja, men på vilket sätt gör du när leker, med snoppen?

Ja, det som jag berättade för dig

Ja, men jag fattade inte riktigt det…

Nej men

…tar du på den eller gör du på något annat sätt?

Jag tar på den och drar ner med min hand och så…

Du tar så sa du…

Hm

…med din hand så…

Hm, och sen tar jag upp den

Och sen tar du upp den?

Hm

Och vad händer då, då?

Ingenting

Ja, och hur slutar leken då?

När jag inte vill, leka mer

Och vad händer då, vad gör pappa då när du inte vill mera då?

(ohörbart…) då, ingenting

Då händer…

Han (ohörbart…)

…då ligger han stilla?

(ohörbart…) mamma nu

…ja, det kan vi göra, åh vad du har ritat fina teckningar till mig. Du jag undrar…

(ohörbart…) jag ska se här, jag ska (ohörbart…) …

…du nu ritade du ju en grön, där, vad är det för färg på pappas snopp?

Ingen

Är det ingen färg?

Nej

Nej, nej…hm.

(ohörbart…) ett, två, tre (ohörbart…) (oljud)puff, puff, puff

Hm

Den får du

Åh, man får tacka, vad fint, men den där var väldigt fin också, får jag den också där det står ditt namn på?

Hm

Den skulle jag gärna vilja ha

Hm

Du jag tänkte om det var så, skulle du komma hälsa på mig igen kanske någon mera gång?

Jag ve, jag vet inte…

Du vet inte

…(ohörbart…)

Nej, men då kan jag fråga din mamma det om det skulle vara så, hm…

Hm, men nu kan vi gå tillbak

…ja det tycker jag vi gör, tack så mycket (Flickans namn) du.

Varsågod

Då får vi se, då får se om mamma har druckit färdigt sitt kaffe?

Hm

Ja, det var bara en , en vägg där bakom…precis, så

(ohörbart…)

(ohörbart…)

Om man följer det här förhöret så ser man att det är flickan som anger leken, inte förhörsledaren, det är flickan som berättar vad som händer och hur det går till.
Förhörsledaren ber om fördjupning - precis som förhörsledaren skall göra.
Enligt min åsikt är detta en synnerligen kompetent förhörsledare när det gäller förhör av barn, och inte en förhörsledare som saboterar utsagan med egna åsikter.

Det är dessutom kunskaper som en fyraåring inte skall ha, och som inte låter intränade på något vis.

När det gäller Joakim så undrar jag varför man sover naken med ett barn om man vid ETT tillfälle vaknat av att detta barn leker med ens könsorgan -- vore inte det naturliga vara både att man vid det tillfället faktiskt hindrar barnet när man upptäcker vad som sker - flickan vittnar om att pappa är vaken -- och att man vidtar åtgärder för att detta ALDRIG upprepas.

Borde det dessutom inte ligga i Joakims intresse att förklara det här förhöret, istället för att peka ut förhörsledaren som en del i en konspiration?
Citera
2010-04-04, 11:51
Medlem
Natrixnatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Ser att du vill uttrycka ett hat, vilket flickans mamma ( en person du skiter i) i Bjästa fasar över. Ett nytt monster du hyllar. Alla faderlösa barn kan förenas i ett namn, Natrix är det.

Då uttryckte jag mig klumpigt. Jag vill inte uttrycka ett hat. Jag ville förmedla ironi. Jag finner det djupt ironiskt att just han infört censur på sin blogg. Ska genast sluta med det.

Förakt är vad jag just nu anser att den här mannen är värd. Vid en närmare genomgång av hans blogg står det för mig alltmer klart att han måste stoppas. Att förtala barn på det sätt han gör är oförsvarligt.
Citera
2010-04-04, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Om man följer det här förhöret så ser man att det är flickan som anger leken, inte förhörsledaren, det är flickan som berättar vad som händer och hur det går till.
Förhörsledaren ber om fördjupning - precis som förhörsledaren skall göra.
Enligt min åsikt är detta en synnerligen kompetent förhörsledare när det gäller förhör av barn, och inte en förhörsledare som saboterar utsagan med egna åsikter.
Det jag tänkte mig som ledande frågor, är att det är förhörsledaren som drar upp snoppar och snopplekar. Men det är ju uppenbart att dottern sedan berättar detaljerat på egen hand utan att ledande frågor skulle mana fram alla detaljerna.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Borde det dessutom inte ligga i Joakims intresse att förklara det här förhöret, istället för att peka ut förhörsledaren som en del i en konspiration?
Håller helt med. Han borde rimligen förstå att förhöret ser konstigt ut. Frågan är om han kan förstå hur andra uppfattar det förhöret. Han har ju lagt ut det själv. Märklig typ i alla fall, som först kämpar för fäders rätt till sina barn, och sedan ställer sig på samma sida som en av de förmodligen mest olämpliga mödrarna i Sverige.
Citera
2010-04-04, 12:08
Medlem
Natrixnatrixs avatar
Sådana här uttalanden anser Daddy är relevant och objektiv information om att domstolen begått allvarliga fel:

Citat:
I rättegången mot pojken i mål nummer ett vittnar även pojkens bror om hur han själv upplevt närmanden från den aktuella flickan och hur hon efter att han sagt att han inte ville ha något förhållande med henne fått utstå rykten och skvaller på skolan. Var hittar man det vittnesmålet i protokollet från tingsrätten? Tyvärr finns domen inte längre publicerad på internet, men jag väntar på att få kopior via posten. Även en annan pojke vittnar om flickans karaktär, men inte heller det vittnesmålet har rätten ansett som relevant nog att ta med i protokollet vad jag kunnat se? Inte heller har man funnit dessa vittnesmål trovärdiga tydligen. Då skulle pojken aldrig ha fällts.

Han skriver också:

Citat:
Precis som i fallet Louise som samma redaktion tidigare "avslöjade", men som senare visade sig skarpt vinklat, skall vi nu fås att hata en pojke som enligt all demokratisk rättspraxis inte borde ha dömts för detta brott då det helt saknas bevis.

Även om jag tror det är lite för besvärligt för dom flesta ungdomar att läsa på Daddys blogg så är det spridning av lögner och rent förtal av barn han aldrig träffat eller talat med. Jag skäms att en vuxen man ägnar sin tid åt detta. Fy fan så lågt!

http://daddys.blogg.se/
Citera
2010-04-04, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natrixnatrix
Sådana här uttalanden anser Daddy är relevant och objektiv information om att domstolen begått allvarliga fel:

Han skriver också:

Även om jag tror det är lite för besvärligt för dom flesta ungdomar att läsa på Daddys blogg så är det spridning av lögner och rent förtal av barn han aldrig träffat eller talat med. Jag skäms att en vuxen man ägnar sin tid åt detta. Fy fan så lågt!

http://daddys.blogg.se/

Sover du aldrig, lilla du? Jag sover lite, men inte så lite som du!

Jag blir så illa till mods när han skriver uttalanden om flickans "karaktär". Hur uttalad "karaktär" har man som 14-åring? I detta fall nämns den som den skulle vara i negativt syfte. De allra flesta 14-åringar som jag kommer dagligen i kontakt med är fortfarande barn! Och de allra flesta 14-åringar är inte sexuellt aktiva. Heller då inte sexuellt erfarna. Hur ska då flickan i detta fall hunnit utveckla en särskild karaktär som skulle vara skäl att ta upp i en rättegång.
Ingen får glömma, inte ens Daddy att fortfarande är det barn vi diskuterar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in