2010-04-04, 12:23
Medlem
Natrixnatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillemi
Sover du aldrig, lilla du? Jag sover lite, men inte så lite som du!

Jag blir så illa till mods när han skriver uttalanden om flickans "karaktär". Hur uttalad "karaktär" har man som 14-åring? I detta fall nämns den som den skulle vara i negativt syfte. De allra flesta 14-åringar som jag kommer dagligen i kontakt med är fortfarande barn! Och de allra flesta 14-åringar är inte sexuellt aktiva. Heller då inte sexuellt erfarna. Hur ska då flickan i detta fall hunnit utveckla en särskild karaktär som skulle vara skäl att ta upp i en rättegång.
Ingen får glömma, inte ens Daddy att fortfarande är det barn vi diskuterar.

Nej jag sover nog alldeles för lite. Trots att det är långhelg

Man blir verkligen illamående över det han håller på med. Daddy tycker alltså det är okej att lägga ut sådan information på nätet. Det säger en hel del om hans karaktär. Jag undrar vad barnets föräldrar anser om det tilltaget.
Citera
2010-04-04, 12:29
Bannlyst
Citat:
"Ja, okej och vad gör du då?

Ligger, eh eh, eh, ja, jag (ohörbart) rakt så här, och då, och då leker jag med pappas snopp utan att han märker det

Ja, men på vilket sätt gör du när leker, med snoppen?

Ja, det som jag berättade för dig

Ja, men jag fattade inte riktigt det…

Nej men

…tar du på den eller gör du på något annat sätt?

Jag tar på den och drar ner med min hand och så…

Du tar så sa du…

Hm

…med din hand så…

Hm, och sen tar jag upp den"

Vad!?

Vad är det frågan om. Låter väldigt .... fel.
Citera
2010-04-04, 12:45
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf T
Det jag tänkte mig som ledande frågor, är att det är förhörsledaren som drar upp snoppar och snopplekar. Men det är ju uppenbart att dottern sedan berättar detaljerat på egen hand utan att ledande frågor skulle mana fram alla detaljerna.
Fast just detta att h*n måste ställa en rak fråga "har du sett" - innan de hamnar på rätt spår och flickan börjar prata om just pappas, talar för att flickan inte är coachad. Vore hon det så skulle hon ha vetat vad polisen ville prata om - för då hade mamman berättat det innan förhöret.

På samma sätt så kommer inte hela berättelsen på en gång, utan förhörsledaren får fråga sig fram - vilket denne gör på ett bra sätt utan att lägga ord i munnen på flickan. Vore det en intränad berättelse så skulle flickan berätta den såsom den hade berättats för henne.

Förhöret ser väldigt "rätt ut" i mina ögon.

Jag personligen tycker att förhörsledaren skulle ha frågat mer om vissa punkter, men utgår från att denne gjort en bedömning att det inte var lämpligt -- fhl talar ju också om ett senare förhör med flickan, jag undrar om det blev av.

Citat:
Håller helt med. Han borde rimligen förstå att förhöret ser konstigt ut. Frågan är om han kan förstå hur andra uppfattar det förhöret. Han har ju lagt ut det själv. Märklig typ i alla fall, som först kämpar för fäders rätt till sina barn, och sedan ställer sig på samma sida som en av de förmodligen mest olämpliga mödrarna i Sverige.

Jag kan bara instämma.

Jag tycker dels hans agerande i Bjästa fallet inte är klockrent.
Jag förstår inte hans agerande kring detta förhör, - som förälder känner jag bara en genuin förståelse för mammans agerande om detta är vad hon hört från sin dotter.
Jag förstår inte varför övrig dokumentation inte presenteras. Kan man lägga ut det här på nätet så köper inte jag sekretess i övrigt. Sekretess syftar i princip alltid till att skydda den minderåriga - inte andra aktörer, och dokumentationen i sin helhet är i princip aldrig sekretess skyddad, om det inte rör rikets säkerhet - och så viktig tror jag inte JR är.
Citera
2010-04-04, 12:51
Medlem
DrSpokes avatar
Ja det där förhöret ger ju skumma signaler helt klart. Men tänk om det är så jävla enkelt att hon har lajjat med pappas morgonstånd när han fortfarande sover? Eftersom Daddy lagt upp det själv så kan man ju misstänka det. Personligen skulle jag få tokspader om det inträffade och vidta åtgärder men låt säga att detta skett typ två ggr utan pappas vetskap?

Fy fan det blir dubbla kallingar framöver
Citera
2010-04-04, 12:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DrSpoke
Ja det där förhöret ger ju skumma signaler helt klart. Men tänk om det är så jävla enkelt att hon har lajjat med pappas morgonstånd när han fortfarande sover? Eftersom Daddy lagt upp det själv så kan man ju misstänka det. Personligen skulle jag få tokspader om det inträffade och vidta åtgärder men låt säga att detta skett typ två ggr utan pappas vetskap?

Ja men det hon berättar att hon gör, hur har hon kommit på det liksom. Är det så naturligt att göra så för en 4-årig liten flicka verkligen. Drar ner och upp.
Citera
2010-04-04, 12:56
Medlem
Natrixnatrixs avatar
Citat:

Det faktum att en vuxen man lägger ut det materialet och sin dotters fulla namn och personnummer på nätet ger en del signaler om lämpligheten som förälder.
Citera
2010-04-04, 13:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Det som jag ställer mig frågande till i så fall är - varför förklarar inte Joakim vad det handlar om då? Varför sätter han bara fokus på att polisen inte nöjde sig med den första hemligheten?
Varför har han sagt till barnet att det är deras hemliga lek?
Varför tillåter han att det upprepas?
Varför sover han naken med barnet - trots att det tidigare hänt?
Hur har barnet lärt sig rörelserna hon beskriver?
En fyraåring vet inte hur man leker med en snopp, sådant är inte givet av naturen, så vem har instruerat henne?

Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Ja men det hon berättar att hon gör, hur har hon kommit på det liksom. Är det så naturligt att göra så för en 4-årig liten flicka verkligen. Drar ner och upp.
Exakt - varifrån kommer denna kunskap?
Det är följdfrågor som jag hade velat ha svar på. Bland annat.
Citera
2010-04-04, 13:09
Avslutad
Citat:
Jag polisanmäldes utan andra bevis än mammans påståenden om att Rania och jag skulle ha "hemlisar". Hemlisen som Rania syftade på var att hon ville få vara mer hos sin pappa. Något som hon av rädsla för sin mors ilska inte tordes säga hemma. I 10 månader höll socialtjänsten och tingsrätten i Varberg oss separerade.

Jaså. Så beskriver han alltså själv det som vi kan ta del av i förhörsutdraget ovan. Då går det verkligen inte att ta hans "fakta" för just fakta.

Från http://daddys.blogg.se/2009/december/har-far-sture-gladjebeskedet.html#comment

ETA: mer intressant här. http://daddys.blogg.se/2009/november/nya-chefer-pressetik-och-lite-annat.html#comment
Senast redigerad av Sordid 2010-04-04 kl. 13:16.
Citera
2010-04-04, 13:22
Medlem
Natrixnatrixs avatar
Provar att åter publicera det som Daddy själv lagt ut och som han anser belägger vilka orättvisor som drabbat honom.

[/quote]
Citera
2010-04-04, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det som jag ställer mig frågande till i så fall är - varför förklarar inte Joakim vad det handlar om då? Varför sätter han bara fokus på att polisen inte nöjde sig med den första hemligheten?
Varför har han sagt till barnet att det är deras hemliga lek?
Varför tillåter han att det upprepas?
Varför sover han naken med barnet - trots att det tidigare hänt?
Hur har barnet lärt sig rörelserna hon beskriver?
En fyraåring vet inte hur man leker med en snopp, sådant är inte givet av naturen, så vem har instruerat henne?

Exakt - varifrån kommer denna kunskap?
Det är följdfrågor som jag hade velat ha svar på. Bland annat.

Nu har ju Daddy själv påtått att det gått långa perioder utan att dottern och Daddy fått träffats.
Går det långa perioder utan umgänge kan man inte påstå att man har en nära relation. Trots att nakenhet är naturligt för Daddy och för många andra, så är det ganska omdömeslöst att sova naken tillsammans med sitt barn. Dels då för att man inte kan ha en särskilt nära och naturlig relation om man sällan träffas. Och visst är det allra normalast att man "nattar" sina barn på kvällen, med pyamas, tandborstning osv??? Det är i allafall min erfarenhet. Mina barn har i allafall tyckt det varit mysigt med en pyamas på kvällen och natten. Och definitivt om de sovit över hemma hos nån annan!!!
Och någon "annan" tycker jag är jämförbart med Daddy i detta läget, då dottern och Daddy inte träffades särskilt ofta enligt egen utsago.
Citera
2010-04-04, 14:16
Bannlyst
Alltså vilken pappa skulle lugnt höra på när dottern berättar en sån här sak om det gällde mammans pojkvän. Jag bara undrar. Det är ingen pappa som skulle tycka ens att det var liite obehagligt och helst se att den lilla dottern inte skulle åka till mamman så länge styvpappan fanns med i bilden?
Citera
2010-04-04, 15:25
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten

Hur hon kommit på det? Spelar det någon roll, vad bevisar detta att daddy har haft sex med dottern? Magnus Betnér har det som stående inslag i sina uppträdande i tv eller krogpublik att hans dotter pillat på hans snopp. Dubbel handfattning som han säger. Det finns även kvinnliga komiker som sagt att deras småbarn rört vid könsorganen. Det är mycket konstigt att ingen ringer till socialen och gör en anmälan, om man ska följa ert resonemang vill säga. överhuvudtaget är det väl högst normalt att småbarn någon gång rört vid föräldrarnas könsorgan. Men då detta enligt någras resonemang här så är det bevis för sexuella övergrepp på barn. Därmed skulle socialen få in hundratusentals, ja kanske miljontals med anmälningar. Verkar det vettigt?
Senast redigerad av TheLucky 2010-04-04 kl. 15:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in