2010-04-21, 10:00
  #1057
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Varför ljuger du? Och om något som vi alla kan läsa oss till i den här tråden. Vad är ditt problem. Varför fortsätta att ljuga om det här med snopplekarna. Vi läser ju oss alla till att det är Rania som började prata om snopplekar.

Det finns massor med såna här exempel där du påstår saker som är lögn, ännu fler exempel där du vrider till det så dumt. Som till exempel där du säger att flickans mamma gjort dottern till målsägare. Det är väl inte mamman som har gjort något sådant. Är det inte självklart för dig vad en målsägare är. Antingen så ljuger du om detta för att få kvinnan att framstå i dålig dager eller så är du enormt korkad. Vilket det än är så går det faktiskt inte att lite på ett ord du säger. Och det vet väl mamman också. Det är väl därför hon är nervös. Därmed inte sagt något om hur hon är i övrigt som person. Men som du ljuger om allting förstår jag att hon inte litar på dig och är orolig för sin dotter. Det är självklart.

Att du sen är så otroligt egoistisk att du lägger ut det här om snopplekarna utan att bry dig om vad det kan innebära för flickan gör ju inte att man tycker att du verkar ansvarsfull alls eller att du har flickans bästa för ögonen.

1. Skulle han hålla sig till fakta finns där inget "case".

2. Verkar som han har P_V och Susanna Svensson som juridiska rådgivare.

3. Som jag skrev tidigare genom att hänga ut framför allt flickan visar han sin olämplighet som vårdnadshavare.
Citera
2010-04-21, 10:07
  #1058
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyfonen
Jag anser att mamman är en olämplig vårdnadshavare då hon ljuger och lurar dottern.
När flickan inte fick ha umgänge med sin far så berättade mamman för henne att han och hennes bror hade åkt på semester och därför kunde flickan inte träffa sin far och bror.

Vad tror du att flickan kände?
Pappa valde bort henne och ville inte ha med henne på sin semester han ville hellre vara med hennes bror.
Pappa tycker inte om mig.
Detta är ett exempel.

Samtidigt berättar skolan att flickan mår mycket dåligt och har förändrats (mer om det kan ni läsa på bloggen).

Ni är många som kräver svar av daddy som han inte kan ge då han inte får ta del av allt material.

Bevisa inte bara ord det du påstår.

Han kan ju kontakta PinglaKlara hon verkar ha dokumenten.
__________________
Senast redigerad av bagarn29 2010-04-21 kl. 10:14.
Citera
2010-04-21, 10:09
  #1059
Bannlyst
Ser fram emot att Pinglaklara visar på att en soc.chef blivit omplacerad pga Joakim Ramstedt. Det vore ju nånting som skulle visa på att det gått fel till, men det kanske inte går att styrka och vi får ta Daddys ord på det?
Citera
2010-04-21, 10:12
  #1060
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinglaklara
Förvisso men jag tänker inte bidra till att någon obehörig får läsa den, jag anser inte det hjälper någon i familjen, nej jag känner inte Joakim personligen, är jag färgad av någonting så är det hur sådana här ärenden handläggs i allt för många fall.

Jag har nu läst innehållande mammans verision, pappans verision samt myndigheternas slutsats, det skall tilläggas att en chef på soc blivit omplacerad samt att TR begärt en oberoende utredning, det säger mig att TR sett hur soc. tagit ställning innan man utreder och därav inte anser sig behöva bena ut allt, på ett för barnets bästa.

Det finns ingen grund någonstans i vad micro113 påstår, och man kan fundera på vad som driver denne att bete sig som gör. Det känns aningen frenetiskt, känner sig kankse förorättad, svara gärna själv vad som driver dig micro.

1. Frågan som väcks genast är naturligtvis: på vilket vis är du behörig?

2. Grov anklagelse som du bör presentera en källa på.

3. Källa på att TR begärt en oberoende utredning.
Citera
2010-04-21, 10:16
  #1061
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
1. Skulle han hålla sig till fakta finns där inget "case".

2. Verkar som han har P_V och Susanna Svensson som juridiska rådgivare.

3. Som jag skrev tidigare genom att hänga ut framför allt flickan visar han sin olämplighet som vårdnadshavare.

Att Joakim ljuger väldigt mycket, inte kan tolka fakta, inte förstår vad han läser osv. är ju inget bevis på att soc. inte gjort något fel. Men det finns ju inget som talar för att de har gjort fel heller. Än har jag då inte sett någon kunna belägga att det hela har gått till på fel sätt.

Alla daddyförsvararna som hävdar att mamman är konstig som vill låta utreda vad som hänt när dottern pratar om snopplekar med pappan ger ju inget vidare försvar för daddy. Att man inte förstår att mamman mycket väl kan känna oro för att det händer saker som inte är bra för barnet är mycket konstigt.

Och att förstå att mamman känner oro är ju inte samma sak som att tro att daddy har gjort något suspekt med dottern. Det känns bara väldigt normalt att en mamma som får höra om sånt om sitt barns pappa, som kanske har andra beteendeproblem, inte sopar detta under matten.
Citera
2010-04-21, 10:20
  #1062
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Bevisa inte bara ord det du påstår.

Han kan ju kontakta PinglaKlara hon verkar ha dokumenten.

Och Lucky.
Citera
2010-04-21, 11:09
  #1063
Moderator
Pentyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justitiemord
Jodå, en nedlagd förundersökning blir offentlig, alldeles oavsett om det leder till åtal eller ej. Detta naturligtvis förutsatt att det inte beslutas om sekretess på hela, eller delar av undersökningen.
Det fattas i princip alltid beslut om sekretess. Du kan helt enkelt utgå från att du aldrig får del av en fu, såvida den inte ligger till grund för åtal.
Också då kan det vara stökigt att få del av allt material enär åklagaren gjort ett urval som presenteras rätten.

I vårdnadsmål kan man ibland komma åt den ändå genom att övertyga rätten om att det kan finnas något av intresse för målet i den. Det var, om jag förstod saken rätt, också just det som Daddy uppmanade TR att göra (av tidigare redovisade mycket goda skäl). Rätten får naturligtvis del av handlingarna om den vill.

Det mycket märkliga bakom rättens beslut i detta hänseende har berörts ovan, flera gånger.
I korthet: Rätten tar inte in informationen enär man tror att den inte tillför något. Sen fattar rätten beslut med hänvisning till en soc.tants oro - en oro som baseras på den sekretessbelagda fu:n. Som Daddy sålunda inte kunnat till fullo förstå grunderna till, än mindre bemöta i sak eller detalj.

I mina undersökningar kring sådana här saker har jag intervjuat en lång rad personer, däribland en rad advokater och ett pensionerad hovrättsråd. Advokaterna säger entydigt att om man ska minsta chans i den här sortens mål så gäller det att vara inställsam gentemot socialarbetarna och vinna deras gillande. Allt annat är oväsentligt. Den uppfattningen hr jag själv fått också på andra sätt.
Hovrättsrådet fick frågan om det var lönt att anlita dyra advokater. Hans svar var kategoriskt "nej". Han menade att det inte spelar någon större roll vad advokaterna säger. Rätten dömer ändå i princip alltid som socialnämnden föreslagit. Han hade i stort sett aldrig varit med om att rätten fördjupat sig särdeles i något vårdnadsmål. Då och då gjorde rätten en annan bedömnig än vad socialnämnden gjorde, men det ärnär socialsekreterarna ärså extremt uppenbart ute och cyklar i alla avseenden att det inte går att värja sig för dumheterna. Ungefär.
Ingen av dessa respondenter kommer namnges här.
Jag har forskat lite mer. Se kommande inlägg.
Citera
2010-04-21, 11:34
  #1064
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Och Lucky.

Dokumenten finns länkade i denna tråd.
Citera
2010-04-21, 11:37
  #1065
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vårdnadsutredaren har väl inte släppt dessa anklagelser helt - är inte vårdnadsutredaren en del i de konspiration du påstår föreligger emot dig?

Vårdnadsutredningen är ointressant. Daddy har blivit friad av rätten och bör då få träffa sin dotter. Det är det tråden handlar om.
Citera
2010-04-21, 11:43
  #1066
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Har ni?
Jag tycker det råder delade vågor kring detta, emellanåt har ju inte ens Joakim själv tillgång till de dokumenten.

Ja, vi har de dokument som är nödvändiga och de finns länkade. Du bortser från detta och hänger dig fast vid sådant som har något att göra med angående dotterns rätt att träffa sin far, vilket också är tråden ämne.
Citera
2010-04-21, 11:46
  #1067
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Alla daddyförsvararna som hävdar att mamman är konstig som vill låta utreda vad som hänt när dottern pratar om snopplekar med pappan ger ju inget vidare försvar för daddy. Att man inte förstår att mamman mycket väl kan känna oro för att det händer saker som inte är bra för barnet är mycket konstigt.

Och att förstå att mamman känner oro är ju inte samma sak som att tro att daddy har gjort något suspekt med dottern. Det känns bara väldigt normalt att en mamma som får höra om sånt om sitt barns pappa, som kanske har andra beteendeproblem, inte sopar detta under matten.

Upplysningsvis är daddy friad från anklagelser. Du hänger dig ändå fast vid att han är skyldig och tror på mamman berättelser, något som rätten verkligen inte gör.
Citera
2010-04-21, 12:04
  #1068
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Upplysningsvis är daddy friad från anklagelser. Du hänger dig ändå fast vid att han är skyldig och tror på mamman berättelser, något som rätten verkligen inte gör.

Men du tolkar ju som en tok du med, vilket ju inte ökar din trovärdighet i vad du säger och på så sätt sänker du daddys samtidigt. Var någonstans säger jag att han är skyldig och till vad är han skyldig? Vad jag kan läsa ut av min egen text här nedanför säger jag just det att förstå mammans oro INTE är samma sak som att tro att daddy gjort något suspekt med sin dotter.
Citat:
Alla daddyförsvararna som hävdar att mamman är konstig som vill låta utreda vad som hänt när dottern pratar om snopplekar med pappan ger ju inget vidare försvar för daddy. Att man inte förstår att mamman mycket väl kan känna oro för att det händer saker som inte är bra för barnet är mycket konstigt.

Och att förstå att mamman känner oro är ju inte samma sak som att tro att daddy har gjort något suspekt med dottern. Det känns bara väldigt normalt att en mamma som får höra om sånt om sitt barns pappa, som kanske har andra beteendeproblem, inte sopar detta under matten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in