Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Varför ljuger du? Och om något som vi alla kan läsa oss till i den här tråden. Vad är ditt problem. Varför fortsätta att ljuga om det här med snopplekarna. Vi läser ju oss alla till att det är Rania som började prata om snopplekar.
Det finns massor med såna här exempel där du påstår saker som är lögn, ännu fler exempel där du vrider till det så dumt. Som till exempel där du säger att flickans mamma gjort dottern till målsägare. Det är väl inte mamman som har gjort något sådant. Är det inte självklart för dig vad en målsägare är. Antingen så ljuger du om detta för att få kvinnan att framstå i dålig dager eller så är du enormt korkad. Vilket det än är så går det faktiskt inte att lite på ett ord du säger. Och det vet väl mamman också. Det är väl därför hon är nervös. Därmed inte sagt något om hur hon är i övrigt som person. Men som du ljuger om allting förstår jag att hon inte litar på dig och är orolig för sin dotter. Det är självklart.
Att du sen är så otroligt egoistisk att du lägger ut det här om snopplekarna utan att bry dig om vad det kan innebära för flickan gör ju inte att man tycker att du verkar ansvarsfull alls eller att du har flickans bästa för ögonen.
Det finns massor med såna här exempel där du påstår saker som är lögn, ännu fler exempel där du vrider till det så dumt. Som till exempel där du säger att flickans mamma gjort dottern till målsägare. Det är väl inte mamman som har gjort något sådant. Är det inte självklart för dig vad en målsägare är. Antingen så ljuger du om detta för att få kvinnan att framstå i dålig dager eller så är du enormt korkad. Vilket det än är så går det faktiskt inte att lite på ett ord du säger. Och det vet väl mamman också. Det är väl därför hon är nervös. Därmed inte sagt något om hur hon är i övrigt som person. Men som du ljuger om allting förstår jag att hon inte litar på dig och är orolig för sin dotter. Det är självklart.
Att du sen är så otroligt egoistisk att du lägger ut det här om snopplekarna utan att bry dig om vad det kan innebära för flickan gör ju inte att man tycker att du verkar ansvarsfull alls eller att du har flickans bästa för ögonen.
1. Skulle han hålla sig till fakta finns där inget "case".
2. Verkar som han har P_V och Susanna Svensson som juridiska rådgivare.
3. Som jag skrev tidigare genom att hänga ut framför allt flickan visar han sin olämplighet som vårdnadshavare.