2010-11-06, 16:59
  #12457
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse-Majja
Din källa
Det verkar grumligt i den, jag är ledsen att jag gapflabbar, men till tröst och din enfald till trots, kanske är dags och checka källan, vattnet är förgiftat, kom det som pm sa du
För att klargöra din källas totala okunskap,bjud på lite läsgodis.
Vägledande regler om god advokatsed http://www.advokatsamfundet.se/templates/CommonPage.aspx?id=8675


Men källan kanske hävdar att en av Sveriges mest namnkunniga inom området skulle ge sig ut på hal is och riskera hela sitt värv, dessutom i den av honom icke ringa åldern av erfarenhet, eller fick pm'aren för sig att det råder klientbrist Nu har har jag kul
Dessutom under rådande konflikt och påstådda pengatrassel, din källa verkar ha tänkt till här.


Gamla fängelsekunder vem vilka, dessa skrev under debattartikeln jag länkade.

Peter Althin, advokat,

Jan Askblad, advokat,

Charlotte Bokelund, advokat,

Stig Centervall, advokat,

Peter Haglund, advokat,

Lennart Hane, advokat,

Björn Hurtig, advokat,

Kerstin Koorti, advokat,

Bengt Loquist, advokat,

Thomas Olsson, advokat,

Jörgen Olsson, advokat,

Ola Samuelson, advokat,

Lars Sandow, advokat,

Pelle Svensson, advokat,

Hans Öberg, advokat


Lycka till med din kampanj.
Tick Tack!


Jag har ännu roligare. Det har tagit dig över två timmar att tota ihop svaret. Det kom inte naturligt och enkelt för dig att skriva det här inlägget. Du har kämpat med formuleringarna.

Och ändå blev det inte bättre än så här. Ditt huvudanförande är alltså att advokater alltid är ärliga för att de inte vill riskera sitt jobb. Haha men det är ju för sött. Jesses du har det inte lätt förstår jag. Inte undra på att du har kämpat i två timmar att få till det här, tills någon kunde hjälpa dig att skriva inlägget. Det blev inte bra ändå.

Att Daddys Sverige fångar klienter är för att de vill få tag på särskilt desperata människor som kan slanta upp lite extra så klart. Det är ju så det fungerar. Organisationer har ju det som affärsidé. Och min källa är en som står Daddy nära, mer säger jag inte om det.

Du vet ju själv att du inte har den blekaste aning om vad som pågår, men du har nu pratat med någon som skickar ut dig att skriva i tråden, tyvärr är det bara desinformation du fått i dag min vän. Jag förstår att du litar på folk, men du borde kanske inte agera för andras räkning när du inte har en susning.
__________________
Senast redigerad av JanHemming 2010-11-06 kl. 17:03.
Citera
2010-11-06, 17:05
  #12458
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse-Majja
Din källa
Det verkar grumligt i den, jag är ledsen att jag gapflabbar, men till tröst och din enfald till trots, kanske är dags och checka källan, vattnet är förgiftat, kom det som pm sa du
För att klargöra din källas totala okunskap,bjud på lite läsgodis.
Vägledande regler om god advokatsed http://www.advokatsamfundet.se/templates/CommonPage.aspx?id=8675


Men källan kanske hävdar att en av Sveriges mest namnkunniga inom området skulle ge sig ut på hal is och riskera hela sitt värv, dessutom i den av honom icke ringa åldern av erfarenhet, eller fick pm'aren för sig att det råder klientbrist Nu har har jag kul
Dessutom under rådande konflikt och påstådda pengatrassel, din källa verkar ha tänkt till här.


Gamla fängelsekunder vem vilka, dessa skrev under debattartikeln jag länkade.

Peter Althin, advokat,

Jan Askblad, advokat,

Charlotte Bokelund, advokat,

Stig Centervall, advokat,

Peter Haglund, advokat,

Lennart Hane, advokat,

Björn Hurtig, advokat,

Kerstin Koorti, advokat,

Bengt Loquist, advokat,

Thomas Olsson, advokat,

Jörgen Olsson, advokat,

Ola Samuelson, advokat,

Lars Sandow, advokat,

Pelle Svensson, advokat,

Hans Öberg, advokat


Lycka till med din kampanj.
Tick Tack!

Oj det där var en diger lista av advokater.

Men nu är ju inte Barkman advokat, eller hur?
Citera
2010-11-06, 17:19
  #12459
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Oj det där var en diger lista av advokater.

Men nu är ju inte Barkman advokat, eller hur?

Den byrå man arbetar på är avgörande.

Advokatsamfundet.se
Citera
2010-11-06, 17:22
  #12460
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse-Majja
Den byrå man arbetar på är avgörande.

Advokatsamfundet.se

Men vad pratar du om? Vad är det avgörande för?

Edit: ursäkta att jag skrattar men det här blir för komiskt....
Citera
2010-11-06, 17:33
  #12461
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JanHemming
Jag har ännu roligare. Det har tagit dig över två timmar att tota ihop svaret. Det kom inte naturligt och enkelt för dig att skriva det här inlägget. Du har kämpat med formuleringarna.

Och ändå blev det inte bättre än så här. Ditt huvudanförande är alltså att advokater alltid är ärliga för att de inte vill riskera sitt jobb. Haha men det är ju för sött. Jesses du har det inte lätt förstår jag. Inte undra på att du har kämpat i två timmar att få till det här, tills någon kunde hjälpa dig att skriva inlägget. Det blev inte bra ändå.

Att Daddys Sverige fångar klienter är för att de vill få tag på särskilt desperata människor som kan slanta upp lite extra så klart. Det är ju så det fungerar. Organisationer har ju det som affärsidé. Och min källa är en som står Daddy nära, mer säger jag inte om det.

Du vet ju själv att du inte har den blekaste aning om vad som pågår, men du har nu pratat med någon som skickar ut dig att skriva i tråden, tyvärr är det bara desinformation du fått i dag min vän. Jag förstår att du litar på folk, men du borde kanske inte agera för andras räkning när du inte har en susning.

Nädu din pajas, detta din nuvarande livsuppgift, så till den milda grad att du sitter och kikar in på vad andra gör, det kallar jag skruvat, i vanlig ordning drar du tolkningar som passar dig, sanningen är väl att jag har annat för mig och inte ägnar detta heltid tom när jag börjat svara har det hänt att jag går till affären och låter sidan stå och detta visar på din brist på fantasi och objektivitetstänkande.
Det är inte nödvändigt att veta allt för att inse sakernas logik.
Dessutom kan jag vara enfingrad med osedvanlig förmåga att trycka på fel tangent, snarare en behöva hjälp med triviala slutsatser.
__________________
Senast redigerad av Lasse-Majja 2010-11-06 kl. 17:41.
Citera
2010-11-06, 17:43
  #12462
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse-Majja
Nädu din pajas, detta din nuvarande livsuppgift, så till den milda grad att du sitter och kikar in på vad andra gör, det kallar jag skruvat, i vanlig ordning drar du tolkningar som passar dig, sanningen är väl att jag har annat för mig och inte ägnar detta heltid tom när jag börjat svara har det hänt att jag går till affären och låter sidan stå och detta visar på din brist på fantasi och objektivitetstänkande.
Det är inte nödvändigt att veta allt för att inse sakernas logik.
Dessutom kan jag vara enfingrad med osedvanlig förmåga att trycka på fel tangent, snarare en böhöva hjälp med triviala slutsattser.

Hahahaha ja inte lät du ju mer samlad nu inte. Herregud vad är ni för människor?

Du känner alltså ett behov av att försvara dig och förklara, hahaha!

Men allvarligt så varför skriver du att Haglunds inte har brist på klienter. Som om du skulle ha den kontakten med dem att du skulle kunna uttala dig om det. Det är ju något som du knappast själv skulle klara av att fantisera fram, så någon har sagt det till dig och du skriver det där. Hahahaha.

Nu är det så att jag har en källa som är väldigt initierad i detta. Det är en slags bondfångeri som pågår med NKMR inblandade.
Citera
2010-11-06, 17:58
  #12463
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse-Majja
Nädu din pajas, detta din nuvarande livsuppgift, så till den milda grad att du sitter och kikar in på vad andra gör, det kallar jag skruvat, i vanlig ordning drar du tolkningar som passar dig, sanningen är väl att jag har annat för mig och inte ägnar detta heltid tom när jag börjat svara har det hänt att jag går till affären och låter sidan stå och detta visar på din brist på fantasi och objektivitetstänkande.
Det är inte nödvändigt att veta allt för att inse sakernas logik.
Dessutom kan jag vara enfingrad med osedvanlig förmåga att trycka på fel tangent, snarare en behöva hjälp med triviala slutsatser.


Det är alltså slutsatser som du har kommit fram till. Alltså du har funderat ut detta nu själv. Tack! Då vet vi att du inte har den blekaste aning om nåt, utan har bara dragit slutsatser.
Citera
2010-11-06, 18:06
  #12464
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JanHemming
Hahahaha ja inte lät du ju mer samlad nu inte. Herregud vad är ni för människor?

Du känner alltså ett behov av att försvara dig och förklara, hahaha!

Men allvarligt så varför skriver du att Haglunds inte har brist på klienter. Som om du skulle ha den kontakten med dem att du skulle kunna uttala dig om det. Det är ju något som du knappast själv skulle klara av att fantisera fram, så någon har sagt det till dig och du skriver det där. Hahahaha.

Nu är det så att jag har en källa som är väldigt initierad i detta. Det är en slags bondfångeri som pågår med NKMR inblandade.

Nej men varför inte, när du givit mig så mycket uppmärksamhet att du sitter och kollar på mitt konto hur länge det stod "kommenterar", och därav drar slutsatser som visar på ett närmast super intelligent konstaterande, varför är detta så gravallvarligt, låter som nån jävla fotbollshulligan. Vilket lag är du med i?

1. Det räcker med en alldaglig inblick i Advokaters arbetsbelastning samt digniteten på denna Advokatbyrå, för att inse att han snarare tvingas tacka nej, än annonsera på grumliga vägar. Min gissning är tillförlitligare än din källa.

2. Din källa har alltså hängivit sig åt bondfångeri, och nu kommer till dig här på fb denna helg med snaskiga uppgifter, tjoflöjt. Konpirationerna och löpsedlarna flödar.
Citera
2010-11-06, 18:08
  #12465
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse-Majja
Nej men varför inte, när du givit mig så mycket uppmärksamhet att du sitter och kollar på mitt konto hur länge det stod "kommenterar", och därav drar slutsatser som visar på ett närmast super intelligent konstaterande, varför är detta så gravallvarligt, låter som nån jävla fotbollshulligan. Vilket lag är du med i?

1. Det räcker med en alldaglig inblick i Advokaters arbetsbelastning samt digniteten på denna Advokatbyrå, för att inse att han snarare tvingas tacka nej, än annonsera på grumliga vägar. Min gissning är tillförlitligare än din källa.

2. Din källa har alltså hängivit sig åt bondfångeri, och nu kommer till dig här på fb denna helg med snaskiga uppgifter, tjoflöjt. Konpirationerna och löpsedlarna flödar.

Men snälla du, de handlar alltså om att ta så mycket betalt det går av varje klient. Och där är ju de som är mer desperata lättare att pungslå.

Men nu vet du ju inget om detta, det skrev du ju inte ditt inlägg ovan. Du har bara "dragit slutsatser" därtill "triviala" såna.


Alltså om man som du staratar ett inlägg som resulterar i sju meningar plötsligt slutar efter tre och går och handlar och sen skriver fyra så har man nog inte alla tangenterna på tangentbordet. Särskilt om man gör det fyra gånger i timmen. Ja jag kollar, jag sysslar med antropologi.
__________________
Senast redigerad av JanHemming 2010-11-06 kl. 18:13.
Citera
2010-11-06, 18:20
  #12466
Medlem
MyfairLadys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse-Majja
Det förvånar att i de handlingar du refererat så ofta, inte kan utläsa aktuellt ombud, än mer märkligt att Daddy skola företräda sig själv, (direkt olämpligt) var fick du den uppgiften?

I debattartikeln hittas Adv. Peter Haglund http://www.aftonbladet.se/debatt/article375868.ab
Denna artikel styrker ytterligare Adv. Byrå Peter Haglund lämplig i Daddy´s case.
http://www.captustidning.se/index_magazine.php?page=article&id=406

Jag ämnar inte fördjupa mig i NKMR, efter förkortningsförklaring lät det som Läkare utan gränser, dock
även solen har sina fläckar, menar ni att de är som Maranata eller? Isåfall behövs nog mer salt än en nypa.
Hennings uppgifter tar jag med stor skepsis, eftersom det står i direkt strid med en Advokats etik,
att Daddy som lekman har föresvävats sådan ide, för finansiering är inte otänkbart.
Men varför? Har man inte försäkring så har man Rättshjälp. Nej detta luktar fablernas värld.

Det stinker påhitt, JH är en inte ofärgad figur om man säger så.
Citera
2010-11-06, 18:23
  #12467
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MyfairLady
Det stinker påhitt, JH är en inte ofärgad figur om man säger så.

Va fan, är du rasist eller?

Stinker, du har inga argument emot det tydligen, tack för att du backar upp mig!
Citera
2010-11-06, 18:24
  #12468
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JanHemming
Oj då blev det svårt. Vi i tråden givetvis. Det är ju fler som läser än bara du och jag just nu.

Nu vet de som läser/vi som läser att du inget vet utan drar triviala slutsatser.

Med all respekt ditt tjafsande har jag inte tid med du inser inte ens att det var dina triviala slutsatser, återigen mina gissningar kommer att visa sig ha mer bäring, än din initierade källa.
som sagt
Lycka till med ditt korståg!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in