Så är jag tillbaks efter min tillfälliga förvisning.
Tycker att vi halkat lite snett i tråden. Gunnar W är ett troll. Jag har stött på många av hans sort under min resa. Alla säger dom sig värna om rättssäkerhet och barn, samtidigt som dom spyr ut sitt hat mot mig som ju faktiskt jobbar mot samma mål.
Gunnar hyllade i ett tidigare inlägg Moderaterna för att dom bildat ett mansförbund. Detsamma gr jag i mitt senaste inlägg. När de tre moderata ledamöter som tagit detta initiativ för att nyansera jämställdhetsdebatten och därmed blev inbjudna till TV4:as morgonprogram hade dom samtidigt bjudit in Gudrun Schyman som också säger sig jobba för just detta och en debatt uppstod.
För mig blir det tydligt att det ju egentligen inte finns någon grupp eller något parti i Sverige som säger att jämställdhet och rättvisa är dåligt. Därmed uppstår den bizarra situationen att jämställdhetskämpar strider mot jämställdhetskämpar i något konstigt könskrig. Detta kan ju endast betyda att det är i själva synen på vad som är jämställdhet som det spricker.
Hur kan det komma sig? Vad som är jämställdhet slås ju fast redan i första kapitlet i lagboken, nämligen i Grundlagen och skulle kort kunna sammanfattas med att alla skall behandlas lika inför lagen.
Så vad är egentligen problemet?
Att alla inte blir lika behandlade av lagen möjligtvis? Och då man betänker att dom enda diskriminerande lagar som finns i lagtexten riktar sig just mot män och pappor så blir detta ett stort problem.
Gudruns lösning på detta var en rekommendation till moderatmännen att bli feminister.
Bloggen är uppdaterad. Jag kämpar just nu med att få beslutet från överåklagaren i Göteborg angående den begäran om överprövning av nedläggningsbeslutet gällande anklagelserna mot mig.
Jag gissar att dom nu kommer att dra ut på detta i syfte att jag fortfarande skall framstå som misstänkt i den stundande muntliga förberedelsen i vårdnadsmålet som är utsatt till den 5 Oktober. Detta vore ju väldigt praktiskt för de personer som i strid mot mitt barns vilja vill fortsätta hålla oss separerade.
Vad gäller Gunnar så föreslår jag att vi slutar mata det trollet oavsett vilka fula tillmälen och påhopp han kommer med. Att svälta ut dessa konfliktsökare brukar vara det mest effektiva.