2010-04-30, 20:09
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Jag vet inte när han jobbade där, kan man kolla upp sånt?

Under 2005 arbetade Joakim ett år som behandlingsassistent på Brättegården en institution för flickor, därefter har han vikarierat på ett behandlingshem i Norge på en avdelning för barn med stora svårigheter (inget tidsspann anges) (det är Joakim uppgifter) ur utredningen 2007.

Edit
Brättegården är Vänersborg Sverige enl uppg
Senast redigerad av micro113 2010-04-30 kl. 20:11.
Citera
2010-04-30, 20:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
http://www.fokus.se/2008/01/darfor-f...rna-vardnaden/
Det här är ju Daddys expriment, hur långt kan han gå med sitt skriveri?
Hur långt kan han hota folk till tystnad genom att skrämma dem?
Han hotar dagis och dyker upp och kräver ut barn där dagispersonalen inte ens känner till honom, han hänger ut människor på internet, både privata och tjänstemän. Alla som inte gör som han vill hängs ut i hans blogg. Daddy är inte friskt, han är utåtagerande destruktiv och det är skrämmande för alla som är honom nära på ett sätt där de måste försöka samarbeta med honom.
Alla påhejare som uppmuntrar honom att fortsätta är ju hur elaka som helst, de vill bara ha lite eget nöje. Han behöver få riktig hjälp.
Citera
2010-04-30, 20:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Det här är ju Daddys expriment, hur långt kan han gå med sitt skriveri?
Hur långt kan han hota folk till tystnad genom att skrämma dem?
Han hotar dagis och dyker upp och kräver ut barn där dagispersonalen inte ens känner till honom, han hänger ut människor på internet, både privata och tjänstemän. Alla som inte gör som han vill hängs ut i hans blogg. Daddy är inte friskt, han är utåtagerande destruktiv och det är skrämmande för alla som är honom nära på ett sätt där de måste försöka samarbeta med honom.
Alla påhejare som uppmuntrar honom att fortsätta är ju hur elaka som helst, de vill bara ha lite eget nöje. Han behöver få riktig hjälp.

Eller någon alternativ blogg.

Jag kan mycket väl tänka mig att det beteendet blir skrämmande för dem som står honom nära eller måste samarbeta med honom.

För människor som befinner sig på avstånd kan det dock te sig något mindre skrämmande - inbillar jag mig,
Citera
2010-04-30, 20:32
Medlem
HenrikJ

Det rör sig om en förälders eget barn som åä i 5-års ålder, tvisten har pågåt i så gott som 4,5 år och umgänget fungerar inte fortfarande öht, han har sökt få igång detta i snart 4,5 år. Skall han lastas för att barnet och han vill det. Senaste året har han valt att skriva öppet om hur barnet och han behandlats.

Hotar? han gör preis samma som Ni, fast han ifrågasätter med all rätt riktiga väderkvarnar som han brottats med.

Leroy
Senast redigerad av Leroy1 2010-04-30 kl. 20:50.
Citera
2010-04-30, 20:51
Medlem
KiaWs avatar
Rätta mej gärna om jag har fel, men när daddy startade sin blogg, hade han inte sin dotter varannan helg då?
Citera
2010-04-30, 21:01
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Rätta mej gärna om jag har fel, men när daddy startade sin blogg, hade han inte sin dotter varannan helg då?

Jag visst bör han ha haft det.

Reagerar dock över det tredje blogg inlägget.

Citat:
Efter att ha gått igenom denna skärseld av rättslöshet och misstro, misstänkt för diverse och anklagad för att inte bry sig om sitt barn framför allt, så fick jag alltså i måndags reda på att en ny man skall flytta in hos min dotter. Jag får i praktiken 3-4 dagar i månaden med henne och en total främling som jag inte vet något om, får resten. Nu blir det han som finns där när hon vaknar, när hon behöver tröst, när hon kommer hem från dagis, som lär henne cykla mm mm.

Detta var strået som knäckte kamelens rygg. Att dessutom ha en mamma till barnet som inte ser något konstigt med detta, utan säger att "jag bara tycker synd om mig själv" tyder i mitt tycke på en ren empatistörning. I måndags kraschade jag, i tisdags åkte jag in på psykakuten och fick två stesolid som fick mig att härda ut till Torsdagen då jag fick träffa en läkare. När han såg mig, och det skick jag befann mig i så skrev han ut 20mg Sobril på stört. Dom har räddat mig över det värsta, och gör det fortfarande.Men jävlar vad jag har gråtit.

27 oktober 2008

Bottnar mycket av detta i ren svartsjuka? Trodde han att mamman för evigt skulle viga sitt liv åt att vårda hans barn och vänta på hans direktiv?
Har han förstått att hon kommer ha ett eget liv, skaffa ny man och nya barn -- eller är det det han vill förhindra?
Citera
2010-04-30, 21:09
Medlem
KiaW

Han hade då ca 3-4 dagar per månad enligt den egna bloggen hösten 2008, vet inte om det var dagumgänge eler med kontaktperson, men det blev en eskelerande tvist, ovilja och oförmåga från myndigheter att agera objektivt bidrog till att det blev mindre o mindre i rask takt, detta eftersom det saknas direktiv och lagar som gör att det räcker med att påstå eller låta bli att följa överensk. Soc kan inte kräva obligatoriskt deltagande i sammarbetssamtal om det inte är beordrat av ting.

Leroy
Citera
2010-04-30, 21:10
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag visst bör han ha haft det.

Reagerar dock över det tredje blogg inlägget.

Bottnar mycket av detta i ren svartsjuka? Trodde han att mamman för evigt skulle viga sitt liv åt att vårda hans barn och vänta på hans direktiv?
Har han förstått att hon kommer ha ett eget liv, skaffa ny man och nya barn -- eller är det det han vill förhindra?
Men om han nu hade flickan varannan helg, varför bloggen och hans kamp? Ville han ha mer?
Varför ville han bråka då när han hade ett ganska "normalt" umgänge med dottern? Om jag förstår det rätt har det först efter detta utvecklats till betydligt värre läge för honom...

Jag undrar vad det var han ville uppnå med sin blogg och kamp då när han hade ett ganska "normalt" umgänge efter skilsmässa.
Citera
2010-04-30, 21:16
Medlem
LadyMystica:
Varför börjar du låtsas som att du inte känner till inlägget på fokus? Är det bara för att ditt försvar för att du hänger ut barn gäller för D?
Var på D.s blogg kan jag hitta uthängningen av dottern som du pratar om?

HenrikJ:
Av tingsrättens handlingar framgår att dagispersonalen lämnat uppgifter om hur de uppfattade det när D var där, att de inte blivit skrämda eller oroliga och inte uppfattat honom som inadekvat på något sätt, samt att modern ljugit om dagispersonalens uppgifter.
Citera
2010-04-30, 21:18
Medlem
KiaW:
Så om du hade samma "normala" umgänge med ditt barn och detta resten av tiden bodde hos en mentalt störd missbrukare så skulle du vara nöjd ?
Citera
2010-04-30, 21:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leroy1
HenrikJ
Det rör sig om en förälders eget barn som åä i 5-års ålder, tvisten har pågåt i så gott som 4,5 år och umgänget fungerar inte fortfarande öht, han har sökt få igång detta i snart 4,5 år. Skall han lastas för att barnet och han vill det. Senaste året har han valt att skriva öppet om hur barnet och han behandlats.
Hotar? han gör preis samma som Ni, fast han ifrågasätter med all rätt riktiga väderkvarnar som han brottats med.
Leroy
Han ska lastas för att han rabiat sökt på ortens dagis, en efter en, utan att innan begärt att få besöka dem, eller ens fråga om han har rätt till det. Viftades med en handling som han påstår dom ger honom rätt att enligt honom bara kunna ta ett barn därifrån under hotfulla omständigheter. Han har ingen rätt och han utgjuter bara fara för alla i gruppen. Detta har han ingen rätt att göra, han slåss mot sina fantasiväderkvarnar och där har han ingen rätt att utsätta riktiga barn för osäkerhet i sin tillvaro.
Citera
2010-04-30, 21:22
Medlem
bagarn29s avatar
Veronica Svärd ledamot i FI i diskussion med JR. Ett sätt att lära känna JR.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in