2010-04-20, 01:08
  #973
Medlem
Pinglaklaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berengar
Ett sällsport och efterlängtat framträdande av TS! Diskussionerna i denna din egen tråd har i viss mån gått på tomme då den som rimligen bort ha haft fakta i sin ficka valde att utebli. Men när man bildar sig en uppfattning om det som förevarit och försiggår med utgångspunkt i de valda dokument som presenterats, texterna på din blogg, och det som lagts fram i denna tråd, då blir man klart underväldigad. Vilket jävla kvinnohatande skitsnack rent ut sagt. Att låta ett barn ta ens hat därför att dess mor lämnade en, det är för lågt för ord.
Det kan jag garatera att du endast skummeligen läst och totalt fått om bakfoten, Svaret är enkelt Daddy får inte träffa sin dotter och det tycker han inte är bra. När han prövat allt i sin makt att få stöd för sitt barns självklara rättighet, så upptäcker han att det inte står rätt till i vårat land gällande hur detta hanteras, då startar han bloggen daddys och som den musiker/konstnär han är upptäcker han att skrivandet också ligger i hans begåvning, han skriver artiklar på Newsmill och upptäcker att en massa människor känner stöd i att någon lyckas sätta ord på vad de också upplever, vidare lyckas han i några andra fall hjälpa barn som utsatts för övergrepp av myndigheterna, förmodligen är detta ett sätt att göra sig av med den frustration och maktlöshet man måste känna, han kritiserar det faktum att extremfeminismen är politiskt korrekt och ve den som kritiserar, detta blir ännu mer vatten på daddys kvarn, när han kritiserade Bjästa fallet så fick han en uppmärksamhet totalt oväntat, vilket för de flesta väckte uppmärksamhet och för somliga avsky, framför allt de som inte kan se skillnad på, att påstå alla kvinnor vara lögnare och det han säger, man kan inte lita på någon bara för att det är en kvinna eller ett TV program.
Citera
2010-04-20, 01:12
  #974
Bannlyst
Jag undrar för övrigt om jag kan få ställa en fråga till signaturen Berengar angående ett inlägg denne gjort i en annan tråd.

Citat:
Jag är för jämställdhet mellan könen och kallar mig därför feminist. I den rådande ordningen är män lika förtryckta som kvinnor, fastän på olika sätt, och därför menar jag att jämställdhet inte enbart gagnar kvinnor utan män i lika måtto.

På vilket sätt menar du att feminism handlar om jämställdhet?

Feminismen är ju enbart inriktat på orättvisor ur ett kvinnligt perspektiv.
Citera
2010-04-20, 01:15
  #975
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av daddys
I vad som jag har skrivit spårar du ett kvinnohat?
Det blir lite dumt att slänga ur sig ett sådant påstående utan att peka på något specifikt.

Orsakerna till att jag uteblivit från tråden en tid har jag redan redogjort för. Jag ansåg helt enkelt att den fullständigt spårade ur då efter att jag offentligt kritiserade UG.

Det är konstigt att dom flesta i det nätverk som stöder mig är kvinnor och mammor om jag skulle ha uttryckt ett hat mot kvinnor. Jag hatar lögner och maktmissbruk. Oavsett könet på dem som står för det.
Det går igen i allt du skriver och är grunden till din "slutstrid" mot en icke definierad "feminist-asig" global konspiration. Något sånt existerar inte. Du är inte den hjälte du tror dig vara. Det är helt uppenbart att du övergav denna tråd som du en gång startade som ett verktyg för din sjuka kamp för självförhärligande därför att här kunde du inte plocka bort obekväma kommentarer. Du förstår inte hur du skadar dig själv.
Citera
2010-04-20, 01:18
  #976
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pinglaklara
Det kan jag garatera att du endast skummeligen läst och totalt fått om bakfoten, Svaret är enkelt Daddy får inte träffa sin dotter och det tycker han inte är bra. När han prövat allt i sin makt att få stöd för sitt barns självklara rättighet, så upptäcker han att det inte står rätt till i vårat land gällande hur detta hanteras, då startar han bloggen daddys och som den musiker/konstnär han är upptäcker han att skrivandet också ligger i hans begåvning, han skriver artiklar på Newsmill och upptäcker att en massa människor känner stöd i att någon lyckas sätta ord på vad de också upplever, vidare lyckas han i några andra fall hjälpa barn som utsatts för övergrepp av myndigheterna, förmodligen är detta ett sätt att göra sig av med den frustration och maktlöshet man måste känna, han kritiserar det faktum att extremfeminismen är politiskt korrekt och ve den som kritiserar, detta blir ännu mer vatten på daddys kvarn, när han kritiserade Bjästa fallet så fick han en uppmärksamhet totalt oväntat, vilket för de flesta väckte uppmärksamhet och för somliga avsky, framför allt de som inte kan se skillnad på, att påstå alla kvinnor vara lögnare och det han säger, man kan inte lita på någon bara för att det är en kvinna eller ett TV program.
PinglaKlara, är du så helt utan självdistans och självkritik att du inte inser hur dina idiotier ytterligare misskrediterar Daddy och hans dödfödda "kamp"?
Citera
2010-04-20, 01:21
  #977
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av daddys
Jag undrar för övrigt om jag kan få ställa en fråga till signaturen Berengar angående ett inlägg denne gjort i en annan tråd.



På vilket sätt menar du att feminism handlar om jämställdhet?

Feminismen är ju enbart inriktat på orättvisor ur ett kvinnligt perspektiv.
Nej, det är en missuppfattning. Feminismen strävar efter lika villkor och rättvisa för människor, oavsett deras kön.
Citera
2010-04-20, 02:04
  #978
Medlem
Adolf bittlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berengar
Nej, det är en missuppfattning. Feminismen strävar efter lika villkor och rättvisa för människor, oavsett deras kön.

Nej feminismen utgår ifrån ett från början felaktigt perspektiv och blir därför inget annat än en ideologi för kvinnor.
Citera
2010-04-20, 02:09
  #979
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf bittler
Nej feminismen utgår ifrån ett från början felaktigt perspektiv och blir därför inget annat än en ideologi för kvinnor.
Nej, inte såsom jag själv uppfattar och definierar feminismen. Om den stode i vägen för fullständig jämlikhet mellan kvinnor och män skulle jag inte anamma den som jag väljer att göra.
Citera
2010-04-20, 02:44
  #980
Medlem
Smartledsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berengar
Nej, inte såsom jag själv uppfattar och definierar feminismen. Om den stode i vägen för fullständig jämlikhet mellan kvinnor och män skulle jag inte anamma den som jag väljer att göra.

Fullständig jämlikhet kan aldrig uppnås.


Citat:
Ursprungligen postat av Berengar
Det går igen i allt du skriver och är grunden till din "slutstrid" mot en icke definierad "feminist-asig" global konspiration. Något sånt existerar inte. Du är inte den hjälte du tror dig vara. Det är helt uppenbart att du övergav denna tråd som du en gång startade som ett verktyg för din sjuka kamp för självförhärligande därför att här kunde du inte plocka bort obekväma kommentarer. Du förstår inte hur du skadar dig själv.

Jag gissar på att det inte passar in i din feministiska världsbild att män diskrimineras, därför väljer du att rättfärdiga din bild genom att demonisera och förringa honom.
Hans "slutstrid" har främst varit riktad mot rättssystemet och sociala myndigheter.

Du är alltså anhängare av feminismen, en ideologi som grundar sig på en uppfattning om att det finns en patriarkal global konspiration?

Ser du var jag försöker komma?


Edit: Hittade ett annat inlägg dör du skriver följande:
[/quote]"Jag är för jämställdhet mellan könen och kallar mig därför feminist. I den rådande ordningen är män lika förtryckta som kvinnor, fastän på olika sätt, och därför menar jag att jämställdhet inte enbart gagnar kvinnor utan män i lika måtto."[/quote]

Då är du inte feminist. Feminismen förutsätter att kvinnan är generellt sett underordnad mannen.
__________________
Senast redigerad av Smartledsen 2010-04-20 kl. 02:48.
Citera
2010-04-20, 02:58
  #981
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smartledsen
Fullständig jämlikhet kan aldrig uppnås.




Jag gissar på att det inte passar in i din feministiska världsbild att män diskrimineras, därför väljer du att rättfärdiga din bild genom att demonisera och förringa honom.
Hans "slutstrid" har främst varit riktad mot rättssystemet och sociala myndigheter.

Du är alltså anhängare av feminismen, en ideologi som grundar sig på en uppfattning om att det finns en patriarkal global konspiration?

Ser du var jag försöker komma?
Jadå, men det är inte dit jag vill komma med mitt resonemang. Om du hade läst mig från början hade du förstått att i min feministiska världssyn är män minst lika stora offer som kvinnor. Jag kan omöjligt se den så kallade Daddy som en global representant för den så kallade feministiska konspirationen, därför att hans agerande gagnar ingen mer än honom själv i det korta loppet.

Det spelar ingen roll vem jag är här, men i det verkliga livet har jag drivit en enveten kamp emot exempelvis Aftonbladet Wendela därför att den journalestik (fniss!) som bedrivs där är extremt mansförnedrande. Om jag valde att dela min blogg här skulle min ståndpunkt inte behöva diskuteras. Ingen kan kalla mig för manshatare därför att jag ser samhällets orättvisor i ett perspektiv som inte är könsbundet utan medmänskligt.
Citera
2010-04-20, 14:06
  #982
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berengar
Jadå, men det är inte dit jag vill komma med mitt resonemang. Om du hade läst mig från början hade du förstått att i min feministiska världssyn är män minst lika stora offer som kvinnor. Jag kan omöjligt se den så kallade Daddy som en global representant för den så kallade feministiska konspirationen, därför att hans agerande gagnar ingen mer än honom själv i det korta loppet.

Det spelar ingen roll vem jag är här, men i det verkliga livet har jag drivit en enveten kamp emot exempelvis Aftonbladet Wendela därför att den journalestik (fniss!) som bedrivs där är extremt mansförnedrande. Om jag valde att dela min blogg här skulle min ståndpunkt inte behöva diskuteras. Ingen kan kalla mig för manshatare därför att jag ser samhällets orättvisor i ett perspektiv som inte är könsbundet utan medmänskligt.


Feminismen utgår från, dvs. förutsätter, att det råder en könsmaktsordning och att samhället är patriarkalt. Därmed stämmer inte din logik. Feminismen är endast för kvinnor. På något annat sätt kan det omöjligen vara om man läser deras programförklaringar.
Citera
2010-04-20, 14:33
  #983
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Jag tror att vi måste försöka fokusera på huvudfrågan här, annars blir diskussionen för spretig. /Mod
Citera
2010-04-20, 14:38
  #984
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
I ena ringhörnan: Daddy och dom som följer och stöder min kamp för ett jämställt föräldraskap, upprättelse och rättvisa.

I den andra. Mor, mormor, familjerätten, socialtjänsten, polisen, åklagaren, domstolarna, politikerna, de s k överlevarna samt Sveriges samtliga rödstrumpor.

Vad ger ni mig för odds?

Jag uppfattar alltså att vad vi diskuterar här är om

a) Daddy har utsatts för en orättvisa här och om det hör ihop med att han är man.

b) Om detta är ett strukturellt och allmänt problem, där Daddys fall visar på en grundläggande könspolitisk och könsbunden orättvisa.

Ge gärna synpunkter på vad jag säger här. Kanske finns det också mer att tillägga om frågeställningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in