2010-04-30, 19:08
Medlem
Verksamhetshef x var säkert medveten om att det även kunde komma att hamna mellan stolarna där oxå, det var sedan 20 maj 2009 beslutat att överklagningsärenden och tillsyn skulle överflyttas till Socialstyrelsen från Länsstyrelserna. Man redan under hösten höll på att runda av på många Länsstyrelser :

Citat:
http://www.lst.se/lst/Pressrum/Nyheter/2009/social_tillsyn.htm

Leroy
Citera
2010-04-30, 19:16
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Vi får fortsätta fråga, de skriver det som sanningar och kan inte bekräfta ett jota.

Nu skall jag ta min "teori" om detta.

Dotterns mamma gav sig in i kommentarsfältet på den nu så omtalade artikeln på fokus.se
Där skrev hon ett inlägg, underteckande med eget namn, och någonting i det inlägget var tydligen inte smickrande på JR. Jag gissar att hans ADHD kom upp.
Det skulle vara intressant att veta när hon valde att radera sitt inlägg.

Detta tas som om att mamman startade det hela och hon var först med att hänga ut sig själv, JR och dottern. Och istället för att ange att hon namngett sig själv en (1) gång så låter det såklart bättre att skriva "ett flertal forum" mm. Det slår liksom högre.
Därmed finns ingen kritik att ge mot Daddy, för mamman var den som "började".

Och man ju heller inte kritisera det man inte ser. p_v själv medgav i går att han inte kunde finna någonting på bloggen som pekade på att Daddy hängt ut sin dotter eller mamman. Det är en rätt bra bedrift eftersom alla länkar till ljudfiler/dokument finns på första sidan.

Men jag vidhåller det jag skrivit innan, jag motbevisas gärna, så vänligen posta länkar till de forum där mamman hänger JR & dottern.
Citera
2010-04-30, 19:18
Medlem
Enklast är väl att Ni i stället för spekulerar, e-postar Daddy om ni har frågor i det enskilda ärendet eller inväntar att han ev. skriver mer i ärendet själv på sin blogg. Alternativt åker ner och intervjuar personer inblandade eller bevakar rätten där nere. Han har dock skrivit att han inväntar besked om man har kommit någonstans i utredningen och avvaktar tills han hör hur de tänkt sig reda ut härvan.

Leroy
Citera
2010-04-30, 19:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leroy1
Enklast är väl att Ni i stället för spekulerar, e-postar Daddy om ni har frågor i det enskilda ärendet eller inväntar att han ev. skriver mer i ärendet själv på sin blogg. Alternativt åker ner och intervjuar personer inblandade eller bevakar rätten där nere. Han har dock skrivit att han inväntar besked om man har kommit någonstans i utredningen och avvaktar tills han hör hur de tänkt sig reda ut härvan.

Leroy

Gör det själv om du har lust. Enklast för mig är att delta i den här tråden. Vad tror du, har han haft ett gränsöverskridande beteende när han jobbade med ungdomsvård? Kanske haft småtjejer i knäet och myst lite för mycket?
Citera
2010-04-30, 19:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leroy1
Leroy

Det behövs inte epostas någon Daddy i detta fallet, han har själv beskrivit det så bra i sin blogg.
Vi har även via hans sida fått svar från myndigheter han kontaktat, det har han hängt ut så bra.
Resten som han inte redan hängt ut kan man kolla upp med de myndigheter det berör.
Citera
2010-04-30, 19:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Gör det själv om du har lust. Enklast för mig är att delta i den här tråden. Vad tror du, har han haft ett gränsöverskridande beteende när han jobbade med ungdomsvård? Kanske haft småtjejer i knäet och myst lite för mycket?
Fick han sparken från det jobbet?
När jobbade han inom ungdomsvården?
Citera
2010-04-30, 19:29
Bannlyst
Citat:

Jag vet inte när han jobbade där, kan man kolla upp sånt?
Citera
2010-04-30, 19:41
Bannlyst
När man läser sånt här blir man lite bedrövad. Misstänka ska få närvara vid förhör av de ev. offren?

Citat:
När jag citerar vad som står i rättegångsbalken för vice chefsåklagaren så får jag svaret. "Jag kan inte tillräckligt mycket om detta". Kan det vara så att jag vet mer om lagen än vice chefsåklagaren i Uddevalla? I så fall skulle jag kanske söka jobb som åklagare då när det blir något ledigt...Det jag försöker förklara för Johansson är att dom inte kan hindra mig från att närvara vid förhöret eftersom Peter Haglund, mitt ombud är den som har begärt att förhöret skall hållas med Rania. Då står det klart och tydligt i lagen att jag som misstänkt och mitt ombud har rätt att närvara. 23 kapitlet rättegångsbalken. Jag börjar bli jävligt trött nu på att alla anmälningar om brott som jag gör, där jag ju lämnar klar och tydlig bevisning bara läggs ner. "Förundersökning inleds inte" står det på varenda jävla brev från åklagarmyndigheten.
Citera
2010-04-30, 19:45
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Citat:
Därmed finns ingen kritik att ge mot Daddy, för mamman var den som "började".

Jag vet att detta inte är LM:s åsikt.

Citat:
Joakim Ramstedt har just träffat sin tre år gamla dotter med en kontaktperson i en av socialtjänstens lägenheter några mil härifrån.

Detta står i artikeln så att hon skulle hängt ut JR är inte sant och dessutom så finns det ju bild på i ovanför artikeln.
Citera
2010-04-30, 19:54
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag vet att detta inte är LM:s åsikt.

Detta står i artikeln så att hon skulle hängt ut JR är inte sant och dessutom så finns det ju bild på i ovanför artikeln.
Har du en länk till artikeln?
Citera
2010-04-30, 20:03
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Har du en länk till artikeln?

http://www.fokus.se/2008/01/darfor-far-mammorna-vardnaden/
Citera
2010-04-30, 20:09
Bannlyst
Citat:

Har fått en uppgift genom pm att han ska ha jobbat med ungdomsvård i Norge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in