Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Okej, jag han heter Peter Haglund. När jag googlar på namnet får jag en massa träffar som är relaterade till "pappaföreningen" NKMR, där även den galna kärringen som vill återinföra barnagan i samhället Ruby Claesson är en av förgrundsfigurerna.
Han väljer då märkliga personer att liera sig med, Daddy.
Ruby Claesson var bla i Nya Zealand och arbetade aktivt med att försöka stoppa lagen MOT barnaga där. Hon verkar också ha samarbeten med extremkristna föräldraföreningar, jag har på flera sådana sett hennes namn nämnas med länkar till hennes debattartiklar osv.
Om daddy vill framstå som seriös borde han välja sina bundsförvanter bättre. Peter Haglund och NKMR är ett sidospår som det borde nystas mer i.
Det har gjorts försök till det tidigare i tråden som snabbt tystats ner. Låt oss säga att
det inte är en överraskning att det är som du skriver. När dom får korn på en haverist
är dom snabbt där med sin "hjälp".
När dom har fått ut det dom vill av Daddy och hans blogg kommer dom att avpolettera honom
som en gammal använd kondom. Men just nu fyller han säkert fortfarande sitt syfte.
Det finns ju helt klara kopplingar till varför Daddy började skriva om Bjästa-fallet.
Och det är knappast för att det kommer att hjälpa honom i sin egen kamp för sin dotter.