2010-05-12, 13:45
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Så verkade det på de där ljudfilmerna som han spelade in. Han och hans advokat kom oanmälda till Barnhuset och krävde att få vara med när dottern skulle förhöras av en kvinnlig polis som blev helt ställd inför deras krav.
- Jag har varit polis i 30 år och jag har aldrig varit med om att en misstänkt är med när brottsoffret förhörs, så jag får be er gå.
- Kan vi få det skriftligt, undrade Daddys advokat.

Vad är det för advokat som inte vet bättre?

Jag hoppas han blivit anmäld till advokatsamfundet som en del andra som figurerat på bloggen. Denne verkar ha brister i sin utbildning.
Citera
2010-05-12, 13:50
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Så verkade det på de där ljudfilmerna som han spelade in. Han och hans advokat kom oanmälda till Barnhuset och krävde att få vara med när dottern skulle förhöras av en kvinnlig polis som blev helt ställd inför deras krav.
- Jag har varit polis i 30 år och jag har aldrig varit med om att en misstänkt är med när brottsoffret förhörs, så jag får be er gå.
- Kan vi få det skriftligt, undrade Daddys advokat.

Vad är det för advokat som inte vet bättre?

Haha. Vilken jävla scen alltså. Pinsamt och skrämmande.
Vem var det som spelade in det här då?
Det var väl inte så att Daddy bandade det hela och tror att det skulle "bevisa" myndigheternas övergrepp mot honom? Jag menar, det enda det visar är ju hur gränslös och obehaglig han är.
Citera
2010-05-12, 13:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag hoppas han blivit anmäld till advokatsamfundet som en del andra som figurerat på bloggen. Denne verkar ha brister i sin utbildning.

Vad heter advokaten? Kanske dags att göra en kvalitetskontroll och höra med advokatsamfundet vad han sysslade med här?
Citera
2010-05-12, 13:53
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Haha. Vilken jävla scen alltså. Pinsamt och skrämmande.
Vem var det som spelade in det här då?
Det var väl inte så att Daddy bandade det hela och tror att det skulle "bevisa" myndigheternas övergrepp mot honom? Jag menar, det enda det visar är ju hur gränslös och obehaglig han är.

Jo, Daddy själv spelade in det med sin mobil eller någon liten mp3 eller något, utan att berätta det för de inblandade. Eller i alla fall den kvinnliga polisen som spelades in. Hon var helt ovetande och så efter nästan 10 minuters inspelning utbrister hon "men står du och spelar in det här /Daddys riktiga namn/?"

Vet inte hur han tänkt använda det faktiskt. Han har haft ljudspåren på sin sida men jag har inte velat lyssna för det har känts för privat faktiskt, både för Daddy och dottern och polisen. Men nu när jag anser att han helt kört av vägen så lyssnade jag. Och... ja. Jag fattade ingenting och undrar hur han ens kom på tanken.
Citera
2010-05-12, 13:56
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Vad heter advokaten? Kanske dags att göra en kvalitetskontroll och höra med advokatsamfundet vad han sysslade med här?

Han presenterade sig i början av ljudspåret, men nu kan jag inte hitta inlägget här där länkarna ligger. Kan någon annan?

EDIT: Här ligger länkar till ljudspåren.
https://www.flashback.org/sp22996602
Senast redigerad av JumpingJack 2010-05-12 kl. 14:00.
Citera
2010-05-12, 14:09
Medlem
JumpingJacks avatar
Okej, jag han heter Peter Haglund. När jag googlar på namnet får jag en massa träffar som är relaterade till "pappaföreningen" NKMR, där även den galna kärringen som vill återinföra barnagan i samhället Ruby Claesson är en av förgrundsfigurerna.
Han väljer då märkliga personer att liera sig med, Daddy.

Ruby Claesson var bla i Nya Zealand och arbetade aktivt med att försöka stoppa lagen MOT barnaga där. Hon verkar också ha samarbeten med extremkristna föräldraföreningar, jag har på flera sådana sett hennes namn nämnas med länkar till hennes debattartiklar osv.

Om daddy vill framstå som seriös borde han välja sina bundsförvanter bättre. Peter Haglund och NKMR är ett sidospår som det borde nystas mer i.
Citera
2010-05-12, 14:27
Medlem
Ståltomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blixtvikaren
Bloggen har också en del anslag som gör mig fundersam över Daddy´s mentalitet : "Daddy beware of the fury of a patient man" och så hade han någet storvulet citat från Wordsworth, som jag inte hittar just nu. Litet av en grandios personlighetsuppfattning synes det mig.

Absolut. Men jag tror att bloggandet med tillhörande uppmärksamhet har stigit honom åt huvudet den senare tiden. Kanske var han inte alltid sån.

Har fortfarande ingen aning om vilka odds han har, eller hur bloggen har hjälpt hans sak i "slutstriden".
Citera
2010-05-12, 14:42
Medlem
swimp78s avatar
Hur kommer det sig att en sådan extrem blogg som Daddys, hans riktiga fans tycks ju begränsad till en handfull, ändå är så högt rankad på blogglistor och liknande. Såg en sida som räknade ut bloggars betydelse : "Daddys.blogg.se är en mycket inflytelserik blogg. Endast 6,5% av svenska bloggar är mer inflytelserika."

Fungerar bloggen som en freakshow? Eller bygger siffrorna på en tid då Daddy inte framstog som fullt så sinnessjuk som idag?
Citera
2010-05-12, 14:43
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Okej, jag han heter Peter Haglund. När jag googlar på namnet får jag en massa träffar som är relaterade till "pappaföreningen" NKMR, där även den galna kärringen som vill återinföra barnagan i samhället Ruby Claesson är en av förgrundsfigurerna.

Ruby Claesson var bla i Nya Zealand och arbetade aktivt med att försöka stoppa lagen MOT barnaga där. Hon verkar också ha samarbeten med extremkristna föräldraföreningar, jag har på flera sådana sett hennes namn nämnas med länkar till hennes debattartiklar osv.

Om daddy vill framstå som seriös borde han välja sina bundsförvanter bättre. Peter Haglund och NKMR är ett sidospår som det borde nystas mer i.

Det har gjorts försök till det tidigare i tråden som snabbt tystats ner. Låt oss säga att
det inte är en överraskning att det är som du skriver. När dom får korn på en haverist
är dom snabbt där med sin "hjälp".

När dom har fått ut det dom vill av Daddy och hans blogg kommer dom att avpolettera honom
som en gammal använd kondom. Men just nu fyller han säkert fortfarande sitt syfte.
Det finns ju helt klara kopplingar till varför Daddy började skriva om Bjästa-fallet.
Och det är knappast för att det kommer att hjälpa honom i sin egen kamp för sin dotter.
Citera
2010-05-12, 14:49
Medlem
Ståltomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Fungerar bloggen som en freakshow? Eller bygger siffrorna på en tid då Daddy inte framstog som fullt så sinnessjuk som idag?

Det är nog trafiksiffor.

Det är nog inte så lite freak show-aspekt. Lite feministiskt/antifeministiskt debattforum, lite Bjästa-debatt, lite "vad fan kommer galningen att göra nu".

Det är väl lite som när Nazisterna har en demonstration så dyker AFA upp med tegelstenar och molotovcocktails. Och vice versa. Rent statisktiskt ökar trafiken på den gatan den dagen, det blir en "populär gata". Men det är ingen direkt stans man vill befinna sig för det.
Citera
2010-05-12, 14:55
Bannlyst
Citat:

Det är alltså inte han som är utsatt av soc. osv i vårdnadstvisten utan han som utsatt dottern, mamman, soc osv för allehanda olika obehagliga behandlingar i syfta att sabotera den rättsliga gången?

Det är Joakim som försöker hindra och sabotera rättssamhället för att han vill ha rätt i sin vårdnadstvist med alla medel uppfattar jag det som.
Citera
2010-05-12, 15:37
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Det har gjorts försök till det tidigare i tråden som snabbt tystats ner. Låt oss säga att
det inte är en överraskning att det är som du skriver. När dom får korn på en haverist
är dom snabbt där med sin "hjälp".

När dom har fått ut det dom vill av Daddy och hans blogg kommer dom att avpolettera honom
som en gammal använd kondom. Men just nu fyller han säkert fortfarande sitt syfte.
Det finns ju helt klara kopplingar till varför Daddy började skriva om Bjästa-fallet.
Och det är knappast för att det kommer att hjälpa honom i sin egen kamp för sin dotter.

Intressant. I så fall ska det verkligen lyftas fram och kartläggas alla kopplingar de har till utländska "mansrörelser" och "föräldrarörelser". Många av dom har stark anknytning till kristna extremister (såna som får Livets Ord att framstå som light) och det bör lyftas fram. I de där rörelserna är det totala kvinnoförtrycket (det är mycket prat om "submission") ständigt närvarande, barn misshandlas och flickor får lära sig att passa upp på alla män och får inte studera utan har bara en sak att välja på: att stanna hemma hos mamma och pappa tills de gifter sig med någon lämplig kandidat som föräldrarna har valt ut. Ofta lever de också enligt QF (quiverfull), vilket är en "rörelse" eller filosofi som går ut på att det är Gud som öppnar och sluter kvinnans livmoder.
Preventivmedel är alltså förbjudna och det är inte ovanligt med barnkullar på 15+, eftersom mamman likt en avelstik får en kull om året.

Jag tycker att det vore mycket intressant att koppla ihop rörelserna som Daddy beundrar, NKMR med de övriga rörelserna runt om i världen. Även PAS kommer in där. Finns det någon lämplig tråd eller ska vi skapa en? (Är det ens i feminism den ska ligga i så fall?)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in