Citat:
Nej, och sedan följde jag upp med att säga att jag inte satt med förhöret i knät. Det som Daddy har påsått att man skulle "prata med domaren" på flickans begäran visade du sedan själv belägg för, även om källan var en annan. Samma tid är fortfarande inte en tidsuppfattning som ett barn i den åldern har och om du lyssnar på bandupptagningen så kanske du själv kan lyckas bilda dej en uppfattning om hur spontant det hela framstår från barnets sida.
Ursprungligen postat av fosforera
Nu ljuger du igen. Var i ditt linlägg om förhöret påpekade du att du citerade ur ditt (icke-suddiga?) minne när du skrev:
"Hon nämner två hemligheter. En som låter väldigt intrummad av en vuxen. Pappa ska prata med domaren och halva tiden var. En fyraåring vet knappast vad en domare är och har inte den tidsuppfattningen själv."
Att du sedan vill driva diskussionen kring dom detaljerna handlar ju bara om det faktum att du vill dra bort fokus från det som diskussionen handlade om;
Att det var två hemligheter barnet talade om i förhöret, inte en som Daddy vill påstå.
Citat:
Att du svamlar mest skit och klipper och klistrar i olika inlägg där jag oftast har stöd i dokumenten eller bloggen när jag uttalar mej.
Och hur menar du att det ovanstående går ihop med ditt raljerande om att du inte förlitar dig på "suddiga minnen"? Du har nämligen även klippt till med följande lilla skröna, vilket var just anledningen till att jag påminde dig om den ovanstående lögnen:
"Till skillnad från dej behöver jag ju inte lita på suddiga minnen från det från det Daddy valt att presentera."
Citat:
Jösses.
For your information: Det finns inget förbehåll med i ditt inlägg, inget som talar om att du bara citerar ur minnet (det minnet som du dessutom sedan har mage att påstå aldrig är suddigt heller!). Det kröp fram som en ursäkt långt om länge och endast efter det att jag påpekat att du var igång och ljög igen om vad som stod i förhöret.
Citat:
Om du med din bisats om mig syftar på att jag skrev om att HenrikJ porrsurfar med barnen, så får jag påminna dig om att det är han själv som skrivit och avslöjat det.
Om du vill ha källor på nåt annat jag påstått så tveka inte att påtala detta istället för att sitta och gnissla med dina löständer.
Med min bisats syftar jag till hur du klipper och klistrar, förvränger och ljuger om i stort sett allt och alla så fort du vill påstå något. Du har med ditt sätt att behandla fakta och uppgifter helt enkelt visat att du har noll i trovärdighet.
Citat:
Som här till exempel. Ingen har påstått att ADHD ligger till grund för domslutet, tvärtom har jag flera gånger sagt att båda bedömdes som LIKA lämpliga. Det jag har protesterat emot är när Daddy påstår att rätten sa att han var lämpligare än mamman, det har rätten inte sagt.
Det står ingenting i domen om att det finns brister i Daddys föräldraförmåga! Tvärtom så ansågs båda lämpliga och Daddy fick som bekant obevakat umgänge. Om det framfördes något om oro över ADHD och missbruk i vårdnadsutredningen 2007 så hade den oron tydligen i så fall redan stillats i april 2008.
Det är i utredningen 2007 man säger att Daddy har bristande föräldraförmåga.
J
Citat:
Återigen falsifierar du det jag skriver. Eller hur.
ag föreslår att citerar de avsnitt du anser vara bevis för dina utsagor om att Daddy missbrukar tabletter och alkohol. Vad exakt menar du att det står om hans av dig påstådda "missbruk" i vårdnadsutredningen och i brevet från Daddy som du säger dig ha tillgång till? Har aldrig hört talas om nåt brev där han skriver att han missbrukar alkohol och tabletter..det låter nästan lite HenrikJ över det---en ny mystisk "hemlig källa" ni kokat ihop i trollkitteln?
Du vill att jag ska skriva att vårdnadsutredningen skrev missbruk trots att jag tidigare skrev att dom inte har klassat honom som missbrukare. En rak fråga; är du dum i huvudet?
Återigen i det brev han själv skriver och bifogar utredningen så tar han upp sitt alkoholbruk INNAN separationen, i utredningen och i bloggen finns alkoholbruket efter separationen nämnt.
Att han ätit antidepressiva finns med både i brevet och det har han tagit upp i bloggen.
Nej, länka tänker jag inte göra. Du tycks så road av att leta, klippa och klistra så det får du göra själv.
Att du inte har hört talas om att Daddy sände en komplettering till utredningen 2007 får du ta upp honom, han kanske inte tyckte att det angick dej. Har du fått utredningen via officiella källor borde du dock ha brevet också.
Citat:
Nej, det som finns där är ännu ett prov på din klippa och klistra kunskap, inget annat.
Jaha du. Och ändå sysslar du med falsk ryktesspridning om att Daddy missbrukar alkohol och tabletter och anses brista i sin föräldraförmåga. Dina bidrag till förtalskampanjen finns citerade här. Du är ju helt sanslös! Menar du alltså att rätten ansåg att en en som missbrukar alkohol och tabletter (dvs en alkoholist och knarkare) var lämplig att ha obevakat umgänge? Du tror inte att det kan vara så att det kanske i slutändan inte lades minsta vikt vid de lösa påståndena som lagts fram av nån under vårdnadsutredningens lopp eftersom han sedan av rätten bedömdes som lämplig och hans föräldraförmåga som fullt adekvat?
Min åsikt är fortfarande den som finns i officiella dokument, 2007 förelåg brister i förmågan, då var ADHD:n obehandlad. 2008 var den behandlad och situationen såg annorlunda ut, därför fick han också obevakat umgänge. 2009 uppstod misstankar om övergrepp, mamman agerade då på ett adekvat sätt på detta och en utredning drog igång. Mycket enkelt.
N
Citat:
[/quote]
ej du, det bedömdes inte finnas nån grund alls för mammans version av hur det förhöll sig och heller inget stöd för hennes känsloutspel. Rätten skriver så här om de uppgifter hon kom med:
"I februari 2006 hade parterna gemensam vårdnad om [barnet]. Trots detta tog [mamman] - utan att [pappan] hade samtyckt till eller informerats om det - med sig [barnet] och flyttade hem till sin mor. Därefter synes parternas relation ytterligare ha förvärrats. Således polisanmälde t.ex. [mamman] [pappan] för brott. Sedan [mamman] hade återtagit sina uppgifter lades förundersökningen ned. Såvitt tingsrätten förstår saknade polisanmälan grund."Och rätten gjorde följande bedömning av hennes "rädsla":
"Enligt tingsrätten finns det omständigheter som talar för att [mamman] inte har gjort vad som ankommer på henne för att få till stånd ett samarbete med [pappan]. [Mamman] har förklarat sitt agerande bl.a. med att hon var rädd for [pappan]. Det finns dock knappast ens i hennes egna uppgifter stöd for en sådan rädsla."
Den rädsla rätten talar om här är den som hon säger sej ha efter separationen. Anledningen till rättens uttalande är att det inte finns någon anmälan eller annan dokumentation som talar för att det förekommit hot eller våld som borde ge upphov till sådan rädsla.
Rätten konstaterar också att mammans uppgifter om att hon har svårt att sätta emot när Joakim kräver och är i underläge kan stämma.
Citat:
Tingsrätten har dock fått uppfattningen att xxxx xxxx till sin person
är osäker. Hon har berättat att hon har haft svårt att hävda sin vilja i förhållande till den
äldre Jxxx Rxxxx och så kan det möjligen förhålla sig
är osäker. Hon har berättat att hon har haft svårt att hävda sin vilja i förhållande till den
äldre Jxxx Rxxxx och så kan det möjligen förhålla sig
Däremot tar tingsrätten inte ställning till vad som skedde vid tidpunkten för när mamman flyttade, vilket jag tycker att du försöker få det att låta som.
Läser du brevet som Joakim bifogade utredningen 2007 så framgår det dock att han drack INNAN separationen, vilket han ihärdigt förnekar och vilket mamman har uppgett som en av anledningarna till att det faktiskt blev som det blev.
Det framgår också av brevet att han hamnade i kris efter barnets födelse, något som han promt förnekat och hävdat att det var mamman som gjorde, men av brevet framgår helt klart att det var HAN som var i kris och att han reste sej efter separationen. Det är fjorton månader senare.
Jag föreslår att du försöker få tillgång till det där brevet.
Senast redigerad av Logga-ut 2010-07-01 kl. 12:46.
Senast redigerad av Logga-ut 2010-07-01 kl. 12:46.