Citat:
Ursprungligen postat av Kill bill
Efter hans inlägg börjar jag nästan tro på troll. Jag behöver bara länka till den här tråden för att bevisa deras existens

Kristna är uppenbarligen inte smarta
Inte smarta? Jag tror nog att det mer beror på vad man accepterar som belägg för påståenden. Det finns två kategorier: dels de som säger att en sak är sann bara för att man säger det, dvs., utifrån sig sig själv, och dels dem som säger att en sak är sann när man kan ge belägg oberoende av sig själv, till exempel att 1+1=2.
De som utgår från sig själv för att bevisa något är dock beroende av att andra har konstruerat samhällen som fungerar oavsett om individen tror på det eller inte. Låt oss ta konsumtionen. Att en vara kostar tusen kronor är ett faktum eftersom jag endast kan få varan om jag betalar det priset. Vad man tror eller inte tror är alltså ointressant. Samma verklighetsresonemang måste man ha för att genomföra en skolgång och att till exempel lära sig läsa och skriva. Då är det mycket tragiskt med personer, som endast godtar sådant man kan hänföra till sig själv, använder sig av skrivkonsten och läsakten för att fördöma andra som vill ha bevis genom bevis utanför sig själv.
Ytterst betyder det hela att redan när Bibeln och Koranen skrevs så motsade böckerna sig själva eftersom de fördömer språkets krav på hur man förmedlar något sägbart och logiskt.