2011-04-08, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kill bill
Wow.... Sencur.
Jag tror på spagettimannen.

Var så god, det har du egen fri vilja att tro.
Citera
2011-04-08, 23:47
Medlem
Kommendantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smedjan
Om du inte tror på Gud och Hans ord Bibeln så finns inga svar som tillfredsställer dig, eller hur.
Jag har egen kunskap i Guds ord Bibeln.
Det jag anmärkte på var att du beskyller andra för att inte ha något att komma med när dom hänvisar till andras verk och sedan kommer du dragandes med citat just från andras verk.
Sluta hyckla och argumentera mot andra som du vill att dom ska argumentera mot dig.
Citera
2011-04-09, 00:02
Medlem
Motleys avatar
Om jag påstår att det finns gröna elefanter som kan flyga, då ligger ju bevisbördan helt och hållet på mig och inget jag kan lägga över på de någon annan. Annars kan man påstå precis vad som helst med argumentet att man måste bevisa att det INTE finns. Så det funkar.

Om det är svårt att bevisa att något existerar, så är det ännu svårare att bevisa att det inte existerar... Eller rättare sagt 100 % omöjligt. OM någonting däremot verkligen finns, så borde det inte vara 100 % omöjligt att en dag bevisa det. Men det får man ju ta den dagen det sker, vad det än handlar om.
Citera
2011-04-09, 00:06
Medlem
Citat:
- -En massa citat - -

ANDRA KUNGABOKEN 7: "Märk nu och se hur han vill komma i tvist med mig."

MARKUSEVANGELIET 10:17: "Jesus svarade: "Varför kallar du mig god?" Ingen är god"
Citera
2011-04-09, 00:46
Medlem
Det går inte att bevisa att gud inte finns, för det gör han.
Är för övrigt gott om hädare i denna tråd, ni kommer brinna.
Citera
2011-04-09, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dangler
ni kommer brinna.

Din önskan?
Citera
2011-04-09, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Din önskan?

Absolut inte, jag önskar alla mina medmänniskor biljetter till himmlariket. Var snarare ett konstaterande.
Citera
2011-04-09, 01:55
Medlem
Oooops! Nära att brinna?
Citera
2011-04-09, 01:59
Medlem
Emhs avatar
Varmt och skönt iallafall!
Citera
2011-04-09, 03:30
Medlem
nedboys avatar
Citat:
[...]
Illustration: När vi ser en kamera, en radio eller en dator erkänner vi villigt att den måste ha framställts av någon intelligent konstruktör. Skulle det då vara förnuftigt att säga att långt mer komplicerade ting — ögat, örat och människohjärnan — inte har skapats av en intelligent konstruktör?

Naturen är skaparen skulle jag säga. Det där ordet som religösa har så svårt för: "evolution" säger mycket om utvecklandet av tex ögat. Tänk på att naturen har tagit hundratusentals år på sig att utveckla dessa saker, kanske mer.
Sen är en kameralins i viss mån mer perfekt än vad ett öga är. Men om man tänker på det så ser man ögat och den process som ligger bakom nog som vackrare.

Men sen säger du att jag skall bevisa seriöst att inte gud finns. Berätta för mig hur man bevisar någonting som inte finns, att det inte finns??
Men på sätt och vis är det ett bevis att ingen har bevisat att gud finns.

Det du talar om med ögat och hjärnan är trots allt inte något bevis för att gud finns. Är det skapat av "någon" så vet du ju fortfarande inte att det är gud. Det kan ju lika gärna vara varelser som skapat oss som existerat i miljontals år längre än oss, som med sin teknik har skapat oss.

Därför kan jag lika gärna säga att det är just varelser från Andromeda galaxen (som jag faktiskt talat med), som skapat livet på jorden. Tyvärr har jag inga bevis, men om du menar att jag har fel så bevisa att det inte finns varelser från Andromeda galaxen som skapat oss. Nå, kan du bevisa det?
Citera
2011-04-09, 04:03
Medlem
Sure, om du först bevisar att Tomten inte finns.
Citera
2011-04-09, 08:09
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommendanten
Det jag anmärkte på var att du beskyller andra för att inte ha något att komma med när dom hänvisar till andras verk och sedan kommer du dragandes med citat just från andras verk.
Sluta hyckla och argumentera mot andra som du vill att dom ska argumentera mot dig.

Efter hans inlägg börjar jag nästan tro på troll. Jag behöver bara länka till den här tråden för att bevisa deras existens
Kristna är uppenbarligen inte smarta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in