Om du inte tror på Gud och Hans ord Bibeln så finns inga svar som tillfredsställer dig, eller hur.
Jag har egen kunskap i Guds ord Bibeln.
Det jag anmärkte på var att du beskyller andra för att inte ha något att komma med när dom hänvisar till andras verk och sedan kommer du dragandes med citat just från andras verk.
Sluta hyckla och argumentera mot andra som du vill att dom ska argumentera mot dig.
Om jag påstår att det finns gröna elefanter som kan flyga, då ligger ju bevisbördan helt och hållet på mig och inget jag kan lägga över på de någon annan. Annars kan man påstå precis vad som helst med argumentet att man måste bevisa att det INTE finns. Så det funkar.
Om det är svårt att bevisa att något existerar, så är det ännu svårare att bevisa att det inte existerar... Eller rättare sagt 100 % omöjligt. OM någonting däremot verkligen finns, så borde det inte vara 100 % omöjligt att en dag bevisa det. Men det får man ju ta den dagen det sker, vad det än handlar om.
Illustration: När vi ser en kamera, en radio eller en dator erkänner vi villigt att den måste ha framställts av någon intelligent konstruktör. Skulle det då vara förnuftigt att säga att långt mer komplicerade ting — ögat, örat och människohjärnan — inte har skapats av en intelligent konstruktör?
Rom 1:20
"Hans osynliga egenskaper ses nämligen tydligt alltifrån världens skapelse,
eftersom de uppfattas genom de ting som är gjorda, ja, hans eviga makt och
Gudomlighet, så de är oursäktliga."
Vad kan vi lära oss av skaparverket? Vi lär oss framför allt mycket om Jehova och hans underbara egenskaper, däribland hans vishet. ”Hans osynliga egenskaper ses ... tydligt alltifrån världens skapelse, ja, hans eviga makt och gudomlighet, eftersom de uppfattas genom de ting som är gjorda.” (Rom 1:20)
Naturen lär oss att Guds vishet är överlägsen människans.
Om han kan konstruera bättre saker än vad människan kan, är det då inte rimligt att han också kan ge oss bättre råd än vad mänskliga rådgivare kan?
Varför var t ex Paulus övertygad om att Gud existerar och att han är intresserad av människorna? Paulus angav ett skäl när han skrev till medkristna i Rom. Han sade om Gud: ”Hans osynliga egenskaper ses nämligen tydligt alltifrån världens skapelse, ... eftersom de uppfattas genom de ting som är gjorda.” (Rom 1:20)
Vad har du seriösa bevis på att Gud inte finns?
Citat:
Ursprungligen postat av Smedjan
[...]
Illustration: När vi ser en kamera, en radio eller en dator erkänner vi villigt att den måste ha framställts av någon intelligent konstruktör. Skulle det då vara förnuftigt att säga att långt mer komplicerade ting — ögat, örat och människohjärnan — inte har skapats av en intelligent konstruktör?
Naturen är skaparen skulle jag säga. Det där ordet som religösa har så svårt för: "evolution" säger mycket om utvecklandet av tex ögat. Tänk på att naturen har tagit hundratusentals år på sig att utveckla dessa saker, kanske mer.
Sen är en kameralins i viss mån mer perfekt än vad ett öga är. Men om man tänker på det så ser man ögat och den process som ligger bakom nog som vackrare.
Men sen säger du att jag skall bevisa seriöst att inte gud finns. Berätta för mig hur man bevisar någonting som inte finns, att det inte finns??
Men på sätt och vis är det ett bevis att ingen har bevisat att gud finns.
Det du talar om med ögat och hjärnan är trots allt inte något bevis för att gud finns. Är det skapat av "någon" så vet du ju fortfarande inte att det är gud. Det kan ju lika gärna vara varelser som skapat oss som existerat i miljontals år längre än oss, som med sin teknik har skapat oss.
Därför kan jag lika gärna säga att det är just varelser från Andromeda galaxen (som jag faktiskt talat med), som skapat livet på jorden. Tyvärr har jag inga bevis, men om du menar att jag har fel så bevisa att det inte finns varelser från Andromeda galaxen som skapat oss. Nå, kan du bevisa det?
Det jag anmärkte på var att du beskyller andra för att inte ha något att komma med när dom hänvisar till andras verk och sedan kommer du dragandes med citat just från andras verk.
Sluta hyckla och argumentera mot andra som du vill att dom ska argumentera mot dig.
Efter hans inlägg börjar jag nästan tro på troll. Jag behöver bara länka till den här tråden för att bevisa deras existens
Kristna är uppenbarligen inte smarta