2011-04-07, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smedjan
"Förolämpningar är argument som används av folk som har fel."
- Rousseau

Det var ingen förolämning utan ett konstaterande att Smedjan är en robot som bara klarar av att citera ..... vilket du bevisade ännu en gång

.... en citat maskin är väl knappast något man kallar intelligent?

.... att samspråka med en apa eller vilket husdjur som helst ger mera intelligent feeback än att samspråka med citat maskinen Smedjan

man kan alltså konstatera att apor,husdjur och andra djur i världen är mera intelligenta än förprogrammerade robotar såsom Jehovas Vittnen i Sverige eller Talibaner i Afghanistan
Senast redigerad av FulAgent007 2011-04-07 kl. 13:31.
Citera
2011-04-07, 13:38
Bannlyst
Citat:
- Rousseau

Du har citerat det två gånger nu. Lär dig något nytt, ta religionen till en ny nivå... Bevisa att Gud finns eller shut the fuck up. Bevisa att vetenskapen har fel.
Citera
2011-04-07, 13:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FulAgent007
Det var ingen förolämning utan ett konstaterande att Smedjan är en robot som bara klarar av att citera ..... vilket du bevisade ännu en gång

.... en citat maskin är väl knappast något man kallar intelligent?

.... att samspråka med en apa eller vilket husdjur som helst ger mera intelligent feeback än att samspråka med citat maskinen Smedjan

man kan alltså konstatera att apor,husdjur och andra djur i världen är mera intelligenta än förprogrammerade robotar såsom Jehovas Vittnen i Sverige eller Talibaner i Afghanistan

Haha
En hund ger i alla fall olika toner i sitt skall
Citera
2011-04-07, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sparkzor
Du har citerat det två gånger nu. Lär dig något nytt, ta religionen till en ny nivå... Bevisa att Gud finns eller shut the fuck up. Bevisa att vetenskapen har fel.

Han kan EJ lära sig något nytt ..... han är en robot som måste programmeras om först... troligen måste han göra ett besök hos äldste bröder för om programmeringen
Citera
2011-04-07, 13:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FulAgent007
Han kan EJ lära sig något nytt ..... han är en robot som måste programmeras om först... troligen måste han göra ett besök hos äldste bröder för om programmeringen

Hahaha Vet var det bor ett par Jehovas Vittnen i Enköping som han kan hälsa på hos. Finns dock en aggressiv granne där, så han borde inte knacka på fel
Citera
2011-04-07, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sparkzor
Haha
En hund ger i alla fall olika toner i sitt skall

Sanningen är den samma.
Men de som inte är andligt inriktade förstå aldrig, de gör som hundaran, skäller på all de inte förstår.

1 Korinterna 2:14 2000
"Den oandlige* tar inte emot vad Guds ande säger, det är dårskap för honom, och han kan inte förstå # det eftersom det måste bedömas på ett andligt sätt."
*
”fysisk”, dvs. oandlig. Grek.: psykhikọs; lat.: animạlis.
#
Matt 16:32
"Men han vände ryggen till och sade till Petrus: ”Försvinn bakom mig, Satan! Du är för mig en sten att snava på, för du tänker inte Guds tankar, utan människors.”

Romarna 8:5
”De som är i överensstämmelse med köttet håller nämligen sinnet inriktat på det som hör köttet till, men de som är i överensstämmelse med anden på det som hör anden till”
Citera
2011-04-07, 14:16
Bannlyst
Citat:
Sanningen är den samma.
Men de som inte är andligt inriktade förstå aldrig, de gör som hundaran, skäller på all de inte förstår.

1 Korinterna 2:14 2000
"Den oandlige* tar inte emot vad Guds ande säger, det är dårskap för honom, och han kan inte förstå # det eftersom det måste bedömas på ett andligt sätt."
*
”fysisk”, dvs. oandlig. Grek.: psykhikọs; lat.: animạlis.
#
Matt 16:32
"Men han vände ryggen till och sade till Petrus: ”Försvinn bakom mig, Satan! Du är för mig en sten att snava på, för du tänker inte Guds tankar, utan människors.”

Romarna 8:5
”De som är i överensstämmelse med köttet håller nämligen sinnet inriktat på det som hör köttet till, men de som är i överensstämmelse med anden på det som hör anden till”
Det är ju denna åsikt som får den troende att verka idiotisk och sakna förmågan att tänka själv;
att din tro lär dig att du inte ska ifrågasätta. Att den som inte förstår Gud, förstår inte Gud just för att han inte tror.
Det du skriver är det du måste tro för att kunna lura dig själv att fortsätta tro, annars hade du börjat bli skeptisk och ifrågasatt din tro. Och då hade du antagligen kommit till slutsatsen att den abrahamitiska beteckningen på Gud är en lögn, som alla vi andra, fritt tänkande människor.

Men det jag säger stämmer väl inte för dig, för det stämmer inte med din tro och därför får mina ord ingen tyngd hos dig.

Skillnaden mellan en andlig person av icke abrahamitisk tro, eller en atheist (, eller en agnostiker), och en troende, är att den förstnämnda är kapabel till kritiskt tänkande gentemot sin tro.
Citera
2011-04-07, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychomathi
Det är ju denna åsikt som får den troende att verka idiotisk och sakna förmågan att tänka själv;
att din tro lär dig att du inte ska ifrågasätta. Att den som inte förstår Gud, förstår inte Gud just för att han inte tror.
Det du skriver är det du måste tro för att kunna lura dig själv att fortsätta tro, annars hade du börjat bli skeptisk och ifrågasatt din tro. Och då hade du antagligen kommit till slutsatsen att den abrahamitiska beteckningen på Gud är en lögn, som alla vi andra, fritt tänkande människor.

Men det jag säger stämmer väl inte för dig, för det stämmer inte med din tro och därför får mina ord ingen tyngd hos dig.

Skillnaden är att en andlig person av icke abrahamitisk tro, eller en atheist (, eller en agnostiker), och en troende, är att den förstnämnda är kapabel till kritiskt tänkande gentemot sin tro.

Du är väl inte attraherad av livet.
Senast redigerad av Smedjan 2011-04-07 kl. 14:21.
Citera
2011-04-07, 14:38
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:
- Rousseau

Din jävla fårskalle, du har självklart rätt.

Med meningen ovan så bevisade jag enligt din egna logik att du har fel.

Ät skit.
Citera
2011-04-07, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSpacePope
Din jävla fårskalle, du har självklart rätt.

Med meningen ovan så bevisade jag enligt din egna logik att du har fel.

Ät skit.

Tack för vänligheten.
Citera
2011-04-07, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calaf
Om man vill ha bevis för Bibelns auktoritet tycker jag att det starkaste är Israels existens. I Bibeln kan man läsa att judarna skulle skingras åt jordens alla väderstreck pga sin synd, vilket skedde år 70 e kr.

Men Bibeln säger också att judarna ska komma tillbaka till sitt land igen i den yttersta tiden. 1948 utropades staten Israel.

Under de 1900 år som gått sedan förskingringen har ingen trott att det skulle vara möjligt för judarna att komma tillbaka till sitt land. Nu är dom där.

Detta är, tycker jag, det starkaste beviset i vår tid för Bibelns tillförlitlighet som Guds Ord.

Det där skulle eventuellt innebära att judarna kommer att bli skyldiga till jordens undergång. Jag menar "yttersta tiden" måste väl ändå ha någon betydelse?
Citera
2011-04-07, 15:20
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:
Tack för vänligheten.

Om du vill slippa spydiga kommentarer kanske du bör sluta skriva korkade inlägg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in