Citat:
Ursprungligen postat av Smedjan
Rom 1:20
” Ända sedan tidens början har människorna kunnat se jorden och himlen och allt som Gud har skapat, och de har känt till hans existens och väldiga, eviga makt. Därför finns det ingen ursäkt!”
Svar nej. Att vi ser jorden och himlen är inget bevis för eller ens tecken på att det finns en "gud".
Jag kan tänka mig dussintals andra, bättre förklaringar på livet universum och allting.
Du har läst en bok och tror att du vet sanningen eller hur. Du och dina trosfränder bara presenterar ett bibelcitat så är allting löst. Du lägger ditt liv i händerna på en myt, du ger dig själv till en seriefigur, en romankaraktär, en fiktiv figur framställd för att slippa rädslan det utgör att leva.
Face it; det enda du har är dig själv. Gud, eller jesus eller allah eller vem det än månde vara har ingen bärighet utanför dig själv. Du är allt som finns. Gud är i dig som dig.
Glöm, bränn alla heliga böcker! Inget som kan nedtecknas är sanningen. Allt som kan beskrivas är åsikter.
Skrifterna är bara lobbyverksamhet för makt, kontroll och pengar.
Och du, dessutom är det ganska fantasilöst att klistra in bibelcitat. Får jag rekommendera dig att försöka uttrycka dig själv istället.