2011-04-07, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smedjan
Sanningen är den samma.

med ovan menas: Hur mycket jag än blir överbevisad tänker jag aldrig ändra åsikt ändå då jag från början blivit programmerad på ett sätt, dvs jag besitter ingen egen intelligens utan använder enbart min sektledares vilja ......

Citat:
Men de som inte är andligt inriktade förstå aldrig, de gör som hundaran, skäller på all de inte förstår.

Med ovan menas: Ingen som inte är lika hjärntvättad som jag själv kan någonsin förstå mina argument. Därmed måste alla människor hjärntvättas så som mig för att min sanning skall gälla. Alla människor måste räddas in i min sekt och först då förstå de den rätta sanningen ...... och går man till en annan sekt då tillhör man de förtappades skara ....

och återigen

...... jag kan för mitt liv inte förstå hur människor som trots allt är födda med viss intelligens väljer bort att använda den under hela sitt liv
Citera
2011-04-07, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSpacePope
Om du vill slippa spydiga kommentarer kanske du bör sluta skriva korkade inlägg?

Ja tål spydiga inlägg.

"Förolämpningar är argument som används av folk som har fel."
- Rousseau
Citera
2011-04-07, 15:30
Medlem
Citat:
Du är väl inte attraherad av livet.

Livet enligt Smedjan = Att vara en programmerad robot
Citera
2011-04-07, 15:32
Medlem
Citat:
Ja tål spydiga inlägg.

Själklart tål du det. Du är ju en robot och robotar har ju inga känslor så de kan ju inte ta illa upp
Citera
2011-04-07, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FulAgent007
Livet enligt Smedjan = Att vara en programmerad robot

Jag ser vart världen är på väg och blir inte överraskad i framtiden.
Citera
2011-04-07, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSpacePope
Om du vill slippa spydiga kommentarer kanske du bör sluta skriva korkade inlägg?

Lägg inte skulden enbart på Smedjan. Familj är vanligen friskt inblandad.
Skall man bryta förtrollningen krävs ofta sociala ändringar som är mycket jobbiga.
Logik kan du i alla fall glömma.
Citera
2011-04-07, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Logik kan du i alla fall glömma.

Och ändå ser du inte vad som händer runt om oss, t ex i nature,

Inte konstigt att vi förgör oss själva när näst intill alla är förblindade för t ex växthuseffektens härjningar.
Citera
2011-04-07, 16:04
Medlem
KingVisions avatar
Han varken syns eller hörs. Räcker inte det? :P

Om h*n den där gud skulle ha funnits, så blev han nog förbannad på oss och stack, när han väl fått skåda vad vi vrider och vänder våra religioner till. Kolla de abrahamistiska religionerna t.ex. >.>
Citera
2011-04-07, 16:08
Medlem
Gud finns inte eftersom jag har aldrig känt hans närvaro. Jag lovar och svär jag ska bli trogen den dagen detta "något" uppenbarar sig. Dock betyder inte detta att jag kommer följa honom. Tycker han har väldigt starka och konstiga åsikter. Gud är ju bland de värsta bakåt strävarna jag någonsin hört talas om. När världen sakta men säkert börja dra sig mot demokrati vill denna strikt ha diktatur... Lycka till att få med alla människor!
Citera
2011-04-07, 16:14
Medlem
negerbarns avatar
Jag säger som ovanstående.

Det finns inget inlägg på något forum, ingen "häftig bok", inget argument någon kan ge för att få mig att tro på gud. Det enda vore om jag känner guds existens, något som jag inte gjort än. Och jag tänker inte leta efter den heller, utan finns han och vill att jag ska tro på han får han se till att jag känner hans existens på nåt sätt.
Och jag tror att detta gäller för fler än mig och han ovanför.
Citera
2011-04-07, 16:18
Medlem
Instämmer helt med de 2 föregående talare!
Och till Smedjan, när skall du se att saker som händer i naturen, har hänt förut. Cykler, vet du vad det är?
Citera
2011-04-07, 16:37
Bannlyst
Citat:
Sanningen är den samma.
Men de som inte är andligt inriktade förstå aldrig, de gör som hundaran, skäller på all de inte förstår.

1 Korinterna 2:14 2000
"Den oandlige* tar inte emot vad Guds ande säger, det är dårskap för honom, och han kan inte förstå # det eftersom det måste bedömas på ett andligt sätt."
*
”fysisk”, dvs. oandlig. Grek.: psykhikọs; lat.: animạlis.
#
Matt 16:32
"Men han vände ryggen till och sade till Petrus: ”Försvinn bakom mig, Satan! Du är för mig en sten att snava på, för du tänker inte Guds tankar, utan människors.”

Romarna 8:5
”De som är i överensstämmelse med köttet håller nämligen sinnet inriktat på det som hör köttet till, men de som är i överensstämmelse med anden på det som hör anden till”

Nu är det ju även så att jag tror på det andliga. Jag tror på övernaturliga fenomen, då jag varit med om det.
Men jag tror inte på Gud ej heller på något annat religiöst dårskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in