2011-04-05, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kmer
Näpp, jag ser vad jag ser. Du ser vad du vill och önskar - det kallas för önsketänkande.

Ärligt talat bryr jag mig inte om vad du gör för val, bara du som kan göra ditt val av egen fri vilja.
Senast redigerad av Smedjan 2011-04-05 kl. 23:12.
Citera
2011-04-05, 23:29
Medlem
kmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smedjan
Ärligt talat bryr jag mig inte om vad du gör för val, bara du som kan göra ditt val av egen fri vilja.
Jaså? Jag trodde att det stod i din bok att du måste sprida ordet och omvända människor till den rätta läran? Då måste du väl bry dig om vad jag gör för val.

Men - för hundrasjuttiofjärde gången - att vara ateist är inte ett val.
Citera
2011-04-05, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kmer
Jaså? Jag trodde att det stod i din bok att du måste sprida ordet och omvända människor till den rätta läran? Då måste du väl bry dig om vad jag gör för val.

Men - för hundrasjuttiofjärde gången - att vara ateist är inte ett val.

Som sagt var och en står för sig inför Gud.
Gör du inget val har du gjort ett val.

2 Kor 5:10
"Vi måste ju alla göras uppenbara inför Kristi domarsäte, för att var och en skall få igen sitt för de ting som är gjorda genom kroppen, enligt vad han har ägnat sig åt, vare sig det är gott eller ont."
Citera
2011-04-05, 23:54
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Som sagt var och en står för sig inför Gud.
Gör du inget val har du gjort ett val.

2 Kor 5:10
"Vi måste ju alla göras uppenbara inför Kristi domarsäte, för att var och en skall få igen sitt för de ting som är gjorda genom kroppen, enligt vad han har ägnat sig åt, vare sig det är gott eller ont."

Nähä! Verkligen? Youre kidding me. Shit. Det här är ju sensationellt! Är det sant?
Jag ger mig. Vilken logik.
Är ni inte med oss är ni mot oss typ liksom. Ha inga egna åsikter, ställ upp på våra premisser, det tänket har ju maffian senare kopierat, liksom George W. Klart att gud kom på det först.

Du har omvänt mig, jag är kristen halleluja, jag bekänner min tro till herren jesus kristus som dog på korset för våra synders skull, den här typen av bevisföring, alltså med bibelcitat, slår ju sockarna av allt mitt intellekt kan uppbåda. Jag är överväldigad, krist domarsäte och allt, halleluja broder.
Citera
2011-04-06, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Nähä! Verkligen? Youre kidding me. Shit. Det här är ju sensationellt! Är det sant?
Jag ger mig. Vilken logik.
Är ni inte med oss är ni mot oss typ liksom. Ha inga egna åsikter, ställ upp på våra premisser, det tänket har ju maffian senare kopierat, liksom George W. Klart att gud kom på det först.

Du har omvänt mig, jag är kristen halleluja, jag bekänner min tro till herren jesus kristus som dog på korset för våra synders skull, den här typen av bevisföring, alltså med bibelcitat, slår ju sockarna av allt mitt intellekt kan uppbåda. Jag är överväldigad, krist domarsäte och allt, halleluja broder.

Bara visa det i handling inför Gud.
Citera
2011-04-06, 00:35
Medlem
Bevisa att jag inte skrev denhär komentaren.
Citera
2011-04-06, 00:40
Medlem
Citat:
Bara visa det i handling inför Gud.

Hur visar jag det i handling inför Harry Potter? Bara i fantasin går det ..... finns Gud i fantasin?

.... kan det vara så enkelt?
Citera
2011-04-06, 00:46
Medlem
Citat:
Rom 1:20
” Ända sedan tidens början har människorna kunnat se jorden och himlen och allt som Gud har skapat, och de har känt till hans existens och väldiga, eviga makt. Därför finns det ingen ursäkt!”

Men det är ju samma himmel och samma jord som även finns i böckerna om Harry Potter. Då finns alltså Harry Potter på riktigt också enligt din logik och dina bevis

Citera
2011-04-06, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snorkelmanen
Vill Gud förhindra ondskan, men kan inte?
Då är han inte allsmäktig.

Kan han, men vill inte?
Då är han ondskefull.

Både kan och vill han?
Varför existerar då ondska?

Varken kan eller vill han?
Så, varför då kalla honom Gud?

Fan ta mig, du har hittat beviset för att Gud inte existerar!
Citera
2011-04-06, 10:07
Medlem
Citat:
Fan ta mig, du har hittat beviset för att Gud inte existerar!
Han har en plan.
Citera
2011-04-06, 10:09
Medlem
Citat:
Vill Gud förhindra ondskan, men kan inte?
Då är han inte allsmäktig.

Kan han, men vill inte?
Då är han ondskefull.

Både kan och vill han?
Varför existerar då ondska?

Varken kan eller vill han?
Så, varför då kalla honom Gud?
Han har en plan.
Citera
2011-04-06, 10:32
Medlem
kmers avatar