Citat:
Ursprungligen postat av Shucky89
pallar inte ta det me dig, du verkar inte veta ett skit om vad du pratar om!! jag ser ner på dig för din okunskap... men jag ser upp till din ordkunskap och din filosofiska uttyck.. hajte mitt lilla guds barn..
Du förstår ju inte. Evolutionsteorin varken motbevisar eller bevisar guds existens. Ur ett rent filosofiskt perspektiv så skulle ju gud ha kunnat existera långt före jorden. Långt före universum. Långt före vad vårt förstånd ens kan föreställa sig.
Du får ju också tänka på att
gud är ett abstrakt begrepp. "Gud" behöver ju inte vara den kristna bibelns gud, behöver inte ha ett kön eller ens efterlikna en människa på något vis. Vi vet inte helt enkelt. Evolutionsteorin är inte relevant i sammanhanget. Förstår du?
Din argumentationsteknik är jobbigt då du verkar vilja göra din åsikt till någon slags universal sanning. Låt människor tro på vad dem vill utan att försöka ändra på deras åsikter. Nog för att du kan tycka att någon har fel eller är ologisk i sin förklaring men vad spelar det för roll? Ingen kommer att ta dig seriöst när du blir arg över andras åsikter och beter dig som en barnunge när någon annan förklarar sin syn på saker och ting. Låt andra tala och argumentera för din sak utan att blanda in känslor i smeten.
Jag tror förresten inte på någon gud men jag är öppen för vad som helst. Jag ville bara ge min syn på saken