2009-06-19, 04:46
Medlem
the_creators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shucky89
för att du inte kan!
Eller så har du inte ens (utan arrogans) kollat vem du talar med.
Jag talar inte emot dig på vissa punkter. Utan endast om att evolutionsteorin inte är ett bevis för eller emot existensen av en gud.

Förstår du inte det är du tydligen inte insatt i varken eller! Samtidigt uppvisar du samma ignorans som kreationister gör sig kända för. Galer högt men inga fjädrar.

Evo-teorin berör inte gudsfrågan.
Citera
2009-06-19, 04:53
Medlem
Bevisbördan ligger naturligtvis på den som hävdar något.
Citera
2009-06-19, 04:57
Medlem
Mr.greens avatar
Gudar är bara ett äldre sätt av lagen.

Om man inte gör som gud säger så hamnar man i helvetet och blir torterad i all oändlighet.

Typ som: om man inte gör som lagen säger så hamnar man i fängelse och blir på satt i duschen i all oändlighet.

Kan ni se en slående likhet.

Allt handlar om att behärska folket. Därför hittade man på gudar och politik
Citera
2009-06-19, 04:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballisti
Du väljer att tro på din existens, men inte på guds existens. Båda tingens existens saknar bevisbördan, men ändå förkastar du gudstron.
Nej, hittills har man inte kunnat bevisa att Gud existerar men att bevisa att indiver existerar är nog något att det lättaste som finns. Sluta med ditt flummiga filosofisnack tack.
Citera
2009-06-19, 05:08
Medlem
the_creators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.green
Gudar är bara ett äldre sätt av lagen.

Om man inte gör som gud säger så hamnar man i helvetet och blir torterad i all oändlighet.

Typ som: om man inte gör som lagen säger så hamnar man i fängelse och blir på satt i duschen i all oändlighet.

Kan ni se en slående likhet.

Allt handlar om att behärska folket. Därför hittade man på gudar och politik

Man bör inte heller negligera de biologiska orsaker och psykiska beteenden som NickeP här givmilt hänvisar till i en av Dr. Sapolsky's föreläsningar i följande trådhänvisning.

https://www.flashback.org/showthread.php?t=934164
Senast redigerad av the_creator 2009-06-19 kl. 05:10. Anledning: Glömde fetstila Dr. Sapolsky's
Citera
2009-06-19, 05:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av the_creator
Nej, det är det inte. Behandlar inte den frågan så att säga.

Evulutionsteorin bevisarvissdå att gud inte existerar.. för dom ju inte skapat halva världen var.. så båda kan inte finnas..
Citera
2009-06-19, 05:11
Medlem
the_creators avatar
Citat:
Evulutionsteorin bevisarvissdå att gud inte existerar.. för dom ju inte skapat halva världen var.. så båda kan inte finnas..
Va? Låter dig editera det inlägget innan jag svarar på det.
Citera
2009-06-19, 05:18
Bannlyst
Citat:
Va? Låter dig editera det inlägget innan jag svarar på det.

Evulutionsteorin är det starkaste beviset människan har lyckats bygga upp med hjälp av forskning och miljontals andra teorier i våran värld.. Du kan ju tillexempel inte förneka gravitationen!! Och Evututionsteorin strider helt emot vad den reigösa tron/bibeln säger.... alltså båda teorierna kan inte sam-existera.. Någon av dem eller ingen är sann!!

därmed "dom kan inte ha skapat halva världen var" ...som jag sa!!

och eftersom evulutionsteorin är den som är bevisligen starkast så är det ett bevis på att gud inte existerar!
Citera
2009-06-19, 05:29
Medlem
the_creators avatar
Citat:
Evulutionsteorin är det starkaste beviset människan har lyckats bygga upp med hjälp av forskning och miljontals andra teorier i våran värld.. Du kan ju tillexempel inte förneka gravitationen!! Och Evututionsteorin strider helt emot vad den reigösa tron/bibeln säger.... alltså båda teorierna kan inte sam-existera.. Någon av dem eller ingen är sann!!
Nej, bibeln har förmodligen inte rätt i sin skapelseberättelse. Och du har rätt evo-teorin vore falsk om människan var bland de första levande tingen på jorden.
Citat:
därmed "dom kan inte ha skapat halva världen var" ...som jag sa!!
Vem vet? Evo-teorin säger inget om det iallafall.
Citat:
och eftersom evulutionsteorin är den som är bevisligen starkast så är det ett bevis på att gud inte existerar!
Det du inte förstår är att det inte är ett bevis emot en gudsexistens. Försök att förstå nu. Bibeln må vara bevisad felaktig. Men inte en gud. Evolutionen förklarar inte naturlagar, atomlära eller livets uppkomst. Säger inget om en eller flera gudars exsistens. Endast att livet osv kan ha utvecklats utan en.
Citera
2009-06-19, 05:35
Bannlyst
Citat:
Nej, bibeln har förmodligen inte rätt i sin skapelseberättelse. Och du har rätt evo-teorin vore falsk om människan var bland de första levande tingen på jorden.

Vem vet? Evo-teorin säger inget om det iallafall.

Det du inte förstår är att det inte är ett bevis emot en gudsexistens. Försök att förstå nu. Bibeln må vara bevisad felaktig. Men inte en gud. Evolutionen förklarar inte naturlagar, atomlära eller livets uppkomst. Säger inget om en eller flera gudars exsistens. Endast att livet osv kan ha utvecklats utan en.

pallar inte ta det me dig, du verkar inte veta ett skit om vad du pratar om!! jag ser ner på dig för din okunskap... men jag ser upp till din ordkunskap och din filosofiska uttyck.. hajte mitt lilla guds barn..
Citera
2009-06-19, 05:44
Medlem
the_creators avatar
Citat:
pallar inte ta det me dig, du verkar inte veta ett skit om vad du pratar om!! jag ser ner på dig för din okunskap... men jag ser upp till din ordkunskap och din filosofiska uttyck.. hajte mitt lilla guds barn..
Vackert.

In trust we rust.
Citera
2009-06-19, 06:20
Medlem
Exabytes avatar
Citat:

Du förstår ju inte. Evolutionsteorin varken motbevisar eller bevisar guds existens. Ur ett rent filosofiskt perspektiv så skulle ju gud ha kunnat existera långt före jorden. Långt före universum. Långt före vad vårt förstånd ens kan föreställa sig.

Du får ju också tänka på att gud är ett abstrakt begrepp. "Gud" behöver ju inte vara den kristna bibelns gud, behöver inte ha ett kön eller ens efterlikna en människa på något vis. Vi vet inte helt enkelt. Evolutionsteorin är inte relevant i sammanhanget. Förstår du?

Din argumentationsteknik är jobbigt då du verkar vilja göra din åsikt till någon slags universal sanning. Låt människor tro på vad dem vill utan att försöka ändra på deras åsikter. Nog för att du kan tycka att någon har fel eller är ologisk i sin förklaring men vad spelar det för roll? Ingen kommer att ta dig seriöst när du blir arg över andras åsikter och beter dig som en barnunge när någon annan förklarar sin syn på saker och ting. Låt andra tala och argumentera för din sak utan att blanda in känslor i smeten.

Jag tror förresten inte på någon gud men jag är öppen för vad som helst. Jag ville bara ge min syn på saken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in