2011-03-24, 18:22
Medlem
Den här trådtiteln, och antagligen också TS, är riktigt, riktigt korkad.
Citera
2011-03-24, 18:27
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeona
Så djävla offtopic, läs gärna trådstarten.
Det finns så många inlägg som bara är en kopia på detta.

Och ändå förstår du inte vad dom menar
Citera
2011-03-24, 18:39
Medlem
Blanis avatar
Bevisa att Gud finns? Religion har redan tagit många liv. Religion skapar konflikter. Bevisa gärna att Gud finns så blir jag möjligtvis djupt religiös.
Citera
2011-03-24, 18:49
Bannlyst
"Bevisa att Gud inte finns" är som att säga: "Bevisa att flygande Orcher inte finns". Det är ju trots allt upp till de personer som tror på Gud att bevisa dess existens.

Det går inte. Likväl som vetenskap inte kan bevisa ett skvatt.

Jag tror på en skapare, men jag kan inte svart på vitt bevisa dess existens. Det jag däremot vågar påstå är att allt som krävs för att skapa precis allting är Oändlig Intelligens och Villkorslös Kärlek.
Citera
2011-03-24, 19:08
Medlem
Enthos avatar
Problemet är att de skadar andra, och sig själva, då de är mindre kritiska, ignoranta och gör inget år sina problem utan ber om att dom ska försvinna. Religion orsakar mer problem än nytta på otroligt många sätt, behöver inte nämna några då alla kan komma på minst ett.
Citera
2011-03-24, 19:26
Medlem
Xeonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blani
Bevisa att Gud finns? Religion har redan tagit många liv. Religion skapar konflikter. Bevisa gärna att Gud finns så blir jag möjligtvis djupt religiös.

Läs gärna rubrik och trådstart.
Detta är inte en tråd för att bevisa Guds existens, utan tvärtom!
Jag vill se bevis eller argument för att Gud eller Gudar inte finns.
Många har faktist givit bra argumet och t.om bevis (fast inte totala, bara för att vissa typer av gudar inte kan existera).
Citera
2011-03-24, 19:29
Medlem
Det går varken att bevisa att gud finns eller att han inte finns. Det är en tro, en spirituell känsla. Vilket jag har och jag tror på gud
Citera
2011-03-24, 19:35
Medlem
hakan-krakans avatar
att galileo galilei på slutet av 1500 talet visste att jorden snurrar runt solen och inte tvärtom meddans påven och hans gud var "säkra" på att det var tvärtom är ju en LITEN ledtråd

P.s vetenskap kommer inom dom närmaste 200 åren att helt och hålet motbevisa alla religioner som finns bortom allt tvivel. då kan man kalla er alla för sekt
Citera
2011-03-24, 19:39
Medlem
Xeonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flystar
Det går varken att bevisa att gud finns eller att han inte finns. Det är en tro, en spirituell känsla. Vilket jag har och jag tror på gud

Definera din Gud och jag tror att med ganska stor sannolikhet att det går att bevisa att just den typen av gud inte kan existera rent logisk. (Jag är imponerad av av vissa FBare har skrivit.)

Visst vissa typer av Gudar, speciellt de som inte bryr sig om oss eller befinner sig bortanför vår möjliga uppfattnings förmåga är svårare bevisa att det inte finns. Jmf. med en tekanna som tidigare diskuterats i tråden.
Citera
2011-03-24, 19:51
Medlem
Gud finns. Hur hamnade du annars här?
Citera
2011-03-24, 19:58
Medlem
Abbadons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rakkens

Har inte du en mamma och pappa?

Egentligen är jävligt dum fråga "bevisa att gud inte finns" det är ju ni religiösa idioter som ska bevisa eran "gud" när ni packar på erat skit på folk. Vi har ju sett historiskt vad ni idioter gjorde mot de som inte följde eran skit religioner.
Citera
2011-03-24, 19:58
Medlem
Hundkatt90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rakkens

Hört talas om Evolution?
Det där är ungefär som att säga "jag skall nu försöka hitta bevis för guds existens i hans heliga bok bibeln."

Och om det är så att gud är det goda hos människor, alltså inget "fysiskt" eller "överfysiskt" så är alltså gud "mänsklig" då är hela hans existens värdelös.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in