2011-03-24, 17:03
Medlem
Xeonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mighty^^
Jag påstår att det finns en hemlig bas på baksidan av månen som är byggd av aliens. De kontrollerar hela tiden våra tankar med deras apparater. Vi är bara boskap som odlas för att senare konsumeras av dessa aliens.

Tror du mig inte? Bevisa att jag har fel.

Så djävla offtopic, läs gärna trådstarten.
Det finns så många inlägg som bara är en kopia på detta.
Citera
2011-03-24, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeona
Det finns massor av trådar där man skall bevisa att Gud/Gudar finns.

Jag anser dock att det är fel metod att finna "sanningen" så länge man inte kan bevisa gud inte finns skall man låta folk tro på vad de tycker är kul, rimligt och passar dem. (Ja även om man skulle finna ett vattentätt bevis på att Gud inte finns kan man låta folk få tro på va de vill så länge de inte skadar andra.)

Så upp till bevis FBare!
Bevisa att Gud/Gudar inte finns!

Obsevera: Denna tråd är inte till att bevisa att Gud finns!

Till er som är troende, gör gärna ett försök till ett logisk resonemang som utesluter existensen av Gud. Blir det inte bra så går ni ju bara stärkta ut ur diskussionen!

Orkar inte läsa hela tråden men sak samma...
Hela din frågeställning är helt bakvänd. Ett vetenskapligt resonemang måste bygga på att den som lägger fram en tes även kan följa upp detta med bevisning.
Med ditt resonemang skulle man lika gärna kunna säga "bevisa för mig att det inte finns flygande lila grisar som lyssnar på Wagner och dricker polsk fulsprit".
Citera
2011-03-24, 17:12
Medlem
Falcon-Punchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenenjon
Jag tror inte Gud finns som fysisk person, utan han är snarare det goda i människors handlingar. Är inte det minsta troende, men det är i alla fall så jag ser på det.

Religion uppkom för att människor skulle få känna en gemenskap med andra och finna tröst i svåra situationer.
Några bevis på att gud finns är inga andra än män för längesedan som påstår sig ha haft kontakt med ett högra väsen, och sedan skrivit ner hans ord i en bok.

Nä, religion är svårt alltså.

Quite to the contrary, religion divides and splits the people of the world into different groups depending on their "faith" or "beliefs" or whatever u wanna call it. So u end up with literally hundreds of different chapters of christianity alone. And if you're not a part of their "club" you're deemed to burn forever in hellfire. Wake up people!

Anyone who is so blatantly illogical and unreasonable that they believe in an old man/ghost/spirit in the sky that watches their every move so they do "the right thing" CANNOT be debated with. Its like trying to explain to a child that theres no monster under his bed. Furthermore, religion brings into play the oldie but classic "good vs. evil" argument....when in truth there is no good or evil. Everything that happens is a random event brought on by a previous random event brought on by another random event.

Its rather sad that we have been given the ultimate gift of intelligence on this planet and yet people get fooled into such ridiculous ideas. If i could go back in time and kill every moron that decided there should be such thing as religion i would do it in a heartbeat. And i'm 99.9999% sure the world now would in fact be a better place and i would still sleep very very sound at night knowing that, of course, there is no heaven and hell. Because lets all be honest with ourselves, it was a human being that wrote the bible, ideas spawned from his head and nothing more. Possibly even delirious at the time.

I believe in the course of nature. The development of all life on this planet and most likely the universe through evolution, and with every generation we evolve a little more. However small and insignificant it may seem.

The universe is a very random place
Citera
2011-03-24, 17:20
Medlem
Xeonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fidde75
Orkar inte läsa hela tråden men sak samma...
Hela din frågeställning är helt bakvänd. Ett vetenskapligt resonemang måste bygga på att den som lägger fram en tes även kan följa upp detta med bevisning.
Med ditt resonemang skulle man lika gärna kunna säga "bevisa för mig att det inte finns flygande lila grisar som lyssnar på Wagner och dricker polsk fulsprit".

Att läsa lite i en tråd innan man yttrar sig skadar inte.
Dessutom hur många gånger ställs man inte med ryggen mot väggen av religösa fanatiker då kan det vara bra att ha lite argument även om de inte är nog som vetenskapliga bevis.
Citera
2011-03-24, 17:22
Medlem
tantvrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swille
Det är Islam.. Du kanske undrar varför just den är den sanna religionen, då råder jag dig till att titta igenom alla 3 böckerna (torah, bibeln och koranen) Och du kommer märka en skillnad.. Ifall du inte har något för dig så gå in på youtube och skriv t.ex convert to islam, eller islam miracle osv, så kommer du förmodligen hitta något intressant.
Eller så gör jag det enklare för mig och frågar just dig, här och nu, varför Islam är den sanna religionen. Så varför är Islam den sanna religionen, jag tänker inte klicka på länkar till hjärntvättningsvideor fyllda med skitsnack. Säg mig nu, varför är Islam sann?
Citera
2011-03-24, 17:29
Medlem
zamiocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeona
Att läsa lite i en tråd innan man yttrar sig skadar inte.
Dessutom hur många gånger ställs man inte med ryggen mot väggen av religösa fanatiker då kan det vara bra att ha lite argument även om de inte är nog som vetenskapliga bevis.

Som jag sagt tidigare, läs "Illusionen av gud" av Richard Dawkins så har du argument för att köra över religioner om och om igen.

"Fyrar gör mer nytta än kyrkor"
Benjamin Franklin
Citera
2011-03-24, 17:31
Medlem
Negerpiskas avatar
För att det överhuvudtaget skall kunna finnas en liten chans att bevisa att denna avgrundshund inte existerar måste ni religösa fanatiker komma fram med en defintion av vad gud är.
Citera
2011-03-24, 17:32
Medlem
Vill inte verka elak eller någonting men,.. vilken förnuftig människa som helst har vett nog att fatta att det inte finns någon gud.
Citera
2011-03-24, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shut up donnie
Nu förenklar du saker alldeles för mycket. Nog för att vi har hyfsad koll på det expanderande universumet och Big Bang. Men, varför det i hela helvetet överhuvudtaget finns ett "rum" för allt detta att ske i, har varken Hawking eller Dawkins eller någon annan ett svar på.

Varför finns någonting för...

Varför behöver det finnas ett svar på det?
Varför är det omöjligt att det innan big bang inte fanns någonting?

Eftersom man inte kan tänka i de banorna på jorden så "måste det varit ngn som skapat".. Jorden är inte universums mittpunkt, jorden finns inte av en speciell anledning.
Citera
2011-03-24, 17:44
Medlem
kepspojkens avatar
Ett bevis är att eftersom det inte finns några bevis för en gud så finns det ingen anledning att tro på något om det inte finns något bevis för det. Och därmed bevisas att det inte finns någon gud eftersom om det fanns så skulle det finnas bevis för det.

saknad av bevis är inte ett bevis, men ett bevis kan vara att det saknas bevis.
Citera
2011-03-24, 17:54
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckpunch
Inte för att vara taskig men det du skrev var otroligt dumt... Så bara för att du inte kan förklara något så måste en osynlig gud ha gjort det?

Nej nej, men jag förstår att folk tänker så. Och jag tänkte lite mer åt agnostiker-hållet då jag inte påstod att gud finns.
Citera
2011-03-24, 18:02
Bannlyst
För att avfärda saker som påståtts utan bevis, behövs inga bevis!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in