2011-04-12, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Det är nog värre än så tyvärr. Ingen kan skapa liv överhuvudtaget eftersom livet skapar sig själv.
Om du för ett ögonblick kan tänka dig ett universum utan din rymdpappa kan du få lite nya ideer här.
I dare you.

http://www.lagerroth.com/Ett%20nytt%20evangelium.htm
http://www.lagerroth.com/Darwin%20hade%20inte%20fel3.htm
http://kaffepaus.wordpress.com/2007/08/22/sjalvorganiserande-system-och-overskridande-av-materialismen/

Vad var startskottet till liv, vad satte igång fotosyntesen?
Citera
2011-04-12, 14:39
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insertusename
Människan skapade Gud och alla troende håller honom vid liv än idag. Alltså finns Gud i allra högsta grad.

Det här var ju faktiskt ett tänkvärt inlägg.

Nu kan vi också konstatera att Bigfoot, tomten och sjöodjuret också finns. Allt detta måste gudsivrarna också erkänna att de finns. I fall inte, varför?

Citat:
Ursprungligen postat av Smedjan

Man skulle ju kunna säga att Big Bang var startskottet till liv
Citera
2011-04-12, 14:50
Medlem
Kommendantens avatar
Citat:
Liv fanns innan fotosyntesen.
Citera
2011-04-12, 15:31
Medlem
proconsuls avatar
Citat:

Fotosyntes är en omvandling av energier, inte ett startskott. Ljus fanns redan tex. Vatten och syre också, socker, koldioxid, allt det där är energi i botten.
Livet sover i mineralen, vaknar i växterna och blir medvetet om sig själv i människan.

Det finns inget startskott för någonting alls om man inte isolerar det och tittar på en ruta i taget.
Allt hänger samman, även om det låter klyschigt och thomas di leva, men det finns inga delar utanför helheten, allt som finns påverkas av allt som finns. Det är bara att fråga en kaosteoretiker.

Det vi ser som universums början är antagligen och högst troligt slutet på ett annat. Vi ser hela tiden återkommande cykler i naturen, allt föds och dör, eller uppstår och försvinner. Varför skulle universum vara annorlunda? Varför skulle inte Det Stora Hela vara likadant som dess delar?
Citera
2011-04-12, 16:00
Medlem
Citat:

Vi vet inte vad som var startskottet men vi vet massa annat intressant som det nedan.

Vad jag lärt mig skapades alla grundämnen som behövs för liv i en supernova(exploderande stjärna).
Stjärnor föds i dessa explosioner och med dom solsystem och med hjälp av gravitation skapas solen och planeterna som har då får dessa byggstenar(grundämmnen)för liv. Jorden fick de grundämmnen som behövs för liv och massa andra faktorer som behövs för liv.
Citera
2011-04-12, 16:20
Bannlyst
Citat:
Finns ingen som kan skapa liv utan redan existerande liv.
MEN CP! Se dokumentären... Så förstår även en efterbliven religiös idiot som du.
Citera
2011-04-12, 16:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Fotosyntes är en omvandling av energier, inte ett startskott. Ljus fanns redan tex. Vatten och syre också, socker, koldioxid, allt det där är energi i botten.
Livet sover i mineralen, vaknar i växterna och blir medvetet om sig själv i människan.

Det finns inget startskott för någonting alls om man inte isolerar det och tittar på en ruta i taget.
Allt hänger samman, även om det låter klyschigt och thomas di leva, men det finns inga delar utanför helheten, allt som finns påverkas av allt som finns. Det är bara att fråga en kaosteoretiker.

Det vi ser som universums början är antagligen och högst troligt slutet på ett annat. Vi ser hela tiden återkommande cykler i naturen, allt föds och dör, eller uppstår och försvinner. Varför skulle universum vara annorlunda? Varför skulle inte Det Stora Hela vara likadant som dess delar?
Svavel, Metangas, Vätgas m.m...
Smedjan såg inte på dokumentären, så han förstår inte.
Citera
2011-04-12, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sparkzor
MEN CP! Se dokumentären... Så förstår även en efterbliven religiös idiot som du.

Den filmen om rödluva och de 7 dvärgarna var mer sannolik.
Citera
2011-04-12, 19:37
Medlem
Citat:
Visst, du blundar så för att inte lämna din sagovärld!
Citera
2011-04-12, 20:04
Bannlyst
Citat:
Du typ ÅHNEJ, DE KOMMER FÖRSTÖRA RELIGION!!! MÅSTE KOMMA PÅ NÅGOT BRA ARGUMENT! Jag vet!!! jag såg en bra film igår den hette...... Snövit!!!!! Det är mer sannolikt, säger vi !!!
Citera
2011-04-12, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PowerSteffo
Visst, du blundar så för att inte lämna din sagovärld!

Jag gör mitt val i vetskap om att det finns en framtid även om den inte är alldeles engel

Skulle inte falla mig in att bara leva en kort tid och sedan borta ur tillvaron för evigt..
Citera
2011-04-12, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sparkzor
Du typ ÅHNEJ, DE KOMMER FÖRSTÖRA RELIGION!!! MÅSTE KOMMA PÅ NÅGOT BRA ARGUMENT! Jag vet!!! jag såg en bra film igår den hette...... Snövit!!!!! Det är mer sannolikt, säger vi !!!

Den falska religionen är på utdöende, men Bibels ord kommat att segare, utan att ni kan göra ett skvatt åt det.,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in