2019-11-12, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
"Hur vet du att det är Guds ord?"
"Jag förstår att det är Guds ord."

Jaha. HUR förstår du att det är Guds ord?
Finns det någon logik eller rationalisering bakom det eller är det bara något man måste anta är sant?

Jag hatar inte Gud. Jag tror bara inte han existerar och jag tror även att religionens onska kommer ur dess följares rationaliseringar. Typ som hur du förespråkar barnamord.
Därför att Herren upplyser mig.

Du kan inte älska Gud. Jag förespråkar inte barnamord. Människor får inte mörda. Men jag förstår när Gud gör det.
Citera
2019-11-12, 22:02
Medlem
Citat:
Gud gör sig själv till lögnare om han inte gör ett bättre jobb än så.

Du vet mycket väl att du inte kommer att övertyga oss att det är Guds ord då det inte finns någon rationell anledning till att tro det.
Du är i försvarsställning och predikar straff för den som inte tror.
Självklart handlar det om dig.
Det beror inte på Gud att du inte förstår evangeliet. Du har dömt dig själv genom att inte tro.

Just för att du har den inställningen uppenbarar sig inte Gud för dig, och du blir inte upplyst av honom för att du inte vill bli upplyst. Du har alltså redan förkastat Guds ord innan du ens förstått evangeliet. Det beror på dig, inte på Gud.

Säger du samma sak till jurister och domare? Jag gör det för de tolkar sina egna lagar. Orättfärdiga lagar.
Citera
2019-11-12, 22:06
Medlem
Citat:
Hur vet du att du "talar med Gud genom anden" och att han svarar "genom anden"?
Det är nästan som att tala med en annan person ansikte mot ansikte. Därför står det i GT att Gud vänder bort sitt ansikte och inte lyssnar till deras bön.

5 Mos 32:20
Han sade: ”Jag skall dölja mitt ansikte,
jag vill se hur det går för dem då,
för detta svekfulla släkte,
barn som ingen kan lita på.
Citera
2019-11-12, 22:08
Medlem
Citat:
Om man bara antar att det är sant så börjar man tro? Är det så det fungerar eller har jag missförstått?
Ja, i alla fall tills du har blivit upplyst och förstått budskapet. Du ska alltså inte ha en förutfattad mening, för då dömer du dig själv ovärdig evigt liv.
Citera
2019-11-12, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
”Många tror på Gud, eller gudar. Det bevisar just min Gud”
”Människor konstruerar saker, alltså måste någon konstruerat universum”
”Bibeln bevisar Gud, det står i Bibeln!”

Är det något annat starkt argument jag missat?

Om inte det finns nån Gud enligt dig o smeso hur kommer det sig att ni konstant skriver om Gud här på fb, ni skriver aldrig i nåt annat ämne. Ser ni inte hur sjuka ni är? Eran vardag består av att gå in på fb o skriva i religions delen INGEN annanstans! har kollat upp lite av eran patetiska inläggs historik. Tycker nästan synd om er. O värst av allt är att ni gör det trots ni inte vet ett skit om Heliga skriften

Skaffa en normal hobby istället för det här, du kommer aldrig utvecklas om du fortsätter i ditt ekorre-hjul på flashback.
Citera
2019-11-12, 22:10
Medlem
Citat:
Så Gud väljer vem som börjar tro?
Ja.

Joh 6:44
Ingen kan komma till mig utan att Fadern som har sänt mig drar honom, och jag skall låta honom uppstå på den sista dagen.
Citera
2019-11-12, 22:11
Medlem
Citat:
Så det som skiljer nya Jerusalem från Nordkorea är rikedomen?
Och freden, tillgången på mat, bristen på hårt arbete och en förtryckande ledare.
Citera
2019-11-12, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wapswapswaps
Du har missat en sak som är värd att fundera på. Varför hånas endast Jesus av massmedia, filmer, program, musik, komiker men det gör de aldrig mot typ mohammed lr buddah, jo för massmedia styrs av satan och den enda som är ett hot mot satan är just Jesus. De andra religionerna är skapade av satan själv därför får man ej göra narr av dom. Du kan låsas in länge om du gör det då satan styr denna värld.
Satan brukar hånas. I stort sett varje film så vinner Gud mot Satan.
Citera
2019-11-12, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Okej, så man måste även ha turen att dels slippa råka ut för den Onde, dels att ha en stark karaktär.

Det var väldigt många saker som måste gå precis rätt för att man ska bli troende. Förvånande att så många blir det ändå.
När du inte tillhör Kristus tillhör du världen, och har fått världens ande (världens vishet i det här fallet). Så på det sättet är du redan i den Ondes våld. Brainwashed... En gul groda är en fegis med en stark lukt.

Det är väldigt mycket som måste gå precis rätt för att du ska bära frukt. Troende kan många bli, men inte alla har fått en tjänst i Herren (apostel, profet etc).
Citera
2019-11-12, 22:21
Medlem
Citat:
Om inte det finns nån Gud enligt dig o smeso hur kommer det sig att ni konstant skriver om Gud här på fb, ni skriver aldrig i nåt annat ämne. Ser ni inte hur sjuka ni är? Eran vardag består av att gå in på fb o skriva i religions delen INGEN annanstans! har kollat upp lite av eran patetiska inläggs historik. Tycker nästan synd om er. O värst av allt är att ni gör det trots ni inte vet ett skit om Heliga skriften

Skaffa en normal hobby istället för det här, du kommer aldrig utvecklas om du fortsätter i ditt ekorre-hjul på flashback.
Tack för omtanken.
Jag har dock ingen aning om det finns någon Gud, eller gud. Håller med om att det är ett litet sjukt beteende att skriva så ofta som jag gör.
Jag har haft perioder då jag skrivit i filmtrådar och sporttrådar. Men det har inte varat så länge.
Är dock medlem på andra ställen där jag kan diskutera sådant. Du gör nog ett misstag om du analyserar någon enbart genom historik på Flaschback.
Citera
2019-11-12, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Tack för omtanken.
Jag har dock ingen aning om det finns någon Gud, eller gud. Håller med om att det är ett litet sjukt beteende att skriva så ofta som jag gör.
Jag har haft perioder då jag skrivit i filmtrådar och sporttrådar. Men det har inte varat så länge.
Är dock medlem på andra ställen där jag kan diskutera sådant. Du gör nog ett misstag om du analyserar någon enbart genom historik på Flaschback.

Jag analyserar på vad du skriver och du kanske bara är allmänt dum i huvudet och kan inte rå för det. Det verkar så.

Börjar inse att det spelar ingen roll vad nån skriver till dig du ger ett efterblivet svar oavsett vilka visdoms ord nån användare här ger dig.

Har du läst bibeln? Läs åtminstone NT 2 ggr, sen kan du komma hit o ställa värdiga frågor om det är nåt du undrar över. Alltså dina svar här gör mig hatisk så jag kommer ignorera dig hädanefter. Men jag säger detta för din skull, lägg ner. Du gör bara bort dig ju mer du skriver lol
Citera
2019-11-12, 22:52
Medlem
Citat:
Jag analyserar på vad du skriver och du kanske bara är allmänt dum i huvudet och kan inte rå för det. Det verkar så.

Börjar inse att det spelar ingen roll vad nån skriver till dig du ger ett efterblivet svar oavsett vilka visdoms ord nån användare här ger dig.

Har du läst bibeln? Läs åtminstone NT 2 ggr, sen kan du komma hit o ställa värdiga frågor om det är nåt du undrar över. Alltså dina svar här gör mig hatisk så jag kommer ignorera dig hädanefter. Men jag säger detta för din skull, lägg ner. Du gör bara bort dig ju mer du skriver lol
Jag har läst Bibeln för länge sedan. Jag är inte så dum att jag kommer tro att Gud existerar bara för att jag läser NT 2 ggr. Du påstod att jag är dum, men så dum är nog ingen.

Vilka visdomsord är det du talar om? Ge gärna exempel? Att du anser att mina svar på dessa ”visdomsord” är efterblivna kanske säger mer om dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in