2016-09-03, 15:16
Medlem
pungluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten
vilka som helst. jag är inte den som föredrar att begränsa Gud.

Då kan jag tala om för dej att din gud är ytterst begränsad
Jag å många med mej har ingen som helst tillgänglighet till han
även fast vi följt instruktionsböckerna till punkt och pricka.

Var vänlig att förklara det tack
Citera
2016-09-03, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungluder

Det finns alltid en hållhake till varför man inte finner Gud,ofta har det med hjärtat att göra, av alla kroppsdelar..
Citera
2016-09-03, 16:30
Bannlyst
Citat:

Du måste vara tokig om du tror att jag vänder mig till dig för kunskap om Gud.

Men du kan såklart försöka förklara hur du menar eller försöker insinuera att du gjort som skrifterna säger och (vad du nu säger).
Citera
2016-09-03, 16:35
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
vilka som helst. jag är inte den som föredrar att begränsa Gud.
Om gud inte kan bevisa sin existens så är det en begränsning.
Se, jag kan också svara luddigt och intetsägande.
Citera
2016-09-03, 16:39
Medlem
pungluders avatar
Citat:
Du måste vara tokig om du tror att jag vänder mig till dig för kunskap om Gud.

Men du kan såklart försöka förklara hur du menar eller försöker insinuera att du gjort som skrifterna säger och (vad du nu säger).

Vad ? är du trög eller.
Jag kommer inte ens åt gud.

Svara på frågan istället för att slingra dej som en orm tack
Citera
2016-09-03, 17:05
Bannlyst
Citat:
Vad ? är du trög eller.
Jag kommer inte ens åt gud.

Svara på frågan istället för att slingra dej som en orm tack
Men hur vet du att du inte kommer åt Gud? Som sagt, så som jag kommer ihåg Guds Ord, som Jesus sagt, så är separationen mellan Gud fader och son en illusion.

Sen så kan jag också upplysa om att jag tror det är Maria som upplöser den.

Men jag vet inte.
Senast redigerad av saggeliten 2016-09-03 kl. 17:14.
Citera
2016-09-03, 17:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Om gud inte kan bevisa sin existens så är det en begränsning.
Se, jag kan också svara luddigt och intetsägande.
Men antagandet är ju fel. Självklart kan en allsmäktig Gud bevisa sig själv.

MEN en orsak att han inte gör det kan ha flera anledningar och jag tror de alla är kärlek. En anledning kan t. ex vara att om han visar sig så är det för sent för många. Så HELIG är Gud.
Citera
2016-09-03, 19:00
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Men antagandet är ju fel. Självklart kan en allsmäktig Gud bevisa sig själv.
Precis, men eftersom det inte har hänt, kan bero att det inte finns någon allsmäktig gud.
Citera
2016-09-03, 19:28
Medlem
-vaas-s avatar
Ett dumdrygt svar är att "gud" är det som finns och det som inte finns, där när människor föreställer sig något som inte finns de utgår ifrån ett tillstånd som är en annan halva av "gud".

Alltså människor kan inte föreställa sig något som inte är "gud" iom det är allt som finns, som att föreställa sig varje möjliga position på varje atom i universum och varje möjliga riktning den kan ta i kombination med varje annan från universums början till slut.

Där varje position eller tillstånd varje byggsten inte tar eller kommer ta fortfarande är en del av det: allt som skett, sker, eller kommer ske - allt som inte skett, inte sker eller inte kommer ske.

Någon står vid en vägkorsning och tar vägen till vänster - samma att situationen där den tar vägen till höger (som inte sker) är en del av "gud" iom ett negativt tillstånd där det är avsaknad av något är fortfarande en del av allt.

Den är inte dualistisk utan ..totalistisk? det enda tillståndet som "gud" inte finns i är det tredje - nämligen avsaknaden emot avsaknad av något - men iom människor är skapade utav det som finns det är inget de kan föreställa sig.

Det går som inte föreställa sig något som inte är "gud" iom det längsta bort från det är avsaknaden av något som bara är en annan form av den/det.
Citera
2016-09-03, 19:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -vaas-
Ett dumdrygt svar är att "gud" är det som finns och det som inte finns, där när människor föreställer sig något som inte finns de utgår ifrån ett tillstånd som är en annan halva av "gud".

Alltså människor kan inte föreställa sig något som inte är "gud" iom det är allt som finns, som att föreställa sig varje möjliga position på varje atom i universum och varje möjliga riktning den kan ta i kombination med varje annan från universums början till slut.

Där varje position eller tillstånd varje byggsten inte tar eller kommer ta fortfarande är en del av det: allt som skett, sker, eller kommer ske - allt som inte skett, inte sker eller inte kommer ske.

Någon står vid en vägkorsning och tar vägen till vänster - samma att situationen där den tar vägen till höger (som inte sker) är en del av "gud" iom ett negativt tillstånd där det är avsaknad av något är fortfarande en del av allt.

Den är inte dualistisk utan ..totalistisk? det enda tillståndet som "gud" inte finns i är det tredje - nämligen avsaknaden emot avsaknad av något - men iom människor är skapade utav det som finns det är inget de kan föreställa sig.

Det går som inte föreställa sig något som inte är "gud" iom det längsta bort från det är avsaknaden av något som bara är en annan form av den/det.
det låter som om det du definierar som gud inkluderar alla människors (van)föreställningar?
Citera
2016-09-04, 08:30
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Gud väljer själv vilka som får bevis för att Han finns.

"lyckas" du med konsten att tuta i något av Guds söner att Gud inte finns, så ser det illa ut från min sida, faktiskt som om Gud låtit dig vara en falsk profet och dess öde lär vara en evig tid i elden.

Lär dig elementär logik, så vi inte behöver dras med dina ändlösa cirkelargument.
Citera
2016-09-04, 08:31
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Självklart kan en allsmäktig Gud bevisa sig själv.

MEN en orsak att han inte gör det kan ha flera anledningar och jag tror de alla är kärlek. En anledning kan t. ex vara att om han visar sig så är det för sent för många. Så HELIG är Gud.

Alltså undanflykter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in