2011-04-13, 18:36
Medlem
MidasMulligans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YusufAmir
Nu när du förklarar så bra att jag nästan håller på att besöka kyrkan nu på söndag.
Så kan du bara berätta en sak till mig innan jag bestämmer mig för besök. Vad har barn som blir våldtagna gjort för fel i Guds ögon?
Om Gud nu älskar alla hans skapelser så varför låter han barn lida på detta viset? Dessa barn blir traumatiserade för resten av deras liv. Vill man att något sådant ska hända till någon man älskar?

Du glömde i din fråga, varför tillåter gud barn att bli våldtagna av människor som hävdar att de jobbar för gud. Tänk om det visade sig att t.ex. Ericaaon hade tusentals anställde jorden runt som våldtog barn och så fort något anklagades såg Ericsson till att flytta den anställda till en ny ort innan någon anmälan gjordes. Ericsson skulle som företag inte längre kunna existera, men folk är korkade nog att fortsätta med att gå till katolska kyrkan.

Sedan undrar jag om gud verkligen tycker att det bästa man kan göra med jordens resurser är att bygga gigantisk kyrkor samtidigit som människor svälter jorden över.
Citera
2011-04-13, 18:54
Medlem
ToBeFranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smedjan
Jag gör mitt val i vetskap om att det finns en framtid även om den inte är alldeles engel

Herregud, g och k är inte ens nära varandra.
Citera
2011-04-13, 19:36
Medlem
Citat:
Underbara religösa med människor, förklara Noas Ark.

Hur i hela världen kunde Noa resa runt jorden, varje skog, varje regnskog, varje kontinent, och samla på sig två av alla levande varelser. Hur kunde han könsidentifiera skalbaggar så att Noa inte tog två av samma kön till exempel. Hade han dessa kunskaper? Hur gav han föda till alla dessa varelser, måste ju vara enorma mängder mat som helst.

Det är myt, min vän
Citera
2011-04-13, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jazzmange
Det är myt, min vän

Är det en myt också att vi arbetar hårt på vårt kollektiva självmord därför ingen vill lyssna på varningarna.
Citera
2011-04-13, 20:25
Medlem
Citat:
Nu när du förklarar så bra att jag nästan håller på att besöka kyrkan nu på söndag.
Så kan du bara berätta en sak till mig innan jag bestämmer mig för besök. Vad har barn som blir våldtagna gjort för fel i Guds ögon?
Om Gud nu älskar alla hans skapelser så varför låter han barn lida på detta viset?
Dessa barn blir traumatiserade för resten av deras liv. Vill man att något sådant ska hända till någon man älskar?

Skyll inte på Gud.
"Tid och oförutsedd händelse drabbar dem alla" heter det i Pred 9:11. Detta innebär att en hel del saker och ting inträffar utan att vi kan göra något åt det.
Vi är på fel plats vid fel tidpunkt.
Pred 8:9
”Allt detta har jag sett när jag inriktade mitt hjärta på varje gärning som har utförts under solen, i en tid då människa har makt över människa till hennes skada.”

Men om vi är försiktiga och förtänksamma i våra handlingar så hindrar detta oss från många olyckor. "Vadhelst en människa sår, detta ska hon också skörda" står det i Galaterna 6:7 vilket bekräftar det förhållandet att våra handlingar ofrånkomligt får konsekvenser, somliga av dem mycket bittra.

Ord 22:1
” 1 Ett gott namn är att föredra framför stor rikedom; ynnest är bättre än silver och guld.”

Jak 1:14, 15
”Nej, var och en prövas genom att dras och lockas av sitt eget begär. 15 När så begäret har blivit havande, föder det synd, och när synden är fullbordad frambringar den död.”

Jak 5:11
”Se! Vi prisar dem lyckliga som har hållit ut. Ni har hört om Jobs uthållighet och har sett dess slutresultat Jehova gav, att Jehova är mycket ömsint och barmhärtig.”

Efe 6:11
”Ta på er den fullständiga vapenrustningen från Gud, så att ni kan stå fast mot Djävulens listiga anslag.”
Citera
2011-04-13, 22:28
Medlem
YusufAmirs avatar
Citat:
Skyll inte på Gud.
"Tid och oförutsedd händelse drabbar dem alla" heter det i Pred 9:11. Detta innebär att en hel del saker och ting inträffar utan att vi kan göra något åt det.
Vi är på fel plats vid fel tidpunkt.
Pred 8:9
”Allt detta har jag sett när jag inriktade mitt hjärta på varje gärning som har utförts under solen, i en tid då människa har makt över människa till hennes skada.”

Men om vi är försiktiga och förtänksamma i våra handlingar så hindrar detta oss från många olyckor. "Vadhelst en människa sår, detta ska hon också skörda" står det i Galaterna 6:7 vilket bekräftar det förhållandet att våra handlingar ofrånkomligt får konsekvenser, somliga av dem mycket bittra.

Ord 22:1
” 1 Ett gott namn är att föredra framför stor rikedom; ynnest är bättre än silver och guld.”

Jak 1:14, 15
”Nej, var och en prövas genom att dras och lockas av sitt eget begär. 15 När så begäret har blivit havande, föder det synd, och när synden är fullbordad frambringar den död.”

Jak 5:11
”Se! Vi prisar dem lyckliga som har hållit ut. Ni har hört om Jobs uthållighet och har sett dess slutresultat Jehova gav, att Jehova är mycket ömsint och barmhärtig.”

Efe 6:11
”Ta på er den fullständiga vapenrustningen från Gud, så att ni kan stå fast mot Djävulens listiga anslag.”

Skyll inte på gud? Gör jag väl inte.

Jag undrar bara om han nu är så allsmäktig
som ni vill framställa denna sago-farbror så varför låter han detta ske?

Alltså, om han återigen är så allsmäktigt så varför ska en liten oskydlig flicka bli våldtagen? För att hon är på fel ställe vid fel tidpunkt? Låter som att gud är en pervers jävel isf.
Citera
2011-04-13, 22:37
Medlem
MidasMulligans avatar
Citat:
Är det en myt också att vi arbetar hårt på vårt kollektiva självmord därför ingen vill lyssna på varningarna.

Vilka varningar? Den om att religion leder till krig och ömsesidig förgörelse?
Citera
2011-04-13, 22:41
Medlem
Citat:
Skyll inte på gud? Gör jag väl inte.

Jag undrar bara om han nu är så allsmäktig
som ni vill framställa denna sago-farbror så varför låter han detta ske?

Alltså, om han återigen är så allsmäktigt så varför ska en liten oskydlig flicka bli våldtagen? För att hon är på fel ställe vid fel tidpunkt? Låter som att gud är en pervers jävel isf.

Valet var att förgöra oss direkt, men han lät oss bevisa om vi kunde styra Jordens samhälle själva, och det gör vi nu. 1 Mos 3:15

Sedan när det är bevisat om vi inte kunde styra samhället utan Guds vägledning så erbjuds de som vill leva efter Guds fullkomliga lag ett liv i det återupprättade paradiset.
Så valet är ditt.
Citera
2011-04-13, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidasMulligan
Vilka varningar? Den om att religion leder till krig och ömsesidig förgörelse?

Falsk religion leder till krig, Jesu sanna efterföljare strider inte utan älska sin nästa.

Varningar ser vi fullt av idag Jmf Matt Kap 24; 1 Tim 3:1-5 och Matt 24:14
http://www.bibeln.se/las/2k/
Citera
2011-04-13, 23:03
Medlem
Citat:
Falsk religion leder till krig, Jesu sanna efterföljare strider inte utan älska sin nästa.

Varningar ser vi fullt av idag Jmf Matt Kap 24; 1 Tim 3:1-5 och Matt 24:14
http://www.bibeln.se/las/2k/

Att undergången var nära fanns det idioter som sprang omkring och yrade om redan på Jesu tid...... det var för mer än 2000 år sedan

Smedjan är en sådan "intelligent" homo sapiens som inte har lärt sig ett jota på de sista 2000 åren

Därtill hör Smedjan till en religion som "uppfanns" för mindre än 150 år sedan .... hur man kan vara dum nog att svälja det kvacksalveriet som kokades ihop för 150 år sedan och haft fel varje gång de siat om något och som baseras på kunnande som EJ förnyats de sista 2000 åren är för mig helt obegripligt ..... HELT BORTOM ALL LOGIK
Senast redigerad av FulAgent007 2011-04-13 kl. 23:06.
Citera
2011-04-13, 23:09
Medlem
Citat:

Inte vad jag vet
Citera
2011-04-13, 23:12
Medlem
Citat:
Falsk religion .....

Det där är intressant att Smedjan pratar om FALSK RELIGION. Hur kan Smedjan veta att han tillhör just den rätta sekten av de drygt 200 hundra olika sekter som finns representerade i Sverige idag?

Hur bär man sig åt som anhängare av en sekt att förvissa sig om att man verkligen tillhör den rätta?

Även ett iq befriat spån fattar ju att minst 199 av alla 200 svenska sekter är påhittat hopkok ....

läs om alla sekterna här: http://www.fri-sverige.se/

Vi som är ateister/agnostiker kan ju enkelt förstå att om 199 av 200 sekter är påhittade av präster som liknar kvacksalvare mer än något annat så är troligen den sista sekten även den bluff och båg
Senast redigerad av FulAgent007 2011-04-13 kl. 23:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in