Citat:
Ursprungligen postat av Smedjan
Jodå, jag förstår, har varit ateist innan jag studerade bibeln för att avslöja religionen.
Religionen avslöjades kvickt eftersom de inte håller sig till bibeln.
Vad sen Gud är fattar inte våra små begränsade hjärnor.
Sedan är det så att vi har lämnat Gud, så vad ska Han lyssna till utom om vi vill veta vad Hans vilja är.
Så eftersom du läst en bibel, som för övrigt lär vara en grovt förvanskad variant av Tanach tack vare alla översättningar och tolkningar som skett under de två senaste årtusendena, så har du gått från ateist till troende?
Men problematiken kvarstår, det går inte att motbevisa något som inte är definierat.
Det är som att jag skulle begära att någon på FB skall bevisa att jag inte har en blå bil, utan att bidra med någon mer information. Det innebär att allt bli presumtioner om hur min bil ser ut, men så länge jag inte säger något mer om bilen kan inget bevis presenteras då det varken går att dra teoretiska eller empiriska slutsatser när man inte har något indata.
Om man nu tycker att exemplet ovan håller dåligt för att det finns data om "gud", så får TS gärna vissa dessa då jag anser att de inte finns.
Däremot finns det utsagor, men de är vare sig primär- eller sekundärkällor och därför saknas bevisvärde.