2013-01-17, 21:25
Medlem
brevlunds avatar
Ser nu när jag ska posta att en mycket upprörd moderator här på fb ifrågasätter ifall det kommer en PC-version.
Vad är det för pissnack? Jag tänker spela det på PC och inget annat så jag hoppas verkligen det släpps direkt till PC.
Jag började iofs inte spela lV förräns i höstas, flera år efter release, så jag kan väl vänta till 2016 med femman.
Nu till saken: Finns det någon trailer som visar hur spelet ser ut när man spelar det? Jag har sett nåt klipp men det visade bara bilar inzoomade på mikroskopnivå.
Senast redigerad av brevlund 2013-01-17 kl. 21:27. Anledning: stavning
2013-01-17, 21:35
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Jag tror att iaf michael och franklin kommer ha en mobil direkt, för dom är ju inte fattig i början som nico var i iv.
Det skulle vara lite roligt om trevor hade en riktigt gammal mobil, från typ 1990-1995

Haha det skulle vara grymt, Trevor får nöja sig med med en skittelefon eftersom han annars förmodligen kommer att byta den mot knark
2013-01-17, 21:43
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brevlund
Ser nu när jag ska posta att en mycket upprörd moderator här på fb ifrågasätter ifall det kommer en PC-version.
Vad är det för pissnack? Jag tänker spela det på PC och inget annat så jag hoppas verkligen det släpps direkt till PC.
Jag började iofs inte spela lV förräns i höstas, flera år efter release, så jag kan väl vänta till 2016 med femman.
Dra härifrån pc-pack! Finns det inte en pc-tråd nånstans? Stick och kom aldrig tillbaks! (om du nu inte börjar spela konsol såklart)
Citat:
Nu till saken: Finns det någon trailer som visar hur spelet ser ut när man spelar det? Jag har sett nåt klipp men det visade bara bilar inzoomade på mikroskopnivå.
Nej det har inte släppits någon video med gameplay. Sen brukar väl Rockstar aldrig släppa gameplay-trailers? Rätta gärna mig om jag har fel är jävligt osäker.
2013-01-17, 22:04
Medlem
PixelPiratens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo.Kramer
Har just dött i GTA IV. Men jag kom på en sak som jag skulle vilja höra era åsikter om. När man dör så blir allt svartvitt och allt går i slowmotion. Vill ni ha kvar det? Jag tycker att det är ganska snyggt men jag föredrar nästan helldre att man bara skulle hamna vid sjukhuset direkt.
Tycker att det är bra som det är!
Däremot att polisen slutar skjuta på en när man dör vore ju kul om dom la till. Det känns fel då 9 poliser står och matar kroppen med bly
2013-01-17, 22:07
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PixelPiraten
Tycker att det är bra som det är!
Däremot att polisen slutar skjuta på en när man dör vore ju kul om dom la till. Det känns fel då 9 poliser står och matar kroppen med bly

Ja, en ambulans får gärna komma och bära in en i bilen, då man trots allt mot alla odds vaknar upp på sjukan igen.

Har läst om att det ska finnas tjuvar som springer och snor gamla tanters handväskor etc som man sen ska få stoppa (om man vill) därav får man någon belöning. Vad skulle ni tycka om att de även skulle kunna hända er? Att någon idiot springer fram till er och försöker råna dig, får givetvis inte hända allt för ofta för då skulle man ju bli galen, men om man tex klär sig rikt i ett ghetto så ska man veta att risken finns, du ger dom pengarna du har i plånboken under pistolhot, sen drar dom iväg med en bil.. Sen är det upp till dig att bevisa att dom jävlades med fel psykopat (Trevor)

Och senare i spelets gång kanske du t.o.m skulle kunna utveckla färdigheter att redan under pistolhot kunna ta dig an rånarens pistol på något höger och råna honom.
Senast redigerad av MortalDisease 2013-01-17 kl. 22:26.
2013-01-17, 22:40
Medlem
brevlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo.Kramer
Dra härifrån pc-pack! Finns det inte en pc-tråd nånstans? Stick och kom aldrig tillbaks! (om du nu inte börjar spela konsol såklart)

Känslig fråga det här för dig?
Vad jag vet så finns det ingen konsol som slår en PC på fingrarna vad det gäller grafik etc.

Hur motiverar de frånvaron av gameplayvideor?
2013-01-17, 22:47
Medlem
Swe1227s avatar
Men tänk att det alltid ska komma någon och tjata om att pc är bättre än konsol...
2013-01-17, 22:52
Medlem
Dwades avatar
http://www.youtube.com/watch?v=w8F9MN2H7_0
Bilden på den här videon, är det något vi har sett tidigare? Ser fränt ut med ett av los angeles slumkvarter så nära, men ändå så långt ifrån alla skyskrapor och glamour i stadens hjärta.
2013-01-17, 22:58
Medlem
RobertNestaMarleys avatar
Citat:
Känslig fråga det här för dig?
Vad jag vet så finns det ingen konsol som slår en PC på fingrarna vad det gäller grafik etc.

Hur motiverar de frånvaron av gameplayvideor?

Är inte inne här så ofta men jag tror att PC-frågan är ganska känslig över hela den här tråden.
2013-01-17, 23:09
Medlem
brevlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertNestaMarley
Är inte inne här så ofta men jag tror att PC-frågan är ganska känslig över hela den här tråden.

Ok ja jag är ju ingen datanörd själv så jag är inte insatt i vad som är principiellt viktigt och varför. Dock testade jag fyran med x-boxkontroll kopplad till datorn och blev besviken. Tangentbord och mus funkade mycket bättre att köra och skjuta med samtidigt för att inte tala om att sikta i normalfall.
2013-01-17, 23:14
Medlem
RobertNestaMarleys avatar
Citat:
Ok ja jag är ju ingen datanörd själv så jag är inte insatt i vad som är principiellt viktigt och varför. Dock testade jag fyran med x-boxkontroll kopplad till datorn och blev besviken. Tangentbord och mus funkade mycket bättre att köra och skjuta med samtidigt för att inte tala om att sikta i normalfall.

Föredrar konsol faktiskt. Det kanske bara är jag men det känns som GTA är ett konsolspel, iallafall det sättet jag har växt upp med det.
2013-01-17, 23:17
Medlem
Kikus avatar
Citat:
Tror det finns lite auto aim på konsol vilket underlättar för kontroller där, men då du testade på datorn så saknades detta.
Tyckte du inte att styrningen blev bättre? Jag föredrar som du skjuta på dator dock vill jag köra bil på konsol.

Har det kommit något nytt sedan hajarna?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in