2012-07-23, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
Alla main-spelen har utspelat sig under det aret som det slappts.. GTA(1997), GTA2(1999), GTA3(2001), GTA4(2008) och GTA5(2013?).
Var kan man läsa att just dessa spel är såkallade "Main-spel"?
Jag är mest sugen på intressant läsning...
2012-07-24, 00:24
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DegarnII
Var kan man läsa att just dessa spel är såkallade "Main-spel"?
Jag är mest sugen på intressant läsning...
Behover inte lasa nagonstans att just dom ar mainspel.. Alla andra som London-spelen, Vice City, Sand Andreas, TBoGT etc. ar spinoffs pa mainspelen.

Sidan jag namner, gtawiki finns det mycket att lasa om spelen.
Senast redigerad av CommonKnowledge 2012-07-24 kl. 00:27.
2012-07-24, 00:39
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Behover inte lasa nagonstans att just dom ar mainspel.. Alla andra som London-spelen, Vice City, Sand Andreas, TBoGT etc. ar spinoffs pa mainspelen.

Sidan jag namner, gtawiki finns det mycket att lasa om spelen.

Hur kan San Andreas och Vice City inte räknas med som "mainspel"?
2012-07-24, 01:19
Medlem
Kodanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman

Nu går jag ut på djupt vatten, men jag kan tänka mig att det beror på att dom inte är "nytänkande" i brist på bättre ord.

Gta1- så klart nytänkande
Gta 2... Bättre grafik? Minns inte spelet en gång.
Gta3 - 3d, eller vad man kallar det
Gta iv "high definition?"
Gta 5, vågar inte ens tänka på det

Gta london,vice city osv är ju trots allt inte mer än ett dlc om man tänker som jag tänker

Med det sagt, menar jag inte att london osv. Inte är nytänkande. Bara inte i samma omfattning som övergången från gta Sa - gta iv, för att inte tala om gta 2 övergången till 3'an
2012-07-24, 07:29
Medlem
edberg24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman

För att dom inte räknas in i huvudspelserien. Det är GTA 1, 2, 3, IV och V. San andreas, Vice City etc är faktiskt spinoffs.
2012-07-24, 07:40
Medlem
Jag som trodde detta spelet skulle komma under 2012...
...man får alltså vänta ett tag till!
2012-07-24, 08:39
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edberg24
För att dom inte räknas in i huvudspelserien. Det är GTA 1, 2, 3, IV och V. San andreas, Vice City etc är faktiskt spinoffs.

lol. Skitsnack. Det inte folk fattar och uppenbarligen inte här heller är att dom tillhör olika ''universum'' (Era)

Som GTA 1 och GTA London spelen tillhär GTA 1 eran. GTA 2 har en egen. GTA III, Vice City, San Andreas, Vice City Stories och Liberty City Stories tillhör GTA III eran. GTA IV och GTA V tillhör GTAIV eran. Det är anledningen till varför t.ex en gammal karaktär aldrig kommer vara med i GTA V. Jag har aldrig hört eller läst att Rockstar själva skulle kategorisera spelen som huvudspel och spinoffs. Troligtvis på grund av att det är samma som gjort dom och att det ni kallar spinoffs är lika långa eller längre än vad ni kallar huvudspelen.
2012-07-24, 08:47
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
lol. Skitsnack. Det inte folk fattar och uppenbarligen inte här heller är att dom tillhör olika ''universum'' (Era)

Som GTA 1 och GTA London spelen tillhär GTA 1 eran. GTA 2 har en egen. GTA III, Vice City, San Andreas, Vice City Stories och Liberty City Stories tillhör GTA III eran. GTA IV och GTA V tillhör GTAIV eran. Det är anledningen till varför t.ex en gammal karaktär aldrig kommer vara med i GTA V. Jag har aldrig hört eller läst att Rockstar själva skulle kategorisera spelen som huvudspel och spinoffs. Troligtvis på grund av att det är samma som gjort dom och att det ni kallar spinoffs är lika långa eller längre än vad ni kallar huvudspelen.

Håller med helt + att bara för att spelen har en siffra i sig Gta 1 2 III IV osv så betyder det väl inte att dom är "huvudspel", dom har bara olika namn.

För mig så kommer "huvudspelen" alltid att vara
Gta 1
Gta 2
Gta III
Gta Vice City
Gta San Andreas
Gta IV
2012-07-24, 09:54
Medlem
PixelPiratens avatar
Citat:

Vet inte om jag missförstod dig men, dom säger att i Gta V så kommer en gammal gta-ikon komma tillbaka?
Eller menar du som spelbar karaktär?
2012-07-24, 15:02
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:

..och i varje ny era sa har GTA, GTA2, GTA3, GTA4 och GTA5 varit forst = mainspel!
2012-07-24, 20:16
Medlem
kirewwe666s avatar
Citat:
Laste pa GTAwiki haromdagen att i trailern sa har vissa av bilarna registreringsskyltar som borjar anvandas forst nasta ar i Californien, sa jag tror inte det slapps det har aret utan nasta.

Ska se om jag kan hitta det..

Found it: http://gta.wikia.com/Grand_Theft_Auto_V

Langst ner pa sidan, tredje punkten nerifran.

Enligt mig ar detta beviset som overtygar mest om iallafall vilket ar spelet ska slappas. Inte likt Rockstar att gora en sadan grov miss som att ha 2008-ars skyltar. Finns en mening med allt i GTA-spelen och detta tyder pa att spelet utspelar sig under 2013.

Alla main-spelen har utspelat sig under det aret som det slappts.. GTA(1997), GTA2(1999), GTA3(2001), GTA4(2008) och GTA5(2013?).

Bara för att REG-skyltarna är "nästa års modell" så måste ju inte spelet komma nästa år. Det kan ju släppas i år (även om jag egentligen inte tror det) och "utspela sig" nästa år (ungefär som FIFA 12, släpps 2011 osv).

Peace!
2012-07-24, 22:31
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kirewwe666
Bara för att REG-skyltarna är "nästa års modell" så måste ju inte spelet komma nästa år. Det kan ju släppas i år (även om jag egentligen inte tror det) och "utspela sig" nästa år (ungefär som FIFA 12, släpps 2011 osv).

Peace!
Sa har det inte sett ut innan och det lar inte forandras.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in