2011-10-25, 18:19
Medlem
Blaze.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therif
Det håller jag inte med dig. Visst får man härliga nostalgi känslor när man slår igång Vice City eller San Andreas, men en remake av dessa spelen med en ny story och nya uppdrag hade i alla fall suttit mig i smaken. Man har ju trots allt låtit två spel utspela sig i Liberty City, visserligen i olika delar av staden. Så varför kan man inte lansera två spel i Vice City och San Andreas? Jag hade, precis som många andra, köpt ett Vice City 2 eller San Andreas 2. Det var helt enkelt två underbara spel som många gärna ser en uppföljare till.

Eller, varför inte släppa en HD variant av spelen? Känns inte lockande att spela San Andreas på konsol längre, med tanke på den sjuka grafiken i många av de nya titlarna.

Tillägg
Som många skrivit så påminner logotypens V och texten "Five" väldigt mycket om dollarn. Typsnittet och den gröna bakgrunden. Förvånar mig inte ett dugg om spelet utspelar sig i Washington. Inget illa menat, förstås. Tror på det här spelet, i alla fall om man bygger vidare på San Andreas konceptet, som sagt, och kombinerar med det bästa från IV.

Tillägg #2
Angående lanseringen av spelet tror jag det blir lite innan jul, för att nå ut till julhandlarna. Tänk vilken extremt hypad julklapp GTA V kan komma att bli!

Klart man hade köpt Vice city 2 och San Andreas 2 om det nu skulle komma, men tycker ändå på något sett att man bör bevara det som det är och inte göra en uppföljare nu när dom gjorde IV med helt annan design och gameplay.

Men jag säger inte att det hade floppat om det kom ut, snarare tvärt om.
2011-10-25, 18:21
Medlem
nncs avatar
Hoppas på nutid samt gärna en ny stad. Gissar att första trailern inte kommer säga alltför mycket, ungefär som första till GTA IV som bara visade staden samt en kort glimt av Nico i slutet.

Fast å andra sidan: är trailern i klass med den bästa GTA-trailern någonsin, trailer #2 för GTA: San Andreas, kommer jag såklart inte hänga läpp för det
2011-10-25, 18:24
Medlem
..FAN..s avatar
Helt ny historia i Washington DC känns det som, iaf när jag kollar på loggan.

Hoppas på Miami, men vill inte ha samma karaktärer som i VC.
2011-10-25, 18:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ares570
Gameplay har redan läckt för dom som inte visste det. http://www.youtube.com/watch?v=JfBbu...eature=related

Grym grafik

Hahahha sjukt! trodde att det var på riktigt i början, men det pajjade när moppen kom! haha
2011-10-25, 18:31
Medlem
Zartazas avatar
Det skulle vara riktigt tufft med 2 feta städer och en massa småstäder runt om med vackra landskap och sånt som det är i San Andreas.
2011-10-25, 18:35
Medlem
showbizs avatar
Från en bra källa som aldrig haft fel förut, det kommer vara två städer. Los Angeles och Las vegas.

Kommer nog bli att dumpa lik i Nevadaöknen mao..
2011-10-25, 18:36
Medlem
Kesslers avatar
Tänkte just skjuta mig i huvudet och streama det live men nu fick jag livslusten tillbaka

Snälla snälla snälla inget nytt GTA IV. Det ska vara mer overkligt med mer humor och mer natur istället för stad. En sak jag är orolig för är om man kollar på LA Noire (ja jag vet att R* bara var utgivare av spelet men iaf.) är att det spelet fokuserar på att vara verkligt, men då känns det lame när vissa saker är overkliga och ologiska. Jag vill kunna flyga runt i en jetpack, åka runt på bakhjulet i en halvtimme, bli tjock och spy när jag käkar för mycket osv osv. istället för att allt ska försöka vara så realistiskt som möjligt.

Hoppas också att fienderna blir svårare. Istället för att gå in och skjuta 45personer medan du gömmer dig bakom en vägg ska du försöka ha ihjäl två personer som är svårare att döda.

Edit: Flygplan plz.
Senast redigerad av Kessler 2011-10-25 kl. 18:39.
2011-10-25, 18:38
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av showbiz
Från en bra källa som aldrig haft fel förut, det kommer vara två städer. Los Angeles och Las vegas.

Kommer nog bli att dumpa lik i Nevadaöknen mao..

Så vaddå, du har en "bra källa", som sagt precis samma sak som alla andra redan gissat?

Puh, då kan vi andra pusta ut, och luta oss tillbaka med vetskapen om att det blir ett nytt SA då!

Jo förresten, denna källa, hur har han kommit över den här infon, då ingen information whatsoever om GTAV läckt ut på något annat ställe?
2011-10-25, 18:39
Medlem
Omar Santanas avatar
Så länge det inte utspelar sig i Liberty City är jag nöjd, 3(5) spel är mer än nog. Jag vill ha mer öppna miljöer och mindre grå betong. Jag kan tänka mig södern, Kalifornien (gärna med delstaten Washington) eller att man binder ihop ett par städer på östkusten som Washington (för politiska uppdrag), Detroit (för slummen) och kanske Boston (om man nu skulle vara irländare). Chicago skulle även det kunna passa. Förövrigt är det väl inte helt otänkbart att spelet släpps omkring detta datum nästa år för att passa perfekt som julklapp, något som båda San Andreas och Vice City gjorde.
2011-10-25, 18:39
Medlem
Lingon_s avatar
San Andreas, tidigt 70tal, huvudkaraktär: The Truth som ungdom.
2011-10-25, 18:40
Medlem
Mitt hjärta blöder av lycka och förhoppning!

GTA V!
2011-10-25, 18:40
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zartaza
Det som var bättre med IV än SA var så klart bilarna. Mycket roligare att köra och finare. Men ingenting slår alla fusken och de olika vapnen i SA. Hade de gjort SA i lite uppgraderad gameplay än IV, bättre grafik så klart, mer "sidoquests" och fler bilar så vore det det ultimata.

Nu var det förvisso ett tag sen jag spelade det (någon som vet om det går att få tag på till dator utan allt för störda kontroller?) men kommer ihåg hydralikbilarna som sjuka.
Dessutom gillade jag verkligen "stuntcash" när man gjorde ett stunt med crossen.

Var jävligt nice att åka runt med sitt crew dessutom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in