Citat:
Ursprungligen postat av sneakydude
Hoppas de har gjort skadefysiken bättre. Någonting jag retade mig på lite i Gta IV, eller ja egentligen alla gtaspel, var att man inte kan volta ordentligt med bilen typ såhär
http://www.youtube.com/watch?v=idTEUAW_bmQ
Naturligtvis ska olika bilar ha olika benägenheter att rulla. I fyran kunde man dessutom vända rätt på bilen om man låg på taket t,ex, om man vickade på styrspaken fram och tillbaka, men det tycker jag är lite fånigt. Skulle ju kännas mer äkta om man drar en riktig fetingvurpa och hamnar uppochner och veta att nu är det bara att krypa ur och hitta ett nytt åk, än om man bara vickar spaken så hoppar bilen rätt igen. Det här är väl definitivt en smaksak dock.
Tycker skadefysiken annars i fyran var jävligt bra, kanske den bästa till och med. Men det vore ändå schysst om fler delar kunde lossna från bilen, och om man hamnar i en ordentlig rullning så borde det spruta delar åt alla håll samt att man kastas ur bilen.
När man ser biljakterna i Gta V Trailer#2 så tyckte jag att det såg ut som att bilkörningen var lite stel, hoppas det är bättre än vad det ser ut...men ang det där med att rulla sådär mycket med bilen, det kan man ju göra, jag har gjort det flera gånger
Dock håller jag med dig om att delar på bilen borde kunna lossna tex motorhuven, bakluckan "sidoskärmarna", kofångarna och kanske hjulen om man krockar tillräckligt hårt.
Att kastas ut ur bilen vid våldsamma krascher är jag dock lite tveksam till, det skulle vara realistiskt men så som man flög ut genom rutan i Gta IV tyckte jag räckte, tror att det kan bli ett stort irritationsmoment om man flyger ur bilen varje gång man voltar
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
Inte bara skadefysiken i fordon, men även människorna borde skadas på ett mer realistiskt sätt, att deras huvud lossnar när man kör på dom och man ser den rulla på marken. Det är inte realistiskt att man kör på någon i 200km/h, och inga kroppsdelar lossnar. Sen borde det också finnas djur och barn i GTA V, för att det är orealistiskt annars.
Det vore nice om armar och ben kunde lossna vid tillräckligt hårda krockar, dock så tror jag inte att det kommer att vara möjligt i Gta V hur mycket man än hoppas
Barn under 18 år kan du glömma och djur är till viss del bekräftat, vi vet att hundar kommer att finnas med men det har faktiskt inte rent sagt ut bekräftats att andra liknande djur kommer att finnas med, endast att det kommer att finnas ett "wildlife area" och liknande vilket inte nödvändigtvis betyder att det kommer att finnas tex björnar
Vi kan mycket väl bara få se en massa olika fåglar men jag som många andra i den här tråden hoppas fan på att det kommer att finnas tex björnar, rådjur och andra liknande djur
-----------------------------------------------------------------
OT: Haha, drömde om Gta V inatt från ett gameplay perspektiv, hur jag stod med trevor på en bergstopp och slängde mig ner för en lång backe, rullade länge innan jag flög över en kant och hamnade i ån nedaför, abstinensen är på topp nu