2012-11-30, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sneakydude
Hoppas de har gjort skadefysiken bättre. Någonting jag retade mig på lite i Gta IV, eller ja egentligen alla gtaspel, var att man inte kan volta ordentligt med bilen typ såhär http://www.youtube.com/watch?v=idTEUAW_bmQ
Inte bara skadefysiken i fordon, men även människorna borde skadas på ett mer realistiskt sätt, att deras huvud lossnar när man kör på dom och man ser den rulla på marken. Det är inte realistiskt att man kör på någon i 200km/h, och inga kroppsdelar lossnar. Sen borde det också finnas djur och barn i GTA V, för att det är orealistiskt annars.
2012-11-30, 13:18
Medlem
sneakydudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
Inte bara skadefysiken i fordon, men även människorna borde skadas på ett mer realistiskt sätt, att deras huvud lossnar när man kör på dom och man ser den rulla på marken. Det är inte realistiskt att man kör på någon i 200km/h, och inga kroppsdelar lossnar. Sen borde det också finnas djur och barn i GTA V, för att det är orealistiskt annars.

Håller med, vore ballt om man kör på nån med lastbil i 100 knyck och så sprutar det kroppsdelar åt alla håll, precis som i RDR när folk blir påkörda av tåget.

Barn är det bara att glömma, djur är dock bekräftat.
2012-11-30, 13:35
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneakydude
Hoppas de har gjort skadefysiken bättre. Någonting jag retade mig på lite i Gta IV, eller ja egentligen alla gtaspel, var att man inte kan volta ordentligt med bilen typ såhär http://www.youtube.com/watch?v=idTEUAW_bmQ
Naturligtvis ska olika bilar ha olika benägenheter att rulla. I fyran kunde man dessutom vända rätt på bilen om man låg på taket t,ex, om man vickade på styrspaken fram och tillbaka, men det tycker jag är lite fånigt. Skulle ju kännas mer äkta om man drar en riktig fetingvurpa och hamnar uppochner och veta att nu är det bara att krypa ur och hitta ett nytt åk, än om man bara vickar spaken så hoppar bilen rätt igen. Det här är väl definitivt en smaksak dock.

Tycker skadefysiken annars i fyran var jävligt bra, kanske den bästa till och med. Men det vore ändå schysst om fler delar kunde lossna från bilen, och om man hamnar i en ordentlig rullning så borde det spruta delar åt alla håll samt att man kastas ur bilen.

När man ser biljakterna i Gta V Trailer#2 så tyckte jag att det såg ut som att bilkörningen var lite stel, hoppas det är bättre än vad det ser ut...men ang det där med att rulla sådär mycket med bilen, det kan man ju göra, jag har gjort det flera gånger

Dock håller jag med dig om att delar på bilen borde kunna lossna tex motorhuven, bakluckan "sidoskärmarna", kofångarna och kanske hjulen om man krockar tillräckligt hårt.

Att kastas ut ur bilen vid våldsamma krascher är jag dock lite tveksam till, det skulle vara realistiskt men så som man flög ut genom rutan i Gta IV tyckte jag räckte, tror att det kan bli ett stort irritationsmoment om man flyger ur bilen varje gång man voltar

Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon

Det vore nice om armar och ben kunde lossna vid tillräckligt hårda krockar, dock så tror jag inte att det kommer att vara möjligt i Gta V hur mycket man än hoppas

Barn under 18 år kan du glömma och djur är till viss del bekräftat, vi vet att hundar kommer att finnas med men det har faktiskt inte rent sagt ut bekräftats att andra liknande djur kommer att finnas med, endast att det kommer att finnas ett "wildlife area" och liknande vilket inte nödvändigtvis betyder att det kommer att finnas tex björnar
Vi kan mycket väl bara få se en massa olika fåglar men jag som många andra i den här tråden hoppas fan på att det kommer att finnas tex björnar, rådjur och andra liknande djur

-----------------------------------------------------------------
OT: Haha, drömde om Gta V inatt från ett gameplay perspektiv, hur jag stod med trevor på en bergstopp och slängde mig ner för en lång backe, rullade länge innan jag flög över en kant och hamnade i ån nedaför, abstinensen är på topp nu
Senast redigerad av Reggaeman 2012-11-30 kl. 13:43.
2012-11-30, 14:03
Medlem
Kesslers avatar
Lite OT men nu när VC kommer till android och ios tycker jag de kan släppa 3, VC och SA i HD till PS3 och 360. Vem fan vill spela det på mobilen... Skulle vara ett skönt tidsfördriv fram till GTA V.
2012-11-30, 14:22
Awaiting Email Confirmation
KvadratNegerBolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kessler
Lite OT men nu när VC kommer till android och ios tycker jag de kan släppa 3, VC och SA i HD till PS3 och 360. Vem fan vill spela det på mobilen... Skulle vara ett skönt tidsfördriv fram till GTA V.
Håller med! Tilll Ps3 vore guld värt speciellt om det följde med ett sätt att kunna köra online. Tycker det vore fräckt faktiskt!
2012-11-30, 20:09
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kessler
Jag har GTA III på luren. Extremt skönt faktiskt fast det var lite jobbigt i början. Tro mig det finns inget bättre tidsfördriv på tunnelbanan och bussen när man är lite ensam. Det är perfekt. Sen så tycker jag också självklart att de ska släppa GTA SA och VC till ps3. Behöver inte äns vara nån jävla hd kvalité bara exakt samma spel som det är till ps2. Jävligt fett skulle det vara. Min GTA SA skiva till ps2 är så jävla repig så den inte fungerar mer. Så jag har laddat ner det till dator men det är långt ifrån samma feeling. Jag tror nog en PS3 version av VC nu skulle locka ganska många. Så många fans som vill stilla sina nerver med någonting inklusive mig.

Ber om ursäkt för rörigt inlägg skyller på att jag har alkohol i kroppen.
2012-11-30, 20:43
Awaiting Email Confirmation
KvadratNegerBolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo.Kramer
Jag har GTA III på luren. Extremt skönt faktiskt fast det var lite jobbigt i början. Tro mig det finns inget bättre tidsfördriv på tunnelbanan och bussen när man är lite ensam. Det är perfekt. Sen så tycker jag också självklart att de ska släppa GTA SA och VC till ps3. Behöver inte äns vara nån jävla hd kvalité bara exakt samma spel som det är till ps2. Jävligt fett skulle det vara. Min GTA SA skiva till ps2 är så jävla repig så den inte fungerar mer. Så jag har laddat ner det till dator men det är långt ifrån samma feeling. Jag tror nog en PS3 version av VC nu skulle locka ganska många. Så många fans som vill stilla sina nerver med någonting inklusive mig.

Ber om ursäkt för rörigt inlägg skyller på att jag har alkohol i kroppen.
Gta SA vore inte fel att ha till mobilen! Nu skall det intas lite alkohol här med!
2012-12-01, 04:20
Medlem
Reggaemans avatar
Har suttit och spelat Far Cry 3 ett tag idag och den stora kartan och fria vidderna gör ju inte så att man längtar mindre till Gta V direkt...med tanke på vad IGN fick höra under sin demonstration

"You see that kinda blurry mountain far far away?
You can climb that, in fact everything you see you can explore"

----------------------------------------------------------------------------------

Detta för mig till en annan sak, tror ni att det kommer finnas någon typ av klätterredskap tillgängliga i Gta V?

Det kommer ju att finnas dykarutrustning och det kommer att finnas stora berg så varför inte klätterutrustning?

På bilderna så har man sett Michael som hänger på sidan av en skyskrapa i rep och sele, förvisso så är det stor chans att de endast går att använda under just det uppdraget men om inte så kanske den typen av utrustning även kommer att gå att använda vi bergsklättring?

Jag menar inte att man ska behöva sätta ut klätterhakar vid varje meter man klättrar men tex änterhake är väl inte helt svårt att få med i spelet?
Senast redigerad av Reggaeman 2012-12-01 kl. 04:26.
2012-12-01, 04:29
Medlem
Kikus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Har suttit och spelat Far Cry 3 ett tag idag och den stora kartan och fria vidderna gör ju inte så att man längtar mindre till Gta V direkt...med tanke på vad IGN fick höra under sin demonstration

----------------------------------------------------------------------------------

Detta för mig till en annan sak, tror ni att det kommer finnas någon typ av klätterredskap tillgängliga i Gta V?

Det kommer ju att finnas dykarutrustning och det kommer att finnas stora berg så varför inte klätterutrustning?

På bilderna så har man sett Michael som hänger på sidan av en skyskrapa i rep och sele, förvisso så är det stor chans att de endast går att använda under just det uppdraget men om inte så kanske den typen av utrustning även kommer att gå att använda vi bergsklättring?

Jag menar inte att man ska behöva sätta ut klätterhakar vid varje meter man klättrar men tex änterhake är väl inte helt svårt att få med i spelet?

Jag tror det var IGN som skrev om att den där lin grejen kommer vara en av Micheals specialgrejer som hunden är till negern.
2012-12-01, 13:36
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman

Som i Zelda?
2012-12-01, 15:08
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiku
Jag tror det var IGN som skrev om att den där lin grejen kommer vara en av Micheals specialgrejer som hunden är till negern.
Tycker jag har läst allt som kommit ut dom senaste månaderna när det gäller GTA V men missat det där så källa tack?
2012-12-01, 17:04
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BRZM
Som i Zelda?

Ingen aning, har aldrig spelat Zelda.

Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
Tycker jag har läst allt som kommit ut dom senaste månaderna när det gäller GTA V men missat det där så källa tack?

+1

Vad jag vet så har man inte fått reda på mer specialegenskaper än:

Michael: Hjärnan bakom stötarna
Franklin: Bilkörning
Trevor: Flygplan/Helikopter

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här