2012-12-20, 01:52
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneakydude
Vet inte riktigt, jag sitter bara och drömmer högt hehe. Jag har i andra trådar uttalat mig högt och tydligt om min totala avsky mot dagens spelindustri med AAA titlar och sättet den ledsagar en på, ungefär som en mongolid apa. Stora pilar och hints som visar vad man ska göra, när man ska göra det. vart och hur man ska göra det, regenererande liv, snudd på oändlig tillgång till ammunition och riktigt jävla värdelösa historieberättarelement. Stort fokus på fläskig och hjärndöd action helt enkelt.

Ett riktigt förbannat skitsvårt spel vore en frisk fläkt. Vill man ha något sådant nu så får man sätta sig och spela goonies 2 till nes eller nånting. Dagens spel är alldeles för "casualiserade" och nerdummade. Tror knappast Gta kommer att börja med detta dock, men det vore allt väldigt schysst om de gick i bräschen för en ny trend med utmanande spel.

Det skulle räcka med en extra svårighetsgrad till att börja med. Man tål hälften så mycket skada t.ex, och blir man skjuten så kan man tuppa av pga blodförlust om man inte uppsöker läkare. Samt att om man krockar våldsamt så förlorar man hälsa (om man har bälte och inte kastas ur bilen). Finns mängder med småsaker som går att tweaka för att få en mer verklighetstrogen spelupplevelse. Och för de sinnesslöa människor med låg panna och foppatofflor som alltid väljer "easy" oavsett spel så ska såklart den möjligheten också finnas kvar.

Mycket OT nu, men skit händer antar jag.

Haha :-) ja du har helt rätt i det du säger, det skulle ha funnits ett alternativ åtminstone, förstår att dom säkert skulle tappa buyers om spelet var allt för svårt, då skulle bara riktiga PRO gamers orkat lira.

Det här med glädje efter att ha lyckas med ett extremt svårt uppdrag går inte att mäta med skit uppdrag som man kan klara utan att ens ha lirat spelet innan.. Fast spelet verkar iaf bli mer verklighetstroget med åren (inte bara graffan)

Jag kom att tänka på ett alternativt sätt att kunna lira ett super hardcore spel på, det vore väl om spelet auto savade med 5 sekunders intervaller, dör man så dör man thats it ;-) try again efter 83.373% story progress
2012-12-20, 01:56
Medlem
sneakydudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Jag håller med till viss del, många spel nuförtiden är alldeles för enkla vilket är rätt trist, det blir bara att man går in i ett rum, skjuter ner alla på 1 min och sen går man vidare till nästa, väldigt kantigt och enkelt.

Håller med även här till viss del, det är mycket småsaker man skulle kunna ändra för att göra ett spel lite mer utmanande, men imo får det inte gå till överdrift så att det blir en sån där irriterande grej som gör att man vill sluta spela helt, det får gärna vara verklighetstroget till en viss grad men det får inte bli ett störelsemoment

Därav fler svårighetsgrader och möjlighet till sliders/on-off inställningar. Det har alltid varit en svårighetsgrad i Gta serien, samtliga spel inräknade, där spelet blir svårare mot slutet. Låt oss nu säga att man istället i början kunde få välja mellan förinställda svårighetsgrader, easy, normal, realistic eller custom. Väljer man custom så kommer man in i options och kan därefter gå in och ställa hur mycket stryk man ska tåla, hur mycket stryk bilarna ska tåla, om det ska vara arcade/normal/realistic fysik på bilarna, vapen som kan låsa sig och krångla efter flitigt användande, ja listan kan göras hur lång som helst.

Sådana valmöjligheter skulle göra sig ypperliga i ett Gta spel.
Spelmekaniskt -och utmaningsmässigt sett så skulle ju den här lösningen passa precis alla. Vill man gå apeshit med eldkastare och raketgevär utan att snuten bryr sig så är det fritt fram, vill man spela någorlunda realistiskt med en stabil svårighetsgrad så går det precis lika bra.

Nu pratar jag naturligtvis inte om GtaV, utan framtida spel i serien, kanske i slutet på nästa generation.

Läste nånstans (var det här tro?) att Sam Houser's dröm är att skapa ett Gta-spel med samtliga städer (LC,SA,VC) och tillhörande landsbygd mellan. Tänk er det spelet, och ha en fullt inställningsbar svårighetsgrad. Det vore fanimej nåt för historieböckerna det.
2012-12-20, 02:19
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Läste nånstans (var det här tro?) att Sam Houser's dröm är att skapa ett Gta-spel med samtliga städer (LC,SA,VC) och tillhörande landsbygd mellan. Tänk er det spelet, och ha en fullt inställningsbar svårighetsgrad. Det vore fanimej nåt för historieböckerna det.

Det var någon här inne som nämnde det ja, jag läste nyss den korta artikeln på Aftonbladet om detta, han dröm för framtiden är att kunna binda samman alla städer från Gta-serien med utgångspunkt Vice City och göra dom verklighetstrognare än någonsin.

Dock var detta något jag blev lite fundersam över då Dan Houser själv har sagt i intervjuer att han absolut inte vill blanda spelen med varandra då de tillhör olika eror (PS2 och PS3 HD eran)så detta uttalande går ju emot det han sagt tidigare
Senast redigerad av Reggaeman 2012-12-20 kl. 02:21.
2012-12-20, 02:47
Medlem
sneakydudes avatar
Citat:
Det var någon här inne som nämnde det ja, jag läste nyss den korta artikeln på Aftonbladet om detta, han dröm för framtiden är att kunna binda samman alla städer från Gta-serien med utgångspunkt Vice City och göra dom verklighetstrognare än någonsin.

Dock var detta något jag blev lite fundersam över då Dan Houser själv har sagt i intervjuer att han absolut inte vill blanda spelen med varandra då de tillhör olika eror (PS2 och PS3 HD eran)så detta uttalande går ju emot det han sagt tidigare

Tror isf han pratar om ett spel där tre helt nya versioner av städerna finns. Gta 6 kommer i nästa generation (allt annat är vansinne) och det vore ju superfett om gta 6 utspelas i VC (det måste ju nästan bli så om man använder sig av uteslutningsmetoden), och i slutet av nästa konsolgeneration så avslutar de med dräparen de jobbat med sedan släppet av 6;an, nämligen Gta 7, som är enormt till ytan och med det tidigare släppta vc som utgångspunkt. Ett inte alltför osannolikt scenario imho. Vi får väl se, det är nog lätt 10 år dit. Kom ihåg vart ni läste det först!
2012-12-20, 02:56
Medlem
kzthzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo.Kramer
Jag har GTA III på luren. Extremt skönt faktiskt fast det var lite jobbigt i början. Tro mig det finns inget bättre tidsfördriv på tunnelbanan och bussen när man är lite ensam. Det är perfekt. Sen så tycker jag också självklart att de ska släppa GTA SA och VC till ps3. Behöver inte äns vara nån jävla hd kvalité bara exakt samma spel som det är till ps2. Jävligt fett skulle det vara. Min GTA SA skiva till ps2 är så jävla repig så den inte fungerar mer. Så jag har laddat ner det till dator men det är långt ifrån samma feeling. Jag tror nog en PS3 version av VC nu skulle locka ganska många. Så många fans som vill stilla sina nerver med någonting inklusive mig.

Ber om ursäkt för rörigt inlägg skyller på att jag har alkohol i kroppen.

Håller med! Dock har ju jag GTA III, VC, VC-storys och SA nästintill repfria till min fungerande PS2'a kvar att lugna mina nerver med
2012-12-20, 03:06
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Tror isf han pratar om ett spel där tre helt nya versioner av städerna finns. Gta 6 kommer i nästa generation (allt annat är vansinne) och det vore ju superfett om gta 6 utspelas i VC (det måste ju nästan bli så om man använder sig av uteslutningsmetoden), och i slutet av nästa konsolgeneration så avslutar de med dräparen de jobbat med sedan släppet av 6;an, nämligen Gta 7, som är enormt till ytan och med det tidigare släppta vc som utgångspunkt. Ett inte alltför osannolikt scenario imho. Vi får väl se, det är nog lätt 10 år dit. Kom ihåg vart ni läste det först!

Jag har dock förväxlat vem som sa det från början, det var inte Dan Houser som jag trodde när jag skummade igenom texten utan Rockstar-producenten Leslie Benzies som säger såhär

"-Självklart skulle vi vilja ha en stor värld som innehåller alla våra städer och låta spelaren flyga mellan dem och återbesöka sina favoritplatser"

Vilket tyder på att om de nu skulle göra ett spel med alla städer så skulle det inte röra sig om nya versioner, upphottade möjligtvis men ska man kunna besöka gamla områden från föregående spel så kommer det inte röra sig om nya versioner.
2012-12-20, 10:29
Medlem
VVCs avatar
Citat:

Vilket jäkla jobb det måste bli att göra en helt ny remake på Gta:SA

Men det är en guldidé!
2012-12-20, 11:57
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVC
Vilket jäkla jobb det måste bli att göra en helt ny remake på Gta:SA

Men det är en guldidé!

Lär ju ta ca 10 år eller mer innan det kan bli verklighet dock
2012-12-20, 12:53
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Lär ju ta ca 10 år eller mer innan det kan bli verklighet dock

Om dom verkligen vill lansera det så lär det gå fortare, speciellt när dom har en "Mall" på hur det hela ska se ut, det enda är väl att finjustera allt. Läsa någonstans på ett forum att det inte skulle ta längre än någon månad att skapa ett spel som vice city med dagens teknik, nu menar dom grafik + själva mappen, dock så lär det väl ta längre tid att få ihop en story som man sent kan glömma.
2012-12-20, 13:55
Medlem
MortalDiseases avatar
Minns ni när man satt som förtrollad framför Gta iv trailerserna
http://www.youtube.com/watch?v=LwfErCbZ3zw

Ungefär som vi gör nu fast framför GTA V, det var dock ett gigantiskt steg i GTA serien att få uppleva allt i HD, men GTA V verkar ha det där lilla extra som gör att suget efter spelet känns större än någonsin
2012-12-20, 19:31
Medlem
Presentpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease
Minns ni när man satt som förtrollad framför Gta iv trailerserna
http://www.youtube.com/watch?v=LwfErCbZ3zw

Ungefär som vi gör nu fast framför GTA V, det var dock ett gigantiskt steg i GTA serien att få uppleva allt i HD, men GTA V verkar ha det där lilla extra som gör att suget efter spelet känns större än någonsin

Är tyvärr inte lika taggad nu inför spelet som jag var inför GTA IV. Men detta behöver dock inte vara negativt, kommer ihåg att jag blev lite besviken av IV då det inte riktigt levde upp till de fantastiska förväntningar man hade byggt upp under sådan lång tid.

När Red Dead Redemption kom ut var jag inte alls förväntansfull, endast något nyfiken. Det slutade med att jag blev rejält överraskad och tyckte spelet var otroligt bra.
2012-12-20, 19:35
Medlem
edberg24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Presentpapper
Är tyvärr inte lika taggad nu inför spelet som jag var inför GTA IV. Men detta behöver dock inte vara negativt, kommer ihåg att jag blev lite besviken av IV då det inte riktigt levde upp till de fantastiska förväntningar man hade byggt upp under sådan lång tid.

När Red Dead Redemption kom ut var jag inte alls förväntansfull, endast något nyfiken. Det slutade med att jag blev rejält överraskad och tyckte spelet var otroligt bra.

Jag var precis samma när RDR kom. Visste knappt något om spelet, det visade sig vara det spel som givit mig mest spelglädje någonsin. Herre gud vad bra det spelet var.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in