Citat:
Ursprungligen postat av sneakydude
Vet inte riktigt, jag sitter bara och drömmer högt hehe. Jag har i andra trådar uttalat mig högt och tydligt om min totala avsky mot dagens spelindustri med AAA titlar och sättet den ledsagar en på, ungefär som en mongolid apa. Stora pilar och hints som visar vad man ska göra, när man ska göra det. vart och hur man ska göra det, regenererande liv, snudd på oändlig tillgång till ammunition och riktigt jävla värdelösa historieberättarelement. Stort fokus på fläskig och hjärndöd action helt enkelt.
Ett riktigt förbannat skitsvårt spel vore en frisk fläkt. Vill man ha något sådant nu så får man sätta sig och spela goonies 2 till nes eller nånting. Dagens spel är alldeles för "casualiserade" och nerdummade. Tror knappast Gta kommer att börja med detta dock, men det vore allt väldigt schysst om de gick i bräschen för en ny trend med utmanande spel.
Det skulle räcka med en extra svårighetsgrad till att börja med. Man tål hälften så mycket skada t.ex, och blir man skjuten så kan man tuppa av pga blodförlust om man inte uppsöker läkare. Samt att om man krockar våldsamt så förlorar man hälsa (om man har bälte och inte kastas ur bilen). Finns mängder med småsaker som går att tweaka för att få en mer verklighetstrogen spelupplevelse. Och för de sinnesslöa människor med låg panna och foppatofflor som alltid väljer "easy" oavsett spel så ska såklart den möjligheten också finnas kvar.
Mycket OT nu, men skit händer antar jag.
Ett riktigt förbannat skitsvårt spel vore en frisk fläkt. Vill man ha något sådant nu så får man sätta sig och spela goonies 2 till nes eller nånting. Dagens spel är alldeles för "casualiserade" och nerdummade. Tror knappast Gta kommer att börja med detta dock, men det vore allt väldigt schysst om de gick i bräschen för en ny trend med utmanande spel.
Det skulle räcka med en extra svårighetsgrad till att börja med. Man tål hälften så mycket skada t.ex, och blir man skjuten så kan man tuppa av pga blodförlust om man inte uppsöker läkare. Samt att om man krockar våldsamt så förlorar man hälsa (om man har bälte och inte kastas ur bilen). Finns mängder med småsaker som går att tweaka för att få en mer verklighetstrogen spelupplevelse. Och för de sinnesslöa människor med låg panna och foppatofflor som alltid väljer "easy" oavsett spel så ska såklart den möjligheten också finnas kvar.
Mycket OT nu, men skit händer antar jag.
Haha :-) ja du har helt rätt i det du säger, det skulle ha funnits ett alternativ åtminstone, förstår att dom säkert skulle tappa buyers om spelet var allt för svårt, då skulle bara riktiga PRO gamers orkat lira.
Det här med glädje efter att ha lyckas med ett extremt svårt uppdrag går inte att mäta med skit uppdrag som man kan klara utan att ens ha lirat spelet innan.. Fast spelet verkar iaf bli mer verklighetstroget med åren (inte bara graffan)
Jag kom att tänka på ett alternativt sätt att kunna lira ett super hardcore spel på, det vore väl om spelet auto savade med 5 sekunders intervaller, dör man så dör man thats it ;-) try again efter 83.373% story progress