2012-11-18, 19:21
Medlem
Tisseltassels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnauzer
Var det inte för något 10-års jubileum? Jag vettifan om jag pallar spela de från den eran då det är ett sånt stort steg bakåt. Balladen om Tony Gay lär det bli iallafall

Jo, tioårsjublieum kan det ha varit. Balladen om Gay Tony har klart de bästa vapnen, fordonen och roligaste uppdragen. Det är kanske det mest actionladdade av de tre. Däremot är det också det överlägset svåraste spelet.

OnT: Jag skulle tycka det var roligt med något slags replay-funktion i GTA V, så man kan se sina stunts från olika vinklar och sådär. Överlag vore det kul med lite mer stuntmöjligheter. Eller vad säger ni andra?
2012-11-18, 19:39
Medlem
DertyHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tisseltassel
OnT: Jag skulle tycka det var roligt med något slags replay-funktion i GTA V, så man kan se sina stunts från olika vinklar och sådär. Överlag vore det kul med lite mer stuntmöjligheter. Eller vad säger ni andra?
Absolut! Mera stunt jumps och flera hopp/ramper som nödvändigtvis inte behöver ha någon achievement utan bara för skojs skull. Och gärna repriser, olika vinklar och slow motion. GTA ska vara roligt.
2012-11-18, 20:35
Medlem
Crackbacons avatar
Citat:
Jo, tioårsjublieum kan det ha varit. Balladen om Gay Tony har klart de bästa vapnen, fordonen och roligaste uppdragen. Det är kanske det mest actionladdade av de tre. Däremot är det också det överlägset svåraste spelet.

Precis som den i GTA IV, med andra ord?

Den fungerar riktigt bra för att ta snygga screenshots också. Mitt senaste screenshot från idag, t.ex.:
http://i.imgur.com/kAKKE.jpg
2012-11-18, 20:54
Medlem
Van-Hedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crackbacon
Precis som den i GTA IV, med andra ord?

Den fungerar riktigt bra för att ta snygga screenshots också. Mitt senaste screenshot från idag, t.ex.:
http://i.imgur.com/kAKKE.jpg

Antar att du kör på PC eller finns denna funktion i PS3-versionen?
2012-11-18, 20:58
Medlem
ikeross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oscar88
Kommer dom fortfarande använda värdelösa windows live bullshit programmet? för det krånglade till riktigt för PC spelarna, kommer dock skaffa till ps3 först men blir nyfiken om dom ska använda sånna skit program för att kunna spela GTA

Skulle det komma till PC kommer det vara 100% social club.
2012-11-18, 21:04
Medlem
Crackbacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Van-Heden
Antar att du kör på PC eller finns denna funktion i PS3-versionen?
Nej, jag syftade på PC-versionen.
Jag tänkte inte på att ni måhända syftade på PS3/X360-versionen.
2012-11-18, 21:14
Bannlyst
Hoppas på att man kommer kunna ha/sköta ett bank- system i detta spelet, t.ex. sätta in xx antal dollar på banken, som man senare kan hämta ut.
2012-11-18, 21:19
Medlem
MachoSites avatar
Citat:

Typ som på FIFA? Att man kan gå tillbaka en bit och spela upp det man gjort i slowmotion och så..
2012-11-18, 21:59
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konkelberries
Med tanke på att det är R* så tror jag själv att det kommer vara med!

Påtal om mäklare, hur blir det med hus tror ni?
Kan man köpa fler hus osv?

Redan bekräftat att man inte kommer att kunna köpa hus, företag var det dock ingen som sa något om men tvivlar på att man kommer att köpa det ändå

Citat:
Ursprungligen postat av NorthSNKR
Blev grymt besviken på Börje när de inte bekräftade förstapersons-vy i bilar
Men då blir jag hellre positivt överraskad när det dyker upp senare i trailer 3 eller när spelet kommer

Öh, va?
Börje?

Jag är bara intresserad, vart har folk fått idén om att det promt kommer att finnas first person view med i Gta V?

Ett rykte som startade bara som alla tror på eller?

Folk låter ju så dundersäkra på att det faktiskt kommer att finnas med fast det aldrig har funnits med förut...så vart kommer det här ryktet från början?

Förstår inte varför dom skulle ha det nu helt plötsligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Skulle faktiskt inte bli förvånad om det inte gick. Eftersom just idén med att ha tre karaktärer skulle lyfta fram hur olika personligheter man har och samt vilket perspektiv av livet man lever.

Trevor skulle jag dock kunna tänka mig få en riktigt sliskig och äcklig BJ från en ful hora

Det är där skon klämmer. Dock så brukar inte GTA vara moraliskt korrekt i sina utspelade världar.

Klart man får
Det har hänt att man blivit lurad av trailers förut men inte av GTA. Jag har alltid upplevt att what you see is what you get.
I GTA 4 trailern så ser man folk som köper korv, att man håller sig fast i bilar/helikoptrar som åker i full fart, att mobiler finns, spela biljard är funktionellt, strippor som dansar och allt fanns.

Sedan om man i en trailer ser huvudkaraktären tortera någon i en källare så får man lära sig skilja på vad som är äpplen och päron, alltså vad som är en cutscene eller taget från FR. Man förstår väl själv att man inte kan ta en person från gatan och sedan ta ned honom i en random källare och börja tortera honom/henne.

Mjo, trevor och Franklin kanske kommer att kunna köpa horor men Michael är jag tveksam till, han är ju en familjefar som har dragit sig tillbaka och då passar ju inte riktigt horor med i bilden, inte i mitt huvud iallafall

Ja jo det kanske stämmer men det är ju som sagt en mycket mer levande värld i Gta V, bara en sak som campare som bergsvandrar får en ju att undra om man faktiskt kommer att få se det eller inte

Sen är det ju precis som jag skrev att andra trailern visar ju i princip bara uppdrag och cutscenes vilket är väldigt lätt att se skillnad på jämfört med freeroam

Citat:
Ursprungligen postat av Shawtayee
Hoppas på att man kommer kunna ha/sköta ett bank- system i detta spelet, t.ex. sätta in xx antal dollar på banken, som man senare kan hämta ut.

Det är ju en bra tanke faktiskt, i Gta IV fanns det ju bankomater men i dom kunde man bara kolla hur mycket pengar man hade, totalt värdelös funktion

I och med att pengar tydligen ska spela en stor roll i Gta V så skulle jag gärna vilja kunna stoppa undan pengar på något sätt för att spara.

Även om det gäller att gå till banken eller bara lägga den summa man vill i en låda i ens hus som i tex Skyrim
Senast redigerad av Reggaeman 2012-11-18 kl. 22:03.
2012-11-18, 22:36
Medlem
NorthSNKRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Öh, va?
Börje?

Jag är bara intresserad, vart har folk fått idén om att det promt kommer att finnas first person view med i Gta V?

Ett rykte som startade bara som alla tror på eller?

Folk låter ju så dundersäkra på att det faktiskt kommer att finnas med fast det aldrig har funnits med förut...så vart kommer det här ryktet från början?

Förstår inte varför dom skulle ha det nu helt plötsligt.

"Besviken på Börje" är en referens till när ishockeyspelaren Peter "Foppa" Forsberg var besviken på domaren efter en match. Domaren hette Börje.

Ang. förstapersons-vy i fordonen i GTA V så är det min egna åsikt att jag tycker det är vad man år 2013 kan begära i ett spel som innehåller bilar i så stor omfattning som GTA V gör.
Det är rimligtvis inte längre en komplicerad grafikutmaning som tillslut måste rationaliseras bort, vilket kanske var fallet när tidigare GTA-spel skapades.

När nu GTA V kommer innehålla så mycket fordon (till ditt stora förtret) så är det enligt mig en god bidragare till realismen i spelet, att kunna sitta i bilen och se ratten, varje bils unika interiör och revolvern som man lagt på passagerarsätet.

Men vad bryr du dig, GTA är ju bara ett sandlådespel som råkar ha bilar på gatorna.
2012-11-18, 22:46
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthSNKR
"Besviken på Börje" är en referens till när ishockeyspelaren Peter "Foppa" Forsberg var besviken på domaren efter en match. Domaren hette Börje.

Ang. förstapersons-vy i fordonen i GTA V så är det min egna åsikt att jag tycker det är vad man år 2013 kan begära i ett spel som innehåller bilar i så stor omfattning som GTA V gör.
Det är rimligtvis inte längre en komplicerad grafikutmaning som tillslut måste rationaliseras bort, vilket kanske var fallet när tidigare GTA-spel skapades.

När nu GTA V kommer innehålla så mycket fordon (till ditt stora förtret) så är det enligt mig en god bidragare till realismen i spelet, att kunna sitta i bilen och se ratten, varje bils unika interiör och revolvern som man lagt på passagerarsätet.

Men vad bryr du dig, GTA är ju bara ett sandlådespel som råkar ha bilar på gatorna.

Fast jag tror knappast att det är en "komplicerad grafikutmaning" som har hindrat Rockstar från att ha med first person view i sina Gta-spel, snarare att dom inte vill ha med det för att Gta inte är den sortens spel där first person passar in, då hade de nog haft med det i Gta IV.
Det fyller ingen funktion helt enkelt.

Men som sagt, det är bara min gissning, blev mest nyfiken på varför folk helt plötsligt tror att det ska finnas med då det aldrig har funnits med tidigare.

PS: Jag har dock halvt ändrat mig ang First person view i Gta, det skulle passa att ha med när man kör lastbilar då de oftast är så höga att det kan vara svårt att se vad som är framför en
Senast redigerad av Reggaeman 2012-11-18 kl. 22:52.
2012-11-18, 22:50
Bannlyst
Jag hoppas att R* läser i den här tråden! Riktigt bra idéer må jag säga!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in