2012-11-14, 12:36
Medlem
Crackbacons avatar
Jag har väldigt svårt för att se hur allting i GTA V skulle få plats i ett 7 år gammalt PS3 eller X360 utan negativa följder. Å andra sidan har jag fullt förtroende för Rockstar. Jag tvivlar på att de skulle släppa ett spel som inte är spelbart.

Deras kodning etc verkar vara otroligt komplext, förutsatt att de får det att fungera.

EDIT:
Citat:
Ursprungligen postat av NkR21
Kommer trailern IDAG? jag trodde nämligen att det var torsdag som gällde.
Den förväntas anlända idag klockan 17:00.
2012-11-14, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crackbacon

Underbart!
2012-11-14, 12:55
Medlem
Van-Hedens avatar
Citat:
Jag har väldigt svårt för att se hur allting i GTA V skulle få plats i ett 7 år gammalt PS3 eller X360 utan negativa följder. Å andra sidan har jag fullt förtroende för Rockstar. Jag tvivlar på att de skulle släppa ett spel som inte är spelbart.

Deras kodning etc verkar vara otroligt komplext, förutsatt att de får det att fungera.

EDIT:

Många speltekniker menar att en ny generation är överflödig. Läste i LEVEL i år att PS3 har otroligt mycket oanvänd kapacitet. Det nämndes ett namn på en spelutvecklare som propagerande för detta, nu har jag tappat det dock. Men tror faktiskt att man kan utveckla ett GTA V till PS3 och 360 utan att det blir lidande.
Senast redigerad av Van-Heden 2012-11-14 kl. 13:10.
2012-11-14, 13:05
Medlem
PixelPiratens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chaftix
Någon som håller med om att Trevor faktiskt liknar "Jack Nicholson" (The Shining)

Bildbevis: http://www.imdb.com/media/rm313962752/nm0000197
Where is Charlie?
2012-11-14, 13:10
Medlem
PixelPiratens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bdk
Xbox, dudå?
Jag lirar Xbox! Är du orolig över det här med 3-4 skivor? Jag är nämligen lite orolig
Fast dom skötte det rätt bra i LA Noire så det blir nog bra!
2012-11-14, 13:45
Medlem
Bdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PixelPiraten
Jag lirar Xbox! Är du orolig över det här med 3-4 skivor? Jag är nämligen lite orolig
Fast dom skötte det rätt bra i LA Noire så det blir nog bra!

Nej faktiskt inte det minsta orolig, jag tror att det blir som i LA Noire, att man byter skiva efter X antal uppdrag, och det var inget som störde mig något nämnvärt, fanns annat som störde mig på det spelet

Och jag tror var och en av oss här kommer behandla våra skivor som en låda dynamit så större risk för repor iom fler skivor tror jag inte på
2012-11-14, 13:49
Medlem
PixelPiratens avatar
Citat:
Nej faktiskt inte det minsta orolig, jag tror att det blir som i LA Noire, att man byter skiva efter X antal uppdrag, och det var inget som störde mig något nämnvärt, fanns annat som störde mig på det spelet

Och jag tror var och en av oss här kommer behandla våra skivor som en låda dynamit så större risk för repor iom fler skivor tror jag inte på
Nej du har nog rätt! Störde mig inte särskilt mycket heller på 3 skivor, det var ju inte gamebreaking precis.

Jag kommer behandla dom bättre än min hunds urna!
2012-11-14, 13:53
Medlem
Crackbacons avatar
Citat:
Jag minns för flera år sedan när jag och min bror spelade Star Wars: Battlefront till Playstation 2. När vi sedan efter flera månader matade ut skivan för första gången utbrast vi i kör: "Åååh..", eftersom vi båda inte hade någon som helst aning om hur skivan såg ut.

Jag antar att samma sak kommer gälla GTA V, då det förmodligen blir den sista skivan jag matar in i mitt gamla PS3.
2012-11-14, 14:06
Bannlyst
Citat:
Jag minns för flera år sedan när jag och min bror spelade Star Wars: Battlefront till Playstation 2. När vi sedan efter flera månader matade ut skivan för första gången utbrast vi i kör: "Åååh..", eftersom vi båda inte hade någon som helst aning om hur skivan såg ut.

Jag antar att samma sak kommer gälla GTA V, då det förmodligen blir den sista skivan jag matar in i mitt gamla PS3.
Så du kommer spela samma spel i två år? Visst, jag är också sjuuuuukt hypad, men förväntar mig en vecka eller två riktigt hardcore gaming, sedan spela då och då i någon vecka till. Men i flera år som folk säger.. Naa.
2012-11-14, 14:18
Medlem
donaukinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yetis
Så du kommer spela samma spel i två år? Visst, jag är också sjuuuuukt hypad, men förväntar mig en vecka eller två riktigt hardcore gaming, sedan spela då och då i någon vecka till. Men i flera år som folk säger.. Naa.
Klart man spelar i flera år, man vet aldrig när man blir sugen på lite Oblivion eller bilspel. Förstår mig inte på folk som köper ett spel och sedan säljer det 2 veckor senare
2012-11-14, 14:27
Medlem
Crackbacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yetis
Jag köper mina spel till PC i första hand. Om ett spel inte finns till PC som jag vill ha blir det till PS3, och ja - jag kan se mig själv spela samma spel i flera år. Jag vill inte ens tänka på hur mycket tid jag har spenderat i World of Warcraft eller Grand Theft Auto: San Andreas.
2012-11-14, 14:35
Medlem
Nu börjar det verkligen dra ihop sig Nu ska jag sitta och kolla på nedräkningen i drygt två och en halv timme enligt egen tradition, vi hörs väl efter trailern.

http://www.rockstargames.com/V/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in