2012-11-12, 01:48
Medlem
DaCriLLs avatar
har inte hunnit hänga med i tråden helt.

är det spikat att där ska bli 3 karaktärer?

FY FAN i så fall.
2012-11-12, 01:55
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaCriLL
har inte hunnit hänga med i tråden helt.

FY FAN i så fall.

http://fast1195.imgur.com/grand_theft_auto_5_gi_reveal
2012-11-12, 02:04
Medlem
Jamaicamans avatar
Citat:
Ja.
2012-11-12, 02:09
Medlem
OneRequests avatar
Är det bekräftat att man ska kunna styla/göra om bilar på Gta 5? Kommer inte ihåg om det stod något i GI.
Det är samma med vapen hoppas att man kan göra sin vapen lite mer personliga med kanske sikten, lasersikten och ljuddämpare. Hade varit så jäkla underbart med en sniper med ljuddämpare om man ska göra lite mer hitman uppdrag.
2012-11-12, 02:24
Medlem
DaCriLLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamaicaman
Ja.

SLUTA FÖRSTÖRA GTA-SERIEN FÖR HELVETE ROCKSTAR!!!!!!!!
2012-11-12, 02:30
Medlem
91:an Karlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo.Kramer
Jag skulle inte heller trivas att spela kvinna. Känns bara fel att gå bärsärk med en hagelbössa och vara kvinna. Det går bara inte.

Klart att det gör. Jag ställer mig personligen frågande till Rockstars envisa kärlek till manliga karaktärer. Med deras oerhörda skicklighet att skapa intressant dialog mellan karaktärer och relationer till deras omvärld så kan jag inte förstå varför man undviker en kvinna i åtminstone en av huvudrollerna, nu när det finns tre att välja på. Det känns spontant som att dynamiken enbart skulle påverkas positivt, även om en kvinnoroll i spelet nödvändigtvis inte behöver vara könsstereotyp (gud, nej. hoppas INTE) så känns det ändå som att det finns vissa grundläggande skillnader i vårt appearence och till vis del även i beteendet. Det kan skapa en intressant friktion men även fin samförståelse mellan de tre karaktärerna (en romans kanske, t o m?). Nä, som sagt. Det är 2012 och kvinnor bör få mer plats även i testosterongrabbiga gangsterepos som GTA, är säker på att det hjälper mycket mer än stjälper. Även om jag själv promotat Tommy Vercetti som den ultimata GTA-karaktären SO FAR så spelar jag hellre en Beatrix Kiddo-inspirerad hjälte/antihjälte med pattar än en trött maffiaboss med allt för många Sopranos-repliker på kontot. Det sista har vi liksom redan GJORT.
2012-11-12, 02:32
Medlem
Imawakes avatar
Citat:

SLUTA FÖRSTÖRA GTA-SERIEN FÖR HELVETE ROCKSTAR!!!!!!!!

Det är ju bara ett nytt sätt att spela.. så fort du vänjer dig med hur det fungerar så tror jag det kommer kännas riktigt nice!

Sen behöver du ju inte ändra karaktär, du kan vara samma gubbe hela tiden om du så vill.
Senast redigerad av Imawake 2012-11-12 kl. 02:35.
2012-11-12, 02:38
Medlem
Reggaemans avatar
Jag sitter för tillfället och sträckläser igenom artikeln igen och jag fastnade en liten stund på den här meningen som handlar om att byta mellan de olika karaktärerna

"When you're not controlling them they're going about their daily business and you may be surprised by the situations they find themselves in should you switch back to check up on them"

Bara detta låter ju jävligt intressant, skitkul att personerna fortsätter att göra som dom vill istället för att bara stå kvar på samma ställe där man lämnade dom, man kanske till och med möter på dom på gatan när de kommer körandes i en stulen bil med polisen efter sig osv, bara det uttalandet gör mig grymt imponerad.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Sen fastnade jag lite i tankarna ang den här raden som handlar om kartans storlek

"This expansive environment includes beachfronts, wine country, a large wilderness area surrounding a fully explorable mt Chiliad, a salton sea region, a military base"

"Wilderness area" borde väl vara en hint om att det åtminstone kommer att finnas lite andra vilda djur än fåglar?

--------------------------------------------------------------------------------------------

En del som jag verkligen älskar är delen om att man kommer att kunna interagera mycket mer med människorna i sin omgivning, dessa scenarion nämns i artikeln och det här är mina tankar om dom.

1. Man ser en bil som har gått sönder vid sidan av vägen så då stannar man och erbjuder sig att bogsera bilen till närmsta verkstad alt erbjuder sig att försöka laga bilen

2. Man ser en liftare stå längst landsvägen och man bestämmer sig för att plocka upp denne, väl inne i bilen så är det valet mellan att köra personen dit den vill eller köra gasen i botten tills liftaren blir livrädd och börjar skrika för sitt liv, man kör ut i öknen och bankar skiten ur liftaren

3. Cruisar runt i öknen och råkar störa mitt i en drogaffär och det utbryter skottlossning, välja om man ska försöka sno pengarna och knarket eller att fly för sitt liv?

4. Man ser en väskryckare på gata, det blir en jakt genom staden och tillslut så lyckas man brotta ner rånaren och får en stor belöning av offret!

Allt detta med att kunna interagera med personerna runt omkring sig kommer att bli underbart roligt

Fan det finns så jävla mycket som verkar förbättrat och så mycket som verkar bli så förbannat bra med det här spelet och jag känner mig väldigt plågad av tanken på att det kanske dröjer över ett halvår tills man får ha spelet i sin hand men jävlar vilket spel det kommer att bli!
Senast redigerad av Reggaeman 2012-11-12 kl. 03:32.
2012-11-12, 03:35
Medlem
Gideon-Stures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Jag är också väldigt taggad men försöker hålla förväntningarna inne lite eftersom jag vart sjukt besviken på IV efter jag klarat det, det fanns glimtar men överlag var spelet skit jämfört med SA. Hoppas verkligen att detta lyckas nå samma nivå som San Andreas och Vice
Men de e ju din subjektiva åsikt. Personligen tycker jag att GTA IV e det överlägset bästa i serien (har lirat gta sen ettan kom ut till pc). IV vann nån poll om det mest populära gta-spelet på gamespot (?) men en stor majoritet. Så det verkar vara rätt många som delar min uppfattning.

Jag gillar hela atmosfären i IV. Som e överlägsen tidigare spel i serien, staden känns mycket mer levande. Om man tycker det viktigaste med gta e att åka runt och leta efter snäckor, gå på gym och byta frisyr så var antagligen san andreas det bästa spelet i serien... personligen skiter jag fullständigt i sånt.

Karaktären man lirar som blir ju dessutom mycket opersonligare om man kan hålla på och manipulera Hans/hennes utseende hur som helst.
Senast redigerad av Gideon-Sture 2012-11-12 kl. 03:46.
2012-11-12, 03:46
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gideon-Sture
Men de e ju din subjektiva åsikt. Personligen tycker jag att GTA IV e det överlägset bästa i serien (har lirat gta sen ettan kom ut till pc). IV vann nån poll om det mest populära gta-spelet på gamespot (?) men en stor majoritet av rösterna. Så det verkar vara rätt många som håller med mig.

Jag gillar hela atmosfären i IV. Som e överlägsen tidigare spel i serien, staden känns mycket mer levande. Om man tycker det viktigaste med gta e att åka runt och leta efter snäckor, gå på gym och byta frisyr så var antagligen san andreas det bästa spelet i serien... personligen skiter jag fullständigt i sånt.

Karaktären man lirar som blir ju dessutom mycket opersonligare om man kan hålla på och manipulera Hans/hennes utseende hur som helst.

Jag håller med dig, jag tycker också att Gta IV är det roligaste Gta i serien, det har dock mycket med att jag är en grafik/fysikhora när det kommer till spel så klarar knappt av att spela Gta San Andreas nuförtiden...tycker bara att det är för stelt.

Men som det har sagts många gånger förut så är det svårt att jämföra Gta IV med Gta San Andreas då deras spelvärldar är väldigt olika, landsbygd vs betongdjungel så det beror bara på vad man föredrar, ett äldre spel med mycket landsbygd och natur med en äldre teknik eller ett modernare spel med betongdjungel och ytterst förbättrad grafik/fysik
2012-11-12, 03:57
Medlem
Grim_Reapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xarxez
Om jag ska va ärlig kan jag inte förstå alls hur du tänker? :/ Man spelar väl för att följa storyn? Och vad det verkar på dig så är kvinnor så hemska så hemska? :S Låter ju som det inte får vara en karaktär osm är kvinna i spelet...

Och jag tror inte på det där 99.8% bullshittet... Hur fan kan folk spela orcer o allt det där i andra spel då`? Hur kan så många spela kvinnor i andra spel om dom inte kunnat göra de i gta? Fan i gta skulle jag tycka det passat perfekt, som jag sagt förut i tråden...

Bara det där exemplet någon sa om t.ex prostituerad som dödar dom somförsöker köpa sex .. eller som jag sa infiltrera fiende gänget i något uppdrag där tjejer då flörtar upp ledaren och till sist får reda på allting i gänget och dödar ledaren osv...

Så jag förstår inte alls hur du tänker när du säger att det inte skulle passat? Eller är du sån konsertiv person som förr då man hade hemmafru fast i stället är emot kvinnor i spel? :S

Gillar att du anklagar folk för att vara konservativa när de två förslag du har för en eventuell kvinnlig karaktär är att hon antingen ska vara prostituerad eller att hon ska infiltrera ett gäng med hjälp av sex. Nej, ska man ha sådana kvinnliga karaktärer så kan man lika gärna skippa det helt, skulle säga att något dylikt stjälper mer än det hjälpet.
2012-11-12, 04:10
Medlem
Evil-Ernies avatar
I första Gta så kan man vara kvinna. http://gta.wikia.com/Protagonists_in_GTA_1

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in