2009-10-31, 17:53
Medlem
slunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insignificunt
En sak som nästan alltid gör mig besviken i GTAspel är att det är så extremt mycket övervåld. Det är förstås kul det också men när jag fick veta att GTAIV skulle vara realistiskt så började jag hoppas på flera uppdrag där man bara skulle döda en person eller dylikt, men tyvärr blev det ganska snabbt att man sköt ihjäl en fyrtio personer i samma uppdrag. Det är kul det också, men det ger inte den där känslan av att varje skott betyder någonting.

Jag anser inte att realism är superviktig i avseendet att typ, en kula ska påverkas av gravitationen och dylikt, det är roligt och häftigt men har en ganska begränsad effekt på gameplay. Däremot så önskar jag att uppdragen som sådana blev mer realistiska, inom en ram förstås. Jag vill ha fler uppdrag som går ut på att exv. skrämma någon, att spöa någon tills de ger sig. Att skjuta någon utan att någon ser dig. Att slå av någons knäskålar. Förstöra någons bil. Som INTE slutar med att du skjuter ihjäl tvåhundra swatpoliser.

Jag vill ha en känsla av att jag hela tiden kan applicera övervåld om jag vill, men att det endast sker ett par gånger under spelets gång som man t.ex. skjuter vilt på stan med automatvapen, som bankrånarsekvensen i GTAIV. Några sådana får gärna vara med, men själva spelet får gärna bestå av en mängd mindre uppdrag, gärna att man hämtar pengar från olika beskyddarverksamheter och dylikt. Utan att det snear ur helt! Ja, jag vet inte riktigt om jag lyckas förmedla min känsla, men jag vill alltså ha ett GTA som känns mer naturligt, gärna ett med längre dagar och där man känner att man vill gå hem och sova framåt 2-3 på natten och att det är någon slags belöning att göra det. Måste säga att episoden Gay Tony på ett ganska bra sätt lyckas skapa en känsla av frihet och underhållning.

låter som att mafia 2 är ett spel som passar dig bättre
2009-10-31, 19:29
Medlem
Insignificunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slunk
låter som att mafia 2 är ett spel som passar dig bättre

Mafia 2 har inte kommit än. Idiot.
2009-10-31, 21:32
Medlem
Vuxenkos avatar
Om jag fick önska skulle det se ut såhär:

Vincenzo "Vinnie" Gatto: 27 årig italienare som är lite av en soldat i Tommy Vercetti organisation. Man jobbar upp sig lite i den undre värden och blir en väldigt respekterad man i VC. Efter ca 2/5 av spelet utbryter ett rejält krig mellan Vercetti och Forellis. Man kämpar mot Forellis samtidigt som det alltid finns smågäng som krigar om respekt och mer än gärna ställer till besvär för Vinnie.

GTA IV : Vice City utspelar sig i Vice City ungefär 1989-1990. Mycket återkommande karaktärer från föregående spel.

Vad tror ni om det?
2009-10-31, 21:56
Medlem
volvo 240s avatar
Undrar när man får spela en vanlig vit man eller kvinna.

Vi har GTA 1 och II random person av olika ras och kön som alla ser likadana ut i spelvärlden.

GTA III, Claude Speed svartmuskig europé Möjligen franskättad.
GTA III: Vice City, Tommy Vercetti - Italeinsk maffiakille
GTA III: San Andreas, Carls Johnson svart ghettosnubbe.
GTA IV Niko Belic, serbisk illegal invandrare
GTA IV: Lost and the damned Johnny Klebitz, judisk MC-ligist
GTA IV: The Ballad of Gay Tony, Luis Fernando Lopez Dominikansk knarkhandlare.

Missförstå mig rätt, jag fullkomligt älskar Tommy. Carl och Niko och deras personligheter. Johnnys och Luis spel har jag inte spelat än (SLÄPP PÅ PC NU!)

Men känns lite tråkigt, varför inte spela som småkriminelle Andrew Jacksson från Illinois?

Han bor i ett miindre samhälle en bit från chicago (el vad det kommer kallas av rockstar) men hans dröm är att make it big i storstan.

Där har vi även koncept med landsbygd

Så vad säger panelen?

Förövrigt måste jag ersätta min dualcore med quadcore så jag kan köra genom IV på högsta!
2009-10-31, 22:59
Bannlyst
Skulle vara häftigt om man fick spela Tommy's son eller yngre bror, finns inget bättre GTA än Vice City.
Och så skall man kunna flyga mellan San Andreas och Vice City.
Skulle vart det bästa GTA på länge.

Årtalet blir däremot svårare att hitta på, Las Venturas och den där nattklubben i Vice City måste upplevas igen.
2009-10-31, 23:55
Medlem
Insignificunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Undrar när man får spela en vanlig vit man eller kvinna.

Vi har GTA 1 och II random person av olika ras och kön som alla ser likadana ut i spelvärlden.

GTA III, Claude Speed svartmuskig europé Möjligen franskättad.
GTA III: Vice City, Tommy Vercetti - Italeinsk maffiakille
GTA III: San Andreas, Carls Johnson svart ghettosnubbe.
GTA IV Niko Belic, serbisk illegal invandrare
GTA IV: Lost and the damned Johnny Klebitz, judisk MC-ligist
GTA IV: The Ballad of Gay Tony, Luis Fernando Lopez Dominikansk knarkhandlare.

Missförstå mig rätt, jag fullkomligt älskar Tommy. Carl och Niko och deras personligheter. Johnnys och Luis spel har jag inte spelat än (SLÄPP PÅ PC NU!)

Men känns lite tråkigt, varför inte spela som småkriminelle Andrew Jacksson från Illinois?

Han bor i ett miindre samhälle en bit från chicago (el vad det kommer kallas av rockstar) men hans dröm är att make it big i storstan.

Där har vi även koncept med landsbygd

Så vad säger panelen?

Förövrigt måste jag ersätta min dualcore med quadcore så jag kan köra genom IV på högsta!

Du undrar när man ska få spela någon som är blond alltså? Är det viktigt för dig? Är det det mest viktiga för dig?

Gud så patetiskt. Whitetrash.
2009-11-01, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vuxenko
Om jag fick önska skulle det se ut såhär:

Vincenzo "Vinnie" Gatto: 27 årig italienare som är lite av en soldat i Tommy Vercetti organisation. Man jobbar upp sig lite i den undre värden och blir en väldigt respekterad man i VC. Efter ca 2/5 av spelet utbryter ett rejält krig mellan Vercetti och Forellis. Man kämpar mot Forellis samtidigt som det alltid finns smågäng som krigar om respekt och mer än gärna ställer till besvär för Vinnie.

GTA IV : Vice City utspelar sig i Vice City ungefär 1989-1990. Mycket återkommande karaktärer från föregående spel.

Vad tror ni om det?
Skulle vara jävligt soft enligt mig!
2009-11-01, 00:52
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Mafia 2 har inte kommit än. Idiot.
Kör igenom Mafia igen då Otroligt bra spel. Men tvåan verkar va mer GTAigt, tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av Vuxenko

Vad tror ni om det?
Tyvärr ahr de ju sagt att igna karaktärer från tidigare spel kommer återvända, de ska satsa på helt nya.

Citat:
Du undrar när man ska få spela någon som är blond alltså? Är det viktigt för dig? Är det det mest viktiga för dig?

Gud så patetiskt. Whitetrash.
Nä blond behöver man inte va. Men en vanlig britt eller amerkian av nordeurpåeoslt ursprung vore ganska skoj. Samt det har inte gjorts.

Men på dig verkar det som att det vore fel på nåt vis.

Av din sista kommentar kan amn inte göra annat än att ta sig för pannan. Du verkar vara rasist. Här bemödar man sig och skriver ett väl genomtäkt inlägg och så få¨r man en sån kommentar, nel det är dagisnivå på dig.
Senast redigerad av volvo 240 2009-11-01 kl. 01:01.
2009-11-01, 14:13
Medlem
sness avatar
GTAV i en närbelägen framtid där det ekonomiska systemet har kollapsat, tiden för statsstater som vi känner dem är förbi och demokrati är ett minne blott, och olika mer eller mindre kriminella nätverk krigar om att ta över makten över samhället?
2009-11-01, 15:19
Medlem
Wallss avatar
Om spelet utspelar sig i Vice City ger jag upp serien för evigt. Blir lack om den är i SA med, men inte lika.
Ny stad tack
2009-11-01, 16:35
Medlem
NollottAs avatar
Inte dags med en stad som börjar på "Los"?
Vice...
San...
Liberty... (eller snarare city)
2009-11-01, 16:41
Medlem
NollottAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240

Nä blond behöver man inte va. Men en vanlig britt eller amerkian av nordeurpåeoslt ursprung vore ganska skoj. Samt det har inte gjorts.

Men på dig verkar det som att det vore fel på nåt vis.

Av din sista kommentar kan amn inte göra annat än att ta sig för pannan. Du verkar vara rasist. Här bemödar man sig och skriver ett väl genomtäkt inlägg och så få¨r man en sån kommentar, nel det är dagisnivå på dig.

hahaha skulle vilja se en britt skjuta ihjäl 20 pers på öppen gata sen sno en motorcykel och köra över 5 pers till
Skulle fan betala enbart för att höra hans "spydiga" kommentarer +

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in