2012-11-14, 23:00
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo.Kramer
Sen skulle det vara lite kul om Michaels fru skulle ha chiuaua Gå ut och gå med den med Michael skulle vara fint.

Detta leder mig till en ny fråga ang hundar, tror ni att det kommer att finnas olika raser på hundar?

Hittills har vi ju bara sett en och samma hundras både i trailer och i artwork
2012-11-14, 23:09
Bannlyst
Fattar inte riktigt allt? Vad var grejen med sonen? Kommer han vara med? Varför hänger han från en båt och varför tycker inte farsan om honom? Vad gjorde franklin, som alltså bor i ett strandhus? Snodde bilar?
2012-11-14, 23:15
Medlem
Crackbacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Detta leder mig till en ny fråga ang hundar, tror ni att det kommer att finnas olika raser på hundar?

Jag hoppas på chihuahuas, och att Faggio finns med.

Citat:
Ursprungligen postat av Qnekten
Fattar inte riktigt allt? Vad var grejen med sonen? Kommer han vara med? Varför hänger han från en båt och varför tycker inte farsan om honom? Vad gjorde franklin, som alltså bor i ett strandhus? Snodde bilar?

Min gissning är att sonen (James/Jimmy) hakar på Franklin på hans eskapader för att göra intryck på farsan (Michael). Farsan tycker inte om honom för att han är ett misslyckande och/eller allmänt korkad. (Titta bara på hans tatuering på halsen och hans val av ord (Bounce)). Franklin är en s.k. "Repo man", d.v.s. en person som hämtar tillbaka föremål. Kort sagt: Han säljer dyra bilar till personer som inte har en tillräcklig ekonomi, och när de inte kan betala den månadsenliga kostnaden hämtar han tillbaka bilen och säljer den vidare till nästa köpare. (Det är iaf så jag uppfattat det)

EDIT:
Ny bild: http://i.imgur.com/puHQI.jpg
Senast redigerad av Crackbacon 2012-11-14 kl. 23:17.
2012-11-14, 23:17
Medlem
Kikus avatar
Citat:

Jag tror det är samma ras i både trailer ett och två allafall har hundarna/hunden inga svansar. Det kan ju vara en så liten del av spelet att det bara finns en hund i ett uppdrag och denna går inte att döda då det blir ett jävla liv när man dödar djur i spel (lustigt nog). Men känns lustigt att visa hunden så mycket om den inte spelar någon större roll i spelet.

Om det kommer att finnas fler hundar i spelet och dom kommer att vandra runt i FR tror jag nog att det kommer finns fler raser men tippar på bara kamphundar som anfaller om ägaren blir anfallen/attackerar.
2012-11-14, 23:20
Medlem
Kikus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crackbacon
Jag hoppas på chihuahuas, och att Faggio finns med.

Min gissning är att sonen (James/Jimmy) hakar på Franklin på hans eskapader för att göra intryck på farsan (Michael). Farsan tycker inte om honom för att han är ett misslyckande och/eller allmänt korkad. (Titta bara på hans tatuering på halsen och hans val av ord (Bounce)). Franklin är en s.k. "Repo man", d.v.s. en person som hämtar tillbaka föremål. Kort sagt: Han säljer dyra bilar till personer som inte har en tillräcklig ekonomi, och när de inte kan betala den månadsenliga kostnaden hämtar han tillbaka bilen och säljer den vidare till nästa köpare. (Det är iaf så jag uppfattat det)

EDIT:
Ny bild: http://i.imgur.com/puHQI.jpg
Det är hans boss som lurar på kunderna de dyra bilarna. Han återtar dom bara.
2012-11-14, 23:35
Medlem
RAGEDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiku
Jag tror det är samma ras i både trailer ett och två allafall har hundarna/hunden inga svansar. Det kan ju vara en så liten del av spelet att det bara finns en hund i ett uppdrag och denna går inte att döda då det blir ett jävla liv när man dödar djur i spel (lustigt nog). Men känns lustigt att visa hunden så mycket om den inte spelar någon större roll i spelet.

Om det kommer att finnas fler hundar i spelet och dom kommer att vandra runt i FR tror jag nog att det kommer finns fler raser men tippar på bara kamphundar som anfaller om ägaren blir anfallen/attackerar.

Man kanske skulle kunna hoppas på ett litet mini-game där hundar fightas mot varandra så kan man vinna lite cash osv.
2012-11-14, 23:36
Medlem
Citat:
Det har ju sagts om och om igen att pengar kommer att spela en stor roll och att pengar kommer att kunna spenderas på mycket mer saker samt att man måste jobba hårt för sina pengar och jag hoppas verkligen att det blir så men hur många tror att detta faktiskt stämmer?

Jag får en känsla av att oavsett vad som har sagts ang att kämpa för pengar så kommer man att få stora summor pengar rätt snabbt precis som i föregående spel

Ang hundarna så är det ju en bra tanke det där, om man nu kommer att kunna äga en hund så tror jag inte att mata/rasta hunden kommer att spela en stor roll, det kommer förmodligen gå att mata hunden bara för att men själv så tror jag bara att hunden kommer att gå runt i ens trädgård när man inte tar med den på promenad/uppdrag

Säger bara att jag inte tror att själva hundskötandet kommer att vara så avancerat med tanke på att det är första gången i Gta som det förekommer större djur än fåglar

Jag får tyvärr samma känsla angående pengarna, och ja det låter faktiskt rimligt med hunden för det blir nog förjävla jobbigt med inte bara tre karaktärer att hålla reda på men dessutom en jycke som måste bli matad regelbundet.

Men frågan är ju hur de kommer göra med att hämta/lämna hunden för det kan ju bli ganska jobbigt om man har gått en bit och inte orkar gå tillbaka till sitt hus för att lämna hunden. De kanske kör på samma system som i world of warcraft där man kan "call pet" och "dismiss pet". Och allt detta om det förekommer hundar då.
2012-11-14, 23:39
Medlem
Kikus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RAGED
Man kanske skulle kunna hoppas på ett litet mini-game där hundar fightas mot varandra så kan man vinna lite cash osv.
Kanske blir så att man använder hunden som ett vapen sen kollar man på någon och bussar hunden på den När man inte har hunden som vapen så går den bredvid.
2012-11-14, 23:42
Medlem
Crackbacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arkhan1
Jag får tyvärr samma känsla angående pengarna, och ja det låter faktiskt rimligt med hunden för det blir nog förjävla jobbigt med inte bara tre karaktärer att hålla reda på men dessutom en jycke som måste bli matad regelbundet.

Men frågan är ju hur de kommer göra med att hämta/lämna hunden för det kan ju bli ganska jobbigt om man har gått en bit och inte orkar gå tillbaka till sitt hus för att lämna hunden. De kanske kör på samma system som i world of warcraft där man kan "call pet" och "dismiss pet". Och allt detta om det förekommer hundar då.
Eftersom alla tre protagonisterna har någon i sin närhet (Michael har sin familj, Franklin har sin drogmissbrukande granne(?), och Franklin har sin flickvän/fru) borde det väl inte vara helt omöjligt att hunden automatiskt springer hem igen så fort man inte använder den, eller åker ifrån den.

Då slipper man problemet att hunden skiter inomhus eller svälter ihjäl.
2012-11-14, 23:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Crackbacon
Man skulle kunna bära hunden med sig i en sorts bärsele.
http://i.imgur.com/SuCCG.jpg
Ser ju jättegay ut att ha en hund bak på ryggen... Nej tror nog hundarna blir som människor att botsen går ut med hundarna på en promenad men att man kan sno dom m.m.

Citat:
Ursprungligen postat av McNord
Bara det inte kommer förstöra PC versionen genom extremt dåliga texturer, dålig draw distance, ingen AA och sjukt dålig optimering så är jag nöjd.

Och ansiktsanimationerna kommer inte komma i närheten av hur realistiska de i LA Noire är. För att åstadskomma det skulle de vara tvungna att använda sig utav facial motion capture.
http://www.youtube.com/watch?v=aL9wsEFohTw

Förövrigt så var inte grafiken i IV så värst bra heller.
Om man jämför IV med San Andreas så var det en stooor förbättring
Senast redigerad av GustavAdolf6 2012-11-14 kl. 23:46.
2012-11-14, 23:48
Medlem
NorthSNKRs avatar
NU ska jag äntligen titta på 2:a trailern, har jobbat hela kvällen och inte läst några kommentarer här i tråden heller, så nu jävlar ska jag bli överväldigad!
2012-11-14, 23:48
Medlem
Kikus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arkhan1

Dan Houser says: "You will be able to spend money to buy interesting and fun things like expensive toys...."

Jag tror att man kommer att lägga mycket pengar på uppdragen typ ska du göra ett bankjobb så får du köpa vapen ,insider information, rånarkläder, trimma bilar osv

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in