2012-11-09, 12:39
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeopleCanFly
Är så sjukt taggad inför detta spel... kan mycket väl bli årets bästa.

Av det jag har sett hittills så kan det mycket väl komma att ligga på Top 3 bästa spelen ever för min del
(Nej jag har aldrig gillat Sonic och alla de där andra spelen som är gamla som gatan men klassas som "världens bästa spel")

Iallafall om man ska se långsiktigt, Gta IV är det spel som har hållit igång mitt intresse längst av alla spel jag har kört, 2008-2011 minst så det känns inte omöjligt att Gta V kanske kommer hålla igång mitt intresse längre än så
Senast redigerad av Reggaeman 2012-11-09 kl. 12:52.
2012-11-09, 12:53
Medlem
apakuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gummisnodden
Hoppas de lägger till fler radiokanaler dessutom.

Och bättre. Om spelet utspelar sig i nutid blir det väl som med GTA IV. Jag lyckades aldrig fastna för någon radiokanal eller speciell låt. Det gjorde man däremot i Vice City och San Andreas.
2012-11-09, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apakul
Och bättre. Om spelet utspelar sig i nutid blir det väl som med GTA IV. Jag lyckades aldrig fastna för någon radiokanal eller speciell låt. Det gjorde man däremot i Vice City och San Andreas.
I San Andreas va det underbart att köra runt i landsbygden och lyssna på gamla country-dängor via K-Rose. Jag hoppas på något liknande nu i GTA V.
Senast redigerad av Gummisnodden 2012-11-09 kl. 13:20.
2012-11-09, 13:06
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:

Jag hade inget emot just musiken i Gta IV utan det kändes mest som att det inte passade att lyssna på musik medan jag körde igenom New York i jämförelse´med landsbygden i Gta SA.
De senaste tre åren jag körde Gta IV så har jag haft radion avstängd helt och hållet
Citat:
I San Andreas va det underbart att köra runt i landsbygden och lyssna på gamla country-dängor på K-Rose. Jag hoppas på något liknande nu i GTA V.

K-Rose var lätt en av de bästa kanalerna i Gta SA, ta dodon och flyga över landskapet samtidigt som man lyssnar på Country
2012-11-09, 13:13
Medlem
Ozmeisters avatar
Läst tidningen nu, jävlar vad jag vill ha spelet NU!

Men det finns några fallgropar, musiken kan gå å skogen som i IV. Det kan även bli för verkligt med bilkörningen och skjutandet. Man ska kunna köra full fart, göra ett big-air sedan göra en powerslide i 240 knyck.

Man ska också ledigt kunna plocka en gangster med AK'n på 100m.

Detta kommer oavsett vara en milstolpe i klass med GTA3, enbart pga hur enorm staden kommer vara. Hur ska min xbox360 klara det här?
2012-11-09, 13:24
Medlem
apakuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozmeister
Läst tidningen nu, jävlar vad jag vill ha spelet NU!

Men det finns några fallgropar, musiken kan gå å skogen som i IV. Det kan även bli för verkligt med bilkörningen och skjutandet. Man ska kunna köra full fart, göra ett big-air sedan göra en powerslide i 240 knyck.

Man ska också ledigt kunna plocka en gangster med AK'n på 100m.

Detta kommer oavsett vara en milstolpe i klass med GTA3, enbart pga hur enorm staden kommer vara. Hur ska min xbox360 klara det här?

Hur stor blir kartan, jämfört med t.ex. San Andreas?
2012-11-09, 13:25
Medlem
Citat:
Hur stor blir kartan, jämfört med t.ex. San Andreas?
Kartan ska vara större än GTA IV, GTA SA, och Red dead redemption TILLSAMMANS.
Senast redigerad av Gummisnodden 2012-11-09 kl. 13:30.
2012-11-09, 13:25
Medlem
albostyles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozmeister

Haha är också orolig för hur Xboxen kommer må...
2012-11-09, 13:28
Medlem
apakuls avatar
Citat:
Kartan ska vara större än GTA3, GTA SA, och Red dead redemption TILLSAMMANS.

Så GPS är att föredra. Hoppas det är mycket unika områden och vägar så att man kan glida runt utan att behöva sätta ut checkpoints hela tiden.
2012-11-09, 13:32
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Synd att vi inte fick lite mer info om poliser osv.
Hoppas innerligt att de löst det här med polisen på ett bra sätt.
I IV kunde man inte ens skjuta eller slå ihjäl någon ens på en öde plats utan att man fick snuten efter sig. Det var jävligt irriterande. om man nu är ute och kör på landet i V och känner för att köra om och stanna en bil och sedan dra ut föraren och döda honom så ska inte snuten bara dyka upp från ingenstans. Det blev lite tråkigt då man inte ville ha snuten efter sig hela tiden men ändå kunna gå bananas om ni förstår hur jag menar?

Gärna lite mindre poliser, i IV var det poliser i varje gatkorsning.
Detta var väl ett försök att göra det realistiskt då jag har hört från polare som varit i NY att det faktist är poliser överallt. Både bilar och poliser som går omkring på gatorna.
2012-11-09, 13:34
Medlem
Antrivias avatar
Ni som tjatar om det kommer till PC eller inte! Har ni inte märkt att man redan kan förhandsboka PC versionen på typ alla svenska nätbutiker? Cdon,Webhallen,Spelbutiken och andra!

http://cdon.se/spel/grand_theft_auto_v_(gta_5)-16989099
2012-11-09, 13:37
Medlem
apakuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antrivia
Ni som tjatar om det kommer till PC eller inte! Har ni inte märkt att man redan kan förhandsboka PC versionen på typ alla svenska nätbutiker? Cdon,Webhallen,Spelbutiken och andra!

http://cdon.se/spel/grand_theft_auto_v_(gta_5)-16989099

Det handlar om NÄR det kommer till PC och inte OM.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in